Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reparatie bloc lumini Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Pages: 1, 2
halogen
Salutare
M am lovit de urmatoarele probleme la blocul meu de lumini,nu ramanea faza lunga activa cand actionam maneta,semnalizarea odata actionata nu se mentinea sarea in neutru ,la virarea volanului semnalizarea nu mai trecea singura in neutru.
Deoarece la mine s au rezolvat toate problemele mai sus mentionate m am gandit sa impart cu cei care au aceasta problema un mic tutorial,sper sa va fie de ajutor.
O sa scriu sub fiecare poza ce reprezinta.

[attachmentid=1627821090]
aici semnalizarea e actionata,cauza nementinerii pozitiei de semnalizare si trecerea in neutru poate fi ori uzura ghidajului din plastic alb ,ori slabirea celor doua lamele de contact.
Solutie:
-daca e uzat ghidajul de plastic necesita inlocuirea blocului de lumini
-in cazul lamelelor de contact ,acestea se retensioneaza catre ghidajul de plastic si se curata zona de contact cu (spray de contacte electrice si/sau alcool isopropyl)
-eu unul am curatat tot blocul de lumini cu alcool isopropyl pentru a indeparta toata vasileina existenta ,pentru re-ungerea ansamblului am folosit vasileina siliconica.

[attachmentid=1627821091]
-incercuit cu galben sunt contactele de la semnalizare care trebuiesc si ele curatate ,in cazul in care sunt afumate sau oxidate se curata usor cu un smirghel fin,e valabil si in cazul lamelelor
-incercuit cu albastru sunt contactele claxonului ,nu umblati la el decat daca e oxidat/afumat pentru al curata.

[attachmentid=1627821092]
-aceasta este pozitia corecta a piesei de ghidaj pentru faza-lunga

[attachmentid=1627821093]
-lamela incercuita retine piesa din plastic alb cand e actionata faza lunga
-in cazul meu daca era actionata faza lunga sarea singura pe scurta,motivel pot fi multiple si anume uzura piesei din plastic alb,uzura lamelei de retinere sau jocul acesteia pe verticala ,
Solutia:
-eu am folosit un card de credit vechi din care am taiat o bucata astfel incat sa se potriveasca in locasul din spatele lamelei de retinere ,solutia asta nu mai permite oscilarea pe verticala si retine piesa care actioneaza faza lunga
-e recomandat sa curatati si lamelele de contact laterale

[attachmentid=1627821094]
-incercuit o sa observati locasul in care se "agata" lamela pentru a actiona faza lunga
-daca locasul respectiv sau lamela de retinere sunt foarte uzate blocul de lumini necesita inlocuire

[attachmentid=1627821095]
-ansamblul din poza reprezinta modul prin care semnalizarea revine in "neutru"cand este actionata
-in poza semnalizarea este in neutru

[attachmentid=1627821096]
-aici semnalizarea este actionata ,se observa cum ghidajul alb este ridicat acesta revine in neutru cand este actionat de componenta albastra aflata pe coloana din spatele volanului,o sa atasez o poza cu ea
Solutie:
-am intins usor arcul care tine piesa tensionata, am remontat piesa inapoi si functioneaza perfect
-in cazul in care piesa este uzata sau rupta necesita inlocuirea blocului de lumini

[attachmentid=1627821097]
-aceasta componenta este responsabila cu aducerea semnalizarii in pozitia neutra in cazul in care e actionata semnalizarea

[attachmentid=1627821098]
-pozitia neutra a lamelelor de contact pentru semnalizare

Succes
whitecar
Am facut o propunere pentru a fi mutat topicul la sectiunea Tutoriale, Tips & Tricks .

Foarte util pentru cei care nu au desfacut niciodata blocul de lumini si vor intimpina probleme .
Maskatu
Mutat sus la topicuri importante.
romanvs
Am si eu o problema cu blocul de lumini si anume:
-pana sa il desfac nu prea imi semnaliza stanga(tacanea des si fara sa clipeasca martorul)si la actionarea manetei clipea intai semnalizarea dreapta si apoi semnaliza sau nu stanga(dupa chef);
-il desfacu azi,curatai cu spray de contacte contactele semnalizarii,apoi il montai la loc.Simptome:semnalizarea dreapta merge,semnalizarea stanga merge doar daca actionez maneta cam jumatate din cursa,iar la cursa intreaga semnalizeaza ambele semnale stanga/dreapta sad.gif si alta probleme ,cateodata la semnal stang mi-se stinge faza scurta si revine cand actionez schimbarea cu faza lunga sau misc de maneta sad.gif .

