Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: schimbul de bucsaraie pe fata
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
iulian radu
Toata afacerea m-a dus la 300 ron(3 mil lei)
Necesar :
-pivoti superiori-2 buc(plus suruburi si piulite aferente)
-pivoti inferiori -2 buc(plus piulite si suruburi aferente)
-bucsa brat superior-2 buc
-bucsa trapez -4 buc
-teu amortizor -2 buc
-bucsa tirant( cere de Fartec!!!)-4 buc
-bieleta antiruliu-2 buc
-bieleta directie stanga -1 buc
-bieleta directie dreapta- 1buc
-bucsa cap cremaliera(directie)-2 buc
Eu personal schimb tot pe fata o data sau de 2 ori pe an!
Este mult mai sigur si nu fac operatii de genul.. e dus doar pivotul cutare sau bucsa cutare.Este mult mai sigur si mai cinstit sa schimbati tot!
Ve-ti vedea ca mersul masinii se va schimba simtitor!
Evident,schimbul mi l-am facut eu singur,pentru ca nu am incredere in service!Nu este greu,trebuie tinut cont doar de cateva reguli simple:
-Mare atentie la bieletele de directie se va memora numarul de filete la demontare!
-va trebuie o mengina neaparat,altfel vei avea nevoie de inca un ajutor
Operatiuni:
1-desfacerea piuliteii de la planetara,demontarea etrierului de frana
(patent,surubelnita,fixa sau inelara de 24)
2-desfacerea piulitelor de la pivotul inferior si cel superior
(inelara sau inelara cotita de 19)
3-desfacerea piulitei de la bieleta de directie
(inelara de 17)
4-demontarea discului(daca nu reusiti aveti nevoie de un pic de forta si de un ciocan)
excl.gif nu se va lovi discul ci bratele ghidoare ale acestuia excl.gif smile.gif
5-demontarea bieletei antiruliu
(inelara de 20-22 2 buc!)
6-demontarea teului amortizor
(fixa de 24,desfaci piulita care-l strange,apoi ridici de bratul superior in sus si desfiletezi teul amortizor cu mana)
7-demontarea bratului superior si a trapezului
(inelara sau inelara cotita de 20-22 2buc si multa forta,o surubelnita lunga,ciocan)
8-demontarea bieletei de directie(aici aveti nevoie de o cheie de 36 fixa!!,apoi de o fixa de 14 si una de 17,pentru a demonta capul cremaliera si a scimba bucsa!) wacko.gif
Daca nu aveti scule de schimbat bucsile la trapez si la bratul superior exista solutii si aici!!
Puteti gasi in comert trapez cu pivot si bucse montate pe el la un pret avantajos!
(60 ron,600.000 lei )deci nu va mai chinuiti!!!
Daca nu aveti nevoie de o menghina o tubulara de 24,26 sau orice teava care se potriveste cu chenarul bucsei respective!(Sincer sa fiu aici e partea cea mai grea!)
Spor la treaba si revin cu detalii la intrebarile dumneavoastra!!!
excl.gif Musai si o bere cand faceti aceasta operatiune!!Nu de alta dar merita!!
licrimon2002
Draga Iulian ce ai spus tu aici e perfect dar s-ar putea sa descurajeze pe multi..
Sincer si eu fac tot ce spui tu aici, complet dar o data la 2 ani! ! ! si merg cam 20 000 km/an, deci aceasta operatie o fac o data la 40 000 de km !
As mai face cateva precizari, conform cartilor tehnice si a practicului:
1 bucsele se strang la maximum cand masina se afla "pe roti", pentru a permite aceeasi deformare a bratelor sus=jos
2 dupa toate acestea va fi necesar si o verificare macar (daca nu chiar reglare) a unghiurilor directiei
3 un pivot bun, care nu are evident joc si este miscat f greu cu mana, va mai tine cel putin 2 ani. Deasemeni pivotii inferiori si bucsele de la bratul inferior sunt piese supuse unor solicitari mai mari decat cele de pe bratul superior
4 daca totusi avem "o jena" financiara, este bine sa stim ca PIVOTII, BIELETELE DE DIRECTIE si TIRANTII SUNT PIESE DE MAXIMA SIGURANTA ! ! ! Daca nu aveti bani si totusi trebuie sa plecati undeva, aceste piese vor fi verificate si eventual schimbate mai intii.

Si astfel ajungem la clasica intrebare de ce avem Dacie si nu ne permitem...masina.. Tocmai pt ca masina implica cozi si sarutari de maiini la NeaBasca mecanicul din colt care....ati ghicit e cel mai bun, f f f ocupat, dar tocmai iti face un favor si are cateva minute libere pt tine...dar nu prea are bani ca daca te ajuta pe tine tocmai il refuza pe un altul care i-ar fi dat atat....daca nu intelegi ar fi bine sa il mai cauti maine wink.gif ...etc
iulian radu
Daca imi permiteti,voi reveni cu un raspuns!
Evident ca trebuie sa mergem la un reglaj al unghiului de fuga!(dupa ce efectuam innoirea masinii in ceea ce priveste ansamblul pe fata)
Nu sunt un tip anti-service,dar de cele mai multe ori am abordat aceasta metoda si nu am ramas placut surprins de metoda lor de jegmanire!Odata ,la o simpla verificare a planetarelor,pentru simplul fapt ca mi-a ridicat masina pe elevator si s-a uitat,apoi a facut nota de plata pe 350.000 lei! blink.gif
Nu exagerez!Scuzati daca am fost off-topic!
argon
"Eu personal schimb tot pe fata o data sau de 2 ori pe an!"

Eu personal cred ca exagerezi si nu ai ce face cu banii.
Masina mea are 7 ani si nu am schimbat chestiile astea o singura data la 3 ani.
De atunci am verificat jocurile si tot si nu este nici un fel de problema, si masina are aproape 100 000 km!!!

