Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: dilema...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
chichi
Ieri cand am fost la ITP, la teste mi-a iesit o turatie de 1200 rpm la relanti, in timp ce turometrul imi indica 800. Plecand de la ideea ca nu minte calculatorul si ca este defect turometrul meu, am reglat turatia la 800 rpm conform calculatorului, adica respectiv 400 rpm pe turometrul meu...

Cu toate acestea, desi acesta ar fi regimul optim de functionare la relanti (800 rpm), observ ca la viteza foarte mica, in panta sau la urcarea pe o bordura, se intrerupe functionarea motorului, iar spre a preintampina acest lucru trebuie sa apas mai mult pe aceleratie. Evident ca sunt situatii in care nu se poate aplica acest stil de mers (in aglomeratie, de exemplu)... Inainte de acest reglaj, masina se comporta exceptional la viteze reduse si nu am avut absolut nici o problema de acest gen...

Ce optiuni as avea?... Sa reglez turatia la relanti la 1200 rpm (dupa calculator) sau mai exista si alte variante prin care sa elimin definitiv instabilitatea in functionarea motorului?... smile.gif
viulian
Pai mie imi suna normal smile.gif

Adica tu ai vrea cand mergi foarte incet sa nu dea motoru sa se opreasca ? Te cred si eu, la 1200 cu cat te-ai invatat, el era deja putin accelerat si tragea putin la viteze mici, acuma trebuie sa compensezi tu din pedala. Se in functie de cat de lent vrei, tre sa joci putin din ambreiaj (sa patineze putin) daca vrei sa te misti chiar incet.

Dar o sa sesizezi ca ti-a scazut consumul de benzina, sfatul meu e s-o lasi la 8-900, atentie o vreme la plecarea de pe loc ca motorul nemaifiind turat la 1200 trebuie sa calci mai tare acceleratia si daca nu esti invatat risti sa moara motorul..

Eu conduc la 900 si e super ok..
diaconuliviu
400 ala pe turometrul tau l-ai gindit tu? sau ai reglat pe calculatorul lor 800 care devine 400? Turometrul original poate avea abateri destul de mari..
Acuma, la 400 al tau, mersul e rotund si stabil?
Daca nu, ii cureti carburator, reglezi aprindere, supape..ca la carte..

Auzisem ca uneori se mai decalibreaza si turometrul de la RAR..deci, mai intii masoara turatia inca o data cu un turometru bun.
chichi
QUOTE(diaconuliviu @ 16 Aug 2005, 10:02)
400 ala pe turometrul tau l-ai gindit tu? sau ai reglat pe calculatorul lor 800 care devine 400? Turometrul original poate avea abateri destul de mari..
Acuma, la 400 al tau, mersul e rotund si stabil?
Daca nu, ii cureti carburator, reglezi aprindere, supape..ca la carte..

Auzisem ca uneori se mai decalibreaza si turometrul de la RAR..deci, mai intii masoara turatia inca o data cu un turometru bun.
*



Calculatorul lor indica 800 rpm, iar al meu 400 rpm... M-am gandit ca turometrul meu indica prost.

Si totusi, la noua turatie imi vine greu sa urc masina pe bordura la o viteza in stil de limuzina, adica foarte incet, deoarece motorul are tendinta sa se opreasca, ceea ce nu stiu daca chiar este firesc si normal... Daca o alta masina poate fara probleme sa execute o asemenea manevra fara sa i se opreasca motorul, de ce n-ar putea sa o faca si Berlina mea?...

