Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: functionare motor cu injectie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
vasi1453
Poate sa-mi spuna cineva care ar putea fi cauza pentru care la cca 5 minute de la pornire motorul pierde din putere pina cind se incalzeste suficient. De asemenea, daca stie cineva ce operatii de intretinere se pot face la motorul unei Dacia berlina cu injectie.
Valentine
dacia berlina din pacate nu are motor nu injectie (din cate stiu eu cel putin)!
Liviu
pot sa te anunt ca nu stii bine .... are motor cu injectie MONOPUNCT ... adica au scos carburatorul si l-au inlocuit cu UN injector comandat de calculator ... atat .. in rest e la fel ... aaa si aprinderea e electronica .. nu mai e cu platini.
Valentine
de cand ?! smile.gif
Anonymous
Hai mai ca sint pe strada si scrie mare pe luneta : DACIA CU MOTOR CU INJECTIE de parca ar fi inventat cine stie ce minune... Chiar mai Valentine, nu ai vazut nici una ?????
Liviu
de prin 97 - 98 .. parca ... odata cu aparitia NOVA GTI au bagat si Berlina cu injectie smile.gif ...
alex
Bine, bine, dar totusi problema omului... ?
cata
Sonda lambda care nu functioneaza corespunzator?Poate cei cu nova gti sau berlina li/ti iti pot da un raspuns.
Liviu
Scuze sefu' (alex) dar m-a furat peisaju' smile.gif ....



tind sa fiu de acord cu cata .... trebuie sa fie de la un senzor murdar.
Valentine
off-topic



QUOTE
de prin 97 - 98 .. parca ... odata cu aparitia NOVA GTI au bagat si Berlina cu injectie smile.gif ...

eu conduc o berlina fabricata in 99 (!!) (dintr-aia zambetu' lu' Iliescu biggrin.gif) si nu am injectie.



am vazut afisele alea, dar credeam ca se refera la Nova. (am mai vazut afise si sigle renault pe 1310 asta nu inseamna ca sunt renault, nu ? biggrin.gif)
Liviu
Erau simultan puse pe piata ... puteai sa alegi ... cu inj. sau cu carb.

Am dubii asupra anului in care au fost introduse .. dar cu siguranta erau de ambele tipuri de cumparat .
cata
Celebra Dacie cu MOTOR(pe injectie) a aparut in ianuarie 2000,pt cei care nu isi amintesc,Dacia era "din ce in ce mai aproape de ce vrei"
Marty
Liviu, din '99 s-a bagat pe piata "Dacia cu motor cu infuzie de de musetel si galbenele"
asarban
O Dacie

Cu motor

PE FOLIE! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
dragOn
Alooo! A intrebat omul cum sa o repare, nu daca exista!

Io n-am nici un sfat nu ma pricep, sincer!
Marty
Pai daca nu ii trage pina nu se incalzeste, doua probleme: ori potaia aia de injector s-a dus pe apa simbetei, ori ii face figuri socul automat (ori ii citeste un senzor aiurea, in general ala de la apa, ori s-a bulit partea electronica)
cristimm
QUOTE(\"vasi1453\")
Poate sa-mi spuna cineva care ar putea fi cauza pentru care la cca 5 minute de la pornire motorul pierde din putere pina cind se incalzeste suficient. De asemenea, daca stie cineva ce operatii de intretinere se pot face la  motorul unei Dacia berlina cu injectie.


Mai intai ce intelegi prin "pierde din putere"? Orice motor trage mai bine cand e rece (tocmai atunci cand nu trebuie sa il fortezi). Daca pierderea de care spui e mare atunci curata toti senzorii si contactele lor, filtrele, bujiile. La astea pe injectie nu prea exista reglaje si daca cele de mai sus nu dau nici un rezultat atunci trebuie sa mergi la un service serios sa iti faca o testare electronica.
vasi1453
Mai baieti, Dacia berlina, cu injectie ( chiar monopunct, Bosch- Monomotronic MA 1.7,cu computer) exista, e o realitate din 2000. A mers, si merge inca bine cu exceptia problemei semnalate. Pacatul e ca la acest tip nu se pot face reglajele ca la cea clasica. Asta intrebam: daca s-a mai lovit cineva de problema asta sau asemanatoare si sa provoc o discutie pe tema asta din care sunt sigur ca multi ar avea de invatat.
dragOn
te ascultam!
paulp
Vasi, la mine la firma (usurel acolo lucrez, nu e firma mea) este un break cu injectie din asta Bosch. Intr-una din nenumaratele delegatii a patit o chestie urita, ceva cu nu mai pornea, facea figuri, alte alea. Omul de la volan, baiat bun, a rezolvat problema romaneste. A pus mina pe ciocan, i-a tras vreo doua cutiei alea care se cheama calculator si a venit cu masina la Iasi.

Rezultatul, a ajuns cu ea si a trebuit sa schimbe cutia cu totul icon_twisted.gif .

