Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: intrebare despre consum
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
forcrims
Am dacie pe injectie. Am facut cu 11 litri de benzina 120km. mers normal..schimbat viteza la 2-3000rpm. este un consum mixt..dar mi se pare cam maricel. Nu am stat la semafoare. Este normal un astfel de consum? Ma gandesc sa incerc ceva pt a-i reduce consumul, si anume, sa ii micsorez putin gaura de admisie a aerului din carcasa filtrului, apoi sa ii fac o resetare la ECU. Oare daca primeste mai putin aer , o sa primeasca si mai putina benzina pentru a fi un amestec echilibrat?
r3d
daca o sa primeasca mai putin aer o sa traga mai multa benzina.verifica intai ca filtru sa fie cat mai curat si sa nu fie nimic ce ar putea gatuii motoru pa tot traseu de admis(in filtru in special)
forcrims
daca te referi la filtrul de aer..este nou si curat. Vreau sa mai spun ca nu am termostat..iar de obicei fac drumuri scurte, merg 5-10 min , ma opresc..iar pornesc..si tot asa. am inteles ca si pornirile dese maresc consumul.
libarca
Da' la ceva probleme nu te-ai gandit?(desi nu cred ca e cazul)
Sunt atatea lucruri care le poti verifica,mai simple sau mai grave.Masina consuma mult pentru ca injecteaza benzina multa,si o pierzi pe esapament.Vezi cum stai cu fumul,se pot verifica returul,corpul injector,jdemii de senzori,sa nu traga aer fals,sunt atatea care pot avea ca rezultat un consum marit!
Dar pana la urma tu ai un consum de 9, un pic % si daca ai mers mult in oras + pornirile dese cu motorul rece,nu prea ai ce sa-i faci,cam asta e.Filtru sa-l ai curat,si catalizatorul sa nu fie infundat,in rest,totul tine de tine si de talpa ta cea dreapta!
krapcarasu
in conditiile de care spui stai excelent cu asa consum. Daca vrei sa faci un bine motorului si buzunarului tau pune rapid termostat vernet de 89 grade, ideal e sa-i pui si elv
forcrims
QUOTE
krapcarasu Posted Today, 22:12
  ideal e sa-i pui si elv


La ce te referi? electro ventilator..sau ce?

Termostat chiar vreau sa ii cumpar curand. Am masina de cateva luni..si am descoperit recent ca nu are termostat.
fullhouse
Si nu ti s-a aprins becul de injectie din bord fara termostat? Asa am cumparat-o si eu acu cativa ani, fara termostat, si nu stiam ce naiba se tot aprinde becul ala, pana am descoperit.
krapcarasu
daca nu se aprinde trebuie verificat, poate e manarit, da, electroventilator e bine sa pui
medelin
QUOTE(forcrims @ 14 Jun 2012, 22:17)
Vreau sa mai spun ca nu am termostat..iar de obicei fac drumuri scurte, merg 5-10 min , ma opresc..iar pornesc..si tot asa.  am inteles ca si pornirile dese maresc consumul.
*




Pai daca faci opriri asa de dese ,fara termostat,motorul nu va functiona la temperatura optima. Se incalzeste greu, iar cand opresti temperatura scade si tot asa... Iar chestiile astea sigur influenteaza consumul,dar nu stiu daca in totalitate.
forcrims
QUOTE
krapcarasu Posted Today, 08:16
  daca nu se aprinde trebuie verificat, poate e manarit, da, electroventilator e bine sa pui


QUOTE
fullhouse Posted Today, 06:05
  Si nu ti s-a aprins becul de injectie din bord fara termostat? Asa am cumparat-o si eu acu cativa ani, fara termostat, si nu stiam ce naiba se tot aprinde becul ala, pana am descoperit.


La mine martorul din bord pentru injectie se aprinde doar cand pun contactul , sta 2-3 sec, cat trage pompa benzina , apoi se stinge.

Singurlul martor pe care il am aprins este cel cu semnul exclamarii: ((!)) ...franele sunt aerisite bine , de mine , imediat cum am luat masina, pentru ca am schimbat limitatorul de frana..si ma gandeam ca o sa se stinga acel martor..dar a ramas la fel. O sa schimb si placutele de frana in curand..si sa vad atunci , poate se stinge.
fullhouse
Pentru semnul exclamarii aprins, ti-e pompa de frana in avarie, de la aerisirile pe care le-ai facut. Ca sa o scoti din avarie, scoti acea sonda ICP de pe corpul pompei de frana, faci niste pedale energice, remontezi sonda la loc si gata, ar trebui sa se stinga tongue.gif
forcrims
Am incercat sa fac asta...tot intr-o postare de-a ta am citit parca ,dar nu am reusit sa desfac acea sonda, este foarte stransa si mi-e sa nu rup ceva, in plus am scos firul din capul acelei sonde..iar becul din bord tot aprins este. Sonda ICP este cea din poza unde am incercuit , nu ?

fullhouse
Aia e. Atunci ai vreo problema electrica pe undeva, becul trebuia sa se stinga de-i scoti mufa.
forcrims
Stiu ca nu are legatura cu topicul , dar este o intrebare simpla si vreau sa primesc un raspuns. Nu am postat in topicul pentru dacia pe injectie, pentru ca se raspunde destul de rar. Nu am inceput nici un alt topic..asa ca scriu aici:

In mers, de ex , la 60km/h cu viteza a 4..daca iau piciorul de pe acceleratie brusc imi da in nas apoi se decelereaza normal. La fel se intampla si la viteze mai mari in treapa a5-a. In rest motorul merge regulat. imi mai da in nas numai cand este la relanti si accelerez brusc, are un "delay" ceea ce am inteles ca este normal...nu ma deranjeaza.Vreau sa mai spun ca in treapta 1 si 2, masina isi mentine relantiul , nu moare motorul , merge regulat, probabil si in celelalte trepte , dar nu am incercat.
Singura problema este cand iau piciorul brusc de pe acceleratie..imi da in nas, si vroiam sa stiu daca este normal. Dacia pe injectie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.