Explicatia e ori ca cumperi piesele second hand, ori ce la iei de la cel mai penal Srl, ori ca participi la turul Off road al Romaniei(cu Dacia)
iulian radu
Vad ca am deschis un topic de pe urma caruia aleg doar pareri balonate!
1-fac anual cam 20-22000 km,in tara,drumuri de Bucuresti,Cluj,Timisoara(sunt din Satu Mare),asta mi-e meseria si asa imi castig painea!
2-piesele le iau intotdeauna cu inscriptia pe ambalaj piese de origine(nu ma uit la bani)
3-nu stiu ce fel de drumuri aveti voi,dar eu traiesc in Romania!!!
4-nu exagerez cu schimbatul!Nici nu-mi place sa conduc o masina care sa dardaie din toate incheieturile!
5-rog moderatorii a inchide acest topic,credeam ca va fi unul constructiv si nu unul de bascalie!
argon
Intentia mea nu a fost de bascalie, dar pur si simplu mi se pare exagerat sa schimbi toate astea la 10 000-11 000 km(ai zis ca schimbi de 2 ori pe an, si faci pe an 20 000-22 000)
iulian radu
intotdeauna merg incarcat!Apoi,din nefericire pentru mine trebuie sa abordez si drumurile mai putin nationale,de fapt trebuie sa va anunt ca aici in ardeal la capitolul drumuri stam foarte prost pe plan local!Sincer,daca as avea posibilitatea v-as arata doar bieletele de directie si cred ca va veti speria.De fapt nu ar fi trebuit sa remarc densitatea reparatiilor,ci am vrut doar sa dau detalii,pentru cei ce nu stiu,in ceea ce priveste schimbul de bucsaraie pe fata.Vorba aceea,se duce romanul nostru la un service si nu are habar daca tipul de acolo isi bate joc de el sau nu!
Am patit eu pe pielea mea cand m-am trezit fara bucsile tirant pe partea dreapta!Bine ca am ajuns intreg acasa!
Deci,la capitolul drumuri,sudul tarii sta foarte bine in comparatie cu ardealul(in afara de Brasov-Sighisoara-Cluj-Satu Mare).Faceti doar un drum de Satu Mare -Oradea si veti dori sa luati masina in spate!Dezastru fratilor! "sa traim bine!"
SOR
mie mi s`a parut un topic foarte util deci felicitari si mersi pt ca nu stiam ce mai imi trebuie sa cumpar ca sa fac fata toata smile.gif
iulian radu
As vrea sa va mai dau o idee!
Puteti lua teuri amortizor de papuc!Fata se va ridica un pic mai mult!Teul amortizor de papuc are gulerul un pic mai inalt!
Veti vedea diferenta!Nu stiu in ce masura afecteaza celelalte piese!Sunt deja la al doilea schimb de teuri.Am remarcat o uzura mai pronuntata la bieletele de directie!?Sa fie aceasta modificare cauza?
SOR
dar ca sa o cobor mai jos de fata ce pot sa fac?ca vad ca esti mai in tema smile.gif
iulian radu
Banuiesc si sunt aproape sigur, ca puteti opta pentru singura posibilitate in cadrul alegerii dvs!Exact ca in cazul masinilor participante la raliu,se trece la taierea unei spire a arcului(de fata sau de spate!)
Pentru aceasta operatiune va trebuie neaparat o presa de arcuri!
Presa respectiva este formata din doua tije mari,filetate,prevazute la unul din capete cu cate o gheara de prindere,iar ambele sunt deasemenea trecute printr-un taler,care se introduce sub gulerul telescopului.Ghearele tijelor se agata de spirele arcului!(atentie,acestea trebuiesc dispuse simetric astfel incat ,cand strangeti presa ,arcul sa se stranga echilibrat din ambele parti si sa nu scape.
Presa de care vorbesc are doua piulite mari ,de strangere,iar aici va trebuie chei fixe mari(36.......41in cazul meu!)sau o cheie franceza.
Necesar scule!!
pentru demontarea arcului de fata!
1-presa arc
2-cheie de 17 fixa sau inelara pentru desfacerea telescopului
3-cheie de 24 fixa pentru demontarea teului amortizor
4-chei de 20-22 pentru desfacerea surubului ce sustine atat teul amortizor cat si bieleta antiruliu
In cazul demontarii arcului pe spate nu aveti nevoie de presa!!!
Aici va trebuie in mod cert o tubulara de 17 sau 19 nu mai tin bine minte!
Se poate presa arcul introducand cricul sub osia spate si strangand pana puteti prinde cele doua capete ale telescopului!Atentie atat pe fata cat si pe spate telescopul sa fie intins la maxim si nu compresat.
iulian radu
O a doua posibilitate ar fi sa taiati din tija filetata a amortizorului ce intra in teul amortizor,ati vazut ca ramane o parte din ea nefolosita.Lasati din ea exact cat se infileteaza in teul amortizor,restul puteti taia!
Este o operatiune mult mai simpla !!!Nu trebuie sa mai dati arcul jos!!!
argon
Dupa schimbarea pivotilor superiori sau al bieletelor, autoamat trebuie facute unghiurile..asta neaparat, deci tot trebuie sa ajungi la atelier, nu va luati dupa respectarea numarului de infiletari sau alte metode la ureche, ca nu-i de joaca cu directia.
Iulian Radu, poate tie iti iasa unghiurile dupa ureche sau ai avut norco, dar se mai apuca un novice sa schimbe singur bucsaraiele, si face unghiurile dupa ureche cum ai zis tu si se mira ca-i trage intr-o parte sau doamne fereste ceva mai grav.

