Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Megane II Sedan
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
panavision
Este cumva normal ca R5 sa traga mai bine pe linie dreapta. Avea ceva modificari si la motor iar la interior mai exista doar scaunul soferului. La mine eram 2 persoane si aveam si rezervorul de GPL plin. Adica din start cel putin 150KG in plus care au contribuit la raportul putere/greutate. Cat despre frane si stabilitate in curbe, se poate vedea ca am recuperat o diferenta de ~12s fata de R5 intr-un singur tur de pista.

Legat de frane pot spune ca discurile EBC USR si placutele EBC Yellow Stuff si-au facut datoria toata ziua, fara sa am vreo secunda impresia ca raman fara frane. Oricum am invatat multe vineri si abia astept urmatorul eveniment Track Day, pentru ca masina poate mai mult.
cdadan
Sedan RS cu GPL. unsure.gif
kum
Nu incepe si tu ca te palesc! slap.gif
hitman1234
QUOTE(cdadan @ 28 Sep 2014, 18:44)
Sedan RS cu GPL.  unsure.gif
*



E mai logic decat seria 3 combi tongue.gif
Pacat ca n-am facut poze la ulei si la bujii dupa 20k mers pe GPL, puteam sa i le vand lui Argon sh ca noi

Panavision cred ca avem picii la aceasi gradinita, ti-am vazut masina intr-o dimineata smile.gif
corbex
QUOTE(hitman1234 @ 29 Sep 2014, 08:56)
E mai logic decat seria 3 combi  tongue.gif
*


BMW face si masini pentru batrini? Dane, de fapt citi ani ai tu?
hitman1234
Da, te duce la gropa-n drift tongue.gif
panavision
QUOTE(cdadan @ 28 Sep 2014, 17:44)
Sedan RS cu GPL.  unsure.gif
*



Nu este nici primul si nici singurul.

QUOTE(hitman1234 @ 29 Sep 2014, 07:56)
Panavision cred ca avem picii la aceasi gradinita, ti-am vazut masina intr-o dimineata  smile.gif
*



Daca este tot la 42 atunci asa e. Daca ma mai prinzi pe acolo sa ma tragi de maneca.
MihaiD
In legatura cu diferentele fata de un RS standard, cred ca problema mai mare ar fi torsionarea longitudinala a sasiului, la rs-ul coupe sasiul este mult mai rigid fata de berlina. Efectele torsionarii sasiului ar fi ca unghiurile suspensiei nu se mentin cum ar trebui (nici in raport cu sasiul si nici in raport cu solul) la un viraj abordat in forta. Rezultatele ar fi pata de contact scazuta a pneurilor + alte efecte nedorite(google it, mi-e lene sa le scriu acum tongue.gif ).
Pot spune ca am ridicat un Megane sedan diesel pe 3 capre (2 pe fata si una pe spate) si partea nesuspendata s-a lasat destul de mult. La R26-le meu nu se lasa deloc, parca are roll-cage.
De obicei cei care isi supra-motorieaza masinile sau le pregatesc pentru circuit monteaza sub sasiu niste bare de rigidizare longitudinale (braces in engleza), poate te gandesti la asa ceva ca upgrade in viitor.
user posted image



panavision
@MihaiD

In primul rand vad ca ai comparat mere cu pere (R26 cu sedan diesel). In al doilea rand nu stiu cum si unde ai pozitionat caprele de care zici tu si in ce fel ai facut testul. Si nici relevant nu este. Iar afirmatia la rs-ul coupe sasiul este mult mai rigid fata de berlina, incearca sa o sustii cu ceva date concrete.

