anghelcatalin1992@yahoo.com
6 Jun 2012, 22:04
QUOTE(bucatzel @ 25 May 2012, 12:26)
Inseamna ca n-ai avut vitezometru bun niciodata. La cutia in 4, la 3000 ar trebui sa ai ~100, si 120 aproape de 4000.
Iar cele in 5 sunt de doua feluri. una cu raport mic, care accelereaza iute si una cu un raport mai mare, care ar fi mai potrivita la un motor mai puternic. Ori o ai pe prima (desi parca si aia avea mai mult de 90 la 3000 rpm), ori si vitezometrul asta face glume cu tine.
Ar mai fi posibil sa-ti fie ambreiajul pe duca si sa patineze, ceea ce ar explica si raportul viteza/turatie. Cauta si tu un pic, ca e plin de topic-uri legate de patinajul ambreiajului.
si cutiile in 4 trepte si cele i 5 trepte au pinioanele identice ( inafara de cele din ani 70 ) , treaba cu raport mic si raport mare se datoreaza grupului ( existe doua tipuri de grupuri 8x33 si 9x34 parca ) si cutiile in 4 trepte si cele in 5 trepte au aceste 2 tipuri de grupuri , dacia din 87 avea vitezometrul bun , cutia in 4 trepte cu grup de viteza la 3000rpm are in jur de 120 ( depinde si de anvelope ), iar la 4000 rpm ai in jur de 140 km/h . iar dacia cealalta are cutie in 5 trepte dar are grup de tractiune ( potrivit pentru demaraje puternice ) .
6 Jun 2012, 22:08:QUOTE(tynn @ 25 May 2012, 11:16)
Si la mine intra greu in a I-a si a II-a si kit-ul de ambreiaj este nou. Concluzia este ca sunt niste panarame cutiile astea cu 5 trepte. Nu se compara sincronizatoarele de la cutiile vechi de pe 1300 cu astea noi... cutiile alea mergeau snur, bagai in viteza cu un deget.
Intr-adevar si rapoartele de demultiplicare sunt scurte, mai ales a 5-a. La 90 km/h ajungi deja la 3000 de ture, degeaba ai 5 viteze...
schimbai sincroanele la cutie ( draciile alea de alama sau de ce dracu sunt facute de le ai doar la treptele inferioare ( a intaia si a doua ) .
6 Jun 2012, 22:13:QUOTE(sebymesteru @ 25 May 2012, 17:03)
si la mine face cam tot asa,desi pe loc intra ok,din mers rareori intra fara sa fac dublu-ambreiaj. Nu prea ai ce-i face,probabil sincronul e cam pa,dar avand in vedere ca pentru a ajunge la el trebuie demolata toata cutia si toate pinioanele de pe ax ca sa ajungi la pinioanele de I-II-a,ma las pagubas. Oricum,cu I-a pleci de pe loc,dupa aia nu te mai deranjeaza. Invata sa faci dublu-ambreiaj si aia e.
dar treaba cu dublu ambreiaj merge la incaput cand sincroanele sunt destul de uzate ( necesitand schimbarea lor ) dar dupa un timp nu a sa mai intre in viteza nici cu triplu ambreiaj ( boar cu motorul oprit )