Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: CARBURATOR
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
Nom4K
Buna!

Am o problema la care tot lucrez de un an si nici acum nu am reusit sa o rezolv! Am citit pe forum atat de mult incat cred ca o sa port ochelari in curand!
Problema este in felul urmator:
E vorba de o dacia sport motor 1400 delcou de pe ceva wv golf aprindere electrica sau cum se zice tot de pe golfu ala, carburator carfil, Din chiulasa au fost luati 3 mm adica camera de ardere mai mica cu 3 mm.....Deci motoru porneste la cheie dimineata fie vara sau iarna! Cand s-a incalzit nu mai vrea sa pornesca nici in ruptul capului, numai dupa ce ii dau de 2 - 3 ori cheie...si atunci foarte greu!!! si dupa ce porneste tremura si tot da sa moara motorul dar nu moare, in momentul asta am cred ca 200 de turatii mai urca coboara.. si daca o accelerez se accelereaza dar cand dau drumul la acceleratie tot asa tremura, asta vreo 10 secunde pana isi revine singura si dupa aia merge bine!

Am schimbat: Bujii! garnitura de chiulasa! Pompa de benzina! Fise! Lulea! Vreo 5 carburatoare din care vreo 3 le-am desfacut de 100 de ori am reglat nivelul perfect am tot cautat o combinatie cat mai buna la jicloare insa fara rost! Pana la urma am schimbat si delcoul cu una normala de dacia, am dat jos toata amprinderea aia electrica! Am schimbat si bobina de inductie!
Eu cred ca ar fii problema din carburator! Dar nu mai stiu ce sa ii fac!!! ce reglaje sa ii fac. Nu inteleg ce nu e bine am facut totul cum trebuie si am tot incercat variante....motorul merge bine !!!