Deci ce e de facut?
E nevoie sa schimb blocul de lumini?
Se nimereste oare blocul de lumini de Logan?
cris06
Schimba blocul de lumini si monteaza si relee de protectie (cred ca e loc in cutia de sig. din comp. motor). Maresti luminozitatea filamentelor si protejezi blocul de lumini.
romanvs
Stie cineva daca se poate pune blocul de lumini de Logan pe Solenza?

30 Oct 2012, 13:31:
QUOTE(cris06 @ 22 Oct 2012, 16:16)
Schimba blocul de lumini si monteaza si relee de protectie (cred ca e loc in cutia de sig. din comp. motor). Maresti luminozitatea filamentelor si protejezi blocul de lumini.
*



Sa inteleg ca nu exista releu pe lumini din fabrica...
Ma poti ajuta cu o schema ca sa pot monta rele pe faza scurta si pe cea lunga?
corbex
Nu cred ca e de la bloc. Mai degraba de la contacte imperfecte.
Daca totusi e de la bloc, nu prea mai ai ce repara la el. Unul nou si relee.
Iulyk1988
salut, stie sa imi spuna cineva de ce cand sting faza lunga se stinge lumina de tot apoi revine pe faza scurta sau cand sare semnalul la fel se stinge si apoi revine lumina imediat ?este posibil un contact imperfect sau blocul sa dus ? multumesc
alex_DNK
din ciclul "asa face toate"
Iulikk
QUOTE(romanvs @ 29 Oct 2012, 22:19)
Ma poti ajuta cu o schema ca sa pot monta rele pe faza scurta si pe cea lunga?
*



Ia de aici. Spor la bricolat. Asa am facut si eu, m-am luat dupa filmuletul de aici. Merg ok 04.gif .
romanvs
Imi luai azi :bloc de lumini,doua relee cu 5 pini 12v,40A,papuci cu protectii de plastic si am de gand sa le montez poimaine.
Iulikk
Cat au costat releele?

Eu nu am gasit in sat aici papuci cu protectii sad.gif asa ca am facut-o old school, cu banda izolaatoare....
romanvs
Costuri:
-75 lei blocul de lumini
-2x3 lei papuci
-2x4 lei releul
Nu reusii azi sa le montez,sper sa reusesc maine.

Din cei care si-au montat relee ,cam prin ce locuri le-ati montat?
Nu prea ma incanta sa le pun unde sunt puse in filmulet.
Eu le-as pune in zona releului de semnalizare.
corbex
De ce ti-au trebuit doua relee? Cu ambele faze aprinse concomitent consumul e de 20-22 A. Iar un releu rezista la 40, dupa cum ai zis.
romanvs
Nu sunt prea priceput la "electrica" asa ca am montat releele asa cum am vazut in filmulet.Deosebirea fata de filmulet este ca le-am pus langa releul de semnalizare .
Functioneaza corect,cred,incalzindu-se cel care este pe faza folosita mai mult si anume pe cea scurta.
edy99
Nu am inteles care fire, cum s-au legat. Poate o schema rudimentara ceva, ca nu am inteles rolul releelor
Iulikk
Releele preiau curentul care trece prin blocul de lumini.


