shomeru
31 May 2012, 15:24
Salut
Am un logan 1.5 dci din 2006 cu 170000km la bord.
De acum 10000km , am inceput sa am probleme cu injectoarele , tzacanit , oprit la relanti, oprit in mers , etc.
Nu fac taxi , mai merg in provincie la rude si zilnic 40km pana la serviciu , deoarece lucrez in otopeni si eu locuiesc in cartierul Berceni...
Cumva tot in perioada asta - ultimii 10000km - am inceput sa am urmatoarea problema : uneori la frana de motor consumul instantaneu arata
QUOTE
0.0
, si imi blocheaza si indicatorii alaturati : consumul in l/100km si nr de km estimati ca mai pot fi parcursi , care imi arata exact asa
QUOTE
-.-
Va rog sa imi spuneti daca stie cineva de ce se intampla asta si daca rezolv cu injectoarele ar rezolva si asta. Poate am probleme la calculatorul de bord si de aia imi tzacane injectoarele uneori si se opreste... Va rog sa imi dati niste sugestii competente.
PS: zilele trecute am scos bateria cateva ore si cand am pus-o a plecat cu totul de la zero. Dupa o saptamana aveam 2 lniute si imi aproxima atunci cand arata ceva acolo ca mai pot sa merg 4561 de km... evident aveam dupa o saptamana un consum de 0.2/100km
Multumesc
mariuscond
31 May 2012, 15:31
QUOTE(shomeru @ 31 May 2012, 15:24)
...uneori la frana de motor consumul instantaneu arata 0.0
Uite de aia au scos (2007) consumul instantaneu...
bekali
31 May 2012, 15:39
1. consum 0 in frana de motor e normal
2.sa tacane injectorele dupa 150k e aproape normal la logan
3.0,2% anormal:))
fuzzzy
31 May 2012, 16:27
Ce iti arata la frana de motor e ceva absolut normal. Pentru restul ar fi bine sa pui masina pe tester, pentru inceput.
Daca in frana de motor iti arata INTOTDEAUNA 0 atunci e perfect normal.
Daca iti arata doar UNEORI 0, dupa cum spui, presupunand ca nu tii pedala de acceleratie apasata (ca doar ai zis frana de motor), atunci nu e normal.
cosmintr
1 Jun 2012, 17:21
Mai oameni buni, un computer de bord poate sa arate 0.0 consum in frana de motor, dar este ireal, tot consuma ceva motorul si atunci, este o aberatie sa credeti ca nu consuma deloc. Daca nu ar consuma carburant, s-ar opri, nu mai aberati, nu credeti toate aberatiile afisate in bordul masinilor.
bloodem
1 Jun 2012, 17:53
cosmintr, in frana de motor consumul este 0 dintr-un motiv foarte simplu: se taie injectia. Sa se opreasca motorul? Tare! Dar... este fizic imposibil, din moment ce ROTILE mentin miscarea pistoanelor. Chiar nu e o noutate acest lucru. Toate masinile moderne pe injectie se comporta asa.
P-A-C-O
1 Jun 2012, 17:56
QUOTE(shomeru @ 31 May 2012, 16:24)
De acum 10000km , am inceput sa am probleme cu injectoarele , tzacanit , oprit la relanti, oprit in mers , etc.
Poate am probleme la calculatorul de bord si de aia imi tzacane injectoarele uneori si se opreste...
da pe TdB nu se aprinde nicio avertizare?
QUOTE(cosmintr @ 1 Jun 2012, 18:21)
tot consuma ceva motorul si atunci, este o aberatie sa credeti ca nu consuma deloc. Daca nu ar consuma carburant, s-ar opri, nu mai aberati, nu credeti toate aberatiile afisate in bordul masinilor.
In frana de motor masina se misca DIN INERTIE, motorul nu e rotit de exploziile din cilindru ci de deplasarea masinii care roteste rotile care la randul lor rotesc lantul cinematic cutie-motor.
Eu cred ca faci confuzie cu RELANTIUL.
Despre partea cu cine abereaza, daca taceai filozof ramaneai.
Parerea mea.
cosmintr
5 Jun 2012, 17:10
Parerea mea tot nu se schimba, motorul chiar si in frana de motor admit ca i se taie din carburant dar nu la 0.0, cat de putin pareare mea tot consuma. Stiu se se simte de oricine ca in frana de motor , arborele cotit este invartit de roti, dar nu cred ca pompa de injectie sa stie sa taie complet carburantul. un 0.ceva tot este consum, nu semnificant, daca o luam asa ar insemna ca se poate deregla distributia in frana de motor. Masinile sunteti de acord ca nu e voie sa le pornim impinse, si daca ar consuma 0,0 exact asta s-ar intampla la fiecare frana de motor. Sper ca judecata mea sa fie destul de corecta. Deci exista un consum mic(cat de mic).