Daca a mai intalnit cineva problema asta si a rezolvato, sau daca stie cineva ce poate fi Va rog sa ma ajutati!
Deja nu mai am ce schimba doar motorul a mai ramas ce nu am schimbat!
STORMTROOPER
Incearca cu o alta bobina de inductie, dar una despre care sa fii sigur ca e buna, nu o panarama luata din magazin "noua" de Asam, Autospeed sau alte marci de astea fantoma.
Daca nu rezolvi problema asa iti recomand sa schimbi pompa de benzina cu una de Pulsor si sa suflii cu un compresor conductele de alimentare sa nu ai mizerie pe ele.
Nom4K
Daca delcoul era de pe vw golf inseamna ca si bobina de inductie era tot de pe acel golf si am schimbat bobina aia cu una buna de pe un alt golf si tot asa facea! Pana la urma am pus delcoul de dacia la loc cu bobina de inductie de dacia si aceasi problema.... imi vine greu sa cred ca toate 3 bobinele de inductie si delcoul de dacie si cel de golf au acelasi defect! am suflat si conductele!
Lucian MC
Eu unul te intreb un lucru asa mai de om prost. Ce chiuloasa ai folosit din care ai luat 3 mm? daca ai marit raportul de compresie prea mult ia punei benzina top 99 si vezi cum se comporta. Raportul de compresie nu se mareste asa dupa ochiul soacrei.
Nom4K
Nu Am luat eu din chiulasa! Asa am cumparat masina! Cel de la care l-am cumparat i-a facut modificarea asta! Oricum nu ma intereseaza nimic, doar ce e legar de problema mea! In rest masina merge nu am probleme! Eu doar v-am zis ce e modificat la ea poate conteaza!
Lucian MC
Da conteaza. Incearca sa faci o mica suntare cu un bidon de 5 litri direct la pompa de alimentare cu benzina top 99 sau cum se mai numeste si incearca si varianta asta. Daca raportul de compresie este prea mare se poate intampla ceea ce zici tu. Asta tio zic ca am patito si eu.
Nom4K
Deci sa incerc cu benzina Top 99 dintr-un bidon direct la pompa. si daca cumva printr-o minune o sa porneascala cheie oricat de cald sa fie motorul! atunci ce inseamna asta? ce nu e bine si ce pot sa fac?
Poate nu am spus ca porneste atat de greu cu motorul cald doar dupa ce sta vreo 10 minute cu motorul oprit! Daca opresc si dau sa pornesc peste 1 min nu am probleme!
Lucian MC
Inseamna ca motorul iti este mult prea comprimat. Ideea este ca eu stiam ca pe benzina e bine sa iei maxim 2.5 mm din chiuloasa ca dai in altele daca e chiuloasa de 1.4 ,daca e 1.6 se schimba putin treburile. Oricum incearca asta si dupa vorbim. Alta problema poate fi electromotorul sau cablurile de la electromotor care ia prea mult curent si nu mai ajunge la bobina curent suficient dar astea is cazuri rare.
Nom4K
Bun! Si daca e asta problema, Care va fi diferenta cu benzina 99? si daca am sa fiu nevoit sa schimb chiulasa E buna o chiulasa de pe un motor de 1300 sau cum fac diferenta intre una de 1300 si una de 1400?
Lucian MC
incearca si dupa o sa te indrum mai bine . Pana atunci ramane doar o idee de testat.
Nom4K
Am sa incerc si te anunt maine care e rezultatul! oricum astept pareri ce as putea regla ca de schimbat nu mai am ce schimba! si culbutorii i-am reglat de 100 de ori asa cum trebuie ! deci singurul lucru la care am dubii e carburatorul! desi am facut teste si reglaje din cate am citit de 100 de ori si aceeasi problema
krapcarasu
dupa cele 10 min de care spui in care motorul e fierbinte intervine vapour lock, adica pompa se dezamorseaza din cauza vaporilor de benzina, verifica debitul pompei si pune un termostat mai rece, de 83 grade
pcostica
parerea mea- nivel mare in carburator iar la oprirea motorului se descarca benzina din camera de nivel prin efectul de autosifon si de aici "dopul de vapori"
Bafta!
Kiraly
nu ai treaba cu chiuloasa...ori ce a zis krapkarasu ori va fi din aprindere..dar mai sigur e din carburator sau din alimentare.ai pata calda sub carburator?in momentul in care nu porneste scoate o fisa si vezi daca ai scanteie
Nom4K
Am pata calda sub carburator! Bun verific debitul pompei si de unde imi dau seama daca e bun sau nu? ce trebuie sa fac sa nu mai intervina acel vapour lock ?
krapcarasu
debitul normal il verifici cu motorul mergand la ralanti scoti furtunul si il pui intr-o sticla , trebe sa curga o anumita cantitate de benzina( in jur de un litru, nu mai stiu exact) pana se termina benzina din carb la nivel si amestec corect; in cazul tau verifica si in momentul cand vezi ca nu porneste scoti furtunul din carb si dai la automat sa vezi daca vine benzina.Pt a evita blocarea cu vapori trebuie a ai debit bun si sa tii motorul putin mai rece folosind pe timpul verii un termostat mai rece cum am spus. Inca o idee e sa scoti vara alimentarea cu apa a petei calde, astfel carbul va fi mai rece.
in cazul nivelului nu umbla cu mm, fa-l la jum planului inclinat
Nom4K
Nivelul e si mai jos de jumate planul inclinat! deci sigur nu e mare!
Tot imi spuneti sa pun un termostat mai rece sau sa scot termostatul vara...etc. Eu nu inteleg ce rezolv daca pun un termostat mai rece sau daca il scot de tot??????? Nu mi se incalzeste motorul in 5 minute. ca se incalzeste in 15 minute! Dar pana la urma tot la temperatura aia ajunge motorul.

Inca ceva cu ce nu sunt lamurit. De ce ar fii nevoie sa scot eu alimentarea cu apa de la pata calda, cand mai sunt alte 100 de masini Dacia care pornesc la cheie si merg bine fara a scoate pata calda!!! Atunci eu de ce as fii nevoit sa il scot???