Eu pot sa iti spun ca inainte sa cumpar RS-ul, am studiat piesa cu piesa tot ce inseamna componenta mecanica intre RS-ul de Anglia si sedanul meu. Separat am verificat si daca exista diferente de caroserie intre Rs-ul de Anglia si un coupe normal, sau intre sedanul meu si alt sedan cu motorizare inferioara. Si chiar verificari incrucisate de elemente cheie de caroserie (gen lonjeroane, etc.) intre RS si sedan. Singura diferenta constructiva pe care am descoperit-o si care are legatura cu ce incercai tu sa afirmi, este ca pe RS exista o ranforsare suplimentara. Ranforsare care, stai linistit, acum se regaseste si pe sedanul RS.

Si revenind la mere si pere. Eu nu am comparat niciodata comportamentul sedanului RS cu un R26. Am comparat cu un RS normal. Pana sa ajung sa pot face diferenta cu un R26 ar trebui sa mai schimb: bara stabilizatoare fata (mai groasa la R26), punte spate (cu bara stabilizatoare la R26), discuri de frana spate (cu rulment de 30mm la R26). Si apoi comparam daca vrei cat de mult conteaza sasiul. Si nu ridicam masina pe 3 capre, mergem pe circuit (ca tot avem unde) si cronometram.

Muttley
QUOTE(panavision @ 30 Sep 2014, 18:15)
la rs-ul coupe sasiul este mult mai rigid fata de berlina, incearca sa o sustii cu ceva date concrete.
*


Incerc eu daca nu-i cu suparare, ca e simplu si evident, poate d-aia scapa: masina ta-i mai lunga si are usi mai multe. E normal si logic sa se torsioneze mai tare decat coupe-ul. E ca la storsul manual al rufelor.
Asta teoretic, ca practic sunt convins ca nu se simte absolut nimic. Cel mult se aude cate-o paraiala-ntr-un colt la urcat de borduri.
panavision
Cu riscul de a isca noi discutii si controverse despre cat de "moale" este sasiul sedanului, va anunt ca duminica am fost din nou pe circuit. Am participat in prima parte a zilei la niste cursuri de conducere defensiva si apoi am intrat pe circuit si cu masina mea. Din pacate nu a fost o zi prea fericita pentru ca a fost foarte frig, nu mi-a functionat telemetria pe OBD si am taiat si un cauciuc la intrarea pe pista, lucru care m-a limitat la doar cateva sesiuni. Am reusit totusi sa obtin timpi mai buni, dar la primavara sunt convins ca se poate mult mai bine. Mai jos aveti una din turele ok.

https://www.youtube.com/watch?v=IBrUt5ApXFk
mike12
speechless wub.gif
lostris234
mai conteaza ce spune lumea, atata timp cat tu esti fericit?
sunt invidiosi...
IRONICK
QUOTE(panavision @ 30 Sep 2014, 16:15)
@MihaiD
*
Asculta-l pe MihaiD, ai nevoie de un sasiu mai rigid daca vrei comportament mai bun. Si nu doar o rigiditate longitudinala mai buna ci si transversala.
argon
QUOTE(panavision @ 25 Nov 2014, 12:01)
Cu riscul de a isca noi discutii si controverse despre cat de "moale" este sasiul sedanului, va anunt ca duminica am fost din nou pe circuit. Am participat in prima parte a zilei la niste cursuri de conducere defensiva si apoi am intrat pe circuit si cu masina mea. Din pacate nu a fost o zi prea fericita pentru ca a fost foarte frig, nu mi-a functionat telemetria pe OBD si am taiat si un cauciuc la intrarea pe pista, lucru care m-a limitat la doar cateva sesiuni. Am reusit totusi sa obtin timpi mai buni, dar la primavara sunt convins ca se poate mult mai bine. Mai jos aveti una din turele ok.

https://www.youtube.com/watch?v=IBrUt5ApXFk
*



De admirat, altii, nu dam nume fac deastea pe drumurile publice deschise circulatiei huh.gif
IRONICK
QUOTE(argon @ 27 Nov 2014, 13:05)
De admirat, altii, nu dam nume fac deastea pe drumurile publice deschise circulatiei huh.gif
*

Asta a fost supt centura. mad.gif
dr_mKe
Argoane, cand te fac o tura cu Pemfe' ul ?