Acu nu stiu ce sa mai cred, am mai citit si nu m-am convins 100%, nu mi se pare tare logic. Asta e ca si chestia la centrale termice in condensatie care au randament intre 108%-118%. Desi fizic nu se poate, au un randament crescut fata de centralele clasice dar sub 100%.
bloodem
5 Jun 2012, 19:04
Wow... Atat.
QUOTE(klaus @ 2 Jun 2012, 00:41)
In frana de motor masina se misca DIN INERTIE, motorul nu e rotit de exploziile din cilindru ci de deplasarea masinii care roteste rotile care la randul lor rotesc lantul cinematic cutie-motor.
Eu cred ca faci confuzie cu RELANTIUL.
Despre partea cu cine abereaza, daca taceai filozof ramaneai.
Parerea mea.
QUOTE(cosmintr @ 5 Jun 2012, 17:10)
Parerea mea tot nu se schimba, motorul chiar si in frana de motor admit ca i se taie din carburant dar nu la 0.0, cat de putin pareare mea tot consuma. Stiu se se simte de oricine ca in frana de motor , arborele cotit este invartit de roti, dar nu cred ca pompa de injectie sa stie sa taie complet carburantul. un 0.ceva tot este consum, nu semnificant, daca o luam asa ar insemna ca se poate deregla distributia in frana de motor. Masinile sunteti de acord ca nu e voie sa le pornim impinse, si daca ar consuma 0,0 exact asta s-ar intampla la fiecare frana de motor. Sper ca judecata mea sa fie destul de corecta. Deci exista un consum mic(cat de mic).
Acu nu stiu ce sa mai cred, am mai citit si nu m-am convins 100%, nu mi se pare tare logic. Asta e ca si chestia la centrale termice in condensatie care au randament intre 108%-118%. Desi fizic nu se poate, au un randament crescut fata de centralele clasice dar sub 100%.
In frana de motor nu consuma catusi de putin. Nu este indicat sa pornesti masina impinsa sau trasa deoarece produci un soc atunci cand masina se deplaseaza , are motorul nepornit, este in treapta inferioara si iei piciorul brusc de pe ambreiaj. Daca ii dai treapta superioara 4-5 si debraiezi usor poti sa mergi fara cotact(fara motor) cat vrei nu va pati nimic.
paul_damian
5 Jun 2012, 19:55
cosmintr, daca nu faci misto, si vorbesti serios, atunci nu mai continua.
Asta e "minunea" injectiei electronice: intr-adevar motorul nu consuma DELOC. Calculatorul de injectie taie alimentarea cu combustibil complet daca pedala de acceleratie nu e apasata si turatia este mai mare de (cred ca mai tin bine minte, nu sunt sigur) 1500rpm. Daca apesi pedala motorul se alimenteaza. Daca nu apesi pedala si turatia scade sub acel prag, motorul se alimenteaza, calculatorul de injectie incearca sa obtina turatia de relanti (750rpm).
shomeru
11 Nov 2016, 20:49
Intre timp am rezolvat , dupa multe milioane date aiurea pe testere , pompa noua , spalari de rezervor si alte minuni inventate pe la diverse firme de "top" pe partea de injectie.
Problema a fost rezolvata cu un schimb de calculator de bord , de atunci masina merge la fel ca atunci cand era noua (adica perfect) , si acum are peste 250000 km.
Bina ca nu am umblat la injectoare.
Multumesc oricum pentru raspunsuri, acum ma simt onorat ca actualul Mr. President a participat la discutie
sobolan
11 Nov 2016, 23:08
QUOTE(klaus @ 2 Jun 2012, 01:41)
In frana de motor masina se misca DIN INERTIE, motorul nu e rotit de exploziile din cilindru ci de deplasarea masinii care roteste rotile care la randul lor rotesc lantul cinematic cutie-motor.
Eu cred ca faci confuzie cu RELANTIUL.
Despre partea cu cine abereaza, daca taceai filozof ramaneai.
Parerea mea.
nu stiu cum e cu astea pe injectie dar o rabla pe carburatie papa si in frana de motor ceva.....nu te amgi,cred ca si asta din discutie papa ceva,nu e doar zero....teoria e una si practica e alta.Nu cred si nu inteleg cum s-ar taia injectia la o frana de motor,adica stie uce-ul ca ai dat frana de motor,fii serios ca nici la ralanti nu tii acceleratia apasata
Zero e normal sa arate in frana de motor,asa arata si la mine la 1.6mpi.....
FRATELLO
12 Nov 2016, 08:24
Eu n-am inteles ce treaba are calculatorul de bord (?!) cu "sanatatea" motorului si in special a injectoarelor ...
danutzaharescu
19 Jun 2018, 19:00
Salutare!
Am un Logan 1.5 DCI, model 2006, 150.000 km, injectoare, pompa motorina originale.