Uite, eu asa le-am pus de vreo 2 ani (cred) si functioneaza perfect.
edy99
Le-ai pus tot ca in imagine sau intr-un loc mai accesibil?
Iulikk
Ca in imagine. Le-am aruncat pe acolo biggrin.gif . Nu a luat masina focpana acum tongue.gif .
claudiuc
120 mii, a inceput sa-mi faca si mie figuri blocul de lumini, cum s-a lasat frigul, cand semnalizam dreapta, faza scurta disparea pentru cateva momente blink.gif . Anul trecut cand treceam de pe faza lunga pe scurta ramaneam in bezna ceva secunde blink.gif , dar la un moment dat n-a mai facut nimic. Mi-am luat inima in dinti, am desfacut blocul de lumini, am curatat tot ce era afumat pe acolo, la fel. Pana la urma am conectat faza pe pinul de rezerva si n-am probleme..deocamdata..sper sa-i pun si relee happy.gif
edy99
Intr-un drum de noapte pe ploaie, mi-au cazut 2 blocuri, unul de logan pe care l-am reparat eu si la care i-am rupt din pacate clipsurile si nu l-am lipit prea bine si s-a dezintegrat , si cel de solenza care nu mai facea bine contact pe circuite. L-am reparat pe cel de logan si cel de solenza nu mi-a mai facut probleme( imi facuse doar o data cand nu se mai aprindea faza scurta).
Iulikk
Dar blocul de lumini de pe Logan este identic cu cel de pe Solenza? Adica, pe afara stiu ca seamana, dar mufele sunt aceleasi? In caz de ceva, pot sa ma duc sa cumpar un bloc de Logan si sa il montez direct?
edy99
Blocul e fabricat altfel, mufele la fel, ma refer la ph2, cred ca ph 1 e la fel. La ph2 trebuie taiat "cocosul" care agata pe coloana de directie, ce deblocheaza semnalizarea, cativa mm, ca freaca tot timpul in coloana si click-aie mereu
psychoo
Cel de logan mai are o "imbunatatire". Butonul de claxon e in maneta, iar catre mufa pleaca un fir. Acest fir se tensioneaza de cate ori se pornesc farurile si pana la urma se rupe.
La blocul meu de solenza am aplicat o curatire temeinica si am intercalat relee pe toate becurile, inclusiv un releu alimentat din contact pozitia 2. Cand opresc contactul se sting si farurile. Mi-e ciuda ca mi-au trebuit 8 ani ca sa fac miscarea asta...
Iulikk
Asa am si eu. Relee pe faza scurta si lunga. Nu e bai. Eu inca nu am probleme cu blocul de lumini.

Intrebam doar ca sa stiu daca se potriveste cel de Logan 1 pe Solenza...
edy99
Asa a avut si asta, a avut cablul rupt, si nelipit corespunzator, in schimb intampina o oarecare rezistenta si da un click cand schimb din scurta in lunga, la cel de solenza cand din scurta dadeam flash-uri, dadeam din greseala pe lunga, la asta nu se intampla asta
danygaro
Pana la urma, se potriveste blocul de lumini al Loganului pe Solenza ?
La prima vedere, sunt similare .
edy99
da, am eu, se potriveste
IgorChisinau
Salut, problema mea are următoarele simptome initial citeva zile cînd semnalizam dreapta sau stinga, ștergătoarele ștergeau o data parbrizul, pina cind la un flash, sa aprins in bord faza lunga si scurta concomitent dar foarte slab, dar luminile nu ardeau, și la semnalizare chiar daca acționam doar dreapta imi clipea si stinga si invers dar lumina mai slaba un pic in cealalta parte, faza scurta și lunga nu pornește, in bord se aprind ambele concomitent dar nu lucreaza nici una, si atunci cind pun cheia ștergătoarele se ridica vreo 5 cm si intepenesc, daca inchid si pornesc iar contactul se mai ridica inca 5 cm, maneta ștergatoare nu actioneaza nimic, ștergatoarele stau intepenite, și ventilatorul salon sufla foarte încet chiar și în treapta a 4.

Initial am presupus ca problema e blocul ștergătoare, dar dupa ce am scos mufa din el au ramas aceleash simptome la lumini, ulterior am scos mufa bloc lumini si am conectat cu un fir contactele pe rind: semnalizare apoi lumini, si la fel simptomele au ramas la fel.

Am decis sa scriu aici, dar totusi nu cred ca e problema blocului de lumini, posibil sa fie blocul de linga sigurante sau undeva imi face scurt și blocul ala imi da simptomele astea. M-am programat la un electrician în citeva zile, dar totusi poate cineva aici cunoaște despre ce e vorba.