Deci dupa asa operatiuni Este absolut necesar a se face unghiurile la un atelier specializat.
Pivotii inferiori se pot schimba fara a face unghiurile..ATAT.
iulian radu
Va rog sa cititi cu atentie mesajele mele!
Faza cu unghiurile de fuga este punctata daca sunteti atenti!
Nu fac lucrurile dupa ureche!Am sase ani de experienta in acest domeniu,ca mi-am schimbat meseria...asta este o chestie libera la indemana oricarui roman!
Va rog inca o data,daca doriti sa discutam pe aceasta tema ,sa fim cooperanti si nu sa apostrofam!Si mie imi este foarte usor sa sicanez,dar nu vad nici un rost!
Pentru scumpul meu coleg,Tragedy,doresc sa va anunt ca fac aceasta operatiune de fiecare data cand schimb ceva pe fata!!!Indiferent de piesa,ca este pivot superior sau inferior!Piesele romanesti nu sunt perfecte si nu ies din fabrica la aceleasi dimensiuni stricte!
Deci la capitolul siguranta,fac totul pentru ca batrana mea masina sa fie ok!Se merge fratilor la service pentru reglarea unghiurilor de fuga!!!
Altfel va veti trezi cu uzuri mari la cauciucuri plus sicane din partea directiei(va trage ori stanga ori dreapta)
Daca sunt persoane care nu vor sa se murdareasca ,asta e treaba lor!
Ma simt nevoit sa revin cu o problema, care cred ca este generala!
Inainte verificam la service starea pieselor !Tipul spunea ca este doar pivotul cutare sau bieleta antiruliu!O inlocuia si bineanteles ca saraca masina era la fel(facea aceleasi zgomote)
Spuneti ca treaba asta costa o groaza de bani!Hai sa fim seriosi,o data pe an eu cred ca merita sa investiti in siguranta dvs.Mai ales ca avem drumuri excelente.Ce sa mai zic de cei cu masini din import?
Stiu ca suntem saraci,tocmai de aceea am deschis acest topic,pentru ca toti sa stim de ce avem nevoie si cat ne costa ,cand dorim sa innoim siguranta noastra!
Daca doriti sa stiti cat costa o asemenea manopera,va rog sa va interesati!
Inchei aici cu speranta ca vom discuta pe viitor de mici detalii in ceea ce priveste schimbul de bucsaraie pe fata!!!
Pentru moderatori-mii de scuze daca in acest mesaj am iesit din topic!!
Va multumesc!
argon
QUOTE(iulian radu @ 15 Aug 2005, 10:11)
Toata afacerea m-a dus la 300 ron(3 mil lei)
Necesar :
-pivoti superiori-2 buc(plus suruburi si piulite aferente)
-pivoti inferiori  -2 buc(plus piulite si suruburi aferente)
-bucsa brat superior-2 buc
-bucsa trapez    -4 buc
-teu amortizor   -2 buc
-bucsa tirant( cere de Fartec!!!)-4 buc
-bieleta antiruliu-2 buc
-bieleta directie stanga -1 buc
-bieleta directie dreapta- 1buc
-bucsa cap cremaliera(directie)-2 buc
Eu personal schimb tot pe fata o data sau de 2 ori pe an!
Este mult mai sigur si nu fac operatii de genul.. e dus doar pivotul cutare sau bucsa cutare.Este mult mai sigur si mai cinstit sa schimbati tot!
Ve-ti vedea ca mersul masinii se va schimba simtitor!
Evident,schimbul mi l-am facut eu singur,pentru ca nu am incredere in service!Nu este greu,trebuie tinut cont doar de cateva reguli simple:
-Mare atentie la bieletele de directie se va memora  numarul de filete la demontare!
-va trebuie o mengina neaparat,altfel vei avea nevoie de inca un ajutor
Operatiuni:
1-desfacerea piuliteii de la planetara,demontarea etrierului de frana
(patent,surubelnita,fixa sau inelara de 24)
2-desfacerea piulitelor de la pivotul inferior si cel superior
(inelara sau inelara cotita de 19)
3-desfacerea piulitei de la bieleta de directie
(inelara de 17)
4-demontarea discului(daca nu reusiti aveti nevoie de un pic de forta si de un ciocan)
excl.gif nu se va lovi discul ci bratele ghidoare ale acestuia excl.gif  smile.gif
5-demontarea bieletei antiruliu
(inelara de 20-22     2 buc!)
6-demontarea teului amortizor
(fixa de 24,desfaci piulita care-l strange,apoi ridici de bratul superior in sus si desfiletezi teul amortizor cu mana)
7-demontarea bratului superior si a trapezului
(inelara sau inelara cotita de 20-22     2buc si multa forta,o surubelnita lunga,ciocan)
8-demontarea bieletei de directie(aici aveti nevoie de o cheie de 36 fixa!!,apoi de o fixa de 14 si una de 17,pentru a demonta capul cremaliera si a scimba bucsa!) wacko.gif
Daca nu aveti scule de schimbat bucsile la trapez si la bratul superior exista solutii si aici!!
Puteti gasi in comert trapez cu pivot si bucse montate pe el la un pret avantajos!
(60 ron,600.000 lei )deci nu va mai chinuiti!!!
Daca nu aveti nevoie de o menghina o tubulara de 24,26 sau orice teava care se potriveste cu chenarul bucsei respective!(Sincer sa fiu aici e partea cea mai grea!)
Spor la treaba si revin cu detalii la intrebarile dumneavoastra!!!
excl.gif Musai si o bere cand faceti aceasta operatiune!!Nu de alta dar merita!!
*