Are urmatoarele probleme: Uneori se opreste la relanti; Uneori la 1200 - 1300 rot apare un tacanit destul de puternic - atat pe loc cat si in sarcina. Cand apare tacanitul smuceste, chiar daca tii acceleratia constanta; Cand se incalzeste puternic (dupa 50 - 60 km parcursi la cel putin 100 km/h) nu mai accelereaza, poti doar sa mentii viteza constanta, oricat de mult apesi acceleratia, iar daca calci ambreaiajul se opreste motorul. Dupa ce repornesc motorul merge fara probleme inca 50 - 60 km. AC-ul uneori nu porneste. Kilometrajul indica doar cand vrea el, consumul mediu si inca vreo doua chestii le afiseaza cand si cand. Acum am constatat ca si alarma functioneaza cu intermitente.
Problemele au aparut in urmatoarea ordine: oprire la relanti; neindicarea consumului; vitezometrul; tacanitul si smuciturile; AC ul; plafonarea acceleratiei si oprirea motorului; alarma.
Sa fie calculatorul motorului? Firele de masa?
Stiu 4 logane (ale amicilor) dci (2006-2007) cu tot felul de probleme "misterioase" in functionarea motorului si accesoriilor, la toate acestea problemele s-au datorat calculatorului de injectie (sau cum se numeste) mai exact a contactelor/mufelor acestuia. Calculatorul ala gestioneaza o gramada de senzori/comenzi si autorizeaza sau nu pornirea/functionarea diferitelor "subansamble".
Cel putin la diesel datorita vibratiilor in timp se duc naibii circuitele electrice incepand de la mufe/contactele acestora (
de exemplu), forfecari de fire (am patit-o cu fire intrerupte/forfecate la egr, senzor de viteza, senzor de presiune ulei) pana la ce am gasit eu
aiciIn momentul in care calculatorul de injectie primeste semnale eronate/intrerupte la randul lui furnizeaza informatii in regim de "avarie" incercand sa mentina o functionare cat mai corecta (protejand macar de distrugere si de a crea situatii periculoase) a motorului.
Sincer cand vad comportamente din astea ciudate ale motorului aparent fara legatura intre ele, ma gandesc la acel nenorocit de calculator cu sutele lui de intrari/iesiri de semnale.
danutzaharescu
21 Jun 2018, 19:01
Carcasa calculatorului nu se poate desface fara a fi taiata? Am vazut niste imagini si se pare ca cele doua capace sunt lipite cu un fel de silicon...
flavyus1987
22 Jun 2018, 05:55
Calculatorul este delphiDCM1.2.euro3.
Pe acesta decat sa il desfaci mai bine il schimbi cu un altul de proba.
Schimbi tot kitul de pornire, sau doar calculatorul.
Oricum sunt ieftine.
danutzaharescu
22 Jun 2018, 20:07
Daca schimb doar calculatorul motorului, ce alte operatiuni mai trebuie facute? Am auzit ca mai trebuie facuta o imperechere din soft, cu celelalte unitati ale masinii...Daca nu fac treaba asta ce nu va merge normal?
Merci!
IRONICK
22 Jun 2018, 21:48
ai de scris injectoarele, ecu trebuie sa invete niste comenzi, etc
flavyus1987
24 Jun 2018, 13:15
Daca erai din Constanta te puteam ajuta cu un calculator de proba.Si daca se dovedea ca e vinovat ECU tau iti luai altul.Astfel eliminai riscul de a cumpara un Ecu sh degeaba.
danutzaharescu
25 Jun 2018, 23:49
Sunt destul de ieftine calculatoarele astea, am vazut si cu 100 lei. Fizic pot sa-l instalez fara probleme. Problema este insa partea de soft. Iar daca iau unul de proba trebuie sa-l tin pe masina cateva zile, pt ca problemele descrise apar aleatoriu. De ex. azi a mers destul de bine, relantiul a cazut de vreo doua ori la 300 rot, in vreo 30 km parcursi in Bucuresti, insa nu s-a oprit motorul. Ce nu va functiona la masina daca nu rezolv partea asta cu softul? Macar pot sa inchid masina?
Merci!
danutzaharescu
28 Jun 2018, 17:43
Am inlocuit calculatoarele si totul este ok.
flavyus1987
29 Jun 2018, 06:54
Good job!
Felicitari!
Care au fost costurile?ecu si manopera?
danutzaharescu
29 Jun 2018, 17:38
Costul total 250 lei.
Insa au ramas doua dintre probleme: uneori nu indica viteza si uneori, daca schimb vitezele la peste 2800 rot. relantiul ramane la 900 rot., evident motorul are 4 linii la temperatura...Daca opresc si repornesc totul este ok. Sa fie mufa vreunui senzor cu probleme?
Si inca ceva..unul dintre injectoare este umed, din capul acestuia si pana pe chiulasa. Am strans piulita conductei si am mai scurtat furtunul returului, dar tot mai este ceva motorina pe injector.
Intre capul injectorului si conducta este vreo garnitura?
Merci!
IRONICK
29 Jun 2018, 21:14
ai codat injectoarele in ecu? in mod sigur nu ..
danutzaharescu
29 Jun 2018, 22:19
Nu. Dar problema asta se manifesta uneori si cu vechiul calculator. Mai ales dupa ce mergeam mult extraurban...depasiri... 3000 rot..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.