Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Laguna III 2.0 dci 180cp 4control
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
gAnY
Azi am mãrit familia Renault, masina are tot ce vreau īn afarã de trapã si perdelutele īn usi existente pe Laguna 2, nu stiu dacã pe Laguna 3 existã..

Poze mai jos tongue.gif

Edit: Prima inmatriculare 18/04/2008, km 81135 reali.

Edit2: Recunosc cã eram chitit sã īmi cumpãr Alfa 159 2.4JTDM sau BMW 320d,..
AlexNIT
Foarte tare Laguna! Motorizarea si ea...super
pcs
Perdelutele mai exista cel putin la versiunea Privilege 2008 ( portiere spate + luneta ).
turbodxman
Frumoasa tinerica wink.gif
tomageorgian
Foarte tare arata! Poti spune si un pret?
gAnY
QUOTE(pcs @ 16 Jun 2012, 21:05)
Perdelutele mai exista cel putin la versiunea Privilege 2008 ( portiere spate + luneta ).
*



La lunetã am perdelutã, la usi nu..

16 Jun 2012, 21:15:
QUOTE(tomageorgian @ 16 Jun 2012, 21:12)
Foarte tare arata! Poti spune si un pret?
*



Initial cel care o vindea, vroia 12700, la negocieri, i-am propus 12.000, a doua zii m-a sunat si mi-a spus cã este okey.

Oricum, mã mai costã sã o trec pe numele meu 420 sau 460 Euro, nu stiu sigur, + 2 cauciucuri pe spate.. cele pe fatã sunt noi.

ArtVandelay
frumoasa, pacat ca e cam puturoasa sad.gif
gAnY
QUOTE(ArtVandelay @ 16 Jun 2012, 21:25)
frumoasa, pacat ca e cam puturoasa sad.gif
*



Nu cred cã am condus-o mai mult de 5 km, am observat si eu cã la turatie micã de genul 1500 tr/min nu prea trage, oricum, nu sunt genul care sã merg subturat, nu schimb niciodatã sub 3500-3700..

PS: īn cei 5 km condusi, ploua, prin urmare nu pot sã-mi dau seama de demarajul ei pentru cã patina..

Ca termen de comparatie :

Alfa 159 2.4 jtdm 0-100 km/ph 8.4 pentru 200 cp sau 8.1 pentru 210 cp.

Renault Laguna 2.0 dci 180 0-100 km/ph 8.5

Acum rãmāne de vãzut..
cdadan
QUOTE(gAnY @ 16 Jun 2012, 21:48)
Recunosc cã eram chitit sã īmi cumpãr ... BMW 320d
*


Felicitari! Tocmai ti-ai luat teapa. tongue.gif
gAnY
QUOTE(cdadan @ 16 Jun 2012, 21:47)
Felicitari! Tocmai ti-ai luat teapa.  tongue.gif
*



Depinde din ce sens privesti masina.. Am testat si Alfa 159 si BMW 320d, nu m-a impresionat decāt Alfa, BMW-ul nimic special, confort = 0

La Alfa am renuntat din motive de fiabibilitate si īntretinere foarte ridicatã..
Iar la BMW am renuntat pentru cã majoritatea au 79797979465 km REALI smile.gif
Adrian00
Felicitari.Arata foarte bine!!!
mac1
Sa o stapanesti sanatos.
Cat despre motorizare pot sa-ti spun ca nu este puturoasa deloc. Se misca fr bine masinuta cu acel motor de 2.0l si180 Cp.
Aceeasi motorizare o am si eu pe Nissan-ul meu si sunt fr multumit de ea.
Ai sa te convingi mai tarziu ca motorul este fr bun.
Alex4u
Foarte frumoasa sa o stapanesti sanatos
danyhhh
Frumoasa masina, sa o stapanesti sanatos ! Mai este un coleg cu GT dar cu motorizare pe benzina, 2.0T
argon
QUOTE(gAnY @ 16 Jun 2012, 22:52)
Iar la BMW am renuntat pentru cã majoritatea au 79797979465 km REALI smile.gif
*