Pe drumurile publice, desigur.
panavision
Am mai gasit un filmulet de la primul Track Day. Filmarea este facuta dintr-un Megane 3 RS Cup 250, iar masina din fata sunt eu. Dupa ce a reusit sa depaseasca BMW-ul alb am trecut eu in spatele lui, dar cum spuneam atunci, mi s-a umplut cardul de la GoPro si nu am ultimele ture filmate.

https://www.youtube.com/watch?v=pfLeKDs-35M&t=1m46s
Mariusgl
Invii topicul, dar se ducea bine de tot pe 26 in a doua zi de Craciun pe la 23:** pe dig intre Galati si Braila. Ti-am dat niste flashuri dupa ce m-ai depasit, am incercat sa ma tin un pic dupa tine, nu stiu daca ai fost pe faza. Sa o stapanesti sanatos in continuare, frumos proiect.
fani
QUOTE(panavision @ 17 Jul 2012, 14:50)
Intr-adevar masina donatoare a fost cea a lui Coro. Ca si investitie, cu tot ce am mai schimbat acum, am ajuns pe la valoarea de second hand a masinii mele. Sau altfel spus i-am dublat valoarea. Dar ideea este ca acum mi-a ramas o masina intreaga pe care am inceput sa o dezmembrez, deci o sa recuperez o mare parte din bani. Apropo, daca este cineva interesat sa faca upgrade de motor la 2.0 16v aspirat, putem sta de vorba  biggrin.gif .

Asa cum spuneam, masina se comporta excelent, dar pentru a profita la maxim de performantele ei, o sa incerc sa ajung pe Hungaroring cand se mai organizeaza o plecare in gasca, ori impreuna cu Megane-uri RS, ori cu niste prieteni de pe forumul Mazda, cu MPS-uri.

Pentru cei mai carcotasi trebuie sa precizez ca masina donatoare avea sasiu standard, de aici si compatibilitatea transplantului. S-au pastrat toate elementele de suspensie de pe RS, inclusiv ranforsarile suplimentare, cadrul motor, etc. Asa cum am spus si in primul post, lonjeroanele erau identice pe ambele masini. Practic din masina mea a ramas doar ce se vede in poza.

[attachmentid=1627824276]

ESP-ul functioneaza foarte bine in continuare, am schimbat doar blocul de ABS/ESP, restul componentelor, senzori, pompa de frana, conducte, fiind identice. Referitor la directie, s-a pastrat caseta mea de directie, coloana si capetele de bara. Bieletele de directie au fost inlocuite cu cele de RS pentru ca erau diferite ca lungimi. Am schimbat setarile la coloana de directie cu cele de RS, pentru ca la plecarile in forta de pe loc trebuia sa ma tin bine de volan, masina avand tendinta sa traga ori stanga ori dreapta.

De ce difera puterea intre motorul de pe Laguna si cel de pe RS? Pentru ca este alt motor. Chiar daca tipul este tot F4R si are tot 2L, difera componentele si in primul rand turbina. Pe RS este F4R – 774, pe Laguna F4R – 764. La fel cum si la 1.5 dCi motorul poate avea 65CP sau 110CP. Tot asa difera si cutiile de viteza. Chiar daca ambele masini au avut ND0, exista cel putin 16 variante de ND0.

Voi incerca sa mai fac niste poze, de data asta cu un aparat mai bun, nu cu telefonul mobil.

PS. Am rugamintea sa incercam sa pastram topicul cat mai curat si sa evitam certurile intre useri si offtopic-urile.
*



Care a fost motivul necesar inlocuirii blocului ABS/ESP ? Multumesc.
panavision
@Mariusgl Scuze ca am vazut asa de tarziu postarea. Am fost de Craciun la Braila si am facut mai multe drumuri pana la Galati, dar nu imi aduc aminte de partea cu flash-urile. Scuze ca nu am fost pe faza.