Daca scot furtunul in timpul mersului eu cred ca depinde si de nivelul din carburator cata benzina curge pana moare motorul. Dar daca nu luam asta in considerare. Cam cata benzina ar trebui sa iasa pana moare motorul?
krapcarasu
nu am spus sa-l scoti de tot, e logic ca un termostat mai rece tine motorul mai rece; ai cumva elv? cu termostat de 89 si termocupla 92-82 ai toate sansele sa faci vapour lock pe caldurile astea, daca mai ai si mici probleme la racire
sebymesteru
pai chestia e ca motorul comprimat se incalzeste mai repede si mai tare decat unul normal,necomprimat. Pune un termostat mai mic si vezi cum se comporta. Daca pui termostat mai mic,e logic ca temperatura pana la care iti urca motorul va fi mai mica. Oricum,la 3mm luati din chiuloasa,trebuie sa bagio benzina buna in ea,ca aia de 95,numa de 95 nu-i. Plus ca,asa cum zicea si colegul mai sus,ti-ar prinde bine un ELV,cu ala sti ca iti raceste cand ai nevoie(cand mergi incet,prin oras,etc),nu ca paleta care sufla cand mergi intins aiurea practic,pana la 100-110 practic nefiind nevoie de ea.
Nom4K
Nu am paleta. Am ventilator cu termocupla. Ce e aia ELV?
fullhouse
electroventilator tongue.gif
krapcarasu
e f bine ca ai deja elv, mergi pe termostat 83, termocupla 87-82 sau mai rece, 85-78 de ex
maho
Si eu zic ca-i "vapour lock", dar nu cred ca-i cazul sa schimbi sau scoti termostatul (ca sa ce ? sa ajunga la temperatura optima de ~ 90 gr... cand ?!). Pornirea cu motorul cald se face (inclusiv dupa carte) cu acceleratia la podea, ca sa contracarezi efectul de evaporare a benzinei din carb. Ia incearca!
CodeXS
Daca ai 2 minute fa o proba sa elimini macar o ipoteza:

scoate "gatul de lebada" de pe carburator (racordul de plastic dintre filtru si carburator) si lasa-l sa inhaleze direct de sub capota fara nici un filtru, iar cu motorul cald, inainte sa pornesti apasa pedala de aceleratie pana la podea, asteapta 3-4 secunde si da la automat.

Sper sa fi fost suficient de explicit in fraza de mai sus.

Daca porneste din prima si usor atunci zi-ne si noua.
r3d
sau mai poti scoate furtunul ce vine de la capacu la culbutori si intra in carburator.posibil din cauza segmetilor pe duc a sau a camasi uzate sa iti scape compresia in baia de ulei de iar de aici sa fie scoasa din nou in carburator si din cauza amestecului prea bogat pornirea sa fie greoaie.deci pa scurt ai de verificat daca iti da benzina pa retur/daca cuiul pontou inchide cum trebuie daca acestea sunt in regula cand vezi ca pornirea e greoaie scoate acel furtun din capacu la culbutori si vezi ce iese.tine-ne ;la curent.
Nom4K
Am incercat odata sa apas acceleratia inainte de pornire cum ati spus, sincer parca a pornit mai usor, dar cred ca a trecut 30 de min de cand era oprit motorul...deci nu imi pot da seama daca a avut rezultat. de termocupla si de termostat ce sa zik.... nu gasesc nicaieri doar la 82 - 92 grade termocupla, si la 86 termostat.
Daca scot furtunul care vine de la capacul culbutori nu se schimba nimic. motorul a fost facut anul trecut, deci nu cred sa fie chiar asa varza. Imi da si benzina pe retur, cuiul pontou inchide perfect! Nivelul e reglat BINE! in rest nu stiu ce ar putea fii problema in carburator...
bashtalu
incearca cu alt carburator dar o sa faca la fel
Kiraly
atunci treci la aprindere..verificarea scanteii in momentul cand dai la automat..poate electromotorul iti fura curent sau cum am patit si eu ai pierderi la masa intre borna - si caroserie..asta trebuie masurat
Club12TRS
QUOTE(krapcarasu @ 19 Jun 2012, 21:22)
dupa cele 10 min de care spui in care motorul e fierbinte intervine vapour lock, adica pompa se dezamorseaza din cauza vaporilor de benzina
*


Nu conteaza, odata ce camera de nivel constant este plina, pot porni motorul fara pompa de benzina. In concluzie, dezamorsarea pompei nu influenteaza pornirea si functionarea motorului, pompa amorsandu-se dupa pornirea acestuia.