Iar asta ce-ti spune? Mie-mi spune ca-s fiabile, Lagune gasesti sub 100.000 pentru ca li s-a acrit proprietarilor de bani bagati in ea, au tinut-o mai mult pe dreapta, si ar lasa urgent 700 de euro din pret doar sa se scape de ea sa-si ia ceva calumea.
R19/16v
gAnY imi permit sa-ti aduc la cunostinta ca argon cunoaste adevarul absolut (e sculptat cu flexul din spuma poliuretanica) si iti recomand sa folosesti fara ezitare user posted image

LE: argoneata, nea danut, va recomand cu maxima caldura bmwclub.ro wink.gif
gAnY
QUOTE(argon @ 17 Jun 2012, 09:51)
Iar asta ce-ti spune? Mie-mi spune ca-s fiabile, Lagune gasesti sub 100.000 pentru ca li s-a acrit proprietarilor de bani bagati in ea, au tinut-o mai mult pe dreapta, si ar lasa urgent 700 de euro din pret doar sa se scape de ea sa-si ia ceva calumea.
*




Laguna din semnãturã o am de la 120.000 km, īn momentul de fatã are 206.000 , NU consumã ulei, nu am schimbat turbo, nu am schimbat nici un injector, nici màcar bateria masinii, NU am intervenit la motor īn nici un fel

Tot ce am schimbat au fost : amortizoarele, arcurile, si cele consumabile datoritã drumurilor + discuri de frānã.

Sunt sãtul de BMW e mai fiabil, īn Iarnã la -30 ° numãrai Bemevele pe deget, asa de bine porneau.

PS: Filtrul de aer LAGUNA 3 2.0 DCI = 12.16 € marca Purflux
La Bemeve 2.0d = 24.85 € marca purflux.

Si lista poate continua doar cã n-am chef - sursa oscaro.com

Dacã mã iau dupã commentul tãu, ce cāstig īn fiabilitate pierd īn īntretinere īn cazul de fatã.


QUOTE(R19/16v @ 17 Jun 2012, 10:07)
gAnY imi permit sa-ti aduc la cunostinta ca argon cunoaste adevarul absolut (e sculptat cu flexul din spuma poliuretanica) si iti recomand sa folosesti fara ezitare user posted image

LE: argoneata, nea danut, va recomand cu maxima caldura bmwclub.ro wink.gif
*




R19/16v am observat cã sunt foarte multi cunoscãtori pe forumul ãsta..
Markos
QUOTE(gAnY @ 17 Jun 2012, 11:09)
Dacã mã iau dupã commentul tãu
*


se cheamć cć n-ai ce face tongue.gif
Raduchu
QUOTE(argon @ 17 Jun 2012, 09:51)
Iar asta ce-ti spune? Mie-mi spune ca-s fiabile, Lagune gasesti sub 100.000 pentru ca li s-a acrit proprietarilor de bani bagati in ea, au tinut-o mai mult pe dreapta, si ar lasa urgent 700 de euro din pret doar sa se scape de ea sa-si ia ceva calumea.
*



Pai tu de ce ti-ai luat Megane 2, care se stie ca nu sunt ceva monumente de fiabilitate de la Renault? Sau s-a plictisit batranelul de ea..

Frumoasa masina gAnY, cel putin interiorul e wub.gif . Sa o stapanesti sanatos!
gAnY
Multumesc tuturor smile.gif

In legãturã cu interiorul.. da.. e superb! Dar cred cã i-am gãsit un mic defect. Din douã īncercãri de a īmi regla scaunul, nu reusesc sã īl fac īn asa fel īncāt, cānd intru īn masinã sã nu mã lovesc de pernele laterale. Si cu cureaua de la pantaloni, nu prea se īmpacã bine pielea dupã scaun..
aLecsunder
Ai vrut neaparat cutie manuala sau n-ai gasit ceva multumitor in buget, pe varianta automata ?
gAnY
QUOTE(aLecsunder @ 17 Jun 2012, 20:56)
Ai vrut neaparat cutie manuala sau n-ai gasit ceva multumitor in buget, pe varianta automata ?
*



Nu avea importantã pentru mine asta.. E bunã cutia automatã da nu prea..
Pentru aglomeratia din Paris, e foarte bunã.. esti mai relaxat,..dar se uzeazã si mai repede.

Iar pentru autostradã prefer manual.. altfel mã plictisesc prea tare, īmi ajunge pilotul automat..