Din textul subliniat eu am inteles ca nu faci unghiurile ci reglezi din memorie(la aliniament cel putin care e cel mai simplu de realizat)..
Nu este multa lume care sa aiba acasa instalatie de facut unghiurile(care este si f complexa apropo, cu senzori, lasere etc)
Daca tu ai acasa asa ceva foarte bine..dar nu cred sa aiba multa lume...
iulian radu
Stiu si sunt de acord cu dvs!
O reglare a unghiurilor de fuga nu cred ca ar trebui sa depaseasca 20 lei sau maxim 30!
Tipul nu face decat sa bage masina la rampa,apoi ataseaza pe rotile din fata si din spate niste dispozitive prevazute cu "lasere"(becuri de 12 V).In fata masinii posteaza doua panouri de gidaj.
Trece apoi la reglarea directiei;desface bieletele de directie si le regleaza pentru a obtine un reglaj optim stanga--------dreapta.
Apoi trece daca este necesar la desfacerea tijei prevazuta cu bucse tirant,pentru a regla pozitia rotii pe directia inainte------inapoi.
Daca este baiat finut,va regleaza si simetria volanului,adica vi-l demonteaza daca sta stramb si il monteaza simetric.
Inca o chestie!!!
Daca observati ca volanul merge in gol mai mult de 10 grade ,atunci solicitati sa va schimbe bucsa ax volan,se poate sa fie uzata.Sau o puteti cumpara dvs si monta singuri acasa.Este foarte simplu.Mare atentie insa ,se va strange foarte bine!
Nimeni nu se poate juca cu directia excl.gif
argon
Ok, asta nu ai mentionat.
Acum ca ne-am inteles, spor la treaba si multa bafta.
Fiecare sa-si schimbe bucsaraia cand crede de cuviinta tongue.gif
argon
daca se pricepe cineva, cum se schimba bieletele de directie reglabile?(tip Oltcit)
Mai are cineva la masina dealea? sau sunt singurul huh.gif
marianrec
Am o intrebare pt initiatorul acestui topic: Exista vreun dispozitiv pt scos pivotii? Dupa ce am desfacut piulitele lor am obs ca nu ies de acolo nici batuti cu ciocanul. Eu trebuia sa scot doar planetara si am fost nevoit sa desfac toate celelalte suruburi ale pivotilor si sa-i scot cu totul, dar daca vreau sa-i schimb ce trebe sa fac ?
padual
cred ca o asemenea operatiune ma astepata si pe mine.Cam cate ore de munca presupune?
AAAA...Puteti sa imi spuneti care este rolul "capatului de bara"?Ce e aceasta chestie (daca exista) si cam ce face ea?
cristidb
Mi se pare exagerat sa se schimbe toate articulatiile de doua ori pe an, avand in vedere ca unele pot tine si 80-100 000 km. Eu verific la cateva luni si schimb doar ce e uzat.

Bileltele tip oltcit se schimba mai greu decat cele model vechi.
Eu am demontat caseta de directie, pentru a lucra mai usor (am rampa).
Bieleta este infiletata in axul casetei de directie si are o siguranta (tabla indoita).
Se deface siguranta, si se demonteaza bieleta cu un cleste de teava, apucand de rotula din capatul dinspre caseta. De ce nu au facut acolo o chestie sa se poata desface cu cheia nu am inteles. Trebuie apucat cu un cleste de chestia aia rotunda.
Nu e buna metoda reglarii cu numararea filetelor.

Capatul de bara este articulatia dinspre roata a bieletei tip nou. Se gaseste separat si se schimba usor.
Dispozitiv pentru scos pivotii la berlina se pare ca exista.
Pentur a-i debloca se tin tensionati cu un levier, si se bate in portfuzeta cu ciocanul . La fel si la capetele de bara. Sistemul e cam idiot, si de multe ori sunt greu de scos. Nu se bate in capatul filetat al pivotului pentru ca sunt sanse sa se intepeneasca si mai tare. La montare e bine sa se unga cu vaselina partea conica.

Simetria nu se regleaza scotand volanul si asezandu-l drept, dupa ce s-a reglat geometria.
Pozitia volanului centrat se gaseste astfel incat sa aiba acelasi numar de ture stanga si dreapta.
Cum reglez eu convergenta (singurul reglaj la nova, pentur ca restul unghiurilor se corecteaza schimband bascula):
Cu volanul drept (centrat cum am spus mai sus), iau o undita sau alta tija dreapta si suficient de lunga, si o tin paralel cu masina, in contact cu roata fata. La nova trebuie sa treaca al 2-3 cm de roata spate, din cauza diferentei de ecartament. La berlina trebuie sa atinga roata spate.
In conditiile astea masina merge perfect drept, nu toceste si se comporta bine in viraje. Reglajul nu e foarte precis, dar la mine a dat rezultate bune.
Trebuie facut cu masina pe un teren drept.
iulian radu
Pentru d-nul marianrec!
Trebuie rabdare si perseverenta la schimbatul pivotilor,deci tot ciocanul va da rezultate,daca desfaceti celelalte suruburi ale pivotilor va complicati munca.Virati maxim stanga sau dreapta si bateti cu ciocanul cu putere,daca nu ies,trebuie sa va folositi de inca un cric,ridicati toata suspensia in sus ,folosind discul de frana ca suprafata de contact cu cricul,si apoi sigur pivotul inferior va ceda la lovituri de ciocan.
Deci,daca ati reusit sa descatusati pivotul inferior,dati cricul ajutator jos,destrangeti piulitele de la trapez(cheia de 22) si apoi bateti cu ciocanul pentru a desface pivotul superior.In acest fel va folositi de greutatea discului de frana,pentru a scoate pivotul superior.
Sau luati o seringa de unica folosinta,umpleti-o cu lichid de frana si ungeti partile cu probleme de la pivoti,cred ca vor ceda mai repede!!!
Pentru d-nul padual:patru ore pe fiecare parte,stil de lucru lejer,fara graba,dar depinde totusi de gradul de rugina de pe piese(folositi lichid de frana inainte de a purcede la desfacut,merge mai repede!
Pentru d-nul Cristidb:-mie asa mi-a reglat simetria la volan-mi.a reglat unghiurile de fuga,apoi a verificat nr.de ture de la volan(stanga-dreapta)apoi a sesizat ca statea inclinat spre stanga cu 5 cm,asa ca l-a desfacut si l-a montat in pozitie dreapta!!!(adica dupa ce am schimbat tot pe fata mai schimb o data bascula ca sa indrept volanul?Sa fim seriosi totusi!
Unele piese tin la 80.000-100.000 km?
Eu dragii mei am dacie nu bugatti!
Si merg pe drumuri romanesti!
cristidb
Nu stiu pe ce drumuri mergi, dar am mai luat si eu gropi, si cu toate astea am schimbat un pivot la 40 000, unul la 80 000, un capat de bara pe la 60 000, o bieleta(doar parte dinspre caseta) la 80 000, bucsile de la bara stabilizatoare de 2 ori rulmentii fata (nu mai stiu cand) si amortizoarele fata pe la 45 000.
In rest sunt piese originale pe masina, care are acum 124 000Km.
E adevarat ca nu prea merg pe drumuri de tara si feresc gropile (pe cele mari).
Amortizoarele in ce stare sunt? Daca amortizoarele sunt uzate e normal sa se uzeze mai repede toate articulatiile.

