Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: jigloare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
harbulet
tot ma chinuie harbu'

intrerupea la relanti/sarcina toti mecanici pe care au umblat au spus ca-i din aprindere
a fost schimbat bobina, bujii, fise, capac delco, platina, condensator etc au varste intre 3 luni si cateva zile

la carburator a fost schimbat ax acceleratie+clapeta, bucsile de teflon, cui ponto, garnituri, pompa de sprit, planata talpa, jigloare

reglat tacheti

s-a rezolvat problema partial nu mai intrerupe la relati, dar intrerupe in sarcina cand accelerez de parca ii sta inima si nu are putere

pe loc se accelereaza instantaneu aprope

am fost sfatuit ca-i din supape, bun masurat compresie mesterul a spus ca-i OK ara in jur de 10 bar

schimbat carburatorul cu a lui tata dacia 83 merge de te super OK

am fost sfatuit sa schimb si jigloarele cu unele de 1400 si ma gandesc

a mai facut cineva asta?; cum se manifesta masina?; e bine nu e bine?;
Tutzigureanu
Aceasi problema am si eu de cateva zile(intrerupe in sarcina) si am jiglere de 1400...nu stiu de la ce poa sa fie
harbulet
QUOTE(Tutzigureanu @ 12 Aug 2005, 11:39)
Aceasi problema am si eu de cateva zile(intrerupe in sarcina) si am jiglere de 1400...nu stiu de la ce poa sa fie
*




tu la ce te gandesti ca ar fi?
Tutzigureanu
habar nu am...poate sa fie si de la avans, cand i-l modific dispar problemele pentru cateva zile, si dupa iar o luam de la inceput.. sad.gif
DodoBird
QUOTE(Tutzigureanu @ 12 Aug 2005, 11:39)
Aceasi problema am si eu de cateva zile(intrerupe in sarcina) si am jiglere de 1400...nu stiu de la ce poa sa fie
*



Pai primul lucru important este ca sa descoprit clar cauza. Carburatorul. Si deci daca e asa nu aveti decat sale dati jos sa le faceti in bucati mici cat de mici puteti , sa le verificati si remediati ce nu e in regula. Simplu nu ? laugh.gif nu conteza jiglere de 1300 sau 1400 doar trebuie sa fie schimbate complet respectiv sa nu facti combinati intre jiglere celor doua capacitati ca se duce naibii consumul. Altfel greu sa va dea cineva "mutarea in plic" : jiglorul x are o fisura in partea suparioara pe dreapta biggrin.gif .
Nu neglijati si putin studiu in ceea ce priveste functionarea lor ,
Spor la treaba si astepatm rezultate pozitive!
Tutzigureanu
Am pus un aditiv pt curatare carburator, si nu am avut probleme 1000 de km, acu iar a inceput, dar eu as prefera sa mearga si fara aditiv sad.gif .

Harbulet, incerca un aditiv sintetic de curatare carb, eu am pus Hexol carburetor syntetic cleaner sticla la 250 de ml la un plin.(6 lei in carrefour)
Repet, a mers perfect inca un plin dupa tratament, dar acum au reinceput problemele.
harbulet
QUOTE(DodoBird @ 12 Aug 2005, 12:10)
Pai primul lucru important este ca sa descoprit clar cauza. Carburatorul. Si deci daca e asa nu aveti decat sale dati jos sa le faceti in bucati mici cat de mici puteti , sa le verificati si remediati ce nu e in regula. Simplu nu ? laugh.gif nu conteza jiglere de 1300 sau 1400 doar trebuie sa fie schimbate complet respectiv sa nu facti combinati intre jiglere celor doua capacitati ca se duce naibii consumul. Altfel greu sa va dea cineva "mutarea in plic" : jiglorul x are o fisura in partea suparioara pe dreapta  biggrin.gif .
Nu neglijati si putin studiu in ceea ce priveste functionarea lor ,
Spor la treaba si astepatm rezultate pozitive!
*



daca schimb jigloarele nu consum mai mult?
am inteles ca-s mai mari la gauri sau ce mai difera


QUOTE(Tutzigureanu @ 12 Aug 2005, 12:18)
Am pus un aditiv pt curatare carburator, si nu am avut probleme 1000 de km, acu iar a inceput, dar eu as prefera sa mearga si fara aditiv sad.gif .