QUOTE(fani @ 25 Jan 2016, 11:28)
Care a fost motivul necesar inlocuirii blocului  ABS/ESP ? Multumesc.
*



Blocul de ABS/ESP difera intre versiunile normale si cele RS. Nu stiu daca neaparat din punct de vedere hardware, dar cu siguranta software este total diferit. Difera in primul rand partea de gestiune a cuplului motor pt ASR, dar si pe partea de ESP ai ceva mai multa libertate in curbe la o conducere sportiva.

E posibil sa existe si diferente hardware, asa cum exista si intre pompa de frana normala si cea de RS, dar acestea nu sunt vizibile de la exterior. Referitor la pompele de frana, la exterior sunt absolut identice ca aspect si dimensiuni. Diferenta este in interior, la diametrul pistonului.
fani
Din ceea ce am citit mai sus, ai recomanda si inlocuirea pompei de frana ?
Daca stau sa ma gandesc putin, trebuie, deoarece etrierele fata au doua pistonase , forta de actionare este mai mare, deci implicit o pompa de frana care exercita o presiune mai mare.
panavision
In cazul unui transplant la RS este obligatoriu. Este recomandat si pentru meganul normal daca se incearca un upgrade pe partea de frane.
fani
Cum putem lua legatura, avand in vedere ca suntem din acelasi oras ? O discutie, un schimb de informatii, etc. Cand esti in zona, avand in vedere ca stai in Bucuresti ?

PS : am scris aici deoarece nu pot trimite PM, nu stiu care este numarul minim de posturi care trebuie sa il am.
marksman
inca 12
pishky
colegul, poti sa imi spui , te rog, codul de piesa pentru etrier, port etrier, discuri, blacute - in principiu tot ce tine de sistemul de franare fata?
Si care e cea mai mica janta care iti intra pe etrierul respectiv?
pishky
colegul, poti sa imi spui , te rog, codul de piesa pentru etrier, port etrier, discuri, blacute - in principiu tot ce tine de sistemul de franare fata?
Si care e cea mai mica janta care iti intra pe etrierul respectiv?
djcristi
@pishky: iti raspund eu : etrierii brembo cu 4 pistonase de pe RS se pot monta (fara adaptari) doar pe fuzeta de RS, si jante minim 17".


QUOTE(fani @ 26 Jan 2016, 12:31)
Din ceea ce am citit mai sus, ai recomanda si inlocuirea pompei de frana ?
Daca stau sa ma gandesc putin, trebuie,  deoarece etrierele fata au doua pistonase , forta de actionare este mai mare, deci implicit o pompa de frana care exercita o presiune mai mare.
*



difera si intre RS-uri, la CUP si R26 (normal si .R) este si mai mare diametrul fata de RS-ul normal.
pishky
Si pe laguna 2 nu am nici o sansa a ii pun?
Etrierul + disc + placute.
Compatibilitatea cu jante 16 o pierd din start adica?
Am vazut pe site-uri gen epiesa ca rs-ul are discuri de 312 mm ( in timp ce eu am de 308), nu colosala diferenta.
Etrierul de pe dreapta fata imi inxalzeste oleac discul.
Nu stiu daca exista chit complet de revizie pt el. Ma gandesc sa ii si vopsesc (is putin ruginiti).
O sa vb cu mecanicul diseara, oricum trec sa ii las golfu la reparat.
Laguna - poate sapt viitoare.
As pune sist de rs..... vedem
djcristi
ca sa iti inchei offtopicul: nu e vorba de disc, nu poti pune etrierul pt ca are o alta prindere, specifica fuzetei de RS. Si minim jante de 17 ca sa incapa.
Legat de etrierul tau: nu prea se defecteaza, dar probabil nu a fost servisat corect la schimbarea placutelor , pt ca putini mecanici stiu sa faca asta, iti recomand sa-l desfaci sa verifici garnitura de la pistonas, daca este ok sa o ungi cu ce trebuie, lafel si restul etrierului (zonele de fracare ale placutei si culisele).
panavision
Din pacate nu prea am timp sa scot toata lista de piese pt sistemul de franare de RS si oricum varianta de cumparat piese noi nu prea renteaza. Cu banii dati pe piesele noi, iti poti lua lejer un RS la mana a doua.

