Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nu intra in a 1-a deseori
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
f4nuu
sad.gif salutari...am o dacia din 2001, la mine masina nu imi intra in viteza 1 din mers de cand am cumparat-o, mellow.gif dupa un timp rareori dupa ce opream masina la un semafor sau ceva nu imi intra in viteza 1 decat daca luam piciorul de pe ambreiaj si apasam iarasi, unsure.gif mai trece ceva timp si imi face figura din ce in ce mai des...plus ca deseori nu vrea sa intre deloc in a 1-a cand ma opresc pe loc...trebuie sa fuga putin la vale...sau daca o apuca pe ea sa intre wacko.gif ...si de multe ori intra normal, usor...sa fie ceva la maneta aceea de sub masina?, vreo bucsa pe acolo care s-a dus? sau nu stiu ce o fi... sad.gif ... si in ca o problema cred eu ca ar fi...am mai avut o dacie din 87 in 4 trepte si in a 4-a la 3000 de ture aveam 120 km/h dar cu asta din 2001 si in 5 trepte , in a 5-a la 3000 de ture abea 90 km/h...va multumesc anticipat smile.gif
tynn
Si la mine intra greu in a I-a si a II-a si kit-ul de ambreiaj este nou. Concluzia este ca sunt niste panarame cutiile astea cu 5 trepte. Nu se compara sincronizatoarele de la cutiile vechi de pe 1300 cu astea noi... cutiile alea mergeau snur, bagai in viteza cu un deget.
Intr-adevar si rapoartele de demultiplicare sunt scurte, mai ales a 5-a. La 90 km/h ajungi deja la 3000 de ture, degeaba ai 5 viteze...
Ov
verifica jocul la cablul de ambreiaj. Pe la motor apuci cablul si tragi de el. Ar trebui sa aiba un joc de ~5mm.
bucatzel
QUOTE(f4nuu @ 24 May 2012, 20:56)
am mai avut o dacie din 87 in 4 trepte si in a 4-a la 3000 de ture aveam 120 km/h dar cu asta din 2001 si in 5 trepte , in a 5-a la 3000 de ture abea 90 km/h...va multumesc anticipat smile.gif
*



Inseamna ca n-ai avut vitezometru bun niciodata. La cutia in 4, la 3000 ar trebui sa ai ~100, si 120 aproape de 4000.

Iar cele in 5 sunt de doua feluri. una cu raport mic, care accelereaza iute si una cu un raport mai mare, care ar fi mai potrivita la un motor mai puternic. Ori o ai pe prima (desi parca si aia avea mai mult de 90 la 3000 rpm), ori si vitezometrul asta face glume cu tine.

Ar mai fi posibil sa-ti fie ambreiajul pe duca si sa patineze, ceea ce ar explica si raportul viteza/turatie. Cauta si tu un pic, ca e plin de topic-uri legate de patinajul ambreiajului.
nikuniku
f4nuu -- an fabricatie 2002 pana sa schimb catalizatoru max 110 dupa schimbare,140 la 3500 rpm cam greu da se duce,sa nu ai catalizatoru lovit sau partial infundat
nu recomand depasirea 110,face vartej in rezervor+ ca nu mai ai control asupra directiei
f4nuu
intradevar e un pic strans cablul de ambreiaj, l-am mai strans sperand ca o sa ma ajute sa intre in a 1-a mai usor, o sa il slabesc inapoi, ...dar se simte diferenta dintre cea veche la 3000 si asta ca se misca mai incet la aceeasi turatie, ambreiajun nu cred ca patineaza pentru ca nu se mareste turatia deodata cum am vazut la un prieten cand i se duse-se ambreiajul...dar problema la a 1-a care poate fi? astept sfaturi

25 May 2012, 13:36:
ps. la catalizator m-am uitat si am vazut ca e indoit un pic, dar mi s-a parutt ca e si un pic fisurat...nush sigur sad.gif
Filip
Daca nu-ti intra in 1-a din prima, baga in a 2-a si pe urma in 1-a. Ambreiaju` apasat evident. smile.gif
f4nuu
tot degeaba...am incercat si varianta asta sad.gif
bucatzel
Deja ai doua post-uri pe care prima oara le-ai trimis ca si report. Textul ala mare si rosu de pe pagina de report banui ca nu l-ai observat.