Harbulet, incerca un aditiv sintetic de curatare carb, eu am pus Hexol carburetor syntetic cleaner sticla la 250 de ml la un plin.(6 lei in carrefour)
Repet, a mers perfect inca un plin dupa tratament, dar acum au reinceput problemele.
*




carbu este demontat de o saptamana in services la latin si curatat
DodoBird
QUOTE(harbulet @ 12 Aug 2005, 13:12)
daca schimb jigloarele nu consum mai mult?
am inteles ca-s mai mari la gauri sau ce mai difera
carbu este demontat de o saptamana in services la latin si curatat
*



Nu nu vei consuma mai mult daca mergi linistit. Cu jigloare de 1400 masina poate poate mai mult ca putere deci poate sa consume si mai mult. Dar daca carburatia este facuta corect la un mers similar nu consuma in plus ! Dar de obicei cand "simti" masina ca poate mai mult majoritatea suntem tentati sa "cerem" mai mult, ceea ce duce implicit la o crestere a consumuli, conform teoriei greutatii talpii piciorului.
harbulet
ma incumet si le pun, dupa va povestesc
Uncle-Sam
pune-le linistit! eu mi-am pus la 1100 jigloare de 1400 si mergea aproape perfect, cu exceptia faptului ca a trebuit sa pun ciocu de papagal de 1300. consumul mi s-a marit cu vreo jumate de litru, dar si puterea motorului
harbulet
la sfarsitul saptamani le schimb, dar ma bucur ce ai zis cu puterea incerc, incerc.
masina asta ma dispera si la putere la plecarile dupa loc o sa vad.
harbulet
schimbai jigloarele ai 16.08 - 14.30 se simte mai bine masina o testez diseara ca o sa am de umblat

dar am inima indoita referitor la consum

sa vad
cristidb
QUOTE(Uncle-Sam @ 16 Aug 2005, 10:19)
pune-le linistit! eu mi-am pus la 1100 jigloare de 1400 si mergea aproape perfect, cu exceptia faptului ca a trebuit sa pun ciocu de papagal de 1300. consumul mi s-a marit cu vreo jumate de litru, dar si puterea motorului
*



"ciocu" de 1300 parca e le fel ca cel de 1400.
harbulet
QUOTE(cristidb @ 17 Aug 2005, 13:29)
"ciocu" de 1300 parca e le fel ca cel de 1400.
*




asemanator ca forma dar gura parca este mai mare asa scrie pe punga
cristidb
Eu stiam ca sunt ambele de 50. Nu sunt sigur asa ca nu te contrazic. Poate depinde si de cine sunt facute.
harbulet
asa scrie pe ambalaj sut facute de Buzau



merge bine cu noile jigloare, e tentant sa te dai la ea dar se misca prea repede indicatorul de benzina

azi ma apuc sa fac combinatii intre ele

andu911
e de la pulverizator, de-aia ai fost sfatuit sa schimbi tot setu, ca ala nu-l gasesti separat.
harbulet
QUOTE(andu911 @ 18 Aug 2005, 09:58)
e de la pulverizator, de-aia ai fost sfatuit sa schimbi tot setu, ca ala nu-l gasesti separat.
*



ce trebiue sa fac sa pun ciocul de papagal de 1400 sau 1300
argon
Aia nu stiu nici eu, spoate sa spuna cineva cum se demonteaza ciocul?
andu911
am primit mesajul tau, desfaci capacul carburatorului, ala prins in 4 suruburi si acolo o sa vezi acel cioc de papagal, il desurubezi si pui altu
Pui de cat ai tu motoru, de 1,3 sau 1,4....vezi sa nu iei jigloare de-alea facut de srl, ci de uzina....alea de uzina sunt peste 200 mii
harbulet
eu ma gandeam sa le pun pe cele care au fost 1300 si sa schimb numai ciocul

avand diametrul gaurii mai mare sa arunce mai multa benzina

setul este facut de Precizia Buzau
DodoBird
QUOTE(harbulet @ 18 Aug 2005, 10:41)
eu ma gandeam sa le pun pe cele care au fost 1300 si sa schimb numai ciocul

avand diametrul gaurii mai mare sa arunce mai multa benzina

setul este facut de Precizia Buzau
*



Nu face "inventii", nu tine si vei fi dezamagit. Ia set complet (normal de calitate), vezi pe forum si incarti sunt date valorile exacte , daca ai dubii. Si inlocuieste toate jiglerele (1300 sau 1400 cum vrei)!
harbulet
referitor la ciocul de papagal pe toate 3 (masina, set 1400, set 1300) scrie 45 ce inseamna? -ca sunt la fel-

pe mine ma chinuie intreruperile din timpul demarajului
nu vreu sa schimb jigloarele de dregul de a le schimba


in concluzie cu jigloarele de 1400 masina merge perfect - dar consumaaaa- trebuie gasita o combinatie intre ele eu acum am 3 seturi de jigloare ma gandesc ca o sa reusesc in final ceva
DodoBird
QUOTE(harbulet @ 18 Aug 2005, 15:26)
referitor la ciocul de papagal pe toate 3 (masina, set 1400, set 1300) scrie 45 ce inseamna? -ca sunt la fel-

pe mine ma chinuie intreruperile din timpul demarajului
nu vreu sa schimb jigloarele de dregul de a le schimba
in concluzie cu jigloarele de 1400 masina merge perfect -  dar consumaaaa- trebuie gasita o combinatie intre ele eu acum am 3 seturi de jigloare ma gandesc ca o sa reusesc in final ceva
*