@ Astãzi am condus-o 10 km, puternicã este, iar directia am impresia cã este foarte sensibilã.. e volanul foarte moale la viteze mici, si se īntãreste la viteze mari, dar nu deajuns, cred.. Mai dureazã pānã mã obisnuiesc cu ea.

Referitor la viraje..nu se miscã dupã asfalt
pishky
frumusica, sa fie intr-un ceas cu cuc, si sa te fereasca sfantu cu 4control de reteaua de service reno romania.

mie pt ca nu-mi mergea autoleveling la faruri mi-au recomandat sa schimb masina, la 4control......tre sa schimbi cel putin 2 apartamente.
M i h a i
QUOTE(gAnY @ 17 Jun 2012, 10:09)
īn Iarnã la -30 ° numãrai Bemevele pe deget, asa de bine porneau.
*


Motorul cred ca pornea, masina de pe loc nu tongue.gif .Iarna se stie ca nu prea ai ce sa faci cu spatele. Acum sa fim seriosi, daca stai in zona gen Hr nu iti cumperi diesel, iti cumperi benzinar aspirat care o sa porneasca frumos si nu o sa ai probleme cu el iarna la -30.Ce benzinar nu porneste iarna?Numai cele care au probleme.
pishky
motor foooarte asemanator cu al lui a pornit asta iarna zi de zi, timp de vre-o luna la -20 constant, (-30 nu am avut norocul sa vad), daca pui motorina de iarna n-ai treaba. (si daca motorul / bujiile si ce mai e sub plasticu ala mare deacolo sunt in mintile lor)
M i h a i
La -20 nu are dieselul nici pe draq, la -30 deja ai emotii avand in vedere ca motorina de iarna de la Omv tine pana la -33 . Poate este alta motorina mai tare decat aia Alpin dar nu am vazut.Iarna pun numai alpin si nu am avut probleme niciodata si am fost unele weekend-uri prin Hr (nu am prins -30 si nici nu imi doream tongue.gif )
pcs
Eu am L3 2.0 dci de aproape 4 ani si nu am avut nici o problema serioasa cu ea. Fac zilnic 90 de km pe un drum aproape distrus ( Suceava - Botosani ).Iarna la -30 s-a balbait putin doar intr-o luni dimineata, in conditiile in care nu mai fusese pornita de vineri seara. Folosesc OMV maxxmotion si am toate reviziile facute le reprezentanta. Judecand dupa cele scrise pe forum, L3 pare cea mai fiabila masina produsa de Renault din 2000 incoace.
gAnY
QUOTE(pishky @ 18 Jun 2012, 06:48)
frumusica, sa fie intr-un ceas cu cuc, si sa te fereasca sfantu cu 4control de reteaua de service reno romania.

mie pt ca nu-mi mergea autoleveling la faruri mi-au recomandat sa schimb masina, la 4control......tre sa schimbi cel putin 2 apartamente.
*




Cei de la Renault France au fost plãcut surprinsi cã nu au apãrut cazuri de probleme cu 4control.

Nici eu nu am reusit sã gãsesc pe forumurile .Fr, Oricum, nu cred cã, costã mai mult de 500€ la o roatã sistemul.

Edit: la o micã cãutare pe google despre: problème Renault Laguna 3 4control gãsim cã problema este mai mult de aspect(unii o gãsesc urātã/invidiosi) nicidecum de fiabilitate.

Sã dãm si un search problème BMW ? smile.gif)
vladbobtm
QUOTE(gAnY @ 18 Jun 2012, 09:09)
Cei de la Renault France au fost plãcut surprinsi cã nu au apãrut cazuri de probleme cu 4control.

Nici eu nu am reusit sã gãsesc pe forumurile .Fr, Oricum, nu cred cã, costã mai mult de 500€ la o roatã sistemul.

Edit: la o micã cãutare pe google despre: problème Renault Laguna 3 4control gãsim cã problema este mai mult de aspect(unii o gãsesc urātã/invidiosi) nicidecum de fiabilitate.