Din proprie experienta, avand pe masina motor comprimat (10,5 compresie) pot spune ca n-are treaba benzina de 95 daca nu apar detonatii (rateuri). Iar in caz de detonatii, se da avansul mai mic si oha.

Amice, incearca o smecherie simpla: incalzeste motorul, apoi leaga un fir de la borna PLUS a bateriei la borna PLUS a bobinei de inductie. Pe urma, porneste masina impinsa (contact pus, ambreiaj apasat, treapta a 2-a, impingi, ridici ambreiajul). Vezi cum se comporta. Eu suspectez ca-ti fura curent undeva, dupa actionarea demarorului.
Daca esti din Bucuresti, poate arunc un ochi la comprimatul tau.
krapcarasu
fi sigur ca benzina din carb se evappora prima la un motor supraincins. o alta idee pt initiator ar fi sa nu legi comanda elv-ului prin contact(daca nu e deja pe baterie), astfel dupa orirea motorului elv inca mai merge putin .
maho
QUOTE(Nom4K @ 19 Jun 2012, 21:00)
Poate nu am spus ca porneste atat de greu cu motorul cald doar dupa ce sta vreo 10 minute cu motorul oprit! Daca opresc si dau sa pornesc peste 1 min nu am probleme!
*


Am bolduit pt. cei care mai sustin ca ar fi o problema electrica....si nu de evaporare a benzinei din carb. Si sa nu-mi spuneti "nu se poate evapora in 10 minute"; zau ? dar cata benzina credeti ca e in CNC la oprirea motorului ?
Nom4K
Club12TRS Nu sunt din bucuresti.

Si daca leg de la baterie la bobina un fir de ce trebuie impinsa?

Pe unii care imi spun sa schimb carburator si sa verific cui pontou nu mai am ce sa le raspund pentru ca am spus de la inceput ca cuiul inhide perfect, nivelul e bun!!! Si am mai incarcat si cu alte carburatoare....
Nu vreau sa va jignesc dar nu pot sa accept pareri de genul ca asta e doar o dacia si ca se evapora benzina... etc. Din moment ce eu stiu cel putin o alta dacia care porneste fara sa ii se evapore benzina si merge bine desi e doar o dacia! Nu inteleg mie de ce nu mi-ar merge...

Am schimbat iar pompa de benzina. si am incercat sa o accelerez odata inainte de pornire. si a pornit parca mai bine....dar nu sunt sigur ca asta a dat rezultat pentru ca uneori daca sta mai mult sau mai putin oprit porneste mai binisor...dar uneori foarte greu. Deci mai testez varianta cu acceleratia inainte de pornire!

Va spun inca ceva. Poate are ceva legatura. uneori cand dau la automat nu se intampla nimic.... adica dau la automat si tin cheia asa.... si abia dupa vreo 3 - 4 secunde incepe sa invarta electromotorul. deci totul se desfasoara cu intarziere... dar asta doar uneori(mai rar)
maho
QUOTE(Nom4K @ 21 Jun 2012, 15:09)
Nu vreau sa va jignesc dar nu pot sa accept pareri de genul ca asta e doar o dacia si ca se evapora benzina... etc. Din moment ce eu stiu cel putin o alta dacia care porneste fara sa ii se evapore benzina si merge bine desi e doar o dacia! Nu inteleg mie de ce nu mi-ar merge...
*


Nu-i nici o jignire; accepti sau nu, asta-i situatia cu pornirea "la cald". Ar fi cel mai corect sa te uiti in "manualul lui Mondiru", care recomanda la fel, apasarea acceleratiei in cazul pornirii la cald.
krapcarasu
tu ne povestesti doar ca a ta e diferita si apoi dai exemple ca alta porneste bine, da, si a mea de ex porneste bine , unul din motive e ca mentin motorul la maxim 90, nu la 95 cat ajunge cu termocupla de 92-82. Pt a te convinge daca se evapora sau nu in momentul cand vezi ca nu porneste da jos capacul si uita-te
Nom4K
Bun! Atunci sa va intreb ceva. Daca teoretic se evapora benzina din camera de nivel din cate am inveteles, atunci ce rost are sa dau acceleratie inainte de pornire? De unde o sa ajunda benzina in Galerie din moment ce camera de nivel e goala?