Jigloarele sunt interdependente intre ele cu functii matematice precise. Respectiv daca modifici unul trebuiesc modificate aferent acestuia restul !. Fabricantii de carburatoare fac seturile optime intotdeauna. Atentie discutam despre OPTIM si NU despre Economic !
Joaca cu schimbatul te va dezamagi iti promit. Din nefericire formulele de calcul sunt bine facute de zeci de ani.
Daca ai pus jigloare de 1400 , ai reglat totul corect nu trebuie sa consumi mai mult , decat in cazul in care fortezi (e foarte greu sa te abtii sa forjezi cand simti ca masina sare de sub tine si in consecinta talpa devine mai "grea" si consumul creste !).
cristidb
Se da un motor cu capacitatea 1100 cm3, care ar trebui sa obtina puterea maxima la 5000rpm. La turatia respectiva are nevoie de o cantitate de amestec.
Se alege pentru el un carburator prin prin care sa poata trece cantitatea de amestec. Se masoara in CFM "flow-ul" carburatorului. Daca e mai mic se pierde putere, daca e mai mare nu are cuplu la deschidere partiala a clapetei.
Din acest motiv au aparut carburatoarele dublu corp, care dau cuplu mare la deschidere partiala si putere mare la deschidere totala.
Acum in functie de diametrul difuzorului si de necesitatile particulare ale motorului se calculeaza jicloarele.
Jiclorul de relanti si gaura de aer corespunzatoare se alege pentru un mers corect in zona de progresiune, iar din surubul de amestec se regleaza dozajul la relanti.
Jiclorul principal de benzina influenteaza amestecul pe toata plaja de turatii in care este activ (peste 1/3 din deschiderea clapetei de obicei).
Jiclorul de aer afecteaza amestecul la turatii mari, in sensul ca daca e mai mare amestecul e mai sarac, dar imfluenta lui e mai mica decat a celui de benzina.
Tubul emulsor, in functie de diametrul in diferite portiuni si de pozitionarea gaurilor afecteaza amestecul la anumite turatii.
Jiclorul de sprit e mai putin important. Mai importanta e cantitatea de benzina care trebuie injectata, care depinde de lungimea cozii pompei de sprit in special, si mai putin de diametrul jiclorului.
Asta e o descriere minima a cum functioneaza un carburator.
Majoritatea carburatoarelor "competente" nu ca monocorpul de pe dacia, au circuite de imbogatire in functie de sarcina si turatie, si unele solex surub de reglaj a dozajului la progresiune.

Concluzia e ca nu trebuie sa pui jicloare d e1400 pe carburator de 1100 sau 1300. O sa obtii un amestec bogat. Daca vrei mai multa putere pune tot carburatorul de 1400, care ar fi potrivit pe 1100. Pentru 1400 e mic.
Nu face combinatii de jicloare.
argon
QUOTE(cristidb @ 18 Aug 2005, 16:23)
Din acest motiv au aparut carburatoarele dublu corp, care dau cuplu mare la deschidere partiala si putere mare la deschidere totala.
*



Carburatoarele dublu corp sunt foarte buna, dar din pacate multa lume le schimba cu simplu la NOVA de exemplu, pentru ca nu stiu sa le regleze.
Adevarul e ca se regleaza greu, dar odata reglate merg brici.
bogdan3l
Corpul carburatorului de pe motoarele 1289cm3 si 1397cm3 sunt identice si difera decat jicloarele ?
harbulet
cred ca albesc in curand cu masina asta

studiu
dacia 1289cm3 an 1983 carburator din fabrica totul original curatat o data pe am masina lui tata merge super OK

dacia 1289cm3 an 1987 de 1 an merge in suturi tremura etc schimbat tot ce se poate schimba da in nas cand accelerez

pus carburator tata mers OK - demontat de pe masina lui si pus pe a mea fara reglaj

carbu meu este curatat de 3 in 4 luni de mecanici de la diferite "cicloape"
- merge la fel -

pe loc se tureaza ok

in sarcina parca are inca o masina dupa ea si mai da si in nas

am zis ca-i din jigloare sa la schimb si am pus de 1400 reglat dupa 80km s-a dus juma de rezervor dar ii reactor motorul merge ok

acum vreau sa ajung la o solutie consum - putere optima

concluzia mea dupa atata surubarit este din jigloare de aceeaia am zis sa fac combinatie intre ele, dar am fost speriat de voi



multumiri lui cristidb pentru "post " e ok








DodoBird


carbu meu este curatat de 3 in 4 luni de mecanici de la diferite "cicloape"
- merge la fel -

