Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Megane II Sedan
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
nonic
Iese ceva frumos, imi place startul la bara spate si proiectoarele sunt interesante.
maryus92
super proiectoarele un pret pe PM!
CatalinCTM
Daca nu ai dat mai mult de 700ron pe proiectoare atunci e ok pretul smile.gif . E mare secret pretul de nu l-ai divulgat aici ?biggrin.gif

PS: Exista kituri bixenon cu lupa pentru proiectoare .
panavision
Nu e un mare secret, oricum pretul se gaseste si pe site-ul producatorului. Pretul a fost 159E/proiector, dar asta e, calitatea costa. Alte date despre proiector ar fi: foloseste un sigur led Osram Ostar, putere 13.5W, consuma 1A la 13,5V, iar carcasa este din aluminiu.
CatalinCTM
Totusi mi se par cam scumpe la 159 de euro / proiector . La pretul de 1 proiector poti achizitiona kit bixenon cu lupa pentru proiectoare smile.gif (Morimoto matchbox)
PS:Pune o folie transparenta pe proiectoare (pentru protectie) , in timp se vor matui...
panavision
Nu stiu cu ce m-ar fi ajutat bixenon in proiectoare si nu stiu cum ai putea sa bagi o lupa de 11 cm in cei 8 cm disponibili in proiector. Si chiar daca as fi reusit printr-o minune sa fac niste proiectoare cu lupa si xenon pe ele ar fi picat proiectul cu cornering light. Iar referitor la pret, e ca si cum ai face analogia "De ce ti-ai luat Megane? Ca de banii aia iti luai 2 Loganuri.
cdadan
QUOTE(panavision @ 13 Mar 2013, 23:13)
Nu stiu cu ce m-ar fi ajutat bixenon in proiectoare
*


Ala deja-i trixenon.
CatalinCTM
Nu am citit atent panavision , scuzele mele atunci smile.gif , nu am vazut si partea de cornering light smile.gif . Oricum , functia de cornering o poti folosi pana la o anumita viteza nu ? . La treaba cu meganu' , si eu cand ma luat loganu mi-au zis altii ca sunt tampit , ca de banii care i-am dat pe logan , luam un bmw/skod/audi sehas' de murea lumea (pa sistem turbo'''' ) . smile.gif
In alta ordine de idei , este chiar frumoasa masina ta , am vazut-o prin bucuresti de cateva ori smile.gif .
La mecanica ai ganduri mari pentru ea (pe partea de turbo , alt turbo , etc... ) ? smile.gif
panavision
Da, functia de cornering o poti folosi pana la 70km/h. Referitor la partea de mecanica sunt multe idei, dar mai e nevoie si de timp si finante. Lista de proiecte posibile pe anul acesta ar fi:

- punte spate de R26.R (are in plus o bara stabilizatoare, iar rulmetii de la discuri au diametru de 30mm fata de 25 actuali)

- bara stabilizatoare fata de R26.R (este mai groasa decat la Rs-ul normal)

- evacuare turbo back pe 3" pe un stil mai silention, dar cu bypass la toba finala, mai jos un video pentru exemplificare
https://www.youtube.com/watch?v=_ECVMuS37RM

- intercooler Forge

- admisie

- supapa Forge de recirculare pe turbina (nu este vorba de blow off)

Avand in vedere faptul ca bielele si injectoarele de acum nu rezista la puteri de peste 300CP, pana nu schimb toate internele nu pot sa ma apuc de modificari substantiale pe partea de putere.

La capitolul aspect ar mai fi:

- mici retusuri pe caroserie

- reconditionat Jante

- posibil un interior custom

Dar sa trecem de la vise, la ceva concret.

