Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: o mica problema
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Tutzigureanu
De ieri am remarcat ceva enervant la Dacia mea.
In viteza a treia si a patra cand accelerez puternic(pedala la fund) se manifesta ciudat in sensul ca in timpul accelerarii are niste mici hopuri, adica nu demareaza constant ci se poticneste din cand in cand.
In schimb in celelalte viteze merge perfect.
Daca accelerez constant merge perfect.
Poate fi cumva debitul pompei de benzina? nu face fata?
Avansul e la 0 grade, buji, platini ok, Nivelul in carb nu m-am uitat.
Multumesc
Sir_Alex
Verifica pompa de benzina. Daca la accelerare constanta merge, s-ar putea ca asta sa fie principala cauza.
raptordivx
De obicei la faza asta ridici capota pornesti motorul si dai manual de acceleratie brusc pana la fund. In cazul in care tendinte de innecare, te apuci frumusel sa verifici fiecare bujie, sa vezi daca da scanteie cum trebuie si daca lucreaza. Daca sunt ok ii mai dai avans si iar incerci faza cu acceleratia.Face la fel ...verifici aprinderea distanta la platina .. vezi daca nu ai capacul de delcou fisurat pe undeva caci si o fisura de 1 mm fura curent. Daca nu e nici asta mai poti verifica debitul de benzina din pompa. Cand dai la cama trebuie sa tasneasca benzina cu jet puternic. Si asta e buna te apuci si verifici jicloarele de pe carb (sufli stergi cureti.) si faci si nivelul. Nici asa nu merge (iei un litru de benzina un chibrit si ...) glumeam .. mai asteptam pareri.
Buyaka
Pare a fi de la partea electrica... bujii, platina, bobina (putin probabil), condensator, contacte (atentie la firul care vine de la platina la bobina), fise. Putin probabil sa fie din carburatie ca atunci ar merge prost si in regim constant...
Tutzigureanu
Cum am spus, daca o iau accelerez calm duce fara nici o problema, discu de ambreaj sigur nu e ca am probat.
In gol merge fara nici o problema turat brusc etc, la relati la fel, toarce ca o pisica.
In viteza 1 si 2 merge accelerat brusc fara probleme.
Azi am facut un drum de 300 km dus intors(abia am venit si am m-am pus la PC).
La dus s-a manifestat problema descrisa. La intoarcare am luat putin din avans.
Parca nu mai face asa tare faza cu vit 3 si 4(mai face dar mai rar), dar cateodata(nu tot timpul) in vit 5 la mers constant sau slaba accelerare face ca si cum as trece cu rotile peste ceva, hacaie, adica aceasi problema dar in vit 5. A facut de vreo 3 ori asa cam 5 secunde, si cand am apasat ambreajul si accelerat in gol, dat drumul la ambreaj nu mai facea.

Se poate de la avansul vacumatic? Eu sunt varza la avansul vacumatic, nu inteleg nici macar principiul de functionare, dapai sa-l reglez.
andu911
da-i avansu mai mare...mai la dreapta
Tutzigureanu
Daca maresc avansul apare problema in treptele 3 si 4.

Am schimbat condensatorul, am observat ca cel vechi era putin umflat(adica cel nou nu statea fix in suport, cand cel vechi intra cu forta), Platinile sunt la 0.4, avansul reglat la 0 grade RAC, Bujii noi sinterom reglate din fabrica, fise noi Reno, capac Delco Bosch(am masurat si am obs ca contactele interioare sunt putin mai sus ca la capacele romanesti-poata fo o problema?), avansul vacumatic functioneaza(membrana buna, reglat din fabrica-nu am umblat niciodata la rotita zimtata), verificat pompa benzina, si cand dau la cama vine un jet destul de puternic dar scurt.
Nu am apucat sa fac proba la drum, dar daca se mentine problema huh.gif ce sa-i mai fac?
Un vecin zise ca poate fi de la avans vacumatic, Ce simtome are un avans vacumatic dereglat?(eu stiam ca in vit 3 se accelereaza pana la 70-80 km/h si se lasa in frana de motor, daca nu da rateuri in frana de motor e bun. Asa e?)
Buyaka
Ai putea sa mai incerci sa desfunzi carburiciul: scoti cagula de admisie a aerului, accelerezi si pui mana la gura carburatorului asta de cateva ori (2-3) si faci o proba... vezi cum e...
Tutzigureanu
ok Buyaca, o sa fac asta sa vad.
Dar cu avansul vacumatic ma poate lamuri cineva?
Buyaka
QUOTE(Tutzigureanu @ 12 Aug 2005, 07:05)
ok Buyaca, o sa fac asta sa vad.
Dar cu avansul vacumatic ma poate lamuri cineva?
*