Sã dãm si un search problème BMW ? smile.gif)
*




Felicitari pt. achizitie!! Sa o stapanesti sanatos. Totusi sa nu exageram cu comparatia Renault-BMW , si eu eram poate de aceeasi parere cu tine pana sa merg cu cateva BMW-uri care au peste 300.000 de mii de km(mai precis un prieten de al meu are 370.000 si inca o mai foloseste mai ales ca el lucreaza cu masina non stop) intro seara merg cu el pana la o reuniune si efectiv am ramas socat de cum tragea masina aia in halul ala desi avea kilometrii aia, la inceput crezusem ca are vreo 120.000 de tragea asa tare, cand il intreb hop 370.000....as vrea si eu sa vad un Renault care sa mai mearga asa dupa atatia km......de atunci mereu am zis ca BMW este BMW si gata....

Iti urez multa bafta cu noua masinuta!!!
M i h a i
gAnY

Poti sa dai si probleme 1.5 dci tongue.gif Nu cred ca un producator a avut atat succes cu injectoarele cum a avut renault... ori renault megane... nu Laguna 3 4control pentru ca proprietarii sunt extraordinar de putini,sa nu mai zic cć pe forumuri sunt ca si inexistenti... Cauta probleme audi A7... biggrin.gif Cauta probleme BMW ActiveHybrid 5-7... cauta probleme renault si probleme bmw...La motoare si cutii manuale este cam aceeasi treaba avand in vedere fiabilitatea.
gAnY
QUOTE(vladbobtm @ 18 Jun 2012, 11:02)
Felicitari pt. achizitie!! Sa o stapanesti sanatos. Totusi sa nu exageram cu comparatia Renault-BMW , si eu eram poate de aceeasi parere cu tine pana sa merg cu cateva BMW-uri care au peste 300.000 de mii de km(mai precis un prieten de al meu are 370.000 si inca o mai foloseste mai ales ca el lucreaza cu masina non stop) intro seara merg cu el pana la o reuniune si efectiv am ramas socat de cum tragea masina aia in halul ala desi avea kilometrii aia, la inceput crezusem ca are vreo 120.000 de tragea asa tare, cand il intreb hop 370.000....as vrea si eu sa vad un Renault care sa mai mearga asa dupa atatia km......de atunci mereu am zis ca BMW este BMW si gata....

Iti urez multa bafta cu noua masinuta!!!
*



Am si eu un prieten cu un BMW 320d 150cp 2004 570.000 km, dar asta nu īnseamnã nimic. Masina o ai dupã cum o īntretii, iar el īsi permitea sã o īntretinã.
Ca fapt divers, uleiul de exemplu īl cumpãra numai de la BMW cu sigla BMW. Am fost cu el īn Germania, a plãtit 16€ pe litru.

Sunt cazuri si cazuri.




QUOTE(M i h a i @ 18 Jun 2012, 11:12)
gAnY

Poti sa dai si probleme 1.5 dci  tongue.gif  Nu cred ca un producator a avut atat succes cu injectoarele cum a avut renault... ori renault megane... nu Laguna 3 4control pentru ca proprietarii sunt extraordinar de putini,sa nu mai zic cć pe forumuri sunt ca si inexistenti... Cauta probleme audi A7... biggrin.gif Cauta probleme BMW ActiveHybrid 5-7...      cauta probleme renault si probleme bmw...La motoare si cutii manuale este cam aceeasi treaba avand in vedere fiabilitatea.
*




Mai nou 4Control a apãrut si pe 150 cp, si pe 130 cp. Deci o sã vedem din ce īn ce mai multe, asta īnseamnã cã si-a cāstigat locul sã facã parte din masina asta smile.gif

In legãturã cu injectoarele, nu stiu, nu am avut probleme niciodatã cu ele.

In schimb, īmi spunea cineva, cã mai nou Mercedes foloseste aceleasi injectoare ca Renault.. nu pot confirma, nu am verificat.
pishky
QUOTE(gAnY @ 18 Jun 2012, 10:09)
Cei de la Renault France au fost plãcut surprinsi cã nu au apãrut cazuri de probleme cu 4control.

Nici eu nu am reusit sã gãsesc pe forumurile .Fr, Oricum, nu cred cã, costã mai mult de 500€ la o roatã sistemul.

Edit: la o micã cãutare pe google despre: problème Renault Laguna 3 4control gãsim cã problema este mai mult de aspect(unii o gãsesc urātã/invidiosi) nicidecum de fiabilitate.

