Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pierd Curent
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
zrk47
Buna ziua tuturor,detin o Dacia Nova GT din 99' si de la un timp suspectez o pierdere serioasa de curent atunci cand se aprind lampile de la stopuri
Am observat asta atunci cand aveam soclul tras (N) iar in momentul apasarii pedalei lumina becului din bord s-a diminuat
Din schema iese alternatorul care a fost verificat,incarca 14.5 la relanti si in sarcina,bateria care este una de disel 75 Ah care a fost si ea verificata si pe alta masina,inca mai are viata si dupa 40 de chei,testatarea a fost facuta cand masina nu era alimentata cu benzina.
Al doilea indiciu a fost acul care indica incarcarea bateriei,in momentul in care nu apas frana,acul sta peste jumatatea cadranului,cand o apas ,de ex la un semafor 60 sec acul deja ajunge pe zona rosie... Doar cu faza scurta acul ramane pe zona alba.
Sugestii?
daca e ceva de testat,dispun de un multimetru
bygy007
vezi mai degraba sa nu fie un scurt , verifica a treia lampa de frina (aia de pe geamul din spate)
zrk47
Stopul de pe luneta e adaptat,de pe o dacie berlina,becul se aprinde,ma gandesc sa nu fie intrerupt firul dintre plafoniera si "acoperis" sau element al caroseriei ca nu-i gasesc cuvant,cum as putea verifica asta?
Firul de de sus stiu ca e + pt stop si masa se cupleaza prin surubul de prindere ,sugestii?
bygy007
vezi concret cu cit scade fata de baterie , la nova nu stiu cum este circuitul de alimentare , dar ideea este sa verifici traseul baterie alternator contact si distributia curentului mai departe nu stiu ce sa zic

la plafoniera ai un plus permanent iar lampa are 2 pozitii una permanent , minusul il ia de la un surub , si minusul de la butonul de usa , care stinge becul cind inchizi usa
daca zici ca apare cind pui frina sa nu atinga vre-un fir pe undeva poate fi si de la atingerea de pedala o izolatie de fir roasa ceva
zrk47
Vesti noi ,"imbucuratoare" ,dupa toate problemele cu pierderile am descoperit ca si contactul fura curent si s-a defectat si releul de incarcare,m-am uitat azi in bord si am vazut cum intrase acul de la indicatorul bateriei pe Rosu dar de data asta pe Rosu din partea dreapta,am stat la un semafor cu piciorul in frana si s-a remediat problema smile.gif) ,o sa evit sa merg cu masina pana rezolv problema .... in vara imi iau un fiat Punto sa scap de griji
Razvan_Ionut
mda....si atunci de ce te mai chinui sa o repari daca oricum ai de gand sa o lasi pe dreapta si sa iei alta masina?


vad ca deja a inceput sa fie un obicei pe forumu asta...."baieti am si eu o masina din xx , are o problema xx....cine ma ajuta...." pe urma.,,"m-am hotarat sa o las asa ca oricum cumpar alta...." ..... de ce va mai faceti conturi aiurea daca oricum vreti sa scapati de ele? sa ne "delectam" noi cum tone de topicuri tampite?
zrk47
asta e un plan de viitor, m-am gandit pana atunci sa inlocuiesc instalatia electrica ,de la stopuri din portbagaj cablurile vin pe partea stanga? si prin plafoniera?
@Razvan_Ionut : am schimbat radiatorul + electroventilator ,planetare + arcuri cu tot cu amortizoare pe fata de la remat Constanta ,masina se tine bine acum,nu mai bate in viraje,tinuta de drum e mult imbunatatita dar sa fim seriosi,avem nevoie de un upgrade dar, pana atunci nu strica sa-i repari micile defecte aparute de'a randul anilor .
Inca ceva , ma certam cu mecanicul si-ii spuneam ca am dreptate.... in momentul in care apas pedala de frana si am de exemplu soclul tras,intensitatea becului din bord scade (3 stopuri 60W) ,daca fac flash-uri (faza lunga=100w din cate stiu,halogen) nu se modifica deloc ,mi-a mai zis cineva cv de o masa imperfecta,pareri? sugestii?
nicuviv
se poate sa nu ai masa buna.verifica in spate la stopuri,vezi ca trebuie sa fie un fir acolo prins de caroserie.
zrk47
se poate prin masa imperfecta consumul de curent sa creasca?
zrk47
apas frana si se aprinde semnalizarea laterala pe partea stanga a masinii doar semnalizarea de pe aripa?
O idee de unde ar putea fi? care ar putea fi sursa?
ORIJINAL21
"frate", mergi la un service autorizat, vorbeste cu inginerul sef de acolo si rezolva-ti problema.
Nu este de joaca! http://www.libertatea.ro/detalii/articol/o...deo-400437.html
zrk47
Masina deabia mai face 500 euro,daca e sa arda...sa arda ,sunt alte probleme mai importante

