Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1300 /1982
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
jvr1470
salut!!
Am primit de la cineva o Dacie din 1982 si am o problema. Se aude o bataie in timp ce merge motorul. Poate sa fie de la tacheti?
Unde sa merg sa-i fac ITP-ul? Am intrebat in cateva locuri si mi-au zis ca ei nu fac decat la Daciile fabricate 1987.
STORMTROOPER
Felicitari pentru achizitie, si acum sa o luam babeste.
Bataia pe care o auzi cind merge motorul poate avea mai multe cauze, reglajul incorect al tachetilor, distributia, samd. Incearca mai intii cu un reglaj al tachetilor, daca la fel face, verifica distributia, daca tot nu scapi de porblema, trebuie desfacut motorul.
In ceea ce priveste ITP-ul, ce ai auzit tu sunt balarii. Cunosc destui posesori de Dacii din 1969 si pina in zilele noastre care isi fac ITP-ul fara probleme. Ce trebuie tu sa stii este daca ai servo-frina pe masina. Daca nu ai , atunci trebuie sa cauti o statie ITP cu pedometru, daca ai, atunci poti face la orice statie. Masina sa se prezinte in stare estetica si tehnica buna. Adica sa nu ai gauri/parti lipsa din caroserie din cauza ruginei, sa nu scoata fum, sa nu ai jocuri in pivoti sau la directie, frinele sa fie in parametri - recomand sa faci o aerisire a lor inainte sa te duci la ITP si sa nu piarda lichide/fluide la modul "balta sub masina". In rest bafta si sa postezi poze cu ea.
adifulful
incearca la RAR eu acolo fac itp mereu, si politia cand ma opreste pentru control, cand vede RAR nu mai controleaza starea tehnica, si trece fara probleme, daca masina e in stare buna.
jvr1470
Multumesc pt informatii!
Masina arata foarte bine iar franele au fost facute imediat dupa ce am luat-o. Din cate am inteles, masina este cu circuit simplu de frana.
adifulful
daca e circuitul original atunci e simplu. Circula o vorba mai demult ca nu se mai fac verificari la cele cu circuit simplu, sa sti ca e prostie sa nu le iei in seama.
Taxon
prostie, neprostie, dar am dat si eu peste o mina de itepisti care n-au vrut sa faca inspectia la "patrunjika" mea.
pe acelasi motiv, ca nu au cum testa frina cu pompa simpla.
jvr1470
Mltumesc pt informatii!!
O sa pun in curand si ceva poze cu '' Albastrica"
maho
QUOTE(adifulful @ 17 Jun 2012, 11:32)
politia cand ma opreste pentru control, cand  vede RAR nu mai controleaza starea tehnica
*


Politia nu verifica starea tehnica, doar actele (A.R.R-ul a fost cu partea tehnica, acum nici macar ei, ci altii).
daniel93
QUOTE(STORMTROOPER @ 17 Jun 2012, 09:19)
Ce trebuie tu sa stii este daca ai servo-frina pe masina. Daca nu ai , atunci trebuie sa cauti o statie ITP cu pedometru
*



Ce e acel pedometru?
Eu mi-am facut ITP-ul la 1300 in 2 statii pana acum, si ambele mi-au testat franile fara probleme.
In nord nu prea fac figuri ITP-istii daca mergi cu o masina veche, se iau de toti cu cauciucurile si folia neomologata icon_mrgreen.gif
adifulful
QUOTE(maho @ 17 Jun 2012, 14:20)
Politia nu verifica starea tehnica, doar actele (A.R.R-ul a fost cu partea tehnica, acum nici macar ei, ci altii).
*


da ARR am vrut sa zic scuze. sleep.gif
Ov
QUOTE(Taxon @ 17 Jun 2012, 14:56)
pe acelasi motiv, ca nu au cum testa frina cu pompa simpla.
*



Problema nu e ca pompa e cu simplu circuit ci ca n-are servo. Pedometrul este un senzor care se pune pe pedala de frana si masoara puterea cu care apasa itepistul pe pedala. Service-uri care au 100% pedometru sunt la orice RAR si am impresia ca si la service-uri care fac ITP si pt autoturismele 4x4.
Club12TRS
@ jvr1470 Amice , vad ca esti din Bucuresti, lasa un nr de telefon pe MP si te rezolv cu ITP-ul.
jvr1470
Salut 12TRS !
In ce zona stai? unde ar trebui sa ajung, imi este totusi teama sa merg prea departe. Eu stau in Iancului.
P.S nu ma lasa sa-ti trimit mp, cica am prea putine postari!!

23 Jun 2012, 21:17:
Asta este masina!!
Leo0608
omu sta vav la tip top din dristor. Si da, face itp la taxi glucoza tongue.gif
Leo0608
poti sa mergi si singur cu ea la taxi glucoza ( Str. Gheorghe Žižeica nr. 85-87) . Ii dai o atentie la nea itp'istu si te trece wink.gif
sa ai rca-ul valabil si masina sa arate cat de cat bine si sa functioneze toate cele pe ea
jvr1470
Am o problema!!! M-am trezit ca imi curge benzina pe la stutul pe unde intra benzina in carburator. Am verificat si m-am trezit ca stutul iese din capacul carburatorului. L-am bagat inapoi si l-am ciocanit putin. Cum fac sa nu mai am probleme?
bucatzel
S-o luam cu inceputul.

QUOTE(Ov @ 28 Mar 2005, 13:27)
Reguli:
3. In titlul topicului trebuie sa fie descrisa scurt problema. Topicuri gen "HEEEEELP, AJUTOOR, DACIA BERLINA, NU MAI VREA, etc" vor fi sterse fara nici o avertizare.
*




asta o data, ca sa inteleaga si initiatorul topicului de ce se inchide aici. Oricum o primit deja suficiente raspunsuri.

Apoi, pentru restul poporului care s-o ambalat, asta nu-i topic de discutat originalitatea modelului. N-am auzit sa se fi transformat sectiunea "Dacia clasic" intr-una de colectionari.

Si pentru cea mai proaspata problema a lui jvr1470, ii reccomand sa caute un topic potrivit cu problema pe care-o are, ca topicurile "despre orice" nu-s unele dupa care sa mor de dor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.