Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bobina de inductie ...si alternatorul !
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
raptordivx
In una din zilele astea am atins din greseala bobina dupa un drum nu prea lung in jur de 5 km si m-am cam fript. Cine stie ce caldura trebuie sa degaje aceasta bobina ? Trebuie sa fie fierbinte ? In ce conditii se schimba ? Cum iti dai seama daca e dusa sau pe duca ?
Si cea de a doua problema care ma sacaie tare e alternatorul. Am facut proba la alternator desfacand o mufa de la baterie dupa ce am pornit motorul.. merge nu face figuri, insa e o mica problema care ma streseaza, ajuge ffffff greu sa incarce bateria. Bateria sta multi km pe rosu dupa care abia abia urca, si asta numai daca o turez de o iau dracii, in rest porneste la prima cheie (am aprindere electronica). E vreun consumator ce mananca ca nebunu ? Si daca e de ce dupa 2-3 zile de stat mai porneste din prima ?
argon
Si bobina mea frige, si motorul merge destul de nasol(cand e rece bobina merge bine)
DodoBird
QUOTE(raptordivx @ 16 Aug 2005, 12:42)
In una din zilele astea am atins din greseala bobina dupa un drum nu prea lung in jur de 5 km si m-am cam fript. Cine stie ce caldura trebuie sa degaje aceasta bobina ? Trebuie sa fie fierbinte ? In ce conditii se schimba ? Cum iti dai seama daca e dusa sau pe duca ?
Si cea de a doua problema care ma sacaie tare e alternatorul. Am facut proba la alternator desfacand o mufa de la baterie dupa ce am pornit motorul.. merge nu face figuri, insa e o mica problema care ma streseaza, ajuge ffffff greu sa incarce bateria. Bateria sta multi km pe rosu dupa care abia abia urca, si asta numai daca o turez de o iau dracii, in rest porneste la prima cheie (am aprindere electronica). E vreun consumator ce mananca ca nebunu ? Si daca e de ce dupa 2-3 zile de stat mai porneste din prima ?
*



Bobina e normal sa aiba o temperatura ridicata (80 grade pe putin).
In dicatorul de incarcare de pe bord are o inertie extrem de mare la indicare, si asata e normal (sa fii cu sufletul impacat msoara cu un voltmetru tensiunea pe baterie cu motorul pornit trebuie sa fie pe undeva pe la 14.4V si sa ramana relativ constanta la turatii mari, sau cu farurile aprinse totla turatiii mai mari ).
Nu intra in panica cat timp masina merge bine !
rtulea
QUOTE(DodoBird @ 16 Aug 2005, 11:48)
Bobina e normal sa aiba o temperatura ridicata (80 grade pe putin).
In dicatorul de incarcare de pe bord are o inertie extrem de mare la indicare, si asata e normal (sa fii cu sufletul impacat msoara cu un voltmetru tensiunea pe baterie cu motorul pornit trebuie sa fie pe undeva pe la 14.4V si sa ramana relativ constanta la turatii mari, sau cu farurile aprinse totla turatiii mai mari ).
Nu intra in panica cat timp masina merge bine !
*



Cam mare temperatura. Cred ca max 40 grade sunt suficiente.

Ptr "raptordivx":
Ce tip de releu ai mecanic sau electronic? Poti sa verifici daca nu cumva este strapunsa vreo dioda din electromotor.
raptordivx
Masina merge inca biggrin.gif dar ma gandeam ca poate am vreo problema grava .. nu imi dau seama la timp de ea si mai stiu eu se duce dreaq altceva de prin instalatie. Am sa incerc sa pun un aparat de masura sa vad cat scoate. Dar totusi ma mananca in continuare faza cu ceasul daca nu vad eu acolo sa indice calumea.. ma cam stresez.

O intrebare Off Topic este pe undeva pe aici o explicatie exacta despre cum se regleaza un carburator (scos ca vreau sa il spal).Da facuta pas cu pas ca pentru .. mine unsure.gif . Ca mie frica sa il dau jos. Pe cutia de la decarborol scrie ca tre sa dau jos nus ce membrana .. si ma cam pierd in amanunte.

