Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Temperatura motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
crazvan
Salut,

Acul indicator pentru temperatura motorului imi indica 95 de grade. Daca deschideam caloriferul temperatura scadea la 80. Am scos termostatul si se intampla acelasi fenomen, am ocolit si caloriferul pentru ca nu puteam merge pe caldurile astea cu caloriferul deschis. Problema este ca indicatorul ala tot aiurea indica: 95 de grade...
Ce credeti ca poate fi?
Korben_Dallas
Intrebarea e următoarea
Când pui contactul sare acul direct la 95 grade sau urcă pe măsură ce se incălzește motorul?l
053.gif 090.gif
Buyaka
Depinde ce termostat ai sunt unele care declanseaza pe la 85 si unele pe la 90 si... asa ca atata timp cat nu fiebe motorul, zic ca e normal, avand in vedere si caldurile din zilele astea... atentie sa nu fiarba lichidul de racire atata tot.
Daca tot face probleme atunci incearca sa cureti radiatorul, schimba lichidul de racire, intinde cureaua de la alternator si daca tot nu-i dai de cap incearca montarea unui electroventilator in locul paletilor antrenati de fulia motorului. Bafta.
crazvan
Pentru Electromatic: Acul urca incet pe masura ce ce incalzeste motorul.
Pentru Buyaka: Radiatorul e nou. L-am schimbat pe cel vechi care era fisurat cu asta format mare. De atunci a inceput balul...

Multumesc celor care mi-au raspuns si celor care imi vor raspunde.
SOR
eu am mers pe caldurile de acum o saptamana cu acul de la apa numai la 90-95 prin oras:) dar nu fierbea... si fara traseul cu calorifer deschis, fara termostat scos. probleme nu au aparut deci nu cred sa ai o problema. oricum la semafor sa zicem ca aveam 95 daca plecam si mergeam cu 50 cam 100 metri scadea la 80-85. verifica si tu la borcan daca fierbe sau daca scade cand mergi mai mult timp
crazvan
QUOTE(SOR @ 12 Aug 2005, 11:47)
eu am mers pe caldurile de acum o saptamana cu acul de la apa numai la 90-95 prin oras:) dar nu fierbea... si fara traseul cu calorifer deschis, fara termostat scos. probleme nu au aparut deci nu cred sa ai o problema. oricum la semafor sa zicem ca aveam 95 daca plecam si mergeam cu 50 cam 100 metri scadea la 80-85. verifica si tu la borcan daca fierbe sau daca scade cand mergi mai mult timp
*



Eu sunt incepator asa ca nu imi e rusine sa intreb: merg ce merg si ma uit la borcan sa vad daca face bulburuci apa in borcan?
DodoBird
QUOTE(crazvan @ 12 Aug 2005, 11:58)
Eu sunt incepator asa ca nu imi e rusine sa intreb: merg ce merg si ma uit la borcan sa vad daca face bulburuci apa in borcan?
*



Dar dupa schimbarea radiatorului ai facut o aerisire corecta asa cum scrie la carte ? Nu toate daciiile isi fac singure aerisirea , asa cum mai sustin unii mecanici "specialisti" !
SOR
da! cand fierbe apa ar trebui in borcan sa fie activitate:) bulbuci si nivel crescut de apa... ultima parte din textul meu "daca scade cand mergi" se referea la temperatura pe care ti`o arata acul... nu la apa! am formulat gresit

DodoBird eu am mers si cu o dacie injectie si nu si`a facut singura aerisirea decat dupa vreo 3 zile...
La astea vechi nu am intalnit fenomenul...eu trebuie sa fac aerisirea ca lumea(adica vreo 15 min dureaza)
crazvan
Nivelul in borcan creste dar nu facea bulburuci. Cat despre aerisire mecanicul a zis ca a facut aerisirea, cum a facut-o el stie...
SOR
mai ia pe cineva si fa inca odata aerisirea verifica toate furtunele sa nu pierzi pe nicaieri sau sa nu ia aer pe undeva si mergi iar cu ea vezi daca mai face figuri
crazvan
Ok. Multumesc pentru sugestii.
Slider
Si la berlina mea statea apa la 95. Problema este daca urca mai sus. Eu nu am avut probleme cu masina.
mariusCYP
CRAZVANE!eu cred daca ai bulburici in borcan parca ceva firebe apa inseamna ai probleme garnitura chiulasa trebuie schimbate !mai bine controleaza nivelul ulei de motor daca creste insemana ai probleme garnitura chiulasa!eu am dacie pe 98 si merg pe 90 grade si cateodata 95 si nu am probleme!
productie
Si la mine acelasi fenomen in sensul ca atunci cind pornesc, indicatorul (apa) imi creste pina la 95 , dupa ce accelerez de citeva ori in liber temperatura scade automat undeva la 82-86. Care stie despre ce ar fi vorba?P.S. Am schimbat 2 termostate - acelasi fenomen.
ViperRS
cum va dati seama care este temperatura lichidului de racire ca la mine pe indicator sunt cateva liniute si nu imi dau seama care ar fi temperaturile pe acel indicator. atasez o poza cu bordul. Indicatorul este cel din dreapata. Daca stie careva corespondentele dintre liniute si temperatura ii rog sa imi spuna si mie. Si inca o intrebare unde ar trebui sa stea acul?? la mijloc?
Raggaeman
La mine urca acu pana la 95, chiar 98 daca apas mai tare pe acceleratie (a se citi 120 mers constant), dar apa nu a fiert niciodata in borcan, doar nivelul putin crescut. In general sta intre 90-95. Cred ca e normal si e ok, atata timp cat nu fierbe apa in borcan.
Dreamer
QUOTE(ViperRS @ 23 Sep 2005, 20:19)
cum va dati seama care este temperatura lichidului de racire ca la mine pe indicator sunt cateva liniute si nu imi dau seama care ar fi temperaturile pe acel indicator. atasez o poza cu bordul. Indicatorul este cel din dreapata. Daca stie careva corespondentele dintre liniute si temperatura ii rog sa imi spuna si mie. Si inca o intrebare unde ar trebui sa stea acul?? la mijloc?
*



Eu am o dacie din 98 ... si mereu acul de la apa sta la mijloc ( urca pe masura ce se incalzeste motorul si se opreste la mijloc ) ... rareori se ridica putin peste mijloc ... niciodata nu a fiert sau mai stiu eu ce fenomen ... si am si radiatorul lovit in urma a 2 coliziuni ( pe radiator se poate observa forma paletei de racire smile.gif )
nu stiu pe indicatorul ala unde este 80 sau 90 de grade - dar cu timpul am inceput sa presupun ) smile.gif
productie
QUOTE(Dreamer @ 23 Sep 2005, 20:02)
Eu am o dacie din 98 ... si mereu acul de la apa sta la mijloc ( urca pe masura ce se incalzeste motorul si se opreste la mijloc ) ... rareori se ridica putin peste mijloc ... niciodata nu a fiert sau mai stiu eu ce fenomen ... si am si radiatorul lovit in urma a 2 coliziuni ( pe radiator se poate observa forma paletei de racire smile.gif )
nu stiu pe indicatorul ala unde este 80 sau 90 de grade - dar cu timpul am inceput sa presupun ) smile.gif
*


Imi pare rau dar eu am 2 ceasuri in dreapta ( dacie an fabr. 1986) si acolo este scrisa clar temperatura lichidului de racire :40 ; 80; 90; 120 si pentru presiunea la ulei la fel 2;4;6; wink.gif
cata23
Daca nu ma insel c-am asa cred ca sunt indicatiile:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.