Ma descurc destul de bine cu partea electrica,desi n-am urmat cursuri sau vrun liceu/scoala de specialitate doar ca nu ma pricep prea bine la schema electrica,eu o iau din aproape in aproape si vad fiecare fir unde duce si cam ce face,o sa incerc sa refac cam toata partea electrica de pe masina dar dupa ce trece Bac-ul ,sa speram ,cu bine ,dupa ma apuc de treaba si daca am neclaritati apelez la colegii de pe forum
zrk47
sa nu mai deschid un thread separat ,pot schimba discul de ambreiaj fara sa scot motorul ? vreau sa scot doar cutia dar nu stiu daca am destul spatiu,ma gandeam ca motorul sa-l suspend pe o capra iar cutia s-o scot ca nu-i prea grea. Se poate?
Am gasit multe topicuri deschise pe acelasi subiect,unii spun ca se poate,unii spun ca nu


Moderator edit: Pai ia fa si tu un amar de bine si intreaba pe topicurile care sunt deja deschise pe subiectul in cauza. Ca aici se numeste off-topic.
roberth
zrk47, ai rezolvat? Am si eu o problema la indigo cu a ta dar nu i-am dat de cap.
cristi_hard93
Salut! Am o Dacia nova GT din 99 e prima mea masina si nu prea stiu ce sa ii fac. Daca ii pun o baterie incarcata porneste fara probleme dar dupa cateva minute cu motorul pornit se descarca toatabateria incat nici martorii nu se mai aprind lafel. Ma gandesc ca e alternatorul de vina dar si asa stand cu masina pe loc fara nici un consumator puternic pornit in 3-4 minute nu ar trebui sa se descarce bateria. Stie cineva de unde ar putea fi problema si ce pot sa i fac? Mentionez ca masina a mers bine pana am ajuns acasa cu ea,nu a avut nici o problema pana am spalato si am ramas fara benzina.
bygy007
singuru loc de unde poate fi , este de la puntea de diode din alternator
cristi_hard93
Pai la alternator stiu ca am problema, ca nu imi incarca cand am motorul pornit, dar pierderea de curent asa de rapida tot din alternator sa fie? eu m-am gandit la un scurt ceva wacko.gif
Razvan_Ionut
pai daca nu incarca alternatoru singuru lucru care alimenteaza cu curent circuitul e bateria , care daca nu se incarca cu alternatoru ... se descarca
bucatzel
Fara faruri aprinse si alte minuni, bateria trebuie sa tina mult mai mult de 3-4 minute. Asta daca vorbim de o baterie cat de cat sanatoasa. Ca daca e o antichitate re-re-reincarcata, nu m-ar mira sa tina si numai atat.
cristi_hard93
Am rezolvat problema ...sper... aveam masa de la alternator desfacuta si cazuta pe caroserie.Am pus bateria pe un redresor si vad ca acum nu sa mai descarcat.Sper sa fie de aici. Ms orikum:X
zrk47
Nu ,inca n-am rezolvat problema,masina e folosita zi de zi si nu am cand sa stau si s-o bibilesc ,poate spre primavara ,nu dispun nici de garaj,rezolvarea problemei parerea mea ar fi inlocuirea partii eletrice din spate...toate cablurile...nush dc am o proasta impresie ca de vina ar putea fi si instalatia GPL,am impresia ca se descarca mai repede decat cand e comutata pe benzina. Stiu ca sunt 2-3 electrovalve care nu cred ca ar consuma asa mult incat sa fie sesizata diferenta....dar nu stiu exact ,cine rezolva problema sa ma anunte si pe mine
paul_p
QUOTE(zrk47 @ 23 Oct 2012, 00:40)
cine rezolva problema sa ma anunte si pe mine
*


Neaparat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.