Bara spate a plecat la vopsit, varianta semi-finisata arata cam asa:

[attachmentid=1627875286] [attachmentid=1627875287] [attachmentid=1627875294]

Aseara am reusit sa montez si proiectoarele pe masina. Arata cam asa pe masina:

[attachmentid=1627875295]

Iar de vazut se vad cam asa:

http://youtu.be/aW4Ev9zRkeM

Multumiri Mihai de la Ghetto pentru bara si Mike pentru asistenta la montat proiectoare si multe, multe altele.
shyck
pana, ai cumva schema de la panoul de sigurante motor?

nu crezi ca era mai simplu sa fii pus xenon in proiectoare? DA catalin, numai masinile de bulgaria au xenon in proiectoare, repede sariti si interpretati tot, oi zice ce cocalar de merge nonstop cu proiectoarele, si ceata pe spate doh.gif

nice work cu bara, imi place

LE: am editat postul meu ca sa ii raspund lui catalin
CatalinCTM
Eventual daca isi pune xenoane in proiectoare o trecea pe bulgaria sa fie in ton' smile.gif . Ti-am dat un pm , sper sa nu fie cu deranj smile.gif .
panavision
QUOTE(shyck @ 15 Mar 2013, 13:40)
pana, ai cumva schema de la panoul de sigurante motor?

nu crezi ca era mai simplu sa fii pus xenon in proiectoare?

nice work cu bara, imi place
*




[attachmentid=1627875307] [attachmentid=1627875309]

Ideea cu proeictoarele era sa fie ceva folositor, nu sa am o lumina care se imprastie pe oriunde si orbeste pe oricine apuca. Xenonul pe proiectoare, mai ales fara lupa nu mi se pare deloc folositor. Mai ales pe timp de ceata. Prima data aseara cand am montat proiectoarele le ridicasem destul de sus si daca luminam direct pe perete nu puteam sa fac diferenta de intensitate intre Xenonul de faza scurta si LED. Si chiar daca as fi montat lupe in proiectoare, tot nu reuseam sa obtin o lumina atat de uniforma, cu un fascicol bine definit atat sus cat si jos.


Catalin multumesc de sugestii, ti-am raspuns la PM.
shyck
multam, dar si o schema electrica?

sa vad ce si cum sunt conexiunile

panavision
Te intereseaza pinii la mufe? Zi-mi ce vrei sa faci sa vad daca am cum sa te ajut.
shyck
vreau sa vad exact ce intra, ce iese din acest bloc. vreau sa vad in principiu cablajul pentru proiectoare. pt ca proiectoarele au o singura siguranta, si am impresia ca sunt in paralel, intra 1 fir, iese 1
panavision
Cel mai bine iei legatura cu mike12, el stie mai bine cum e cu cablajele.
panavision
E gata si bara spate, saptamana viitoare se face si un traseu temporar din toba finala cu 2 tips-uri. Asta asa pana la marea evacuare. smile.gif

[attachmentid=1627876419] [attachmentid=1627876420] [attachmentid=1627876421]
maryus92
frumoasa felicitari pentru masina!
eugenTL
Imi place cum a iesit bara spate smile.gif
F misto proiectoarele, desi f scumpe

Abia astep urmatoarea intalnire de megane 2 biggrin.gif
nonic
Am vazut pe 'viu' bara si imi place foarte mult cum a iesit!!!
shyck
Bravooo... F frumos.
Cat te-a ajuns? Pm dc se poate
R19/16v
Urat smaltu'... sad.gif
mike12
Arata beton, a iesit intr-un mare fel.
j.d
Felicitari Panavision pentru intregul proiect. Ma bucur sa vad ca cineva duce pana la capat ceea nici eu nici altii nu am reusit. Ca si parere personala la bara spate, prefer design-ul pe care l-am avut eu, care, DACA facut cum trebuie arata cel mai apropiat de un look stock, si care nu implica in nici un caz un design clean (a fost o preferinta personala pe care am regretat-o ulterior), cea pe care o ai acum nu cred ca se ridica la nivelul masinii. smile.gif
panavision
Multumesc j.d, stiu ca pentru bara spate parerile sunt impartite, dar am luat in calcul mai multi factori cand am ales aceasta varianta. Printre ei ar fi si lampile de lumina la numar, spatiu pentru o evacuare mai mare, butonul deschidere portbagaj pentru keyless si nu in ultimul rand prinderile din partea de jos a barii. Cand am inceput proiectul eram convins ca voi face bara spate in genul Clio 3 RS, dar pe parcurs am renuntat la idee pentru ca ar fi fost prea mult de construit. Oricum vreau sa iti spun ca masina ta a fost prima sursa de inspiratie.
cdadan
QUOTE(panavision @ 23 Mar 2013, 00:21)
stiu ca pentru bara spate parerile sunt impartite
*


