Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: o mica rugaminte
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
sharkky
in primu rand sper sa nu fi gresit sectiunea unde am pornit acest topic ... daca am gresit imi cer scuze de pe acuma ...

poate cineva sa ma ajute cu ceva poze reale cu motorul, in special cu carburatorul montat de la o dacie 1310 din 1984?
ma intereseaza cum vin furtunasele alea de pe langa furtunul prin care vine benzina in carburator pentru ca zilele trecute am constatat ca daca porneam motorul se auzea un zgomot suplimentar fata de cel obisnuit masinii mele si anume ca de aer iesid printr-un furtun sau orificiu cu o presiune destul de mare (incat sa faca zgomot), si am vazut ca unul din acele furtune a iesit de pe undeva si nu prea mai stiu pe unde sa-l bag ... si ma gandesc sa nu mai fi pierdut ceva in timpul mersului ...

multumesc anticipat
cata23
Poate te ajuta asta (am luat-o tot de pe forum) dar s-ar putea sa nu ai toate furtunele care se vad aici, le verifici pe cellalte.
rtulea
Dl "sharkky"

In carburator intra 2 furtune. Unul este recuperatorul de vapori de ulei din capacul chiuloasei iar celalalt este recuperatorul de gaze.
Primul are rolul de a recupera vaporii de ulei si de ai include in amestecul de ardere avand rol de undere. Acesta vine de pe capacul chiuloasei si intra in "T-ul" din carburator.
Al doilea are rolul de a recupera o parte din gazele arse si de a le reintroduce in amestecul de combustie. Acesta vine din galeria de evacuare si are o duza pe el ce are rolul de a limita cantitatea de gaze arse ce intra in amestec.
DodoBird
QUOTE(sharkky @ 10 Aug 2005, 19:42)
in primu rand sper sa nu fi gresit sectiunea unde am pornit acest topic ... daca am gresit imi cer scuze de pe acuma ...

poate cineva sa ma ajute cu ceva poze reale cu  motorul, in special cu carburatorul montat de la o dacie 1310 din 1984?
ma intereseaza cum vin furtunasele alea de pe langa furtunul prin care vine benzina in carburator pentru ca zilele trecute am constatat ca daca porneam motorul se auzea un zgomot suplimentar fata de cel obisnuit masinii mele si anume ca de aer iesid printr-un furtun sau orificiu cu o presiune destul de mare (incat sa faca zgomot), si am vazut ca unul din acele furtune a iesit de pe undeva si nu prea mai stiu pe unde sa-l bag ... si ma gandesc sa nu mai fi pierdut ceva in timpul mersului ...

multumesc anticipat
*



Atentie ! poza lui cata este luata de la masina mea . Dar la mine atentie acele furtune nu sunt puse chiar in stilui clasic !
Asta deoarece eu in primul rand am scos furtunul recuperator de gaze (am motorul uzat).
Deci cum te uiti la poza partea de teu din carb din partea dreapta trebuie racordata la capacul de la chiulasa !
partea din dreapta (daca ai , si teoretic sar putea) teu economizor este bine !
iar iesirea din teul economizor trebuie sa o duci la stutul de pe galerie.
E de banuit ca acest furtun tia iesit deoarece celelate se vede clar unde ar trebui puse.
stutul respectiv insa nu se vede deoarece este sub tabla carburatorului , te apleci putin si il vezi .
Sper ca ai inteles !
Spor la treaba !
sharkky
QUOTE(DodoBird @ 11 Aug 2005, 10:23)
Atentie ! poza lui cata este luata de la masina mea . Dar la mine atentie acele furtune nu sunt puse chiar in stilui clasic !
Asta deoarece eu in primul rand am scos furtunul recuperator de gaze (am motorul uzat).
Deci cum te uiti la poza partea de teu din carb din partea dreapta trebuie racordata la capacul de la chiulasa !
partea din dreapta (daca ai , si teoretic sar putea) teu economizor este bine !
iar iesirea din teul economizor trebuie sa o duci la stutul de pe galerie.
E de banuit ca acest furtun tia iesit deoarece celelate se vede clar unde ar trebui puse.
stutul respectiv insa nu se vede deoarece este sub tabla carburatorului , te apleci putin si il vezi .
Sper ca ai inteles !
Spor la treaba !
*



Mi-am dat seama cum sta treaba cu furtunasele alea ...
Eu am cagula din aceea cu stut lateral dar nu vad sa am acel teu economizor ...
Cred ca o sa ma duc in vitan sa cumpar unu ... Ceva pret pentru el ai idee DodoBird?
Si daca acel furtun care duce spre galerie nu statea bine la loc e posibil sa fi consumat in acel timp ulei saubenzina mai multa?
Din cate am citit in ultimele posturi la PREMIERA ABSOLUTA daca se monteaza acel teu, se reduce un pic consumul de benzina?