Sã dãm si un search problème BMW ? smile.gif)
*



nu era nici un fel de chestie legata de BMW sau Reno ca marca, era legata strict de service-ul reno romania, de care, spre norocul tau, daca stai in Franta, ai scapat.

daca pt reglaj faruri ti se recamnda schimbarea masinii iti dai seama ca pt un sistem complicat de 500 E per roata X 4 roti (5 daca se enerveaza si numara si rezerva....)



edit: cumva la ai fost la reprezentanta cu o problema serioasa la masina si ti-au recomandat sa te muti in franta? (cred ca e urmatorul pas de la "schimba masina daca are un defect minor")
gAnY
QUOTE(pishky @ 18 Jun 2012, 13:55)
nu era nici un fel de chestie legata de BMW sau Reno ca marca, era legata strict de service-ul reno romania, de care, spre norocul tau, daca stai in Franta, ai scapat.

daca pt reglaj faruri ti se recamnda schimbarea masinii iti dai seama ca pt un sistem complicat de 500 E per roata X 4 roti (5 daca se enerveaza si numara si rezerva....)
edit: cumva la ai fost la reprezentanta cu o problema serioasa la masina si ti-au recomandat sa te muti in franta? (cred ca e urmatorul pas de la "schimba masina daca are un defect minor")
*




Din cāte am īnteles, sistemul ãla se gãseste doar pe rotile din spate.. Cicã sunt niste motorase electrice, nu stiu, nu m-am uitat, deci 500 * 2

Am fost o singurã datã sã-mi schimbe capetele de barã la Renault Craiova, niste incompetenti si nesimtiti. Oricum, masina mea nu prea o sã vadã service-ul, nu pentru revizii sau chestii minore.

Voi vã loviti de incompetentã īn Romānia, dar ora de lucru este 35 € parcã, īn schimb la mine este 90 €...

Iar pentru fanii TDI, si restul Audi, Vw;etc = 135 €.
speedman
Sa o stapanesti sanatos si fara probleme!
Bafta!
gAnY
QUOTE(speedman @ 21 Jun 2012, 16:18)
Sa o stapanesti sanatos si fara probleme!
Bafta!
*



Multumesc, asa sã fie!
gAnY
Revin dupã o vacantã īn Romānia. In 3 sãptãmāni am parcurs ~8000 km.

Masina se comportã īn felul urmãtor:

La capitolul demaraj, treapta 1 & 2 stã prost.

La capitolul vitezã stã acceptabil ~ 230 kmp/h

La capitolul stabilitate, sistemul 4control si jentile pe 18 īsi fac treaba excelent, pot sã o compar cu orice audi 3.0 TDI quattro. Pur si simplu am rãmas socat de cāt de bine este asezatã.

Un alt lucru plãcut este senzatia de sigurantã la 200 kmp/h

La capitolul consum trebuie mers cu cisterna dupã mine, ~ 10% īn afarã,
~9.5 pe autostradã.

Jentile si suspensia sunt foarte incomode pe drumurile din Romānia, si ca sã fie tot tacāmul acum mi-au apãrut si niste greierasi.
E a doua masina cu care merg in Romania si mà intorc cu sunete prin ea. Sã ne trãiascã conducãtorii, sau sã trag pãmānt pe ei.

In rest, toate bune, nimic de care sã mã plāng.
naighba
Salut Gany ... in sfarsit am si eu cu cine sa vorbesc tongue.gif (glumesc). Sa ai parte de ea .. ce sa zic. Uite a mea a ajuns pe la 75.000 si an afara de ulei, filtre si apa la tzashnitoare nu prea am bagat in ea. Acum o sapt am schimba capetele de bara pentru ca acum vreo 2 ani am dat de o gaura pe Magura (cei din Bacau stiu) de mi-am omorat o flansa de amortizor care a fost schimbata pe garantie. De atunci aveam un mic zgomot si s-a dovedit ca era acel capat de bara care a costat fix 35 euro. Am schimbat si arcurile cu unele H&R scurte care au cobora masina cu vreo 2 cm dar mi se par mai confortabile ca cele de fabrica. In concluzie dupa 60.000 + km circulati prin Franta si Europa masina se comporta exemplar.

Sfaturi: Grija mare la drumul in Romania, suspensia sport + jantele pe 18" nu prea se inteleg cu drumurile romanesti.