Ba nu, asta chiar ti-a iesit.
CAPabil
[quote=panavision,15 Mar 2013, 13:06]

- punte spate de R26.R (are in plus o bara stabilizatoare, iar rulmetii de la discuri au diametru de 30mm fata de 25 actuali)

- bara stabilizatoare fata de R26.R (este mai groasa decat la Rs-ul normal)

- evacuare turbo back pe 3" pe un stil mai silention, dar cu bypass la toba finala, mai jos un video pentru exemplificare
https://www.youtube.com/watch?v=_ECVMuS37RM

- intercooler Forge

- admisie

- supapa Forge de recirculare pe turbina (nu este vorba de blow off)

Avand in vedere faptul ca bielele si injectoarele de acum nu rezista la puteri de peste 300CP, pana nu schimb toate internele nu pot sa ma apuc de modificari substantiale pe partea de putere.

M-am documentat putin :
barele stabilizatoare sunt identice R26 si R26R (am codurile daca ai nevoie),basculele la fel,caseta de directie aceeasi,maine verific si fuzetele...amortizoarele,arcurile,flansele si altele de pe acolo difera...eu cred ca voi face asul spre suspensia de .R luna viitoare smile.gif
si ambreiajul este revizuit la .R
- intercooler exista si variante mai ieftine acum (la momentul cand l-am luat eu nu prea erau) vezi ca e si un group buy pe meganesport.net
- admisie iti recomand ceva custom,nu prea se justifica pretul celor consacrate
- supapa nu se justifica decat daca cea de fabrica e sparta...eu am luat-o pe cea la de Fore cam degeaba...o am si acum pe cea originala,schimbata la 6000 km. In schimb cu actuatorul e alta discutie...eu il voi comanda in curand.
In rest bafta si ne place place place ce faci tu aici smile.gif
panavision
Multumesc CAPabil, lista de modificari este lunga, dar le luam asa usor pe rand ca trebuie sa mai existe si finante.

Intre timp, pentru ca o masina mai are nevoie si de intretinere pentru a functiona in parametri, s-a executat un schimb de simeringuri la supape. Simptome: consum nejustificat de ulei (~3l la 15.000km), dar nu era un consum constant. Consuma mai mult in afara si niciodata la fel. Acesta este un defect pe care nu ai cum sa-l identifici atunci cand iei o masina SH, pentru ca masina mergea normal si nu scotea fum. Pentru a fi sigur ca aceasta este problema, s-au facut teste si prin eliminare s-a ajuns la aceste simeringuri. Mai exact, teste de compresie OK, fara joc in turbina, fara ulei pe traseul de admisie, fara urme de ulei in antigel, fara spuma in ulei (pentru a elimina si garnitura de chiulasa din lista) si fara alte urme de ulei pe exteriorul motorului. Schimbul de simeringuri s-a efectuat fara a da chiulasa jos, s-a desfacut doar capacul de la culbutori, dar a fost nevoie de multa rabdare si scule necesare.

Mai jos se poate vedea diferenta intre un simering vechi si unul nou.

