Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problemă ambreiaj
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cosmin_2300
În primul rând îmi cer scuze dacă s-a mai discutat, menționez că am căutat în grabă, fiind o problemă mai "urgentă".

Pe scurt, se dă o Dacia 1310, din 1995 cu o problemă la ambreiaj. Ambreiajul nu mai lucrează, în sensul că a rămas cuplat. Poți să schimbi vitezele în mers (fără ambreiaj, evident), dar ca să oprești mașina trebuie să oprești și motorul, degeaba calci ambreiajul.. Mai greu cu plecatul de la semafor icon_mrgreen.gif
Cablul de la ambreiaj + "pârghia" funcționează ok, problema fiind undeva în interior.
Cum mașina nu este în București, trebuie să mă duc să o iau, dar dacă problema nu este gravă, aș vrea să o repar acolo. Știți vă rog, ce ar putea avea? Orice idee este binevenită ...
ghitza
Daca esti sigur ca ,furca si cablu e k,atunci tre sa desfaci adica sa iei motoru jos si sa vezi ce sa dus acolo ,dupa ce dai jos vezi exact ce trebuie schimbat ,da mai multe detalii,poti sa apei ambreiaju?,pedala isi face cursa pana jos?ai joc la mansonu d ela cblu de deasupra furcii?
cosmin_2300
Din păcate nu am acces la mașină, proprietarul fiind din Urziceni. Din ce mi-a spus, totul "se simte" normal, doar că ambreiajul e de decor rolleyes.gif
bucatzel
Am patit si eu ceva asemenator mai demult, dar cum-necum, si-o revenit dupa un pic de brutalizare din partea mea. Oricum, am schimbat discul de ambreiaj atunci, ca isi cam traise viata.

Explicatia initiala a fost ca vreunul din arcurile din disc a sarit si-a iesit si el la joaca, blocand ambreiajul.

Explicatia dupa desfacere , vazand ca arcurile-s toate la locul lor, a fost ca vreo bucata din ferodoul discului a facut asta, sau ceva mizerie adunata cumva. Cam SF si explicatia aia, avand in vedere ca discul arata rezonabil, dar mecanicul in cauza a spus-o si el ca fiind singura idee decenta care-i vine.
cosmin_2300
Deci, din ce spuneți voi ar cam trebui să fie de la ambreiaj. O s-o aduc în București și o să o duc la tata la servici să o repare icon_mrgreen.gif
Aveți idee, vă rog, cât e un kit de ambreiaj? unsure.gif
kog
un luk era putin peste 300 acu vreo 2-3 ani
Minel
QUOTE(kog @ 31 May 2012, 18:26)
un luk era putin peste 300 acu vreo 2-3 ani
*



260 lei - kit Luk ... schimbat acu 2 luni .... wub.gif
2xGI
230 lei MS (Master Sport)
cosmin_2300
Puteți vă rog să-mi recomandați o firmă anume? Mulțumesc anticipat!
2xGI
la o simpla cautare, vezi si tu pe acolo.
http://www.google.ro/search?hl=ro&cp=14&gs...OM4bhtQaOmezuDg
Ov
Daca a trecut prin vreo baltoaca inainte sa opreasca masina e posibil sa fi ramas discul lipit pe placa. Se poate debloca brutal: Bagi in marsarier sau a 1-a, tii ambreiajul apasat si dai la cheie. Dupa 2-3 smuceli ar trebui sa se dezlipeasca. Am patit-o si eu de 2 ori si am deblocat-o asa.
BN64FLO
Salut si eu am patit ceva asemanator dar a ramas si pedala blocata si a trebuit sa schimb doar rulmentul de presiune care s-a spart
r3d
1mai intai de toate verifica daca atunci cand apesi ambreajul sufa actioneaza furca de pe cutia de viteze daca sa misca dar prea putin incearca sa mai strangi piulitele de la sufa de ambreaj.
2verifica daca ambreajul se departeaza de volanta
3daca sufa actioneaza trebuie data cutia sau motoru jos sa vezi care e defectu.legat de kit daca e doar ferodourile poti incerca sa cumperi doar ferodouri (daca celelalte componente sunt bune) si sa le schimbi doar pe acestea.astea care costa pana in 10 lei+un bidon de bere+cativa prieteni=15lei.fata de un kit care poate ajunge si pana la 300lei.
cosmin_2300
QUOTE(Ov @ 1 Jun 2012, 15:41)
Dupa 2-3 smuceli ar trebui sa se dezlipeasca. Am patit-o si eu de 2 ori si am deblocat-o asa.
*


Din păcate nu e vorba de asta, am venit de la Urziceni la București cu ambreiajul așa și a trebuit să plec din electromotor de vreo 10 ori și nu și-a revenit. Culmea, pe la Sinești a mers ok o vreme ambreiajul, apoi a cedat iar rolleyes.gif

QUOTE(BN64FLO @ 1 Jun 2012, 15:54)
Salut si eu am patit ceva asemanator dar a ramas si pedala blocata si a trebuit sa schimb doar rulmentul de presiune care s-a spart
*


Pedala parcă stă ... mai sus unsure.gif Singura chestie ciudată e că ambreiajul vibrează când îl apăs.

QUOTE(r3d @ 1 Jun 2012, 17:35)
1mai intai de toate verifica daca atunci cand apesi ambreajul sufa actioneaza  furca de pe cutia de viteze daca sa misca dar prea putin incearca sa mai strangi piulitele de la sufa de ambreaj.
*


Ambele funcționează ok, furca fiind acționată ...

Acum că am reușit să o aduc în București, o să-l las pe tata să o demonteze (sunt total pe lângă subiectul "Dacia") și să o repare. O să postez aici ce a avut defect.

Vă mulțumesc tuturor de ajutor!
2xGI
sa stricat nestricabilu' biggrin.gif
daca tremura poate fi placa de presiune fisurata si/sau soarele dus, arcurile de pe disc slabe/rupte.
eu spun totusi sa cumparati un set intreg, nu pe bucati.
kog
asa a vibrat la mine, posibil sa fi sarit bucsa aia lunga de pe axul de la cutie si sa prinda stramb rulmentul pe soare, poate acolo e si blocajul
cosmin_2300
Astăzi a fost dată cutia jos de pe mașină. Problema nu a fost de la cutie, a fost de la discul de ambreiaj ... Toată partea metalică (cea din mijloc, unde sunt și arcurile) era "ghemotoc". Nu am idee cum s-a rupt și de ce, dar din fericire nu a afectat nimic altceva p-acolo.
Am cumpărat alt disc, de origine, cu 90 de lei. Vă mulțumesc tuturor pentru idei!
ghitza
La 90 roni sigur nu e de origine,poate RUEN
cosmin_2300
Am luat doar discul, nu tot kitul de ambreiaj. Avea și discuri ieftine, dar am vrut de origine.

L.E.: este exact ca ăsta, inclusiv ambalajul.
L.E. 2: acum am aflat că tata are ceva reduceri la magazinul ăla blush.gif
ghitza
Zi asa si tu
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.