Legat de reglarea geometriei.
Nu trebuia sa schimbe nici o bascula. Convergenta se regleaza din bielete. Primul lucru la reglajul geometriei este sa se verifice ca volanul este centrat, adica din pozitia de mers drept sa aibe acelasi nr de ture stanga si dreapta.
Atunci cand virezi, roata din interiorul virajului vireaza mai mult. Geometria e proiectata astfel incat cu masina sa mearga drept cu volanul centrat. In momentul asta rotile tale au convergenta buna cand mergi drept, dar in viraje nu.
iulian radu
Cum reglez eu convergenta (singurul reglaj la nova, pentur ca restul unghiurilor se corecteaza schimband bascula):sunt cuvintele dvs.domnule cristidb!
Ma repet inca o data,daca aveti ceva de completat va rog,am si eu de invatat destul de multe si ma bucur enorm ca am gasit un club pe placul meu,cu oameni bataiosi care-si sustin parerile.
Deci eu asa schimb bucsaraia,asa consimt ca merita macar atat masina mea!Nu de alta dar urasc repet, URASC zgomotele pe fata!Eu am nevoie de masina sigura care sa nu ma lase pe drum,asa cum patesc altii si vin acasa remorcati.
Nu port ochelari,feresc gropile dar solicit masina la viteze mari,acolo unde drumul permite.Va invit la mine o luna si am sa va demonstrez ca lucrurile stau asa cum va spun.Ma faceti sa va downloadez poze cu piesele de pe fata inlocuite!Si o sa va para rau!Va spun cu mana pe inima,eu nu pot circula cu pivoti sau bielete care troncanesc la fiecare manevra sau groapa.Sunteti posesor de nova,a mea masina are deja 14 ani,scuze....
Si eu de-abia astept sa vina Loganul ca sa nu mai cheltui atat de mult ca si cu batranica!Sper!
Deci haideti sa intram in detaliile schimbului pieselor pe fata!
Fiti rai!
chichi
Ce riscuri iti asumi cand circuli cu bileta de directie sau cea antiruliu defecta?... huh.gif
iulian radu
Bieleta antiruliu defecta-protectie impotriva ruliului precara!Intervine apoi o solicitare mai mare la nivelul directiei!Apar deci uzuri masive la nivelul bieletelor de directie,a casetei de directie...
(la viraje ample apare senzatia de "barca")
Bieleta de directie stricata?Ingreunarea manevrelor de viraj stanga sau dreapta,apar pocnituri sau pacanituri la executarea virajelor,riscul aparitiei uzurii masive la nivelul casetei de directie.
Am mai observat o chestie!
Riscuri?Enorme,mai ales daca sunteti obisnuit cu viteze mai mari!La un soc mai dur(o groapa)pot apare fisuri sau rupturi!
Deci siguranta dumneavoastra in trafic este scazuta!
La o bieleta de directie uzata apar si semnele vizibile-uzuri ale cauciucului pe exterior!
Vai daca ati stii cat de multe se pot spune pe acest topic....
Cand se rupe un arc pe fata veti vedea o alta modificare importanta in comportamentul masinii!Cand franati sau decelerati veti observa o mica deviere de la traseu care trebuie corectata din volan rapid,la viteze mari chestia se simte mai tare!
Acestea sunt simptomele pe care le-am intalnit la masina mea!
Va spun sincer,vad ca multi scriu ca la n zeci de mii de km ,schimb piesa cutare apoi piesa cutare....
Domnii mei,vreau sa fim seriosi:O PIESA UZATA SOLICITA INEVITABIL SI CELELALTE PIESE COMPONENTE ALE ANGRENAJULUI RESPECTIV!!!
Este o chestie logica!Un pic de rationament!

chichi
Deci se pare ca am probleme serioase cu directia... huh.gif

La virajul spre stanga, se aud pocnituri in partea dreapta (planetara), iar la viteza de 90 km/h nu mai am siguranta deloc in trafic, masina danseaza efectiv pe sosea si oscileaza stanga-dreapta, asemenei unui avion gata de decolare din acele filme preistorice cu aparate de zbor antice sau ca o barca pe valuri. Cauciucul de pe partea dreapta fata este facut varza (azi il schimb...) bucati intregi de caucuic sunt defrisate de pe el, ramanand doar sarma acestuia... Deci se pare ca atat bieleta antiruliu, cat si cea de directie, trebuiesc inlocuite...

