Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: bobina sa fie?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
argon
Buna, sunt nou aici, va rog dati-va si voi cu parerea.
Cand e rece motorul merge brici.
Dupa vreo 5 km cand se incalzeste incepe sa dea unele rateuri, mai ales in accelerare brusca, in special in treptele superioare(3-4-5), ca niste intreruperi in demaraj, zgaltaie, nu stiu cum sa explic.
Bujii noi, fise noi, platini noi reglate, condensator delco nou, pompa benzina verificata(debitul e super), carburator reglat.
Ciudat e ca nu face acele intreruperi cu motorul rece sau in cand nu e in sarcina.
Bobina cat de calda poate sa fie in general? A mea cand incepe sa dea rateurile e fierbinte, la limita tinerii mainii pe ea.
O fi oare ea de vina? cand e rece sa mearga bine si cand se incalzeste nu?
Sau sa fie vreo supapa ce nu lucreaza bine la cald?nu cred sa fie supapa ca motorul are 30 000 km, nu segmentat, ne umblat in el.
Nici ambreiajul nu cred sa fie ca ajunge lejer la 140 la ora(si el are numai 30 000)
E vorba de o 1310 din '98

Multumesc tuturor celor care o sa-mi raspunda.
ydaniel
pai incearca una de lA un prieten sa vezi daca este ea de vina ,probabilitate destul de mare,iar daca este de vina cumpara un a mai scumpa dar mai buna!
argon
Cam cat costa una? exista in ambalaj albastru "de origine"?
Cam cat e una normala si cam cat e una mai buna?
Daca nu e bobina, ce poate sa fie?
SOR
un vecin de`al meu si`a luat o bobina cica nemteasca ambalata frumos in cutie la 250 de mii... cica una romaneasca era 350 parca! si la mine intrerupea la acceleratii dar era din avans! ca miscasem eu delcoul si stricasem avansul:) ca sa vezi scanteile cand s`a incalzit bobina opresti motorul scoti fisa centrala din capacul de delcou lasand`o in bobina si o pui cu partea din metal pe marginea alternatorului, da cineva la automat si te uiti daca iti da scanteie continuu.
rtulea
Exista trei moduri de reglat avansul la ureche:
1. avans pentru turatii mici, adica motorul are putere doar la turatii mici
2. avans pentru turatii mari, adica motorul are putere la turatii mari
3. din greseala si din experienta poti sa-l reglezi aproape perfect

Regleaza avansul la 0 grade, prin metoda scanteii sau cu stroboscopul si nu o sa mai ai probleme. Acum trebuie verificat daca avansul vacuumatic functioneaza, este "burduful" acela de metal de pe delcou. Desfaci capacul delcoului, scoti pipa si capacul anti-praf, desfaci furtunul acela subtire care pleaca spre carburator, il scoti din carburator, si tragi aer pe furtun. Daca acesta functioneaza platina mobila trebuie sa efectueze o miscare de translatie.
Bobina nu are voie sa depaseasca 40 grade Celsius, evident ca nu prea ai cum sa masori temp dar ar fi bine sa incerci cu una de la un prieten sa vezi daca si cu ea face la fel.
argon
Multumesc de raspunsuri, cred ca bobina mea cam depaseste 40 de grade, adica abia pot tine mana pe ea, in conditiile in care celelalte obiecte metalice din compartimentul motor sunt caldute.
Am o nelamurire la reglat avansul:
Care parte a fisei centrale se scoate si se indreapta spre masa? Din delco sau din bobina?
Eu reglam in felul urmator: cu lampa de control un fir la masa celalalt la Dobina la "-"
si invarteam delcoul pana se aprindea. E bine asa? (cu semnul la volanta binenteles)
argon
Scuze pt postarea consecutiva
Acum am intrebat la un mag de piese auto si mi-a zis ca au bobina la 550 000, de Sacele.
Sunt bune astea de Sacele? mi se pare foarte scumpa.
De care imi recomandati inafara de Bosch(am auzit ca sunt bune astea)?
rtulea
Se scoate fisa din delcou si se apropie cam la 10 mm de carcasa alternatorului. NU SE FACE MASA NICIODATA, adica sa nu atinga fisa de carcasa sau de alta parte metalica a masinii. Reglarea avansului s-a explicat de multe ori, ca sa nu incarcam server-ul cu posturi inutile da un "search" dupa "avans" sau "delcou" si o sa gasesti lamuririle necesare.
ionut232
eu nu am schimbat nici o bobina dar dintr-o discutie mai veche de aici........ am inteles ca tot astea romanesti sunt cele mai bune.....
argon
O sa fac rost de o bobina noua, dar tare mie frica ca nu scap de probleme...
daca mai aveti idei ce poa sa aiba sunt binevenite..
ydaniel
9 ani si 56.000 km m-a tinut bobina din fabrica!si ia una buna cu cativa lei in plus...ca nu strica!
argon
Pus bonina de Sacele noua, platina frantuzeasca, reglat avans cu metoda scateie la o grade(+-1), cat de cat s-a mai rezolvat din probleme, dar RAR mai intrerupe cateodata in forja.
E normal? care e cauza? nu lucreaza o bujie cateodata cand e motorul solicitat?
Nu lucreaza o supapa cand e motorul solicitat?
poate sa fie de la diferential?
Astept pareri avizate.
Multumesc.
Andrii
Si eu am aceeasi problema, intrerupe in vitezele 3-4-5 . Acum mai nou dupa 100 de metrii tremura toata masina. Daca e intr-adevar de la bobina o cumpar, dar DACA NU E de la bobina , de unde poate fi?