[attachmentid=1627878855]
panavision
2 mici update-uri:

- schimbat display senzori de parcare cu unul mai mic si subtire pus la baza parbrizului
[attachmentid=1627879490]

- integrat a treia lampa de stop de bicorp in cea de sedan. Mai exact luat placa cu leduri si difuzorul de lumina aferent si introdus in lampa de sedan. Se potriveste inclusiv la mufe si imprastie si lumina foarte bine in lampa.

[attachmentid=1627879491]

.... si bineinteles ca am dat si peste unu care nu a avut loc de mine. Adica de ce sa mai dam putin cu spatele cand iesim, mai bine lovim masina din fata. Si de ce sa ne deranjam sa lasam un numar de telefon, mai bine plecam ca poate nu ne-a vazut nimeni. Ghinion. Stiu ce masina aveam in spate, astept maine sa apara din nou sa ii iau numarul si merg frumos la politie. Nici nu ma mai deranjez sa iau legatura cu el pentru amiabila, pentru ca e prea nesimtit. Am mai facut o data acest favor pentru un vecin si am ajuns sa alerg o saptamana pe la politie sa dau declaratii sa nu ii ia carnetul.

[attachmentid=1627879505]
marksman
QUOTE(panavision @ 4 Apr 2013, 14:44)


.... si bineinteles ca am dat si peste unu care nu a avut loc de mine. Adica de ce sa mai dam putin cu spatele cand iesim, mai bine lovim masina din fata. Si de ce sa ne deranjam sa lasam un numar de telefon, mai bine plecam ca poate nu ne-a vazut nimeni. Ghinion. Stiu ce masina aveam in spate, astept maine sa apara din nou sa ii iau numarul si merg frumos la politie. Nici nu ma mai deranjez sa iau legatura cu el pentru amiabila, pentru ca e prea nesimtit. Am mai facut o data acest favor pentru un vecin si am ajuns sa alerg o saptamana pe la politie sa dau declaratii sa nu ii ia carnetul.

[attachmentid=1627879505]
*



Da... te inteleg. Si eu am patit asa, de vreo trei ori:
- la Passat, o vecina cu un 206 a deschis usa direct in aripa spate.
- la Ford, un dubagiu a parcat foarte aproape de partea soferului si cand ala/aia din duba a deschis usa, a deschis-o fix peste aripa Fordului
- tot la Passat, unul care a iesit din spate, desi avea loc cacalau sa dea cu spatele si apoi sa iasa, a iesit prin bara, exact ca la tine. Noroc ca senzorii au scapat.
panavision
E bine totusi ca a rezistat 2 saptamani bara. Chiar ma intrebam cand o sa dau peste primul "meserias".
hitman1234
alarma cu pager!

si pe mine m-a pocnit un nesimtit, daca nu suna pagerul si daca nu fugeam la masina ramaneam cu ochii in soare mad.gif

OT: cum se impaca gepeleul cu turbina? s-a modificat comportamentul motorului?
panavision
Chiar daca aveam alarma cu pager, nu sunt Usain Bolt sa alerg ~200m pana unde aveam masina sa vad cine m-a lovit, pana sa dispara individul. Intre timp am facut rost si de numarul masinii care m-a lovit. Stiam ca era parcat in spatele meu un Geely CK negru. Mai parcheaza din cand in cand acolo pe strada. Dupa un mic research pe google, am gasit o poza in care se vede clar masina. Dupa CEDAM e posibil sa nu aibe nici macar RCA.

Trebuie sa multumesc autorului pozei, pentru ajutorul acordat. Initial gasisem pe un forum o poza din capatul strazii in care se vedea si masina aceasta, dar nu se distingea numarul. Am luat legatura cu el si omul mai avea si aceasta poza prin arhiva lui.