Aveti cumva idee cat m-ar costa piesele? Mentionez ca am schimbat acum o luna bucsi, pivoti si alte alea... rolleyes.gif Stiam de planetara, dar nu mi-a zis nimeni nimic de bieleta... mellow.gif
argon
Daca ti-a facut cauciucul varza, si face cum zici tu ca face la 90 la ora..ar trebui sa multumesti la D-zeu ca mai esti aici sa scri pe Forum..inconstienti mai sunteti fratilor..nu pot sa inteleg unii oameni...
chichi
QUOTE(tragedy @ 24 Aug 2005, 12:50)
Daca ti-a facut cauciucul varza, si face cum zici tu ca face la 90 la ora..ar trebui sa multumesti la D-zeu ca mai esti aici sa scri pe Forum..inconstienti mai sunteti fratilor..nu pot sa inteleg unii oameni...
*



De ce?... blink.gif
argon
QUOTE(chichi @ 24 Aug 2005, 12:22)
De ce?... blink.gif
*




Ca nu ai luat primul pom sau stalp..putea sa ti se rupa oricand bieletele..sau ce ai tu uzat pe acolo..si la 90 la ora daca se rupe o bieleta sau un pivot gandeste si tu ce se poate intampla...
padual
porblema e ca piesele se uzeaza mult mai repede decat ar trebui,si unul care nu se pricepe schimba si el ce a auzit ca ar putea fi (ca mine),ca doar nu are bani sa o duca intr-un service din-ala cu calculatoare!
iulian radu
Pentru d-nul chichi!
Aici se adevereste adevarul spus de mine!A schimbat doar o parte din piese pe fata,dar problemele au continuat sa apara!REPET!AJUNGE CA O SINGURA PIESA SA FIE DEFECTA,INCEPE SOLICITAREA NEGATIVA A CELORLALTE!
Mor cand aud pe acest topic ,ca am schimbat doar bieleta antiruliu sau bucsile tirant,spre exemplu!
Costul unei bielete de directie plus una bucata bieleta antiruliu cred ca se invarte pana la suma de 400.000 (pe o parte),poate sa fie si mai putin,dar va rog pentru siguranta dumneavoastra,luati piese de origine in cutie tipizata si verificati sigiliul
R.A.R.!!! ph34r.gif
Piesele de origine sunt un pic mai scumpe dar merita!
O data pe an verificati piesele pe fata si pentru siguranta dvs cred ca 3 mil lei nu fac gaura in cer!Atat costa siguranta dvs.o data pe an!
Eu asa procedez!Si multumesc lui Dumnezeu nu am avut probleme niciodata!
Uzura cauciucurilor poate fi si din cauza arcului sau a telescopului,va rog sa verificati atat integritatea arcului cat si daca telescopul raspunde bine la tensionare sau detensionare(trebuie sa culiseze greu!)
Vai ,bine ca sunteti sanatos,vizavi de simptomele pe care le-ati descris! blush.gif
costin11
Intrebari pentru initiator:

1. cum se poate scoate planetara din disc? in mod normal trebuie sa iasa usor, dar daca nu vrea? cu ce se bate acolo? stiu ca trebuie tinut cu o mana de planetara, ca sa nu iasa din fuzeta.

2. cat de tare se strange bieleta antiruliu? stiu ca are 2 cauciucuri, si din cate stiu eu, piulita de stangere se poate strange tare ( cea de jos)

3. lichid de frana se pune cu siringa pe filetul ramas libel al unui surub si pe unde va trece piulita?

4. zicea cineva ca bucsile se strang cu masina pe roti; ce zici, asa o fi?

5. eu cred ca ar fi foarte utila o poza cu roata fata si cu niste sageti cu text, ca sa inteleaga toata lumea cum se numesc piesele si unde sunt asezate

6. piseele sunt in cutie albastra? ca daca am nevoie sa stiu ce sa caut.

E bine ca schimbi piesele de 2 ori pe an, poate ca nu toate au un grad de uzura mare, dar tu faci cum crezi tu. Oricum, pentru siguranta celorlalti, nu e rau ce faci.
chichi
QUOTE(iulian radu @ 25 Aug 2005, 13:04)
Vai ,bine ca sunteti sanatos,vizavi de simptomele pe care le-ati descris! blush.gif
*


Mai am putin si intru in panica... ohmy.gif

Si totusi pana voi putea remedia defectiunea (sa am si banii pentru inlocuirea unei planetare) riscurile mai sunt atat de mari la deplasarea in oras, la o viteza mai mica de 50 km/h?...

Ca de deplasat intr-un punct in altul trebuie sa ma deplasez.. Sau sa las planetara pe alta data si sa inlocuiesc celelalte piese, care sunt mai urgente?... huh.gif
iulian radu
pentru d-nul Costin 11:
1.se lasa piulita in capatul planetarei(un filet sau doua)si se va bate usor cu ciocanul
2.piulita de jos a bieletei antiruliu nu se strange foarte tare,pentru a nu strica configuratia celor doua mansoane de cauciuc,dar piulita trebuie sa intre toata pe tija bieletei antiruliu.
3.da
4.se pot strange tare si cand masina este suspendata!(dupa o saptamana se va trece la verificarea stransorii tuturor pieselor!)
5.voi face tot posibilul!
6.Da cutia albastra si verificati va rog si timbrul!(integritatea cutiei!)
Pentru d-nul Chichi:
Gravitatea problemei la dvs.consta in deplasari cu viteze ridicate,dar pot aparea probleme oricand.Planetara o puteti schimba astfel,la un pret de aproximativ 500 sao 600.000 lei vechi, dati planetara veche si luati in loc
o planetara rectificata(in orasul dvs.nu stiu locatia,dar cred ca ati auzit de acest tip de schimb)O planetara noua,originala este in jur de
2.700.000 lei.
Nu intrati in panica,conduceti cu prudenta,nu fortati directia(virajele maxime le luati cu viteze reduse,etc)
Promit ca incerc sa fac tot posibilul sa gasesc o schema cu tot sistemul de pe fata!Va multumesc!
chichi
Din cate am vazut eu,
-planetara: 3.500.000 lei (noua)
-bieleta antiruliu: 90.000 lei
-bieleta de directie: 650.000 lei.