Recomandarea: du-te intr-un service care face diagnoza electronica si rezolva problema.
Anonymous
Si la mine la serv. avem 2 de-astea injectate mono si soferii si-au luat spray contact si o data pe luna curata contactele de la calc. de injectie si am vazut si eu si realmente zici ca e alta masina.
Cabera
Posibil sa fie de la motorasul care regleaza turatia la ralanti. Incearca sa resetezi calculatorul (pui contactul - scoti mufa de la unitatea centrala de comanda de pe contraripa dreapta - si in momentul in care bagi la loc mufa trebuie sa se auda un zbarnait de la motoras) opresti contactul si repornesti.Cand se strica acest motoras e posibil sa ai si fluctuatii ale turatiei motorului. Si mai incearca spray-ul de contacte (sa dai pe la toate contactele si mufele care sunt) - e f bun....rezultate vizibile. Salut!
Rew
Cite ceva despre motorasul de ralanti:

La inceput turatia se ducea pina la 3000 de ture, scadea si tot asa, de puteam sa merg numa in tr. 2 si din ambreiaj. Am ajuns la un service, unde un nene m-a invatat sa deblochez motorasu buclucas de la ralanti. Pentru asta se scoate mufa care vine de la calculator si se conecteaza 2 fire de la baterie pe primii 2 pini de sus (sint 4 in total). Cind motorasu se opreste, se schimba sensul firelor la baterie si se duce motorasu in celalalt capat. Dupa citeva ture d'astea se pune la loc mufa de la calculator si poate sa va mearga bine intre 3 si 200Km. Dupa care se cere repetata figura. Asta pina se gripeaza de tot. Si atentie sa nu faceti scurt.

Ca sa nu dati 4-5 mil pe un motoras nou, puteti sa-l scoateti de tot. Eu asa am facut dupa un timp. Pina acum mi-a mers bine si fara el, numai la plecare trebuia s-o tin accelerata (1000ture) pina se incalzeste. Punct.



Azi a intrat intr-o faza noua. Sta la ralanti, dar nu suporta bagatu in viteza si nici turatii mai mari. Daca depasesc 1300 de ture se duce brusc la 2000, coboara la 500, iar sus si tot asa. Daca apas acc si mai mult moare subit.



Stie cineva ce senzor, contacte sau alta smecherie trebuie vazut?



PS: Cind nu are putere, printre altele, trebuie curatat si filtrul de benzina de la injector. Nici nu-ti vine sa crezi cum se schimba o Dacie dupa o astlel de operatie. Ar mai fi filtrul de aer, pompa de benzina, senzorul de temperatura si multe altele.
nelu
Odata cu actionarea clapetei de acceleratie este actionat si un potentiometru cu dubla pista care informeaza calculatorul despre pozitia clapetei. Conectorul potentiometrului se afla pe partea dinspre habitaclu-baterie a corpului injector (daca esti pe partea stanga a masini si privesti spre motorasul de pozitionare a clapetei-care tine relantiul-conectorul este in partea dreapta) si are urmatoarele legaturi:

1. Masa (pin 27 calculator);

2. Potentiometru I (0grade – 22grade);

3. Liber;

4. Potentiometru II (19grade – 90grade);

5. Alimentare (+5V, pin 25 calculator).

Verificarea se face cu osciloscopul, procedand astfel:

- punem contactul motor;

- rotim cu mana parghia de comanda a acceleratiei;

- se branseaza osciloscopul la pinii 1 si 2 ai conectorului; daca semnalul vizualizat apare ca o succesiune de linii drepte orizontale, fara intreruperi, potentiometrul este bun (Fig.1)

In cazul defectarii, potentiometrul nu se repara, ci se va inlocui partea inferioara a unitatii centrale de injectie.

Poti incerca si curatarea acestuia cu un spray contact, chiar si fara sa-l mai verifici.
Rew
Am verificat potentiometrul cu un voltmetru electronic si merge, din pacate.

Despre sonda lambda nu stiu ce sa zic. Am inteles, de pe forum, ca nu e luata in considerare la rece. Merge la fel cu sau fara ea. Am si masurat-o; pe pinul 4 da o tensiune oscilanta intre 0 si 0,73 volti. Din alte postari am dedus ca e bine.

Mai are cineva idee de ce moare daca-i dau peste 1300 ture, fix, si nu pot s-o bag nici macar in treapta I, nici cu motor rece nici cald?
nelu
In manualul de service se recomanda verificarea cu osciloscopul pentru ca asa se pot sesiza intreruperile scurte. Un voltmetru electronic masoara valoarea de intrare de 2-3 ori intr-o secunda si s-ar putea sa nu sesizeze intreruperile scurte. Cred ca ai putea sa verifici cu un mic amplificator audio, aplicand pe intrare semnalul de la potentiometru (avand aplicata la mufa tensiunea de +5V si legatura la masa facuta). Daca se aud pocnete in difuzor sigur ai intreruperi. Verifica amandoua potentiometrele.

