Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aer fals
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
Mihai_E
trage aer fals intr-o veselie si nu pot sa-mi dau seama pe unde. daca scot furtunul ala de admisie si pun mina la gaura aia din carcasa filtrului de aer, motorul merge fara fara nici o problema. cred ca din cauza asta imi consuma mai mult si in plus intra o gramada de aer nefiltrat in motor. stie cineva pe unde ar mai putea intra aer?
Sergiu
1. Servofrana (asta insemnand pompa sau conducta de vid)

2. Fixare neconforma a corpului clapeta: nu izoleaza perfect - se poate si asta

3. La recirculatia vaporilor de benzina - adica supapa de purjare poate nu inchide, sau din nou conducta de vid



Sau ce naiba, poate ai o gaura in galerie, ce stiu eu! Nu cred ca e imposibil... Anyway - eu zic sa te ocupi de problema.
AL
Mai poate trage aer fals pe la inelele de etansare ale injectoarelor... asta se intampla daca s-a umblat la injectoare (daca au fost demontate) si nu au fost schimbate garniturile cu unele noi la remontare...
asarban
Bine ati revenit printre noi stimate domnule Molnar!



Ca intotdeauna aveti dreptate!

Bizonii de la service nu se sinchisesc de recomandarile fabricantului!

Injectoarele se demonteaza fie pentru inlocuire (dar daca s-au bagat unele noi alea au o-ringurile noi!) fie pentru CURATARE cu ultrasunete pe banc!

Daca esti in vreuna din aceste situatii....
Mihai_E
La injectoare n-am umblat (pina acum).
DomnulK
Pe la capacul de la culbutori.......
Sergiu
QUOTE
Pe la capacul de la culbutori.......


Mai, sa traga atata aer fals incat sa mearga motorul cu mana pe filtrul de aer inseamna ca este undeva o gaura adevarata... Nu trage pe langa injectoare atata, asta e clar!



Omul probabil ca are una din trei chestii:

1. N-a verificat corect - Apropos: cat timp ai tinut mana? Ai simtit ca ti-o trage inspre inauntru ca un aspirator? Ca unul foarte puternic? In cutia aia mai este destul aer ca sa mearga 1-2 secunde...



2. Fixare neconforma a corpului clapeta - da, acolo poate sa traga aer din greu. Sau daca nu e bine fixat capacul la filtrul de aer. Dar sincer ma indoiesc, pentru ca ala cred ca se autoetanseaza cand scade presiunea...



3. La servofrana sau recirculatia vaporilor de benzina - astea sunt legate la zona pe unde face vid, deci e posibil.



Ideea de baza e: service...
Liviu_x
Capacul cutiei de la filtru, etanseaza numai pe garniturile ce le are filtrul de aer. Daca se astupa cu mana orificiul unde este tubul acela de panza, nu e un test clar, ca sa vezi daca trage intradevar aer fals, astupa gaura la intrarea in galerie, fara capacul filtrului.

Sigur motorul nu trage aer fals.!!!!!
Sergiu
QUOTE
Capacul cutiei de la filtru, etanseaza numai pe garniturile ce le are filtrul de aer.  Daca se astupa cu mana orificiul unde este tubul acela de panza, nu e un test clar, ca sa vezi daca trage intradevar aer fals, astupa gaura la intrarea in galerie, fara capacul filtrului.

 Sigur motorul nu trage aer fals.!!!!!

Pai stai, daca astupi, scoti tubul de panza si pui direct pe capacul de la filtru. Eu asa am pus. Dupa 1-2 secunde de mers normal, mi-a tras mana atat de puternic incat am zis PAS si mi-am luat-o pana se mai poate. Si intr-adevar se simtea pe motor ca se chinuie.
Mihai_E
la mine aproape ca nu se simte nici o diferenta cind pui mina. cred ca s-a miscat corpul clapeta pentru ca toata carcasa filtrului de aer nu e bine fixata. adica am vazut ca saibele alea de cauciuc de la cele doua suruburi de fixare din partea din fata se misca cu toate ca suruburile sint strinse la maxim. mai pe scurt, suruburile nu preseaza pe saibe ca sa fixeze cutia, nu stiu de ce. ideea e ca mai trebuie bagata inca o saiba pe post de distantier si poate merge. io acuma am vazut, nu stiu daca asa era de cind am luat-o, dar asta e.
Sergiu
Cutia aia nu sta fixa (adica fara sa se clinteasca) in nici un caz. Dar se poate sa fie vorba de fixare gresita. Daca te tine, demonteaza tu cutia (vezi sa nu pierzi suruburile!) si incearca sa vezi cum o pui inapoi (si cum e fixat corpul clapeta pe galeria de admisie). Eu am incercat sa o dau jos, dar m-am speriat ca se misca intreg corpul clapeta si am renuntat. Dar am vazut ulterior in service si nu pare foarte mare filosofie. Sunt ca niste tevi de plastic si niste garnituri care trebuie sa se imbine perfect. Si cam atat...
miki
QUOTE


cele doua suruburi de fixare din partea din fata se misca cu toate ca suruburile sint strinse la maxim. mai pe scurt, suruburile nu preseaza pe saibe ca sa fixeze cutia, nu stiu de ce. ideea e ca mai trebuie bagata inca o saiba pe post de distantier  