Sunt 2 tipuri de planetare (lunga, scurta) si 2 de bielete de directie, dar eu m-am interesat pentru berlina mea din 96... Dupa cum se vede, preturile sunt un pic mai mari decat cele indicate aici,iar locatia mea este Braila...

Cat despre planetarele rectificate nu stiu ce sa zic; am observat chiar si pe acest forum ca multi le prefera noi... wink.gif

Iulian, mersi pentru sfaturi. O sa merg mai incet, caci de-abia peste o luna voi reusi sa adun toti banii pentru reparatiile necesare. Deocamdata, am dat deja 1.900.000 pe doua anvelope Matador, caci ajunsesera intr-un grad avansat de uzura (unul eera tocit pana la sarma, celalalt avea galma) si deja este prea mult pentru salariul meu de 300 euro... smile.gif Presupunand ca ma voi decide asupra unei planetare noi, cheltuielile mele vor ajunge la aprox 5.000.000 lei... huh.gif deci nu este putin...
cristidb
QUOTE(iulian radu @ 25 Aug 2005, 21:00)
4.se pot strange tare si cand masina este suspendata!(dupa o saptamana se va trece la verificarea stransorii tuturor pieselor!)
*



Bucsile se strang cu masina pe roti, pentru ca in acea pozitie bucsa nu trebuie sa fie tensionata.
padual
eu am mari probleme pe partea dreapta(troncane rau de tot,mi-a zis cineva ca e capul de bara terminat)>Chiar nu ma pricep si vreau sa o duic la un prieten mecanic. Acuma ideea e ca as schimba tot cum sugereaza initiatorul topicului,dar nu imi ajung banii. Ma gandeam sa schimb tot complet doar pe o parte. Ajutati-ma,si spuneti-mi : MERITA? Mentionez ca am nevoie de masina si nu vreau sa mai aman reparatia,dar nu am decat 2 milioane +bani de manopera(vad eu cum rezolv asta)!

Va ROG AJUTOR!
padual
unde pun si eu o interbare...nu mai posteaza nimeni. As prefera sa mi se spuna ca e intrebarea proasta,decat asa sa nu mai zica nimeni nimic. Sunt un pic disperat ca maine merg cu masina la reparat si nu rpea stiu ce sa fac...
costin11
Da, merita. Dute la mecanic, si rezolva.

Daca tot desface acolo schimba cat iti duce buzunaru; nu nevoie sa le schimbi chiar pe toate. Vezi ce zice si mecanicul, cat de uzate sunt anumite bucsii, poate nu trebuie sa le schimbi.

Si eu merg maine la un service, sa verific daca am ceva uzat.
iulian radu
Pentru d-nul Padual!
Intr-adevar,problema banilor este destul de frecventa la noi,romanii.Ideal ar fi fost daca s-ar schimba pe ambele parti in acelasi timp,dar la dvs situatia impune adoptarea de alte masuri.Eu am deschis acest topic pentru a face cunoscut tuturor posesorilor de Dacia,atat piesele de care au nevoie,pretul lor,plus simptomele care apar si remedierile necesare.
Nu riscati nimic,cand apar zgomote ,este clar semnalul ,ca trebuie sa puneti la punct, in primul rand siguranta dumneavoastra!Chiar daca inlocuiti doar piesele afectate serios de uzura,nici o problema,se poate.
Eu personal,aloc o data pe an suma necesara reviziei totale pe fata.Deci,dupa posibilitati.Ce este drept,masina mea circula foarte mult,si am nevoie de cat mai putine evenimente nedorite.
Am promis ca voi face rost de schema explicativa a intregului ansamblu pe fata!Am facut deja demersurile necesare si sper ca vom avea de discutat mai multe pe marginea acestui subiect!
TOATE CELE BUNE! smile.gif
padual
Domnilor multumesc din suflet pentru ajutor. Sa va fereasca Dumnezeu de accidente,si sa ajutati pe cat mai multi de pe forum!
padual
Am fost la mecamic,si spre surprinderea mea toate bune si frumoase mai putin:
2 bucse tirant+1 bucsa teflon = 160.000 ROL
2 bucse bascula inferioara = 130.000 ROL


