Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vibratii la franare prelungita
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
B01ADY
La franari scurte fara sa blochez rotile tine Bine si nu da nici un efect
Daca franez de la 70-80km/h cand ajung pe la 40km/h deja sint cum vibreaza masina si se misca volanul, cu cat tin mai mult picior-ul pe frana vibreaza mai tare
am skimbat cam tot ce tine de articulatii pe fata mai putin amortizoarele plus un disc de frana in partea unde era mai uzata suspensia si efectul este acelasi


Sugestii?
Tutzigureanu
Ai zis in celelalt topic ca ai cam 150 000 km, ai schimbat amortizoarele in km astia?
Daca nu, ar cam trebui...
RIon
Apesi si ambreiajul cand franezi?
E normal sa tremure daca nu il apesi si tu mergeai initial cu vit.4 la 80kmh si sa franezi pana la 40kmh... fara sa schimbi viteza, si sa apesi pe ambreiaj e normal sa vibreze si sa tremure toata... wink.gif
Tutzigureanu
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Uncle-Sam
s-ar putea sa fie un disc de frana stramb.
adycez_1410_Sport
Am avut si eu aceeasi problema.
Tinind mai mult apasat pe frina incepea sa trepideze.
Era o membrana de la Servo-Frina.
Am schimbat-o cu totul deoarece nu am gasit in comert doar membrana.
rtulea
Este oval discul de frana. Datorita incalzirii discului acesta se dilata marindu-si astfel ovalitatea rezultand oscilatii in perioada de franare datorate "trecerii" portiunii mai ovalizate prin dreptul etrierelor.
cata23
Eu simt o vibratie in volan, cand franez la viteze mai mari, peste70-80 Km/h, de la discuri sa fie ?
rtulea
Exact, este de la discuri. Acestea sunt ovalizate iar in momentul in care pui frana rotile franeaza intermitent rezultand o miscare in volan. Poti sa le indrepti la un strungar bun sau poti sa le schimbi cu altele dar care ar putea fi ovale chiar daca sunt noi.
Uncle-Sam
dauneaza daca sunt discurile ovalizate? se poate strica ceva?
B01ADY
am schimbat doar unul pe dreapta unde am schimbat aproape toate piesele suspensiilor pentru ca aveau uzura mai mare inclusiv discul de frana cu unul frantuzesc care imi parea foarte bine realizat in comparatie cu cele romanesti vopsite albastru
adica asta de ex era rectificat pe partea activa unde calca placutele de frana iar cele romanesti erau strunjite cu ditamai avansul

cand franez prelungit apare efectul adica atunci cand se incalzeste discul de frana si in special cand este cald afara
iese din calcul faza cu ambreiajul deoarece face la fel cu el apasat sau neapasat oricum merg F mult cu shimbatorul in punct-ul mort ca e cam scumpa benzina
efectul dupa mine tine de ovalizarea discului o data cu cresterea temperatutrii discului
daca iau piciorul de pe frana si apas din nou inainte de a se raci face vibreava la fel de tare ca inainte de a lua picior-ul de pe frana
problema ar fi ca nu vreau sa dau alti bani pe un disc si sa stau sub masina o jumatate de zi daca nu sunt sigur ca este de acolo.
B01ADY
QUOTE(Uncle-Sam @ 16 Aug 2005, 09:02)
dauneaza daca sunt discurile ovalizate? se poate strica ceva?
*



cam dauneaza ca iti rupe bieletele de directie, crucea de la volan, pivoti bucse si cam tot ce inseamna articulatii pt ca sunt al naibii de puternice vibratiile adik imi misca volan-ul cam 30 de grade si parca nici nu mai franeaza la fel de bine
Sfly
Da sa-r putea sa fie 1 disc fata ovalizat sau mai poate fi cauciuc cu galma , sa fie rupta insertia de sarma din cauciuc sau roti neechilibrate ...Parerea mea wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.