Mentionez ca eu aveam si un consum destul de mare: (34 litri in 340 km in afara - cu respectarea limitei de viteza in localitati de 50 km/h), iar sugestia tipului de la ITP a fost legata de reglarea turatiei... Inainte de ITP am inlocuit bujii si platina, deci aprinderea este excelenta, la cheie. Carburatorul a fost curatat acum o luna. Care este treaba cu supapele, ca nu stiu despre ce este vorba?... huh.gif
ovidiusoft
Turometrul tau e probabil imprecis (ma rog... e varza smile.gif ). Daca stand pe loc, cu motorul cald, fara sa accelerezi, debreiat, motorul merge "rotund", e ok. Ca sa urci borduri cu viteza mica sau sa mergi incet-incet, trebuie sa mergi cu ambreiajul patinat.
chichi
QUOTE(ovidiusoft @ 16 Aug 2005, 11:03)
Turometrul tau e probabil imprecis (ma rog... e varza smile.gif ). Daca stand pe loc, cu motorul cald, fara sa accelerezi, debreiat, motorul merge "rotund", e ok. Ca sa urci borduri cu viteza mica sau sa mergi incet-incet, trebuie sa mergi cu ambreiajul patinat.
*



Binenteles ca urc bordura cu ambreiajul patinat... dar tot se opreste. Ideea este ca trebuie sa accelerez mai intens ca sa evit oprirea motorului, decat o faceam inainte, cand abia de atingeam pedala... smile.gif
aly
Am si eu o intrebare legata tot de turometre:
Mi-am luat si eu unul din targ mai demult din acelea cu doua ace (al doilea e rosu si il misti manual ca la ceasurile de masa alea vechi), problema este ca in spate are un buton(comutator) care se misca in plan orizontal si care daca il misc sa zicem de pe normal imi scate turatia cam cu 900rot(nu la motor propriu-zis) ci arata mai putin.
Stie cineva pentru ce o fi?
diaconuliviu
QUOTE(aly @ 16 Aug 2005, 10:32)
[...]imi scate turatia cam cu 900rot(nu la motor propriu-zis) ci arata mai putin.
Stie cineva pentru ce o fi?
*


La orice turatie scade cu 900? sau ai vazut tu ca la 1800 scade la 900?
Trebuie verificat: Pot fi 3 situatii
1. comuta intre 2 timpi si 4 timpi - adica poate fi folosit si la Trabant.
2. comuta o scala de 0-2000 pentru marirea rezolutiei.
3. comuta intre aprindere clasica si electronica (acel caz in care platina da impuls de 5-6 V si nu de 200 V ca la clasic)
Si sa nu scrieti ca pe clasic is 12 V.
aly
QUOTE(diaconuliviu @ 16 Aug 2005, 11:14)
La orice turatie scade cu 900? sau ai vazut tu ca la 1800 scade la 900?
Trebuie verificat: Pot fi 3 situatii
1. comuta intre 2 timpi si 4 timpi - adica poate fi folosit si la Trabant.
2. comuta o scala de 0-2000 pentru marirea rezolutiei.
3. comuta intre aprindere clasica si electronica (acel caz in care platina da impuls de 5-6 V si nu de 200 V ca la clasic)
Si sa nu scrieti ca pe clasic is 12 V.
*



Da, la orice turatie.
Acum o ora mi-am montat si eu aprindere de Tg Mures si e la fel deci pct. 3 cade.
(nu ma deranjeaza ca il tin pe normal ca sa zic asa dar voiam sa stiu pt cultura mea generala).
diaconuliviu
QUOTE(aly @ 16 Aug 2005, 12:26)
[..]
Acum o ora mi-am montat si eu aprindere de Tg Mures si e la fel deci pct. 3 cade.
[...]
*


NU CADE; la aprinderea de TgMures ca si Malvina turometrul se leaga tot la "- bobina", deci tot pe tensiune de impuls mare.
La CDI-alea gen "nea Ion" turometrul se leaga la platina.
Deci, daca acel comutator e limitator de tensiune Uvv poti arde turometrul pe pozitia asa zis normala.

