Ramirezz
18 May 2012, 13:29
Citesc de mai bine de 6 luni despre acest "minunat" senzor, care ma inebunit de cap, si nu am gasit la nici o discutie sa se precizeze la ce perioada de timp se schimba? sau se curata? Eu am patito cel mai original : mi-a taiat alimentarea fix in mijlocul intersectiei pe linia de tramvai (faceam si eu stanga
), si nici nu a mai pornit.Sa vezi ce am impins singur de nebun masina pana am reusit sa ies cu ea din intersectie. Bun....am fost cu ea pana la reprezentanta la Dacia, am pus testerul, sa dat verdictul :Senzorul de turatie. Ok, am luat unu de la un magazin de piese auto(cam 60 de lei parca) si nici nu a trecut 2 ani ca aceasi chestie (noroc ca de data asta eram in parcarea de la serviciu). Am incercat toate modalitatile de a incerca macar sa ajung pana la service Dacia sa vad poate o fii de la altceva: nimik, numai pornea nici moarta.
Acum vreau sa va intreb si sa imi raspunde-ti sincer : 1) La ce perioada de timp se schimba acest senzor????
2) La cat timp se curata acest senzor?
3) Ce ar putea duce la "moartea" acestui senzor? (Instalatie electrica defecta pe undeva?Produsul prea prost fabricat? Sau altceva?)
Va rog mult sa nu o luati in gluma !!!
P.S. : Rog moderatorii sa mute acest topic daca nu este corect amplasat la sectia Diverse!!
bogdanelkva
18 May 2012, 14:19
In cartea tehnica scrie despre anumite componente ca se schimba la 10k sau la 60k.Despre senzorul asta buclucas nu scrie niciunde cand se schimba.Se schimba cand se defecteaza,la fel ca o planetara sau ca un bec.Si de curatat,se curata cand se acopera cu depuneri.Eu nu l-am curatat niciodata in 8 ani.Si merge brici,inca.
i96nds
18 May 2012, 21:29
Eu nu as crede ca senzorul de turatie are legatura cu oprirea masinii in intersectie...
Poate deja facea scandal cu ceva timp inainte.
Eu imi propun sa il curat in fiecare an dar nu cred ca am mai reusit sa fac operatiunea in ultimii 3... pt ca totul e OK.
In 10 minute il cureti si vezi daca mai patesti problema. Daca da... mai cauta.... Foarte rar am auzit sa se defecteze acest senzor, cel mai adesea doar se murdareste - sau e problema la mufa lui.
whitecar
19 May 2012, 07:00
Daca constructorul ar fi stiut la cit timp se depune stratul de mizerie pe capul de citire si la cit timp incep sa oxideze pini dupa el si mufa, cu siguranta ar fi spus ceva despre intretinerea lui .
Il poti curata sa spunem cind faci schimbul de ulei ,timpul in care astepti scurgerea uleiului din baie este suficient pentru a demonta/verifica/curata senzorul sau cind faci schimbul de anvelope vara-iarna.
Cu el demontat poti sa aplici si ceva spray de contacte la mufa,mai ajuta la prevenirea oxidarii .
Periodicitatea o alegi tu singur ,eu am ales sa includ curatarea senzorului cind fac schimbul de ulei .
Solenza mea are 9 ani,n-am schimbat niciodata senzorul de turatie. Motorul porneste imediat (cu o usoara diferenta iarna) ,in momentul in care "simt" ca porneste mai greu(adica tin mai mult cheia rotita la demaror),urmatoarea "miscare" este demontarea senzorului si stergerea cu o carpa uscata(nu smirghel,nu lichide),apoi totul revine la normal. Senzorul este magnetic si pe el incepe sa se depuna pilitura de fier impreuna cu praf,este exact ca la capul magnetic de la casetofon/magnetofon,cand se auzea infundat ,il stergeam de depuneri.Nu exista o perioada anume de "revizie",depinde de fiecare cat umbla,pe unde umbla cu masina si de cate ori da la cheie;pilitura de fier cam de acolo se aduna ,de la coroana si bendix.N-am curatat niciodata mufa sau contactele,cand il scot ,il scot cu tot cu fire,fara sa extrag mufa din el.
senzorul de turatie e un magnet cu o bobina infasurata pe el si produce un curent alternativ prin modificarea campului magnetic data de coroana dintata de pe volanta.
Din aceasta cauza nu are ce sa se defecteze la el (doar lovit mecanic s-ar putea defecta)
Curentul generat de bobina este dat NUMAI de modificarea de camp magnetic, care e datorata coroanei dintate, nu spanului de pe capul senzorului. Spanul nu produce si nici nu reduce campul magenetic generat de variatia de masa metalica din apropierea magnetului.
La casetofon capul era in contact cu campul magnetic foarte slab si impuritatile indepartau capul de banda, aici spanul nu indeparteaza senzorul de coroana dintata...
La capul magnetic de cas,pulberea de pe banda magnetica astupa intrefierul (acea crestatura f fina la miezul magnetic pe care se afla bobina) scazand tensiunea la borne rezultand o auditie slaba.La senzorul de turatie intrefierul este distanta dintre captor si coroana dintata , orice bucata de span care se depune o modifica iar calculatorul nu mai citeste corect tensiunea(frecventa pulsurilor).
senzori
deci pana la urma se curata cu "Carpa" ? sau cu spray ? :
george_scala_2004
21 May 2012, 10:14
ambele...
solenzoi
24 May 2012, 19:46
Am 185400 km si nu am schimbat senzoru ala . Nici de schimbat la o anumita perioada de timp nu am auzit sa fie necesar. Poate problema este in alta parte. Obisnuiesti sa speli motorul masinii la anumite perioade de timp? Daca da , problema poate fi de acolo.
supertorr
24 May 2012, 20:48
eu l-am schimbat recent...nu mai pornea deloc masina....
Maskatu
24 May 2012, 20:53
QUOTE(shake @ 21 May 2012, 10:54)
deci pana la urma se curata cu "Carpa" ? sau cu spray ? :
Eu l-am curatat si cu carpa, si cu degripant, si cu smilgher fin. Depinde ce aveam la indemana. Iarna porneste in maxim o secunda, vara aproape la sfert. Acum depinde si de ulei, filtre, bujii, etc.
Depinde si in ce conditii este spalat motorul. La un motor incins care abia a fost oprit ,orice soc termic(apa mai rece decat el) face ca unele piese sa sufere contractii bruste ducand la defectarea lor(senzori,bobina,etc).De ex.,am citit ca la Opel,montarea aceluiasi senzor pe blocul motor,care se incinge destul de mult si totodata situarea lui mai jos, mai vulnerabil la stropii de apa, duce la intreruperea bobinei acestuia destul de des, in urma socurilor termice la care este supus.Eu am parcat masina la spalatorie dimineata cand m-am dus la munca , ca apoi la terminarea programului, sa o bag direct la spalatorie cu motorul deja rece.
supertorr
26 May 2012, 09:40
am inteles ca este mai bine sa fie schimbat senzorul de turatie...curatarea este temporara...
bogdanmardare
26 May 2012, 11:46
Nu e necesar. In toate topicurile se recomanda: "curata senzorul de turatie", nu "schimba senzorul de turatie". Ca sa fii sigur ca nu ai probleme, pulverizeaza mufa cu un spray de contacte, indoaie un pic pinii pentru un contact mai ferm.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.