He he he concluzie : la "ciocloape" poti sa mergi si din saptamana in saptamana tot aia e !
Bine ca au de lucru , da nu mai bine mergi tu la cineva care nu lucreaza acolo , astfel incat stie si ce e ala un carburator ?
Caci scuza-ma ca te dezamagesc in sarcina trebuia si cu 1300 si cu 1400 sa se comporte firesc. Altceva e in neregula, din jurul jigloarelor, ori un reglaj haotic . La 1400 merge mai bine in sarcina (desi carbul e dereglat/suferind) ca bagi cu pedala benzen la greu , de unde si consumul wink.gif .

cristidb
QUOTE(bogdan3l @ 19 Aug 2005, 03:46)
Corpul carburatorului de pe motoarele 1289cm3 si 1397cm3 sunt identice si difera decat jicloarele ?
*


Nu sunt identice. Cel de 1400 are difuzorul mai mare.
harbulet
QUOTE(DodoBird @ 19 Aug 2005, 10:26)
carbu meu este curatat de 3 in 4 luni de mecanici de la diferite "cicloape"
      - merge la fel -

He he he concluzie : la "ciocloape" poti sa mergi si din saptamana in saptamana tot aia e !
Bine ca au de lucru , da nu mai bine mergi tu la cineva care nu lucreaza  acolo , astfel incat stie si ce e ala un carburator ?
Caci scuza-ma ca te dezamagesc in sarcina trebuia si cu 1300 si cu 1400 sa se comporte firesc. Altceva e in neregula, din jurul jigloarelor, ori un reglaj haotic . La 1400 merge mai bine in sarcina (desi carbul e dereglat/suferind) ca bagi cu pedala benzen la greu , de unde si consumul  wink.gif .
*




ce propui tu ca rezolvare ?
cristidb
Cumpara un set de jicloare de 1300, dar de Pitesti.
Desfa complet carburatorul, spala-l, verifica tot, regleaza-l ca la carte.
-verifica cuiul poantou;
-verifica daca pompa de benzina baga suficient;
-verifica daca trage aer fals pe la ax, servofrana sau pe la furtunul cu duza;
-regleaza corect nivelul (se regleaza la 7mm cu capacul in pozitie verticala nu cu plutitorul in sus, si se masoara cu garnitura);
-verifica pompa de sprit si jiclorul cu bila daca functioneaza corect;
-verifica daca plutitorul e gaurit sau daca atinge de peretii CNC.Daca ai inlocuit plutitorul e posibil sa nu fie identic. In cazul asta afli daca e suficient nivelul mergand in treapta 3 la 5000rpm. Daca la un moment dat incepe sa tuseasca ai nivel mic, il mai maresti 1mm si testezi iar. (Nivelul e mic atunci cand distanta intre plutitor si capac e mare)
-verifica gaurile de progresiune daca nu cumva sunt infundate.

E cel mai simplu carburator posibil. Nu are cum sa nu mearga. Mai ales ca stii sigur ca e de la carburator.
harbulet
pana acum a facu tot ce ai zis tu inpost mai putinpartea cu gaurile de progresiune

duminica iar la curatat
si vedem dupa

DodoBird
QUOTE(harbulet @ 19 Aug 2005, 13:03)
pana acum a facu tot ce ai zis tu inpost mai putinpartea cu gaurile de progresiune

duminica iar la curatat
si vedem dupa
*



Bine zice cristidb !
Dar eu sunt si mai rau ca el eu mai intai as fi zis : Burta pe Carte ! invata bine, bine de tot carburatorul Carfil (sau care vrei sal pui) si cand ai inteles ce face fiecare gaurica, jigler, canalut, clapeta etc te apuci de treaba singur. Noi oricat am incerca sa te invatam asa pe forum in scris nu putem sa-ti dam decat sfaturi generice , una e teoria si mai ales cu totul altceva vei gasi inauntru excl.gif astfel incat sunt sanse mari sa nu observi cauza reala a defectului si acesta sa persiste.
harbulet
am refacut tote reglajele ieri

am schimbat jigloarele de amestec si relantii cu cele de 1400 restul cele care erau pe masina
am schimbat sistemul de recuperare a gazelor pe clasic, eu aveam cu economizor


masina s-a comportat perfect dimineata, cred ca am reusit s-o reglez

singura chestie care nu am rezolvat-o este vibrarea la relanti cand este rece mai sap, ori cum multumitor fata de cum mergea

cartea "Autoturismul Dacia din 1978 am citito din scoata in scoarta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.