Am mai schimbat si bascula inferioara dar am luat-o de la un prieten. Masina merge acum sensibil mai bine,insa am o planetara care cam bate in viraje...cam trebuie schimbata nu?
iulian radu
categoric!Dar stati sa vedeti ce am patit eu azi blink.gif
Ma urc in masina,traseu de 100 km,buun.Ies pe judeteana,dau a 5-a si incepe huruitul,in linie dreapta domnilor,deci nu in curbe wacko.gif Imi fac cruce si dau inainte,altfel intarziam.Cand ajung la serpentine...no comment!Adica dezastru!(puc puc puc puc...suna la dacia asistenta)
Sa vedeti hal de simptome:
1-calc ambreiajul-inceteaza zgomotul
2-accelerez zgomot puternic,las la relanti ...tace!
3-iau o persoana cu mine in dreapta fata-zgomotul isi pierde din putere
Deci nu-i rulment,ulei in cutie este,bucsaraia schimbata acum doua saptamani,a mai ramas ultima dragoste-"PLANETARA"
Ajung acasa,dau jos planetara,intr-adevar,un pic de joc,nu ar fi fost suspiciuni,schimb cu una refacuta de mine si surprize surprize...batrana mea daciota,zambilica, nu mai face scandal... ohmy.gif
De data asta am nimerit la fix!M-am speriat rau,dadea niste vibratii in volan...ce sa mai,... ziceai ca macina porumb!
Pe curand!Toate cele bune!
padual
a mea nu da nici un fel de vibratii..si un mester mare si batran mi-a zis ca as putea sa mai merg cel putin 2-3 mii de km cu ea asa,dupa care sa o reconditionez...
iulian radu
Functia barii stabilizatoare:
Bara stabilizatoare din fata,lucreaza ca o bara de torsiune si impiedica inclinarile laterale mari la care este supus autoturismul echipat cu suspensie independenta fata.Fixarea ei se face la extremitati prin intermediul bieletelor antiruliu(fixare elastica)iar in mijloc prin doua tampoane din cauciuc prevazute cu coliere metalice.
Alte noutati,aflate dintr-o carte de specialitate:
1.Partea din fata este prevazuta cu articulatii elastice(flexiblocuri si rotule)etanse prin burdufuri de cauciuc.Se recomanda verificarea starii flexiblocurilor si silensblocurilor din cauciuc ale articulatiilor bratelor si barei stabilizatoare,dupa fiecare 5000 km parcursi!!!(starea burdufurilor de protectie a rotulelor bratelor,bielelor,axelor planetare,precum si starea amortizoarelor!)
Cum verificam daca un amortizor este bun:
-se verifica intai presiunea in pneuri si se reface daca este cazul.
-se slabeste frana de mana
-maneta de comanda a vitezelor in punctul mort.
-se apasa puternic,o songura data pe aripa din partea amortizorului considerat defect si se observa oscilatiile caroseriei,in urma acestei apasari.Daca nu oscileaza caroseria,sau ramane blocata dupa apasare,inseamna ca amortizorul nu functioneaza! wacko.gif
Revin cu discutii despre directie!
iulian radu
Mecanismul de directie:
La Dacie este de tip "cu cremaliera"si este compus din:
1.coloana volanului-formata la randul ei din doua axe legate intre ele la un capat printr-o articulatie cardanica,apoi este prevazuta la capatul inferior cu o flansa elastica.
2.caseta de directie-in interiorul careia gasim un angrenaj pinion-cremaliera montat intr-un carter de aluminiu
3.bieletele de directie-din tabla ambutisata,sunt acele elemente ce transmit miscarea de la cremaliera la cele doua roti.
Bieletele de directie se articuleaza elastic pe cremaliera prin intermediul unor bucse din cauciuc(partea dinspre caseta)si pe portfuzeta printr-o rotula etansa,capsulata,gresata initial si NEREPARABILA!
Caracteristici principale directie Dacia 1300-1410:
-raportul de demultiplicare=20:1
-nr.de rotatii ale volanului corespunzator trecerii de la un capat la altul a
cremalierei=3,5
-diametrul de bracaj-intre trotuare=10m
-intre ziduri =10,75m
-diametrul volanului =390mm
Verificare si intretinere:
-verificarea si completarea unsorii in caseta de diractie
-supravegherea atenta a starii burdufurilor de protectie din cauciuc ale bieletelor de directie si capetelor cremalierei
-fixarea corecta a casetei de directie pe traversa din fata
-vreificarea periodica (dupa 15000 km)a rotulelor bieletelor de directie
-verificare joc la cuplajul axului volanului si a cesetei de directie.
blink.gif
Asa ca fratilor,credeti-ma,acestea sunt date reale scrise de specialisti si nu de mine!Sunt curios sa vad ce spun cei ce imi aratau in acest topic ca doar la 100.000 sau 120.000km faceau verificari unsure.gif
Pe curand si toate cele bune!
cristidb
Avem si noi cartile astea. Oricine poate face rost de ele de pe DC++.
Daca stai sa faci atatea verificari si inlocuiesti piese doar din placerea de a surubari o sa stai mai mult sub masina decat in ea.
Eu nu suport sa am ceva uzat la masina si de fiecare data cand ceva se strica inlocuiesc imediat. Tutusi nu stau in fiecare zi sa ma uit pe sub ea si sa trag de roti. Daca merge bine si nu prezinta simptome o las in pace. Orice sofer cu ceva experienta isi da seama daca ceva e in neregula. Nu trebuie sa o demontezi zilnic doar sa te asiguri ca nu s-a stricat ceva sau sa schimbi preventiv piese.
chichi
Am rezolvat problemele la directie:
-am inlocuit planetara: 2.700.000 lei (dar nu este facuta de Dacia-Renault, una originala costa 3.500.000 lei). Oricum este mai buna decat una reconditionata...
-am inlocuit bieleta de directie pe dreapta (690.000 lei) + o parte din bucsi (s-au mai uzat desi le-am schimbat acum o luna).
-mai am de schimbat o anvelope fata dreapta, care s-a defrisat cauciucul de pe el pana la sarma. Cred ca-mi voi lua Sava... smile.gif

Si sper sa nu mai am probleme ca ma termina de bani masina asta. In loc sa bag bani in benzina, bag in piese... huh.gif
iulian radu
biggrin.gif aveti dreptate,asta e...daciota isi ia tributul in fiecare an destul de bine,mai ales atunci cand este mai veche de 10 ani...
In rest la capitolul benzina....cred ca in viitorul apropiat o vom cumpara pe credit wacko.gif (tara cu productie proprie de petrol blink.gif )
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.