Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: noxe peste limita admisa
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ionutz300992
buna seara! ce pot sa-i fac daciei mele sa pot trece noxele cu ea la RAR (am certificatul luat de RAR si sunt obligat sa fac itp-ul la ei) si mia dat revenire ca nu mia trecut noxele si alte cateva prob minore care leam rezolvat. fac o paranteza si spun ca in ultima vreme mia crescut consumul de la 6% undeva la 8 - 10% si mi sa mai intamplat sa merg in vale cu ea scoasa din viteza si sa mi se opreasca motorul in timpul acela.
Ov
Sonda catalizatorul si/sau sonda lambda defecte. As merge totusi pe catalizator smile.gif
whitecar
Reglaj culbutori,bujii noi ,filtru de aer ,schimb ulei si filtru de ulei.Astea sint lucruri mai ieftine pe care oricum trebuie sa-le faci periodic( se refera la functionare cit mai bine a motorului)

Colegul Ov sa pronuntat si el foarte corect (este mai avansat in cunostinte decit mine ),insa sint mai costisitoare acele componente in special de schimbat catalizatorul ,de aceea eu am enumerat cele uzuale.Iar dupa ce rezolvi cu cele uzuale poti trece mai departe.

Daca motorul este si micator de ulei trebuie sa rezolvi si problema asta .
De asemenea daca papa si antigel sint ceva probleme si pe la chiuloasa.

Forjeaza motorul citeva zile pentru a mai desfunda din faguri care se afla in interiorul catalizatorului .Asta daca stilul tau de condus este mai subturat.
Dupa aceea mergi la orice statie itp si contra unei sume de bani roaga sa iti masoare noxele .
Catalizatorul incepe sa filtrteze corespunzator dupa o anumita temperatura pe care o atinge (nu mai retint exact cit este valoarea) ,pentru asta trebuie sa mergi cu masina incalzita la statia itp si sa nu opresti motorul pina intra pe rampa.

Un topic de lecturat pentru tine ar fi http://www.daciaclub.ro/-t31334.html
Ov
intr-adevar m-am cam aruncat ca fata mare la maritat 04.gif
primul lucru care trebuie facut e verificarea filtrului de aer. Totusi eu m-as baga si fizic sub masina sa vad daca mai e catalizatorul acolo, asta daca n-ai masina de noua smile.gif
sorin1983
Crezi ca aia la RAR(daca acolo s-a facut inspectia) nu i-ar fi spus daca nu era catalizatorul? Poate e gol si sudat biggrin.gif Oricum verifica ce s-a spus mai sus(consumabilele) si mufa de la sonda lambda sa nu uiti sa o cureti. Pune si o benzina buna.
ionutz300992
pai filtru de aer e nou. masina nu papa ulei si nici antigel. si nici nu am un stil de condus subturat. inca din contra ca ii dau pedala la fund cat pot de des. aproape zi de zi. si catalizatorul este akolo e putin stramba protectia aia de tabla de pe deasupra. cum am mai atuns pe jos.(mai merg si pe drumuri de tara)
CodeXS
Salut,

Daca poti merge la un analizor de gaze cu masina (statie ITP) poti afla exact si poate chiar rezolva problema pe care o ai.
Sfatul meu e sa mergi la o statie ITP sa povestesti problema omului de acolo si sa vezi daca te poate ajuta contra unei sume de bani.

E simplu sa faci o deplasare in oras si mai multe discutii cu persoane pe la statiile ITP decat sa schimbi piese pe baza unor supozitii.
(nu mi-o luati in nume e rau va rog, incerc sa ii ofer persoanei o privire mai larga si solutii la indemana in ceea ce priveste problema lui)
bv-08-fgm
QUOTE(ionutz300992 @ 19 Jun 2012, 22:23)
pai filtru de aer e nou. masina nu papa ulei si nici antigel. si nici nu am un stil de condus subturat. inca din contra ca ii dau pedala la fund cat pot de des. aproape zi de zi.  si catalizatorul este akolo e putin stramba protectia aia de tabla de pe deasupra. cum am mai atuns pe jos.(mai merg si pe drumuri de tara)
*




Si daca ii dai "talpa" de fiecare data cand ai ocazia ai dori sa mai ai si consum de 6%? blink.gif

Cat despre inspectie dai o mica atentie domnului de la r.a.r si te rezolva, sunt si masini la km putini care nu le ies noxele.
ionutz300992
QUOTE(bv-08-fgm @ 1 Jul 2012, 18:40)
Si daca ii dai "talpa" de fiecare data cand ai ocazia ai dori sa mai ai si consum de 6%? blink.gif

Cat despre inspectie dai o mica atentie domnului de la r.a.r si te rezolva, sunt si masini la km putini care nu le ies noxele.
*



pai am momente cand merg si "normal" si am nevoie de consum mic la drumurile lungi. si tu crezi ca e asa simplu sai dai lu ala o atentie. e R.A.R-ul nui orice statie itp la care te duci simplu cu banii si tio trece fara sa se mai uite la ea. akolo trebuie sami iasa pe aparat. si nici alta mshina nu pot baga in locul ei sami treaca ce iese de la ala daca as putea sai dau atentia aia. sunt camere. nu se risca nimeni akolo....
catalinSV
QUOTE(ionutz300992 @ 1 Jul 2012, 23:19)
pai am momente cand merg si "normal" si am nevoie de consum mic la drumurile lungi.    si tu crezi ca e asa simplu sai dai lu ala o atentie. e R.A.R-ul  nui orice statie itp la care te  duci simplu cu banii si tio trece fara sa se mai uite la ea.  akolo trebuie sami iasa pe aparat. si nici alta mshina nu pot baga in locul ei  sami treaca ce iese de la ala daca as putea sai dau atentia aia. sunt camere. nu se risca nimeni akolo....
*



Ba se risca... wink.gif , pune banii in scrumuiera sau pe bord , si inginerul daca se urca in masina ii va lua sigur , un inginer mi-a aruncat o replica acu vreo 4 ani "i-ai pus aici ca sa nu-i vada pro tv-ul? " radmasa.gif radmasa.gif
Ov
hai gata, s-a inteles!
schimba catalizatorul si o sa iei testul de noxe. Poate intre timp descoperi si unde e cratima pe tastatura wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.