Ms anticipat.
bion
Ai UCE sau UCH. Probabil b si a luat apa.
psychoo
Verifica firul de masa dintre motor/cutie viteze si caroseria masinii. Sigur este rupt. Dupa ce il refaci problemele vor disparea.
Bafta.
i96nds
Asculta ce zice psychoo si vei ramane si cu bani de bere de baut cu prietenii.
Intr-adevar mai e de verificat si UCE/UCH -- vezi pe undeva pe sub volan, in partea dinspre usa. Tot pe sub volan mai sunt cateva relee, parca 4, de scos fiecare si de verificat sa nu fi ajuns apa in ele. La fel si la UCE - sa fie uscat.
Maiorul
....si daca tot umbli la uce/uch bagal intr-o punga ptr eventuale scurgeri de apa pe la cheder parbriz.
IgorChisinau
e din 2004 si e cu UCH, dar unde mai exact sint releele alea?
firul de masa e schimbat pe caroserie, iar pe motor masa este
psychoo
Versiunea cu UCH nu are acele relee (printre care si cel pt semnalizare) deoarece functiile lor sunt incluse in UCH.
Raman la varianta firului de masa, mai ales daca zici ca s-a umblat pe acolo. Verifica sa fie stranse bine suruburile, da si cu spray de contacte si urmareste-i traseul cu mana ca sa te asiguri ca nu e rupt.
Trebuie sa existe legatura electrica intre caroserie, motor si baterie pe borna -.
Bafta.
klaus
releele sunt, dar in uch.
Am impresia insa ca nu toate
psychoo
Cel de stergatoare cred ca e in UCH, pentru semnalizari stiu ca s-a inlocuit cu mosfet, restul de 1-2 nu mai stiu pentru ce erau folosite...
Stiu ca aveam documentatie pdf de la masina cu UCE si cautasem acele relee de am capiat si nu am gasit deoc acea placa.
Ulterior am gasit si pdf cu UCH si acolo nu mai erau prezentate releele.
IgorChisinau
Salut, am facut cum ai zis am verificat firul de masa am scos borna - si am dat cu smirgel acolo, dar inainte uitasem contactul pus cu luminile faza scurta aprinse numai ca dupa cum am zis anterior, nu se aprindeau si surpriza dupa ce am dat cu smirghel am probat de citeva ori pe borna si dupa vreo 5 probe de astea scurte cu un pic de scintei pe borna si se auzeau si in cutia ceea linga baterie releele cum fac contact, s-a aprins faza scurta.
acum nush poate o fi de la aceea ca nu facea bine contactul pe borna, cert este ca in astea 2 saptamini de citeva ori isi revenise cind porneam masina dar dura foarte putin dupa citeva semnalizari iar revenea, acum sper ca de data asta va tine. O sa vin cu detaliii in citeva zile.
Multumesc psychoo.
klaus
Cand am desfacut eu primele UCH-uri (prin 2005) alea aveau cam 4 relee in ele. Mie asa mi s-a parut.
psychoo
Eu nu am contrazis existenta releelor din UCH, doar ziceam ca eu aveam un manual pt solenza cu UCE in care era poza atasata mai jos si cautam fizic in masina acele relee din poza si nu le gaseam.
Ulterior am facut rost de manual pentru solenza cu UCH, iar in acel manual nu mai erau releele din poza atasata, ulterior afland ca sunt in interiorul UCH
IgorChisinau
Revin cu precizari, dupa citeva primblari cu masina, a facut la fel. Acelasi simptome luminile semanlizari ramin aprinse in bord foarte incet si stergatoarele incep sa se ridice foarte lent, faza scurta si lunga nu aprinde nimic si in bord este aprinsa faza lunga dar foarte incet aproape insesizabil. Ventilatorul aerotermei invirte foarte incet chiar la treapta a 4. Am mers la si la un electrician a scos firul borna masa si a mai curatit contactele in blocul de lumini a mai pus nishte vaselina pe acolo a mai tras de fire, si cind a pus borna mergea, numai am plecat de la el am facut citiva km si cind semnalizam stergatoarele faceau un tur apoi iarasi s-a inceput vechea poveste. Acum urmeaza sa merg iar la el dar oricum atunci a durat vreo jumate de ora pina a intrat in masina ca nu stia pe ce parte se intra in solenza dupa cum am zis la noi sint rare solenzele.
Ming
Salut,
In mod normal cand ai farurile oprite poti da doar blituri pt ca maneta parcurge doar jumatate din cursa, dar cand le ponesti, maneta merge pe toata cursa blocand contactul fazei lungi.
Intrebarea mea este urmatoarea
Cum pot sa fac sa mearga maneta pe toata cursa sa ramana lunga aprinsa si cand nu aprind farurile (scurta)
Ming
nu mai trebuie, am rezolvat singur.
danygaro
Cum aveam ceva probleme cu blocul de lumini (nu mai semnaliza dreapta), am decis sa vad ce pot face. Electricianul la care am mers in doua randuri, il desfacea, curata un pic pe acolo, mai dadea cu spray, monta la loc, 40 lei operatiunea.
Cum un bloc nou de lumini era in jur de 400 lei (10% din valoarea masinii) am zis ... pas, iar unul aftermarket nu imi inspira incrdere, m-am decis sa o fac singur.
Cautat un pic pe net, si am gasit acest tutorial
http://www.tutorialexxx/2013/11/curat...-de-lumini.html
Bun tutorialul, priceput baiatul.
Cel mai greu a fost desfacerea/deschiderea/declipsarea blocului de lumini.
Sunt acele sase clipsuri care nu cedeaza chiar usor. Din pacate unul din ele a a vut un pic de suferit.
Dar clipul face mai mult decat cuvintele mele. Asa ca ...merita incercat.
Eu zic ca am facut lucrul bine si temeinic, adica am curata cu simt de raspundere contactele, dat cu spray de contacte, curatat bine de tot si apoi aplicat un strat consistent de vaselina siliconica.
Pana acum merge ok, sper ca si de acum incolo... , sa mai tina macar cateva luni bune, cat mai multe de preferabil ... tongue.gif
Iulikk
Cam cat a durat toata operatia?
danygaro
QUOTE(Iulikk @ 18 Apr 2017, 09:49)
Cam cat a durat toata operatia?
*