[attachmentid=1627879603]
R19/16v
Bara ta e foarte putin atinsa, e posibil ca nici sa nu fi simtit cand ti-a zgariat-o. Nu incepe cu scandal, ia-l cu vorba buna wink.gif
panavision
Sunt convins ca si-a dat seama. Daca nu isi dadea seama iesea din prima si ar fi trebui sa fie zgariat si coltul masinii. Asa a mai facut o manevra. Si stai linistit ca nu sunt genul care sa faca scandal. Doar ca dupa ce va ramane o luna fara permis, poate o sa fie mai atent la parcari si daca mai atinge vreo masina macar sa aibe bunul simt sa lase un numar de telefon pentru amiabila. Stiu ca nimeni nu este perfect. Si eu am atins la un momentdat, din neatentie, o masina cand dadeam cu spatele. Si cu toate ca nu lasasem nicio urma pe masina respectiva, am cautat proprietarul si i-am aratat despre ce este vorba.

@hitman1234 Scuze ca nu ti-am raspuns si la intrebarea legata de GPL. Turbina se impaca foarte bine cu GPL-ul si nu s-a schimbat deloc comportamentul motorului. In Anglia exista mai multe RS-uri pe GPL. Dar atentie, conteaza foarte mult instalatia si felul in care este montata. Ca idee, cei la care am montat eu, am pus GPL si pe un Mercedes ML63 AMG. Pana in prezent am mers pe GPL, atat cu motorul vechi, cat si cu acesta, ~130.000km. Daca facem un calcul, va rezulta o suma economisita frumusica din diferenta de pret GPL/Benzina.
Diac
Si cum dovedesti fizic ca ala te-a atins? Poate omu cu Geely a plecat si a venit altu intre timp. Poate a fost un homeless cu un carut de PET-uri. Un biciclist. Asa si eu pot merge la la politie sa zic ca de fapt tu mi-ai atins masina. Ia-o usor. Explica-i omului ca ai bagat multi bani in masina ca tii la ea si ca el ti-a atins-o in parcare. Poate reusesti asa.
marksman
Daca si "meseriasu" are urme pe bara, atunci se poate dovedi.
Diac
Si daca a dat cu numarul?
marksman
Aia nu-i lovitura de numar.
argon
Si pietonii pe unde mai circula saracii, ca vad in poze ca se ocupa tot trotuarul, din moment ce se parcheaza aiurea, n'ar trebui sa existe atatea pretentii, iti asumi niste riscuri, inclusiv zgariata cap coada cu cheia.
Diac
happy.gif Iti mai iei un Societe de tavaleala si Sedanul RS il tii la garaj. tongue.gif
diesel_power
Pietonii n-au dreptul sa mai circule.
panavision
Hai sa le luam pe rand.

Stiam ca Geely este parcat in spatele meu. Dovada este si poza pusa ieri cu modificarea stopului. De cand am facut acea poza si pana am revenit la masina sa vad zgarietura au trecut 10 minute. Oricum astept sa revina pe strada sa ii fac poze si la masina lui.

Pe acea strada se parcheaza pe partea stanga langa trotuar, iar pe dreapta pe ceea ce putem sa spunem ca este trotuar. Doar asa mai este loc de circulatie pe strada. Este zona aglomerata, langa spital, etc. Pe partea stanga mai sunt zone in care latimea " trotuarul" permite si circulatia pietonilor, dar pe dreapta ai avea loc doar daca mergi cu fata la perete in cei maxim 50cm latime. Sunt si zone in care acesta lipseste cu desavarsire.

Si ca sa il linistesc pe argon ca acea fasie nu poate fi numita trotuar si ca nu se parcheaza atat de aiurea pe cat spune el, uite un citat din:

Normă tehnică din 27/01/1998
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 138bis din 06/04/1998
Intrare in vigoare:
06/04/1998 privind proiectarea și realizarea străzilor în localitățile urbane

3.24.
Pentru circulația pietonilor în localitățile urbane se vor amenaja trotuare, cu o lățime cuprinsă între 1,00 m și 4,00 m, în funcție de intensitatea circulației pietonale și de locul unde sunt amplasate, conform anexei nr. 5. Dacă este cazul, se pot amenaja piste pentru bicicliști, în conformitate cu prevederile normelor în vigoare, avându-se în vedere studiile efectuate de administrațiile locale și planurile de urbanism local.

panavision
Nu am mai scris cam de multisor pe aici, asa ca ar fi cazul de un mic update cu ce s-a mai facut la masina.