Si daca te rog spune-mi si mie cum sa mentin motorul la 90 grade? Daca pun un termostat de 73 grade si o termocupla mai rece decat am, atunci cand am sa circul prin oras, zici tu ca nu se va incalzi motorul peste 90 de grade de ex?
krapcarasu
benzina evaporata din carb ramane in admisie, se recomanda sa apesi acceleratia pt a introduce aer sa compensezi vaporii astia. daca nu o ia direct, voporii astia sunt supti rapid, si in continuare carbul fiind aproape gol si pompa dezamorsata sau cu dop de vapori, va trebui sa dai la automat pana vine din nou benzina

21 Jun 2012, 22:50:
termostatul stabileste temperatura minima , iar termocupla pe cea maxima, a ta de 92-82 deschide cand apa care e iesita din radiator are 92 grade, deci e imediat trasa inapoi in motor , temperatura motorului e defapt mai mare cu cateva grade, daca pui una care deschide la 85 de ex., motorul nu va trece de 90 daca restul sunt bune la racire
Club12TRS
Nom4K, o pornesti impinsa pt a constata daca este sau nu problema electrica. Si am facut o gresala: cand o pornesti impinsa, nu-i mai pui contact motor, pui cheia pe pozitia G (garaj), pt a se debloca volanul. Acel fir, pe care il legi de la baterie la bobina iti alimenteaza tot ce trebuie ca sa porneasca. Anulezi electrica masinii cu acel fir. Incearca si vezi cum se comporta. Deci: fir, cheia de contact pe pozitia G (unde se sting becurile), pornita impinsa.

Pt cei ce sustin ca se evapora benzina, am 2 intrebari:
1. avand in vedere ca nici o Dacia 1310 nu suporta temperaturi peste 98 grade, de ce lui Nom4K i se evapora benzina iar altora nu?
2. Oltcit - carburator - urcare spre Brasov, mers in forja, temperatura era de 115 grade cand am oprit motorul. Am oprit la benzinarie pt realimentare si (scuzati) pishu. A pornit la sfert. De ce nu s-a evaporat benzina din CNC? (ca sa nu scrieti tampenii, specific ca Oltcit-ul are motor racit cu AER, nu cu apa, si suporta temperaturi pana la 120 grade)
krapcarasu
conteaza mult temperatura la care ajunge carburatorul , la dacie ai pata calda care ajuta mult iarna, dar vara mai ales daca nu sunt garniturile care trebuie si de grosimea corecta carbul ajunge cam incins, chiar mai fierbinte in cazul elv-ului.

<span class='edit'>21 Jun 2012, 23:36:</span>
nu am spus ca nu poate fi si electric, faptul ca fura curent(slabeste scanteia) nu se manifesta decat dupa cele ~10 min cand intervin problemele de alimentare.
Nom4K
Club12TRS Si daca procedez asa cum constat daca e problema electrica? Daca porneste ce inseamna? sau daca porneste greu? sau daca nu porneste deloc...etc?
Si vreau sa te intreb ce problema electrica poate fi avand in vedere ca am schimbat bobina de inductie (cea de golf pentru aprinderea aia electrica) Si in ultimul rand am pus delcou normal de dacia cu bobina de dacia! Si tot asa s-a purtat masina cu pornitu la cald.


krapcarasu Spune-mi te rog si mie unde pot sa gasesc o termocupla de 85 grade?
pcostica
benzina nu se evapora ci curge in galerie pe langa clapeta de acceleratie(se poate vedea dupa oprirea motorului).
krapcarasu
chiar asa sa fie sa curga, tot se evapora ca e firbinte galeria
eu de la unix am luat de 87 grade , cod 4495. 87, sau incearca daca este 4495. 85 pt 85 grade
Nom4K
pcostica Spune-mi te rog si mie pe unde se poate vedea cum CURGE benzina?
Intr-adevar aveam problema dupa oprirea motorului picura putina penzina pe clapeta de acceleratie.. si am schimbat cui pontou a 10-a oara am reglat nivelul sub jum. pl inclinat etc. etc. acum nu mai e nici urma de benzina pe clapeta cand opresc motorul.
Poate nu vad eu bine si imi zici pe unde pot vedea cum curge.