NU face asta! Toate au joc acolo, daca ar fi bine fixat in timp (din cauza vibratiilor motorului si cumulat cu variatiile de temperatura iarna -vara, motor rece-cald) o sa ai probleme, adica vor apare fisuri in cutia filtrului.
meck
la inceput cand sunt noi garniturile acelea de la cutia filtrului de aer fixeaza cutia, cu timpul se subtiaza (sau ceva de genul)

eu am observat acelasi fenomen la masina mea si cand am pus o garnitura noua fixa bine (uintelegi tu)

oricum nu aici e problema
Mihai_E
QUOTE
la inceput cand sunt noi garniturile acelea de la cutia filtrului de aer fixeaza cutia, cu timpul se subtiaza (sau ceva de genul)

eu am observat acelasi fenomen la masina mea si cand am pus o garnitura noua fixa bine (uintelegi tu)

oricum nu aici e problema


exact asta am patit si io. am demontat carcasa filtrului de aer si am astupat cu mina gura clapetei. am zis ca-mi trage mina in motor, iar in secunda urmatoare s-a oprit. cind puneam filtrul la loc, si puneam mina la gura cutiei, nimic, motorul mergea bine-mersi. m-am uitat si io la garnitura aia si mi s-a parut si mie cam larga, o sa cumpar una noua si sa vad dupa aia. oricum m-am mai linistit, credeam ca e ceva mai grav.
MANUVIU
QUOTE(Mihai_E @ 30 Oct 2003, 08:56)
trage aer fals intr-o veselie si nu pot sa-mi dau seama pe unde. daca scot furtunul ala de admisie si pun mina la gaura aia din carcasa filtrului de aer, motorul merge fara fara nici o problema. cred ca din cauza asta imi consuma mai mult si in plus intra o gramada de aer nefiltrat in motor. stie cineva pe unde ar mai putea intra aer?
*



nu are cum sa consume mai mult daca trage aer, e tocmai invers, daca nu trege aer cat trebuie ( ai filtrul imbacsit, etc) atunci papa mai multa benzina, asta din cauza ca motorul se chinuie sa isi mentina turatia normala si in loc de aer isi ia benzina
klaus
Unele studii aproape oficiale ar spune ca un filtru de aer imbacsit nu ar avea efect asupra consumului pe motoarele cu injectie ( de la http://www.fueleconomy.gov/feg/pdfs/Air_Fi..._02_26_2009.pdf )
tuti
smile.gif 7 ani.....7! smile.gif
maritase
salutare...
am si eu o problema la super nova legat de aer:nu am putere in masina mai exact mai mult de suta nu ia....pe la corpul clapeta trage mult aer prin gaura de admisie.
am astupat cu mana corpul clp si masina se opreste. am fost la doi 'mesteri'...unul a zis ca este de la catalizator sa inbacsit (nu este asta problema) iar altu a zis ca nu lucreaza toate supapele ( nici asta nu find problema)...avetii idee ce ar fii??
Maskatu
1. Esti sigur ca nu trage aer fals pe la corpul clapeta? Corpul clapeta sta fix pe motor? Trebuie sa nu aiba deloc joc.
2. Posibil sa ai vreo conducta de benzina fisurata sau lovita, si pompa sa nu mai asigure debit.
3. Posibil ca pompa insasi sa nu mai asigure debit suficient desi daca ajunge la 100 fara probleme ar trebui sa functioneze bine si de la 100 in sus.
4. Catalizatorul infundat sau tobele pot fi si ele o cauza mai ales daca cu masina in cauza nu prea s-a mers sau s-a mers subturat.
5. Nu ar strica o curatare a motorasului pas cu pas, senzorului de turatie si o verificare atenta a bujiilor si fiselor. Daca bujiile au mai mult de 20-30 mii pune altele.
ovidello13
Mai fratilor, sa va spun cum sta treaba:
-la tipul acesta de motoare, daca ar trage aer fals intre clapeta de acceleratie si senzorul de aer, s-ar accelera motorul pana la 6500ture pe minut si acolo ar ramane pana ii luati contactul;
-treaba cu carcasa filtrului de aer (jocul la suruburi) lasati-o asa ca va crapa carcasa sau mai rau galeria de admisie si sa vedeti voi joaca;
-colegul cu supernova, verifica in prima faza, presiunea in rampa de injectie(la mecanic, nu de capul tau) ca pompa de benzina sau filtrul de benzina e problema la tine(daca bujiile sunt bune). Mai poatr fi de vina injectoarele(dar sansele sunt mici sa se duca toate odata iar daca ar fi unul sau 2 de vina, ar merge in suturi, mai mult sau mai putin intens).Sau cum a spus colegul inaintea mea, tobele sau catalizatorul. Mai poate fi de vina sonda lambda(asta daca ai si consumul foarte mare).
maru
sunt bune argumentele ovidello , numai ca postarea facuta este de anul trecut din vara si probabil a rezolvat`o
multumim pentru sugestii, mai invatam cate ceva rolleyes.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.