Pe partea mecanica s-au inlocuit amortizoare spate (cu unele de RS, pana acum au fost vechile Kayaba Excel G), caseta de directie completa de RS si flanse amortizoare, tot de RS. Urmeaza si coloana de directie pe care o am de mult timp luata, dar inca nu am apucat sa o schimb.

Pentru bara spate am apucat sa deschid dosar de dauna si urmeaza sa intre la vopsit, asta cand voi avea timp sa las masina cateva zile la Braila.

Alte lucruri mesterite de mine in putinul timp liber ar fi:

- suport pentru roata de rezerva, in spatele banchetei, cu loc suficient intre bancheta si roata pentru a pastra diverse:

[attachmentid=1627891891] [attachmentid=1627891892]

- becuri H7 LED de 29W si ~800 lumeni pentru DRL si flash-uri pe timp de zi, asta pentru ca urmeaza schimbare lupelor cu unele bixenon (in poza sunt aprise pe intensitate DRL):

[attachmentid=1627891895] [attachmentid=1627891896]

- am renuntat la spatiul de depozitare din spate (acum "respira" mai bine subwooferul si am scapat si de o gramada de zgomote):

[attachmentid=1627891897]

- in urma modificarilor aduse la bara spate, aceasta iesea mai in afara in partea de jos cu cativa cm, asa ca am construit carenaj pe zona lipsa:

[attachmentid=1627891898]

- suport de ochelari (l-am gasit printre alte maruntisuri ramase de pe RS):

[attachmentid=1627891899]

- am vopsit discurile spate cu vopsea rezistenta la temperaturi mari, deoarece incepusera sa apara urme de rugina:

[attachmentid=1627891900]

Pana in prezent am facut 30.000km de la transplant. biggrin.gif
cosmin_2300
Mi se pare oribilă modalitatea de a renunța la acel spațiu de depozitare ... fără supărare.
panavision
Nu-i nicio suparare. Nici nu am avut pretentii sa particip la un concurs de design cu aceasta modificare, dar nici prea multe variante nu sunt sa renunti la acel spatiu total inutil dupa parerea mea.
cosmin_2300
Tot ceea ce ai făcut, dar cu un material cu proprietăți similare (culoare, textură) cu cel de pe "poliță" și să nu fie prins vizibil ....
panavision
Sincer nu dispun de timpul necesar sa caut un material cu proprietati similare, si decat sa am doua nuante de culoare acolo, am preferat negrul pentru ca si perdeluta este neagra. Suruburile au rol functional, nu estetic. Acolo este un sandwich format din rama pe care este pusa panza (parte din vechiul spatiu de depozitare), un alt suport de plastic care are si rol de distantier pentru fata politei si traversa de tabla din portbagaj. Asa cum am spus am eliminat o sursa de zgomote. Acel spatiu de depozitare incepuse sa se dezmembreze, plasticul era "copt" de la stat in soare, avea prinderi rupte, balamale rupte, etc. Initial am presupus ca sursa de zgomote provine de la scaunul de copil, dar se pare ca era de la acest minunat spatiu de depozitare.
marksman
Poti sa pui niste "dopuri" de plastic peste suruburile alea; exista in magazinele de specialitate chiar si pe negru.
mike12
La prinderea rotii de rezerva poti pune suruburile invers din porbagaj catre bancheta si spre bancheta puse niste piulite fluture ca sa le poti desface usor.Ceva de genu http://www.google.ro/imgres?imgurl=http://...Q9QEwAQ&dur=447
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.