Iulika, nu dureaza mult. Trebuie doar sa ai la indemana si ce iti trebuie. Adica:
O surubelnita lunga, cap torx, pentru cele 3 suruburi din cochilia volanului si o lanterna sa le dibuiesti.
O alta surubelnita in cruce pentru cele doua suruburi in care este fixat blocul de lumini.
Vreo 3-4 surubelnite mici si drepte, pentru declipsarea blocului (cea mai naspa operatiune)
Smirghel supefin, vaselina siliconica, spray contacte, carpe curate si ...mult calm si rabdare.
Operatiunea a durat maxim 15-20 minute, dar mai umblasem prin acele locuri si stiam despre ce ...e vorba in propozitie. Pentru prima oara, pana se dumireste omul si dibuieste ce e pe acolo, cred ca dureaza ceva mai mult.
Foarte important (zic eu) este ca cei ce vor sa faca singuri acesta operatiune, este sa urmareasca clipul de vreo 2-3 ori inainte, pana sa se apuce de demontat.
Sa nu sara vreun arculet de pe acolo (si sunt cateva) si in cazul in care la demontare cade ceva (obligatoriu a se lucra pe o masa, nu din picioare) sa pice pe un ziar/hartie, de unde sa poata fi recuparat.
Cam asta.
In concluzie, timp de lucru, cca. 20 minute, satisafactie la final ...netarmurita ... biggrin.gif

Mare atentie la montaj, acel pinten care comuta intre faza scurta si faza lunga, trebuie sa intre intr-o degajare, altfel inelul de comanda de pe maneta ramane blocat. Eu am patit-o, si a trebuit sa desfac blocul din nou. Acum sunt ...expert... tongue.gif
i96nds
Eu zic sa faceti niste poze la stadiile intermediare - ca sa va uitati dupa aceea la poze, in cazul in care va zapaciti la montaj....
Iulikk
Eu intrebam asa, de amorul artei biggrin.gif . Inca nu am avut probleme pe partea asta.
danygaro
Si eu tot de ...amorul artei, ti-am raspuns direct si la obiect.
Consider ca nu se justfica o ...sesiune de shooting cu blocul de luimini si etapele prin care trece. Dar, tot de amorul artei, cu prima ocazie cand am timp si chef, voi face si acest lucru.
Oricum tutorialul este mai mult decat clar si elocvent. Asa de ...amorul artei... tongue.gif
danygaro
Am intrat in posesia unui bloc de lumini (dezmembrari) - arata cam jalnic. Supermurdar, dar original (de Logan cu proiectoare). Nu se umblase la el. L-am probat inainte de achizitie. Agata un pic la semnalizare si claxonul mergea cand voia el. In rest relativ OK.
AM incercat resuscitarea lui. AM dat cu el de pamant dupa vreo 7-8 incercari. mad.gif
Contactele de la semnalizare erau destul de uzate (lamelele erau starmbe) cred ca a avut mana grea respectivul, iar motivul pentru care claxonul nu functiona, era acelasi ...cred ca ala/aia dinainte mergeau claxonand ca ambulanta. Stiu ce am gasit in blocul de lumini de pe masina mea, si cum arata asta. Contacte coclite, topite. Daca nu ma enervam sa dau cu el de pamant ma duceam inapoi cu el.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.