Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme la soc
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
BMA
deci, aveam o nova 1,6 cu dublu corp. am schimbat si am pus un monocorp
am schimbat si jicloru principal si am pus unu 135 in loc de 140.
motorul merge foarte bine, mai ales acum de cand am schimbat toata aprinderea.
mai am o singura problema. daca am socul tras cat de putin, moare daca incerc sa accelerez. nu vrea deloc sa mearga cu soc tras si acceleratie. deci nu pot pleca de pe loc cu soc. a mai intalnit cineva problema asta ? are cineva o idee cum sa o remediez ?
poate fi vinovat filtrul de aer care e adaptat de la dublu corp? nu m-am gandit sa incerc treaba asta cu filtrul scos....o sa incerc.

si cand consuma mai multa benzina ? daca merg 1-2 km cu soc sau daca stau putin pe loc fara soc dar cu ea accelerata la 1000-2000rpm pana se incalzeste putin motorul ?
de notat ca am ralantiul reglat in asa fel incat la pornire dimineatza are 4-500rpm si cand se incalzeste ajunge la 750-800rpm

astept ideei. multumesc
RIon
Asa am patit si eu cu nova mea.... clapeta de soc externa, tija ai mai bine zis, agata in filtru, pe care l-am crestatcu un cutter, si socul statea.
Nu trebuie sa lasi la relanti mai mare de 1500 cu socul tras!
Motorul se incalzeste mai bine in mers, dar nu chiar 2km...
BMA
nu-mi agata in filtru. am avut grija la asta cand am facut adaptarea.
da, trag socul pana ajunge la 1000 rpm. apoi calc acceleratia si moare motorul. asta e problema. daca nu e tras socul pot sa accelerez cat vreau. si pot sa plec si de pe loc dar cu acceleratia la 3000 de ture si masina lasata incet din ambreiaj. dar asta nu mi se pare ok. mai bine stau pe loc pana se incalzeste putin. totusi as prefera sa plec cu socul si sa-l scot progresiv..
alte idei?
bertro
eu o pornesc asa (Nova cu dublucorp):
trag soc 3/4, eventual dau 1-2 sprituri la "rece" (merge si fara, dar ca sa fiu sigur), dau cheie si o tin turata extrem de putin din acceleratie, cat sa nu moara, abia ating pedala. dupa 10-15 secunde imping socul la loc si o urc pe la 1500-2000, unde o las alte 30-40 de secunde. apoi plec fara probleme.
Pana sa se raceasca afara, puteam pleca si fara sa o mai turez pe loc, o tineam doar alea 15 secunde pana impingeam socul, dar acum de cand sunt diminetile mai reci am vazut ca se trezeste mai greu si nu am chef sa imi moara la iesirea din parcare.
RIon
cand accelerezi, nu intra socul??? incearca sa il tii cu mana.
Tutzigureanu
Ce treaba aveti cu socul in luna august nu pot sa inteleg..pe cuvantul meu blink.gif
Eu nu folosesc socul decat la sub 5 grade C, si porneste perfect...Decat sa-l tragem asa dea doru leli mai bine ne lasam de meserie...
RIon
QUOTE(Tutzigureanu @ 9 Aug 2005, 09:37)
Ce treaba aveti cu socul in luna august nu pot sa inteleg..pe cuvantul meu blink.gif
Eu nu folosesc socul decat la sub 5 grade C, si porneste perfect...Decat sa-l tragem asa dea doru leli mai bine ne lasam de meserie...
*



Think about!
motor 1.6, carburator 1.4 jiclor principal 1.3...e? foloseam tot timpul socul, la motor rece.
Tutzigureanu
Asa o fi, nu stiu la Nova, nu am avut niciodata, credeam ca e cam ca la 1310...

Dar se stie ca mersul cu socul tras contamineaza uleiul, cu benzina, scurtandu-i viata si implicit viata motorului...
draku
motoarele cu carburator dublucorp pornesc intotdeauna cu socul tras, eu asa stiu
si asa faceam cand aveam nova, socul tras (nu la max, cam 3/4), un pic de acceleratie si pornea....
diaconuliviu
QUOTE(Tutzigureanu @ 9 Aug 2005, 08:45)
Asa o fi, nu stiu la Nova, nu am avut niciodata, credeam ca e cam ca la 1310...