Fii mai atent pe viitor.
sebymesteru
si la mine face cam tot asa,desi pe loc intra ok,din mers rareori intra fara sa fac dublu-ambreiaj. Nu prea ai ce-i face,probabil sincronul e cam pa,dar avand in vedere ca pentru a ajunge la el trebuie demolata toata cutia si toate pinioanele de pe ax ca sa ajungi la pinioanele de I-II-a,ma las pagubas. Oricum,cu I-a pleci de pe loc,dupa aia nu te mai deranjeaza. Invata sa faci dublu-ambreiaj si aia e.
f4nuu
pai da dar la mn problema e aceeai chiar daca se misca masina sau sta pe loc...cum adica sa fac dublu ambreiaj?
r3d
dublu ambreaj apesi de 2 ori ambreaju.verifica cum ti-au zis colegi mai sus jocul cablului la ambreaj.il slabesti de tot si te uiti pe fereastra de vizitarea sa verifici cand iti decupleaza ambreaju.incepi sa stragi cate putin si in acelasi timp sa ai pa cineva sa iti apese ambreaju,cand obti cursa maxima la ambreaj te opresti din strans.nici prea tare nui bine strans dar nici prea incet.sau incearca cand vrei sa o bagi pa 1 baga pe a 2 si apoi imediat 1.dar nu inteleg pentru ce iti trebuie 1 ca din mers viteza 1 o folosesti in special pentru plecarea dupa loc.
Kiraly
pune ulei bun si regleaza bine ambreiajul ala...cu T90 si mie intra mai greu

25 May 2012, 20:36:
pune ulei bun si regleaza bine ambreiajul ala...cu T90 si mie intra mai greu
anghelcatalin1992@yahoo.com
QUOTE(bucatzel @ 25 May 2012, 12:26)
Inseamna ca n-ai avut vitezometru bun niciodata. La cutia in 4, la 3000 ar trebui sa ai ~100, si 120 aproape de 4000.

Iar cele in 5 sunt de doua feluri. una cu raport mic, care accelereaza iute si una cu un raport mai mare, care ar fi mai potrivita la un motor mai puternic. Ori o ai pe prima (desi parca si aia avea mai mult de 90 la 3000 rpm), ori si vitezometrul asta face glume cu tine.

Ar mai fi posibil sa-ti fie ambreiajul pe duca si sa patineze, ceea ce ar explica si raportul viteza/turatie. Cauta si tu un pic, ca e plin de topic-uri legate de patinajul ambreiajului.
*


si cutiile in 4 trepte si cele i 5 trepte au pinioanele identice ( inafara de cele din ani 70 ) , treaba cu raport mic si raport mare se datoreaza grupului ( existe doua tipuri de grupuri 8x33 si 9x34 parca ) si cutiile in 4 trepte si cele in 5 trepte au aceste 2 tipuri de grupuri , dacia din 87 avea vitezometrul bun , cutia in 4 trepte cu grup de viteza la 3000rpm are in jur de 120 ( depinde si de anvelope ), iar la 4000 rpm ai in jur de 140 km/h . iar dacia cealalta are cutie in 5 trepte dar are grup de tractiune ( potrivit pentru demaraje puternice ) .

6 Jun 2012, 22:08:
QUOTE(tynn @ 25 May 2012, 11:16)
Si la mine intra greu in a I-a si a II-a si kit-ul de ambreiaj este nou. Concluzia este ca sunt niste panarame cutiile astea cu 5 trepte. Nu se compara sincronizatoarele de la cutiile vechi de pe 1300 cu astea noi... cutiile alea mergeau snur, bagai in viteza cu un deget.
Intr-adevar si rapoartele de demultiplicare sunt scurte, mai ales a 5-a. La 90 km/h ajungi deja la 3000 de ture, degeaba ai 5 viteze...
*


schimbai sincroanele la cutie ( draciile alea de alama sau de ce dracu sunt facute de le ai doar la treptele inferioare ( a intaia si a doua ) .

6 Jun 2012, 22:13:
QUOTE(sebymesteru @ 25 May 2012, 17:03)
si la mine face cam tot asa,desi pe loc intra ok,din mers rareori intra fara sa fac dublu-ambreiaj. Nu prea ai ce-i face,probabil sincronul e cam pa,dar avand in vedere ca pentru a ajunge la el trebuie demolata toata cutia si toate pinioanele de pe ax ca sa ajungi la pinioanele de I-II-a,ma las pagubas. Oricum,cu I-a pleci de pe loc,dupa aia nu te mai deranjeaza. Invata sa faci dublu-ambreiaj si aia e.
*


dar treaba cu dublu ambreiaj merge la incaput cand sincroanele sunt destul de uzate ( necesitand schimbarea lor ) dar dupa un timp nu a sa mai intre in viteza nici cu triplu ambreiaj ( boar cu motorul oprit )
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.