Acuma te mai intreb: pe pozitia ta normala, turatia e indicata bine? si scade pe pozitia cealalta? Adica, daca ai relanti reglat la 900, pe poz. cealalta scade turatia la "0"?
aly
Sincer la relanti nu am verificat(verificasem doar in sarcina, cand de la 70km/h intr-a patra aveam 2500 ture iar dupa actionarea acelui buton mai mult din greseala ca imi fuguse bricheta pe dupa el turatia a scazut pe la 1600).
Acum dupa ce am vazut postul tau am tras o fuga la masina si iata ce am observat turand-o pe loc:
la relanti scade de la 900 la 500 iar pe masura ce accelezez diferenta se mareste la 3000 de ture deja scade la 2000(mai mult nu i-am dat).
Ce parere ai?
diaconuliviu
QUOTE(aly @ 17 Aug 2005, 08:07)
Sincer la relanti nu am verificat(verificasem doar in sarcina, cand de la 70km/h intr-a patra aveam 2500 ture iar dupa actionarea acelui buton mai mult din greseala ca imi fuguse bricheta pe dupa el turatia a scazut pe la 1600).
Acum dupa ce am vazut postul tau am tras o fuga la masina si iata ce am observat turand-o pe loc:
la relanti scade de la 900 la 500 iar pe masura ce accelezez diferenta se mareste la 3000 de ture deja scade la 2000(mai mult nu i-am dat).
Ce parere ai?
*


Adica eu zic cum ca acel buton e de 2t/4t si ca e prost calibrat
cristidb
chichi daca tu nu te pricepi, pune pe cineva mai cu experienta in dacii sa asculte motorul. Iti va spune daca are 400 sau 1200 rpm.
chichi
QUOTE(cristidb @ 17 Aug 2005, 14:55)
chichi  daca tu nu te pricepi, pune pe cineva mai cu experienta in dacii sa asculte motorul. Iti va spune daca are 400 sau 1200 rpm.
*



Dupa cum am mai spus, la ITP mi-au masurat turatia la relanti pe calculator si era la 800 rpm, dupa ultimele reglaje facute, desi turometrul meu indica numai 400 rpm. Imi vine greu sa pun la indoiala calculatorul, asa ca nu contest veridicitatea masuratorii facute, dar dilema mea consta in faptul ca desi masina este reglata optim, functionarea ei lasa de dorit, deoarece se opreste in sarcina la viteze mici (a-I-a, a-II-a), atunci cand urc o panta sau o bordura de exemplu, iar pentru a nu mi se opri motorul, sunt nevoit sa apas mai mult acceleratia si sa o turez. Inainte de reglaje, abia atingeam pedala si puteam sa ma deplasez la viteza unui cortegiu funerar de exemplu smile.gif fara sa fiu nevoit sa merg cu motorul turat... Deci, daca reglajele sunt bune, atunci care ar putea fi cauza problemelor mele?...

Un tip de la servici mi-a spus ca s-ar putea sa fiu nevoit sa segmentez motorul. ohmy.gif Mi se pare o solutie hazardata si deplasata; cred ca ar trebui sa existe mai multe simptome care sa duca la o asemenea decizie... wink.gif
argon
QUOTE(chichi @ 19 Aug 2005, 07:07)
Un tip de la servici mi-a spus ca s-ar putea sa fiu nevoit sa segmentez motorul. ohmy.gif Mi se pare o solutie hazardata si deplasata; cred ca ar trebui sa existe mai multe simptome care sa duca la o asemenea decizie... wink.gif
*



Orice mecanic roman o sa iti spuna ca trebuie segmentat motorul..de preferat se si recomanda , ca sa vi la ei....ei atata stiu sa recomande, ca de acolo vine malaiul.
69er
QUOTE(aly @ 17 Aug 2005, 09:07)
Sincer la relanti nu am verificat(verificasem doar in sarcina, cand de la 70km/h intr-a patra aveam 2500 ture iar dupa actionarea acelui buton mai mult din greseala ca imi fuguse bricheta pe dupa el turatia a scazut pe la 1600).
Acum dupa ce am vazut postul tau am tras o fuga la masina si iata ce am observat turand-o pe loc:
la relanti scade de la 900 la 500 iar pe masura ce accelezez diferenta se mareste la 3000 de ture deja scade la 2000(mai mult nu i-am dat).
Ce parere ai?
*



Acel comutator de care mentionai tu schimba calibrarea trometrului pentru numarul de cilindri al motorului (4 cilindri/6 cil/8 cil). Am eu un asemenea turometru si practic, selectand setarea pentru un numar diferit de cilindri vei avea afisate turatii complet diferite.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.