Daca vrei sa pui etrieri Brembo pe Laguna, va trebui sa confectionezi suporti de prindere pentru etrieri (si aici intram in alte discutii de pozitionare, rezistenta, siguranta, etc.) si mai trebuie luat in calcul o alta pompa de frana. Jante mai mici de 17 nu o sa poti sa pui din cauza dimensiunii etrierilor, chiar daca discurile au diametrul similar.
panavision
Dupa 6 ani de cand am inceput proiectul Sedan RS, am predat stafeta. Masina a ajuns la sfarsitul anului trecut la un pasionat care va continua proiectul si sper ca va avea mai mult timp decat mine sa se ocupe de masina.

De la RS si multi cai putere, am schimbat total directia si am trecut la electric. biggrin.gif

Initial am vrut sa raman fidel marcii Renault, dar am fost dezamagit de pretul unui Zoe full si mai ales de ce oferea in acei bani. Asa ca am ales urmatoarea optiune de pe piata la acel moment, un Volkswagen E-Golf.
Din pacate nu am putut sa configurez masina chiar cum am vrut eu, deoarece o comanda noua insemna termen de livrare de 1 an de zile, iar voucher-ul Rabla Plus este valabil doar 6 luni, asa ca am ales ceva de pe stoc. Nu voi insira lista de optionale pentru ca este foarte lunga. Voi scrie doar ce lipseste. Golf-ul nu are piele, lumini ambientale, pompa de caldura si optiunea sa se parcheze singura. In rest are tot ce exista ca optional pe E-Golf. Nu mi-am dorit chiar toate acestea lucruri, dar ce imi doream exista doar in aceasta configuratie.

Masina am luat-o in Iulie si intre timp are 17.000km. Costurile de utilizare sunt infime, iar senzatiile pe care le ofera sunt peste asteptari.

Mai jos aveti cam singura poza care am reusit sa o fac la inceput. Daca ne intalnim in trafic, BR30SXT a devenit B30SXT.

[attachmentid=1628098938]
AndreiMR
Interesanta trecerea...dar lipsa pompei de caldura ce inseamna? Cum se incalzeste habitaclul iarna?
MuciX
Electric, poate?
panavision
Incalzirea este electrica. Niste rezistente incalzesc antigelul si mai departe circuitul este ca la o masina clasica. Pompa de caldura ajuta la incalzire la temperaturi mici (dar nu negative) si rezulta un consum mai mic de energie. Este eficient pentru tarile cu temperaturi mici pe o perioada mai lunga a anului, la noi nu prea renteaza. Am facut comparatii de consum la -15 grade si consumul este acelasi la masina cu pompa de caldura si fara. Intre 0 si 10 grade daca mergi mult in oras ai o oarecare eficienta cu pompa de caldura, dar cam atat. Sunt multi alti factori care influenteaza autonomia si consumul iarna.
solidconvert
S o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea... cati mai multi km fara probleme. smile.gif
mad_
Buna seara, comunitatea Reno! Se pare ca am ajuns cam tarziu pe acest forum, dar doresc sa il felicit pe dl-ul panavision pentru impresionantul fost proiect. Deoarece sunt nou venit, nu pot da mesaje private, dar il rog pe dl-ul panavision sa-mi dea un mesaj privat pentru ca as vrea sa ii pun cateva intrebari despre proiect. Multumesc !
Virus_4U
E un rs sedan de vânzare smile.gif cu GPL si stage 1, negru si pare cel jurnal,
Ori confund?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.