Teoretic avansul vacumatic nu ar trebui sa dea rateuri in sarcina daca e prost reglat da rateuri in frana de motor sau merge prost dar fara sa intrerupa...si nu e recomandabil sa faci reglajul la el "dupa ureche" lasa-l asa cum l-a facut fabricantul.
Tutzigureanu
am micsorat distanta la platini pe la 0.25 mm, si merge perfect, nu mai intrerupe in sarcina.
La 0.4 intrerupe, poate sa imi explice si mie cineva, ca pe mine ma depaseste acest aspect.....
Nu vorbesc aiurea, am facut probe juma de zii sa ajung la aceasta concluzie...
andu911
camele de la axu de la delcou uzate
Tutzigureanu

camele nu sunt uzate, e masurat si sunt la cota...
diaconuliviu
QUOTE(Tutzigureanu @ 13 Aug 2005, 08:45)
camele nu sunt uzate, e masurat si sunt la cota...
*


Unde ai gasit cotele?
Apoi, esti sigur ca nu ai joc intre axul cu came al decloului si axul sau de antrenare? daca da, la turatie mare e posibil ca el sa se deplaseze marind artificial distanta la platina.
Dar, acelasi simptom il poate da si un condensator cu pierderi sau o bobina cu pierderi, in timpul asa zis "de acumulare" (cit contactele sint inchise) energia se pierde spre masa; micsorind distanta, cresti acel timp de acumulare, compensind oarecum pierderile.
Sau, contactele platinii nu-s murdare, oxidate, cu cratere? Platina nu are scurgeri la masa? vezi firul sau, acel izolator si siguranta de pe ax.
argon
Citesc de mult acest forum, dar am hotarat sa postez si eu in speranta ca ma va ajuta cineva.

Am si eu aceasi problema ca si gureanu, dar la mine sa manifesta in special cand e cald motorul.La rece merge perfect.
Sa exemplific:
Bujii noi, fise noi, condesnsator nou, platina noua reglata, avans reglat la 0 grade, capsula de vacum functionala, etc.
In primi 10 km de la pornire trage perfect, merge f bine, dar cand se incalzeste tot cam asa in treapta 3 si 4 cand accelerez violent parca nu trage, sau trage cu hopuri, intrerupe in sarcina, scuzati expresia.(in gol la cald merge perfect)
Ce poate fi, de merge perfect la rece si asa la cald???
Ma omoara mad.gif

PS: Pompa benzina noua, nivel in carb reglat.
Dupa ce scot furtunul de benzina din carb , cu motorul pornit mai baga jumate de litru pana se opreste motorul.
rtulea
Cat de tare se incalzeste bobina de inductie? Fa schimb cu un prieten cu bobina lui, dar care nu i se incalzeste, si vezi daca mai face asa.
diaconuliviu
Sau vezi de aer fals, nu mult, insinuat doar cit sa-ti faca figuri in sarcina. Sau de gunoaie.
La mine a facut la fel in sarcina; de citeva zile tot gasesc bucatele de diverse in capul jiclorului de relanti.
Si asta cu: Filtru decantor+sita inainte de pompa; sita pompei buna, intacta; filtru de unica folosinta intre pompa si carburator; sita de sub carburator in regula.
Cu toate astea, alaltaieri am scos din capul jiclorului o bucatica cafeniu translucida destul de tare la pipait de vreo 0,6..aspect de cremene. Ieri am scos o bucatica de ceva maroniu gen tutun .
Le elimin, nu mai am probleme cu accelerarea.
argon
Nu mi-a raspuns nimeni:
Poate fi de la supape???
LivianBoy
si eu am aceiasi problema,doar ca eu am pe injectie din 2002 si nu sunt prea multe de facut cand ii ridici capota..cand ii dau blana se ineaca si nu stiu ce sa-i fac 022.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.