krapcarasu ms mult! o sa caut o termocupla ca oricum nu eram tare multumit ca se incalzeste destul de tare motorul.
krapcarasu
imi cer scuze , codul 4495. 83 e pt termostat de 83 grade,termocula e 7.5007 citroen 126 14
maho
Uite aici un topic asemanator, se pare ca tot fenomenul de vapor lock era de vina:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2973470
@Club12TRS: inertia termica nu se manifesta in 4-5 minute, iar motorul se "raceste" in mai bine de 1/2 ora...probabil (estimez eu) ca dupa vreo 15 minute de la oprire, (cand carburatorul e aprox. la temperatura maxima), nu prea mai gasesti benzina in cnc.
Regula e ca pornirea la cald se face cu acceleratia apasata. Ca sunt cazuri care o iau "la sfert" fara acceleratie, alea-s exceptii. La mine (de ex.) merge dupa regula.

Kiraly
Mai frate daca ai nevoie de ajutor de ce nu accepti cu ce te sfatuim? Dupa parerea mea e clar ca cu electrica ai probleme.ori cu contactul ori cu demarorul. Fa ce ti-a zis Oltcit sa elimini cauza.e cea mai buna metoda nimeni nu vrea sa-ti faca rau. Si inca ceva: de aia suntem aici pentru ca stim ca dacia e o masina buna, pentru ca m-am saturat ca totii spun ca "e dacie" si pentru ca unii de aici sunt indragostiti de masina lor..asta numai sa sti ca nu esti la piata
Leo0608
@Nom4k amice, fa cum a zis Club12TRS, omu e fost mecanic de service, repara si acuma in particular masini wink.gif
Nom4K
Kiraly As accepta cu cea mai mare placere, dar nu pot sa aud paperi de genul ca Verifica cuiul pontou sau asa mai departe. Din moment ce am facut asta de 100 de ori si stiu ca e bine! Si din moment ce am Spus cand am inceput topicul ce am schimbat si ce am facut pana acum! Nu poti sa imi spui de ex. ca bobina de inductie e de vina. Din moment ce eu am schimbat deja 3 bobine si la fel era cu toate!!!


Am sa incerc maine ce a spus Oltcit. Dar sunt curios ce rezultat trebuie sa am sau de unde imi dau seama de problema!?

maho Exceptiile alea de care zici tu, ce au diferit de o ia la sfert de cheie?



As mai avea o intrebare pentru cei care zic ca se evapora benzina din CNC.
Daca se evapora benzina din cnc cum este posibil ca dupa ce sta motorul oprit 1 ora de ex. (si masina sta la soare la 40 de grade) Cand dau la automat o ia la sfert! FARA PEDALE! FARA SOCUL TRAS! Daca nu ar fii benzina in cnc nu ar mai porni nici la rece nici la cald! din moment ce nu are benzina! Din cate stiu eu.
maho
Pai dupa o ora se duc si vaporii de benzina, si se egalizeaza presiunea, permitand alimentarea usoara de la pompa. Daca cauti ("probleme pornirea la cald dacia") chiar si pe gugle, gasesti (si aici) multe topicuri identice, toti au suspectat bobina sau alte componente electrice, le-au schimbat, fara nici un efect. Concluzia era aceeasi...serios, cauta manualul lui Mondiru (sau cartea masinii), acolo scrie clar ca pornirea la cald se face cu pedala de acceleratie apasata la maxim. De ce sunt exceptii...ma depaseste; daca-ti spun ca nu toate masinile sunt identice, n-o sa ma poti contrazice. wink.gif
Leo0608
dude
benzina nu se evapora, se duce inapoi in rezervor dak pastilele de la pompa de benzina sunt duse wink.gif Si da ii trebe o zi sa se intoarca inapoi in rezervor, cam asa ... nu o ora rolleyes.gif
maho
Cre'ca s-a mai pus, dar unii n-au inteles:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vapor_lock
Sau din manual, vezi M10:
[attachmentid=1627819389]
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.