Dar se stie ca mersul cu socul tras contamineaza uleiul, cu benzina, scurtandu-i viata si implicit viata motorului...
*


La tine porneste fara soc si se mentine la 850 relantiul? Iar cind pornesti nu "da in nas"?si nu folosesti "spriturile"? Daca da, la cit se stabilizeaza relantiul dupa incalzire?
Daca imi spui ca tot la 850, inseamna ca nu ai Dacia.
De pornit o pot porni la prima cheie si pe a mea dar porneste de pe loc cu sprituri, care, la cantitatea de benzina eliberata este oarecum echivalenta socului, deci oricum spala pelicula de ulei. In plus, sprituind, mersul este oscilant, lucru care nu-i de preferat unui mers "rotund" cu socul putin tras.

@BMA-eu zic sa verifici reglajul timoneriei socului eventual si pompa de repriza precum si reglajul surubului de amestec-daca-l deschizi jumatate de tura se mai opreste?
Tutzigureanu
Diaconliviu:
Da , pornesc fara soc, nu dau nici un sprit nici inainte nici dupa ce pornesc, si nu stau sa vad cat e relantuiul, ca in secunda urmatoare pornirii plec de pe loc.
In principiu o tin eu din pedala la 1000 daca mai stau pe loc inainte sa plec.
Nu da in nas, dar relatiul e pe undeva pe la 5-6 sute.
In 5 minute de mers se stabilizeaza la 850, cand e la regim normal de temperatura sta la 950.

Retine: porneste la prima cheie fara nici un fel de sprit in fiecare zii, si bineteles fara soc.
Incepe sa dea in nas cand afara e sub 10-5 grade C, dar atunci folosesc socul.

Si da, e Dacie, si te invit la o tura daca mai ai indoieli
paulp
BMA, desfa carburatorul de pe flansa si schimba antretoza de sub talpa cu tot cu garniturile de klingherit si pune-i silicon de etansare, ca-ti trage are fals.
Apoi refa reglajul aerului la ralanti. Defa surubul de acceleratie si il stringi pe cel de aer pina incepe sa dea in nas. Apoi il desfaci 2.5 ture, si reglezi dupa aia relantiul la 900.

bonzai
BMA ceva asemanator am si la nova mea (dublucorp totusi).
Cand o porneam cu soc putin tras, parea ca "moare" si cand acceleram se oprea de tot motorul. Ideea era ca se cam ineca.
De atunci pornesc motorul doar in 2 moduri:
1) motor rece (chiar si vara , nepornit de 24-48 ore). Soc tras la maxim, fara acceleratie, dupa ce porneste bagat la loc socul de tot (vara) sau jumate pana se incalzeste putin (iarna)
2)motor cald, doar cu acceleratia calcata (chiar si fara daca a fost de putin timp oprita)
diaconuliviu
o sa incerc miscarea asta cu relanti marit la 950, poate asa tine si la mine la rece; desi 950 relanti e mare.
BMA
la mine nu moare. masina mea sta pornita si la 400 de ture dimineatza fara soc. vibreaza foarte tare sub 650 rpm dar nu moare. problema este atunci cand accelerez.
daca am soc tras da in nas si moare.
daca nu e soc tras moare cand intra in sarcina sub 3000 de ture.
BMA
si plecare de pe loc cu 3000 de ture si lasata incet din ambreiaj nu-mi place deloc. pe langa zgomot mai e si daunator motorului. zic eu...
abia astept sa fac treaba cu etansarea cum a zis paulp. cred ca asta ar putea fi. totusi mai astept idei ...
andu911
daca merg cu masina cu socul uitat putin tras...e posbil sa se inece ?
RIon
diferenta dintre 950-800 la relanti nu implica consum extraordinar de mare,iarmersul rotund al motorului conteaza mai mult.
Tutzigureanu
QUOTE(RIon @ 9 Aug 2005, 19:33)
diferenta dintre 950-800 la relanti nu implica consum extraordinar de mare,iarmersul rotund al motorului conteaza mai mult.
*



Asa este ca doar nu stai cu masina la relanti prea mult, la un moment dat aveam chiar 1000-1100 la relanti, e cam mult, dar e OK daca nu stai la relanti cu orele, si cat stai la stopuri, nici macar nu se observa diferenta la consum...
Tutzigureanu
QUOTE(RIon @ 9 Aug 2005, 19:33)
diferenta dintre 950-800 la relanti nu implica consum extraordinar de mare,iarmersul rotund al motorului conteaza mai mult.
*



Asa este ca doar nu stai cu masina la relanti prea mult, la un moment dat aveam chiar 1000-1100 la relanti, e cam mult, dar e OK daca nu stai la relanti cu orele, si cat stai la stopuri, nici macar nu se observa diferenta la consum...

