Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Miscare stanga-dreapta volan in curbe
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
mitraco
La iesire din curbe, la 40-50 km/h, la revenirea lenta a volanului simt o miscare suplimentara usoara si ritmica a volanului stanga-dreapta fara a afecta directia.
De curand s-au schimbat bucsele de la bara stabilizatoare si pivotii la recomandarea mecanicului care nu a constatat si alte alte probleme la puntea fata.
Am refacut si unghiul de fuga (volanul era putin rotit catre stanga inante de a schimba bucsele si pivotii) iar acum este destul de mult rotit catre dreapta insa in continuare nu pierde directia.

Rotile sunt echilibrate, oricum se comporta la fel si cu rotile de iarna (cauciucuri si jante noi anul trecut)

Miscarea volanului stanga-dreapta in curbe si pozitia acestuia catre stanga au aparut in timp - nu a intervenit un incident in urma caruia sa fi constatat brusc aceste probleme.


bion
Refa geometria la un atelier unde se pricep. Aia cu volanul stramb e specifica carpacilor.
marius80_eugen
nu prea am inteles exprimarea , dar poate fi de la planetara ( daca se simte si un mir tremurat ) sau capetele de bara + bieletele de directie .
mitraco
Da, o sa intreb si alt mecanic.Cel care mi-a schimbat pivotii si bucsele de la bascula a spus ca nu este necesar sa mai schimbe si capete de bare si bucse bara stabilizatoare desi le cumparasem si pe ele.La planetara s-a uitat a spus ca e ok iar eu nu simt tremur un volan.

Service-ul unde am facut geometria este destul de apreciat in oras... in sfrasit le da rasol la astea ieftine ca vin baieti grei cu BMW si Audi.Practic lucreaza acelasi mecanic dar uite s-a grabit la mine ca avea pe altii la rand...

Intre timp acum 4 zile am constatat ca scutul este umezit cu ulei de la servodirectie.

O sa scriu cand am un rezultat .
marius80_eugen
Ridica masina de fata si misti puternic rotile pe plan vertical si orizontal . Daca ai joc pe plan vertical este de la pivoti , daca este pe plan orizontal , adica ce ar trebui sa ai tu , este de la capetele de bara si bieletele de directie .
Testele astea de fac INAINTE de geometrie . Daca ai facut de curand geometria si ei NU au verificat astea la ambele roti merita batuti . Ti-au luat banii desi stiau ca te vei duce apoi sa o repari si iar o sa-ti ia banii .
Cand mai ai probleme tehnice , scrie topicul la PROBLEME TEHNICE !
mitraco
S-a ridicat masina pe elevator la service.Nu s-a gasit joc la bielete.Am mers cu mecanicul in probe si pentru ca nu i se parea nimic grav a suspectat ca ar fi inceput de uzura la rulmentii in capul armortizoarelor.

In legatura cu scutul patat de ulei sunt pierderi la un tub de joasa presiune in zona casetei de directie.

Voi scrie la PROBLEME TEHNICE urmatoarele mesaje.Pentru ca toti pe care i-am intrebat mi-au spus ca nu e grav si pur si simplu nu aveam idee ce cauza ar putea avea aceasta sacadare in volan am trecut-o la DIVERSE.

Multumesc raspunsuri.
marius80_eugen
Problemele care le ai la directie si frane sunt foarte IMPORTANTE !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.