Multumesc anticipat.
diaconuliviu
QUOTE(sharkky @ 11 Aug 2005, 10:50)
[...]
Din cate am citit in ultimele posturi la PREMIERA ABSOLUTA daca se monteaza acel teu, se reduce un pic consumul de benzina?
[...]
*


Da, ar trebui sa scada consumul.
Tot pe premiera absoluta a dat dodo preturile; e vreo 15000 vechi.
DodoBird
QUOTE(sharkky @ 11 Aug 2005, 10:50)
Mi-am dat seama cum sta treaba cu furtunasele alea ...
Eu am cagula din aceea cu stut lateral dar nu vad sa am acel teu economizor ...
Cred ca o sa ma duc in vitan sa cumpar unu ... Ceva pret pentru el ai idee DodoBird?
Si daca acel furtun care duce spre galerie nu statea bine la loc e posibil sa fi consumat in acel timp ulei saubenzina mai multa?
Din cate am citit in ultimele posturi la PREMIERA ABSOLUTA daca se monteaza acel teu, se reduce un pic consumul de benzina?

Multumesc anticipat.
*



Da un lucru nu pricep , cum adica nu ai teul economizor ? Atunci ce intra in stutul de pe cagula ? E obturat sau cum ?

sharkky
QUOTE(DodoBird @ 11 Aug 2005, 14:45)
Da un lucru nu pricep , cum adica nu ai teul economizor ? Atunci ce intra in stutul de pe cagula ? E obturat sau cum ?
*




nu intra nimic ... si nu e obturat ... arata de parca ar fi vrut sa fie acel teu acolo dar nu este ..

ai un id de messenger te rog?
Uncle-Sam
taticule, verifica daca nu cumva e furtunasu de la avansu vacuumatic! e cel care "traverseaza" motorul si se duce la delcou. se baga exact vis a vis de delcou. nu ai cum sa ratezi
sharkky
QUOTE(Uncle-Sam @ 11 Aug 2005, 15:29)
taticule, verifica daca nu cumva e furtunasu de la avansu vacuumatic! e cel care "traverseaza motorul si se duce la delcou. se baga exact vis a vis de delcou. nu ai cum sa ratezi
*



ala e la locul lui ... unu subttirel, nu?
Uncle-Sam
da
sharkky
am coborat pe la masina ...
in afara faptului ca din pura curiozitate am demontat acea sticluta unde este un filtru care vine de la pompaa de benzina care filtreaza benzina catre carburator am descoperit si ceva ciudat ... in afara de cateva mici gunoaie am vazut si ceva ce "zacea" pe fundul sticlutei ... si anume o pata sau mai bine zis o "bucatzica"de apa cred ... exact cum e cand se combina apa cu uieu' ... banuiesc ca altceva in afara de apa nu poate fi, nu?

asa, in alta ordine de idei am bagat si cateva poze (scuze de calitate dar aparatu foto nu il am home) ...
cam asa arata al meu carburator cu ale lui furtunashe ...
mihai1677
in poza a doua se vede clar in cotul de plastic un stiut liber astupa-l cu ceva si vezi se mai aude.
diaconuliviu
QUOTE(mihai1677 @ 11 Aug 2005, 16:55)
in poza a doua se vede clar in cotul de plastic un stiut liber astupa-l cu ceva si vezi se mai aude.
*


Si daca in stutul ala chiar nu intra furtunul de la supapa pt ca nu ai, etanseaza-l cu ceva, e sursa sigura de praf.
sharkky
am fost si am cumparat un racord si un teu economizor din ala ca sa fac instalatia completa acolo ... sa vad acuma ce retusuri trebuie sa-i mai aduc acelui teu
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.