PS. Chiar nu stiu de ce se posteaza de 2 ori..pe cuvantul meu ca am dat un singur click..si a parut de 2 ori blink.gif
diaconuliviu
QUOTE(RIon @ 9 Aug 2005, 19:33)
diferenta dintre 950-800 la relanti nu implica consum extraordinar de mare,iarmersul rotund al motorului conteaza mai mult.
*


La mine e rotund si la 700, problema de care ma legam este ca daca masina lui "cenzurat"gureanu nu da in nas la rece la 5-600, probabil e din acel reglaj de carburatie mai bogat la relanti.
cristidb
La nova suportii motorului sunt mai rigizi, si din cauza pozitionarii transversale se simt mai puternic in volan/schimbator vibratiile motorului.
Si eu tin relantiul putin mai mare din aceasta cauza. Sub 700 incepe sa tremure.
Problema nu e ca vibreaza motorul mai tare, dar se transmit altfel vibratiile.
BMA
deci
ideea lu' Paul am pus-o in aplicare. ieri am dat jos carbul si flansa si tot ce e sub el pana la galerie. am pus la loc dar am pus pasta siliconica de etansare intre fiecare garnitura si flansa, talpa, etc...
concluzia ? la fel. daca e motorul caldut poti sa tragi si la maxim socul si sa o accelerezi cat vrei. nu moare. dar dimineatza la prima ora cand o pornesc daca trag socul nu pot sa ma ating de acceleratie pana nu imping socul la loc, altfel moare. si atunci prefer sa o pornesc si sa o tin la 2000 de ture cateva secunde pana se incalzeste motorul ca sa pot pleca de pe loc. altfel moare cand intra in sarcina sa plec din parcare.
maine dimineatza vreau sa incerc sa vad ce face daca dau jos filtrul de aer.
aveti alte idei ?
draku
eventual ii poti pune carbul dublucorp la loc....
BMA
faci misto de mine ? vrei sa stau iar toata ziua la desfundat si reglat si sa trec prin peco mai des ?
fara astfel de solutii. deocamdata nu vreau sa mai aud de dublu corp
alte idei?
draku
dupa cum cred ca stii, eu am avut o nova timp de 7 ani.
la inceput, am tot desfacut si eu carburatorul (dublucorp) sa-l curat, pana m-am prins ca filtrul nu-si facea treaba si l-am inlocuit....
dupa aia, eu nu l-am mai desfacut niciodata
o data pe an mergeam la carbotest, desfacut, curatat, suflat, reglat carburatorul pe banc si nu aveam treaba...
la pornire, socul tras la maxim, dupa ce pornea motorul il impingeam la jumatate si plecam.
e adevarata partea cu mersul la pompa mai des, dar nici nu iertam nimic cu ea, adica nu mergeam ca la raliu, dar nici "batraneste"...(ca acum, de ex, citromobilul e pe gaz si merge mai ...."usurel", ca sa zic asa, si pe strada si la buzunar)
dar fiecare cu socotelile lui
succes

PS off topic:
iarna pornea greu si daca nu o porneam cateva zile la rand era un chin s-o pornesc.
asa ca il scoteam pe trabi la interval si dadeam clasa la toti vecinii cu dacii, dimineata la pornire 10561582.gif 10561582.gif 10561582.gif
BMA
asa e. dar nici eu nu merg batraneste. eu cam am boala vitezei si merg la 80 in ora si minim 100 afara. cam pe la 120 merg sa nu cresc prea mult consumul ca nu are rost. daca nu alearga nimeni dupa mine de ce sa platesc in plus ? nu ? oricum masina trage bine si cu monocorp. in treapta 5 ajung la 120/h la 2500-3000 rpm. mi se pare ok.
eu vreau sa fie carbul mai econmic in oras. ca afara nici dublu nu trecea de 7%. in schimb in oras...prefer sa-l incalzesc dimineatza cateva secunde pe loc la 2000 rpm decat sa mai ajung la consumurile lu' dublucorp.
Tutzigureanu
QUOTE(diaconuliviu @ 10 Aug 2005, 07:00)
La mine e rotund si la 700, problema de care ma legam este ca daca masina lui "cenzurat"gureanu nu da in nas la rece la 5-600, probabil e din acel reglaj de carburatie mai bogat la relanti.
*