Nu merge la fel cu sau fara sonda lambda. Ea da informatii despre cat de bogat sau sarac este amestecul, computerul stabilind astfel cat timp este actionat injectorul. Este adevarat ca partea electronica poate lucra si in cazul defectarii sondei, dar acest regim are repercusiuni asupra consumului si a noxelor.

Intradevar sonda lambda de pe Dacia lucreaza numai de la o anumita temperatura, motiv pentru care are circuit de incalzire cu termistor (care are coeficient de temperatura pozitiv). Valorile tensiunii furnizate de sonda variaza intre 0,1V (amestec sarac) si 0,9V (aestec bogat). Pentru coeficientul stoichiometric=1 tensiunea data de sonda trebuie sa fie de 0,45V.

Faptul ca motorul "moare" peste 1300 turatii s-ar putea sa se intample si din cauza senzorului de turatie (este montat pe carterul ambreiajului). Daca nu mai da informatii corecte computerul nu mai recunoaste punctul mort sup la cil 1si 4 si nu mai comanda aprinderea. Senzorul de turatie este de tip inductiv, semnalul de iesire vizualizat pe osciloscop aratand ca o sinusoida (amplitudine varf-varf >2,5V), iar in zona PMS cil 1 si 4 fiind deformata si cu amplitudine mai mare.

Daca vrei sa ridici turatia peste 1300 moare de tot sau reporneste cand atinge o turatie mai mica?

Din cartea lui Mondiru-cauze care determina introducerea greoaie in viteze:

-montaj incorect intre tija de comanda si cuplajul elastic;

-selector de viteze uzat sau deformat;

-axele furcilor de comanda a vitezelor culiseaza greu in locasuri sau sunt deformate

-deplasare mansoane de sincronizare cu craboti infranata de impuritati;

-slabirea capacului levierului de comanda.
Ov
sa inteleg ca daca manaresti sonda (legi un potentiometru de ea), poti sa pacalesti calcu' sa dea mai putina benzina :wink:

mie imi cam consuma (13-14 in oras pe aglomeratie MARE) s-o fi dus sonda? sa ma duc sa o verific, s-o schimb (cam cat o fi?)
Rew
Multumesc pt raspuns.

Sa fiu mai clar: cum trec de 1300 ture, tinind pedala fixa, sa zicem in locul in care ar trebui sa am 1500 ture, se accelereaza singura la 2000, scade la 300, iar 2000...ca atunci cind e gripat motorasu de relanti, pe care eu l-am scos. Daca apas acc mai mult moare de tot. Tot asa se intimpla si cind o bag in viteza, poate pt ca are nevoie de putere. Nu am probleme mecanice cu schimbatoru, intra cu un deget.

Poate fi catalizatorul? Am trecut, la ultima ploaie, printr-o balta de vreo juma de metru, lunga de vreo 30m.
nelu
Catalizatorul nu are rol decat in reducerea noxelor. Motorul ar putea merge si fara el, numai ca nu se mai respecta norma de poluare. Ar putea sa apara probleme daca se infunda.

Atentie! Daca ai bagat, chiar si o singura data, benzina cu plumb, catalizatorul si sonda lambda trebuiesc schimbate. Daca s-a intamplat, se recomanda schimbarea lor dupa consumarea a doua plinuri de benzina fara plumb.

Urmareste cum se comporta motorul daca decuplezi sonda lambda (valoarea de 0,45 V pt coef stoichiometric=1 este memorata prin program).

Dupa cate interventii ai facut asupra sistemului de injectie este destul de dificil de spus exact care este buba.

Sistemul este de tip autoadaptiv, functie de informatile primite de la senzori: temperatura motor, temperatura aer, senzor turatie, potentiometru accelaratie, sonda lambda si tensiune baterie, comandand injectorul a.i. functionarea motorului sa fie corespunzatoare.

Informatiile principale sunt cele cu variatie rapida: pozitie clapeta acceleratie =>potentiometrii respectivi si turatia motorului =>senzorul de turatie. Mai verifica inca odata potentiometri cu osciloscopul sau cu un amp audio si senzorul de turatie prin inlocuire cu unul bun luat de la o cunostinta, daca vrea sa-l imprumute.
Ov
sper sa nu fie prea tarziu, dar:

recitind mi-a mai venit o idee (am patit-o de 2 ori, o data la actuala masina care pe vremea aia nu era a mea si alta data la nova lui sormea care era pe injectie). Pe corpul injectorului sunt niste vacuum-uri in plus, astupate ostaseste cu dopuri de plastic care au prostul obicei sa dispara. Poate ti-a zburat vre-un dop d'ala (porneste motorul si asculta daca nu cumva fasaie ceva). Daca da, identifica unde este mustiucul (tb sa fie inspre filtrul de aer) si baga pe el un furtun astupat la un capat (recomand astuparea cu un surub prins cu colier).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.