Nu te apucat de carat cu ea tongue.gif ... Am reusit sa bag vreo 450 km in ea de la Ikea + remorca de 500kg dupa mine si am reusit sa rup vreo 2 cm dintr-un arc pe spate .

La consum vad ca ne potrivim ... cam 9.5% autostrada ... oras nu mai zic tongue.gif

P.S. Degeaba explici tu costurile pieselor in Franta comparativ cu marcile germane pentru ca in Romania mai greu vezi proprietar de BMW care sa faca revizia la BMW . Ma refer la SH-uri.
In Franta te costa dublu mana de lucru la VAG decat la PSA sau Renault ... de piese nu mai spun.
mac1
QUOTE(gAnY @ 28 Aug 2012, 21:22)
La capitolul consum trebuie mers cu cisterna dupã mine, ~ 10% īn afarã, 
~9.5 pe autostradã.

*


Daca mergi cu 200Km/h se poate sa-ti consume 9,5%pe autostrada.
Avem acelasi motor, iar masina mea care nu este tocmai prietena buna cu aerodinamicitatea nu a vazut un consum mai mare de 7% pe autostrada. Bineinteles mers regulamentar.
In oras maxim 10,5% cu clima pornita.
Deci la consumurile tale singura problema este faptu' ca-ti cam place viteza.
S4b1n
E de la uleiul 2T, am auzit ca scade consumul... ohmy.gif
mac1
Se pare ca de data asta ai auzit gresit....
Uleiul 2t nu are rol decat de lubrefiere pentru pompa si injectoare.
Nu are treaba cu consumul masinii. Citeste topicul respectiv cu atentie.
Le;
Si apropo de FAP (ca tot erai curios);
Scoate masina o data pe luna la plimbare afara din Bucuresti si nu o sa se aprinda niciodata indicatorul de la FAP.
centurion
QUOTE(gAnY @ 28 Aug 2012, 22:22)
Masina se comportã īn felul urmãtor:


La capitolul stabilitate, sistemul 4control si jentile pe 18 īsi fac treaba excelent, pot sã o compar cu orice audi 3.0 TDI quattro. Pur si simplu am rãmas socat de cāt de bine este asezatã.

Jentile si suspensia sunt foarte incomode pe drumurile din Romānia, si ca sã fie tot tacāmul acum mi-au apãrut si niste greierasi.
*


Am mers si eu cu modelul asta si primul lucru care m-a uimit a fost duritatea ambreiajului. Este foarte tare. Sau, asa mi se pare, eu pierzandu-mi obisnuinta de a mai merge cu "manuala". Sistemul 4control este extraordinar. Oricum, nu mai face comparatie cu VAG -ul pentru ca multi de aici stiu doar ca "german car rules".

QUOTE(naighba @ 14 Sep 2012, 20:27)
P.S. Degeaba explici tu costurile pieselor in Franta comparativ cu marcile germane pentru ca in Romania mai greu vezi proprietar de BMW care sa faca revizia la BMW . Ma refer la SH-uri.
In Franta te costa dublu mana de lucru la VAG decat la PSA sau Renault ... de piese nu mai spun.
*


Asa este, la noi se compara pretul de service al lui Renault cu pretul pieselor luate de la magazin de colt de strada si puse la "service" din spatele blocului. Cum poti sa ceri altfel cand este plin de masini germane luate la mana a 15-a? Multe inmatriculate in Bulgaria.......

Apropo, la GT -ul benzinar de 205 CP, ambreiajul este la fel de tare ca la cel pe motorina de 180 CP?
danyhhh
@naighba - Ai putea sa iti reimprospatezi si tu jurnalul cu niste poze si impresii despre masina.

P.S: Scuze initiatorului pentru off-topic.
naighba
Ce e drept e putin mai "tare" ... dar asta nu m-a deranjat niciodata ... chiar din contra.

O sa incerc sa completez si jurnalul cu prima ocazie.
garc3a2000
Intentionez sa achizitionez un RL3-GT 4controll.
V-ati intanlit cu ceva probleme de la achizitionar pana acum?
b06fcn
Avand in vedere ca omul nu a mai dat pe aici din ianuarie 2015, nu cred ca a avut probleme.
mars
E un topic cu 30 de pagini aici: http://www.reno.ro/Achizitionare-Laguna-III-t275864.html
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.