Apropo am gasit bobina romaneasca la un service la mine in cartier Rahova pe strada Crizantemelor (strada dintre Margeanului si Antiaeriana) pret : 290.000 lei vechi
argon
QUOTE(Andrii @ 18 Aug 2005, 21:24)
Si eu am aceeasi problema, intrerupe in vitezele 3-4-5 . Acum mai nou dupa 100 de metrii tremura toata masina. Daca e intr-adevar de la bobina o cumpar, dar DACA NU E de la bobina , de unde poate fi?

Apropo am gasit bobina romaneasca la un service la mine in cartier Rahova pe strada Crizantemelor (strada dintre Margeanului si Antiaeriana) pret : 290.000 lei vechi
*



NU e de la bobina..nu cumpara, am facut tot ce se putea facea..carburator luna, toate elementele aprinderii noi, reglat CNC, Platini, Bujii, Culbutori, si face , mai putin dar tot face(treptele 3-4)..ma tot gandesc sa nu fie de la cutie, dar nu cred..cred ca e de la Delco..eu l-am reglat la 0 grade(avansul static), poate trebuie +/- ceva grade..nu stiu..mai astept pareri..
Andrii
Atunci mai astept cu cumpararea bobinei.
Am vazut pe forum cum se explica sa reglezi avansul static pe zero cu un bec de 3 kw in fir la masa si unul pe minusul bobinei si misti de delco de la radiator spre baterie pana se aprinde becul. Intrebarea mea este: becul se poate aprinde cu o lumina slaba la inceput? Adica lumina lui poate fi slaba sau se aprinde din prima la lumina maxima ? Si daca se aprinde incet pana la lumina maxima presupun ca atunci cand lumineaza maxim este avansul zero?
argon
QUOTE(Andrii @ 18 Aug 2005, 22:17)
Atunci mai astept cu cumpararea bobinei.
Am vazut pe forum cum se explica sa reglezi avansul static pe zero cu un bec de 3 kw in fir la masa si unul pe minusul bobinei si misti de delco de la radiator spre baterie pana se aprinde becul. Intrebarea mea este: becul se poate aprinde cu o lumina slaba la inceput? Adica lumina lui poate fi slaba sau se aprinde din prima la lumina maxima ? Si daca se aprinde incet pana la lumina maxima presupun ca atunci cand lumineaza maxim este avansul zero?
*



Se aprinde si gata, nu cu lumina slaba sau puternica..este constant..cum se aprinde asa ramane...
PS nu pune bec de 3 kw, doamne fereste iti topesti bateria, si mai orbesti doamne fereste de asa lumina(3kw-3000w, si un bec normal de faza lunga are vreo 40w)
Andrii
Am reusit cu becul si am observat ca se aprinde "din prima".
Buuuun am reglat avansul static dupa ce am reglat distanta la platina de 0.4, curatat carburator si jigloare,curatat bujii, SURPRIZA motorul functioneaza la fel, pot zice chiar mai rau. Parca merge in suturi la accelerare, in toate vitezele, si nu are putere. NU mai am rabdare si nici nu mai stiu ce sa ii fac, cred ca o sa arunc o petarda in rezervor!
Poate cineva sa imi dea un sfat?
argon
QUOTE(Andrii @ 19 Aug 2005, 20:47)
Am reusit cu becul si am observat ca se aprinde "din prima".
Buuuun am reglat avansul static dupa ce am reglat distanta la platina de 0.4, curatat carburator si jigloare,curatat bujii, SURPRIZA  motorul functioneaza la fel, pot zice chiar mai rau. Parca merge in suturi la accelerare, in toate vitezele, si nu are putere. NU mai am rabdare si nici nu mai stiu ce sa ii fac, cred ca o sa arunc o petarda in rezervor!
Poate cineva sa imi dea un sfat?
*




Si eu am schimbat tot ce se putea schimba si tot accelereaza intrerupt in treapta 3 si 4...poate ne combinam si punem petarda impreuna sa nu vina pompierii de 2 ori..

pe bune acum..stie cineva despre ce evorba?
Andrii
Am mai citit de aici pe forum si am mai descoperit ceva interesant, cica ar putea fi si de la axul de la delco!
Astept lamuriri de la cineva mai avizat ca mine!
argon
QUOTE(Andrii @ 19 Aug 2005, 22:50)
Am mai citit de aici pe forum si am mai descoperit ceva interesant, cica ar putea fi si de la axul de la delco!
Astept lamuriri de la cineva mai avizat ca mine!
*



Si eu astept aceleasi lamuriri...chiar va rog ajutati-ne...eu cel putin sunt disperat..nu mai stiu ce sa-i fac mad.gif mad.gif mad.gif
argon
Problema rezolvata.
Dupa ce am schimbat tot ce se putea schimb ala aprindere, am constatat cu stupoare ca fisa centrala era vina.
Am avut fise Rofep noi inainte+incercat una frantuzeasca si tot mergea rau..deaia nu am suspectat fisa.

Exasperat am incercat una cu 15 mii facuta de SRL, si surpriza..merge perfect..face treaba ce nu a facut-o fisele "de origine" despre care mi-am schimbat parerea.... sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.