Nu poate sa fie rotund la 700, merge nerotund ca sa spun asa.
Rotund e la peste 850 la mine cel putin.
Si reglajul de amestec e in felul urmator:
Am desurubat surubul de amestec pana incepe motorul sa nu mai mearga rotund, si l-am insurubat 1 tura jumate.
Bine, nu te poti lua dupa varianta mea, ca s-ar putea sa nu dea rezultate.Am mai incercat la o Dacie varianta si nu e Amestecul optim, in schimb la a mea e(verificat cu sonda de co2)
cristidb
BMA daca te uiti bine la carbul dublu, o sa vezi ca are o capsula vacuumatica de care deschide socul in momentul in care accelerezi.
Daca te uiti si mai atent o sa vezi ca are pe clapeta de soc un arc, in momentul in care accelerezi o tablita de pe clapeta de soc se deschide.

Mai iti recomand sa te uiti pe site la carfil si sa vezi pentru ce motoare e recomandat 32irma. (cu capacitate pana pana la 1100cmc).

Si dupa ce ca ai strans de gat saracul motor, i-ai mai pus si jiclor de 1300, care face amestecul sarac pe carburator de 1400.

Si acum te miri de ce nu merge, si spui ca ai boala vitezei si mergi cu 80-100, chiar si 120.
Acum stai cateva secunde sa il incalzest pentru ca sunt 40 de grade afara. Sa te vad la iarna la -20 de grade cat o sa stai langa ea sa se incalzeasca si cate suturi iti va da pentru ca amestecul devine si mai sarac cand aerul e rece.
Consum mic si randament se obtine cu o ardere completa nu cu amestec sarac.
Tutzigureanu
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Sa nu te vedem postand pe aici in noiembrie cerand indrumare cum sa montezi carb dublucorp pe Nova. ohmy.gif
diaconuliviu
"Nu poate sa fie rotund la 700, merge nerotund ca sa spun asa."
Ba da, la 700 e rotund, doar ca "da in nas"
"Am desurubat surubul de amestec pana incepe motorul sa nu mai mearga rotund, si l-am insurubat 1 tura jumate."
Exact ce am spus, amestec bogat. De fapt se desurubeaza numai pina la turatia maxima obtinuta. Unii, care stranguleaza tare carbul, desfac apoi insurubeaza pina motorul scade in ture. Eu deschid pina la turatie max si stabila. Eventual inca putin deschis daca la accelerare brusca tinde sa se gituie.
BMA
gata
am rezolvat-o

in primul rand pentru Tutzi...sper si eu sa nu fac treaba aia in noiembrie....(desi carbul dublu original al masinii l-am pastrat cu gandul sa-l dau la reparat la cineva capabil sa mi-l aranjeze, pentru cazul ca ma razgandesc si-l vreau inapoi)

si acum sa va spun rezolvarea....
100 de puncte pentru RIon. Azi dimineatza am coborat la masina pornit sa dau jos filtru de aer sa vad daca el e problema.
deschid capota si desfac capacul de la filtru de aer. pornesc masina ii trag socul pana la 1000rpm si accelerez. moare...pornesc din nou si ma duc sa vad la filtru. cand...ce sa vezi...socul actiona partea care e acolo la aceleratie, insa clapeta din carburator din partea superioara statea verticala dreapta. misc de filtru, sare la locul ei adica putin inclinata pt ca era socul tras. accelerez...nu moare. merge motoul perfect.
deci pana la urma RIon avea dreptate. surubul agata in carcasa filtrului si clapeta superioara nu acctioneaza. banuiuesc, ca de aici rezulta amestec bogat, aer din belsug si de-aia moare.
si in plus am constatat ca nu am acel furtun de aer cald de la galerie pana la filtrul de aer...
astazi schimb filtrul de aer, pun furtun de aer cald si rezolv si socul. si in rest e ok.
...pana descopar urmatoarea problema...ca doar e necesara la dacia smile.gif)

multumiri pentru toate sfaturile.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.