Releul e lectronic .. e o cuite neagra huh.gif nu stiu mai multe despre ea.. ca e incapsulata biggrin.gif
argon
Trebuie data jos membrana pompei de sprit..nu e greu..daca nu o dizolva...
raptordivx
Bine bine .. dar in carburatorul ala ma gandesc ca sunt o gramada de subansamble care trebuiesc puse inapoi ... si apoi poate unele trebuiesc schimbate .. sau mai bine le schimb indiferent daca sunt bune sau nu daca tot il fac bucati ? Nu stiu .. de asta ..am cautat un topic dar nu am gasit mai nimic concret poate isi face un cunoscator din adminii nostri de aici timp si mila pentru noi sa faca o descriere completa.
argon
nu e greu dar nu prea poti prinde din mers...tre pe viu..teorie degeaba..mie de exemplu mie lene sa-l desfac, e bataie de cap si pt cei care stiu...de aceea bag odata la 5000 km un aditiv special de curatat carbul, si un filtru de hartie inainte de pompa..si rezultatul e 70 kkm fara sa desfac carbul.
tunderbird
QUOTE(raptordivx @ 16 Aug 2005, 12:42)
Si cea de a doua problema care ma sacaie tare e alternatorul. Am facut proba la alternator desfacand o mufa de la baterie dupa ce am pornit motorul.. merge nu face figuri, insa e o mica problema care ma streseaza, ajuge ffffff greu sa incarce bateria. Bateria sta multi km pe rosu dupa care abia abia urca, si asta numai daca o turez de o iau dracii, in rest porneste la prima cheie (am aprindere electronica). E vreun consumator ce mananca ca nebunu ? Si daca e de ce dupa 2-3 zile de stat mai porneste din prima ?
*




Pe undeva printr-o carte Dacia (nu mai stiu care) scrie ca este interzis sa se debranseze borna bateriei cu motorul aflat in mers.

S-ar putea sa fi bulit releul regulator de tensiune. Pana nu masori cu un voltmetru bun, nu poti sa-ti dai seama.
raptordivx
Am desfacut carburatorul azi ..si surpriza.. eu nun am bucata aceea de tabla cu fante (palete) de obiceci de culoare galbena !! De ce ? Nu se pune la modele mai vechi ?? Sau e o inventie noua ?? E exact asta din pozaa .. nu o am .. trebuie sa ii pun ?
rtulea
Aceea este faimoasa elica, ea are rolul de a omogeniza amestecul benzina/aer si de a-i imprima o miscare cat mai uniforma. Este un topic intreg cu chestia asta, da un search dupa "UIS". Trebuie sa ai si tu elica asta montata sub carburator, sub pata calda, intre talpa acestuia si galerie. Este bine sa o montezi, dar daca vrei sa pui una mai bine vrb cu initiatorul topicului despre "UIS" sa-ti spuna ce sa faci.
argon
Eu nu am asa ceva.
E bine sau rau?
Si ce motive as avea sa-mi pun in conditiile unui consum de 6.5 in afara si 8-9 in oras??
rtulea
Se spune ca ar imbunatatii consumul masinii. Sunt ceva rezultate promitatoare si va trebui sa cumperi o elica din comert si sa o modifici tu.
finutu
QUOTE(argon @ 16 Aug 2005, 13:45)
Si bobina mea frige, si motorul merge destul de nasol(cand e rece bobina merge bine)
*



" Daca rezistenta electrica a circuitului este mica, la turatii mici ale motorului, curentul creste mult si are loc supraincalzirea bobinei datorita efectului Joule.

Introducand in circuitul infasurarii primare intre borne o rezistenta suplimentara (variator), a carui marime variaza cu temperatura, se va evita supraincalzirea bobinei. La aceasta rezistenta, rezistenta sa electrica creste odata cu temperatura care, la randul ei este in functie de intensitatea curentului ce o parcurge. De aceea, pentru a se obtine scantei mai puternice la pornire, cand motorul este rece, se intrebuinteaza bobine cu variator."
huh.gif asta am gasit eu
bygy007
QUOTE(finutu @ 4 Feb 2007, 01:21)
"  Daca rezistenta electrica a circuitului este mica, la turatii mici ale motorului, curentul creste mult si are loc supraincalzirea bobinei datorita efectului Joule.

Introducand in circuitul infasurarii primare intre borne o rezistenta suplimentara (variator), a carui marime variaza cu temperatura, se va evita supraincalzirea bobinei. La aceasta rezistenta, rezistenta sa electrica creste odata cu temperatura care, la randul ei este in functie de intensitatea curentului ce o parcurge. De aceea, pentru a se obtine scantei mai puternice la pornire, cand motorul este rece, se intrebuinteaza bobine cu variator."
huh.gif  asta am gasit eu
*


varistoarele sint cu tensiunea altceva are treaba cu temperatura google.gif
mihai0070
biggrin.gif Stai linistit ca la nova mea ... acul sta la inceputul zonei rosii stanga ... daca pornesc si caldura ... faruri si altea alea ..deja este acul lesinat in stanga ... lumini nu palpaie masina porneste la sfert ... ochiul este verde tot timpul ... stiu ca undeva este din alternator o belea dar nu am gasit-o ... asa ca am o intrebare ... pe nova ce Baterie de pune ... eu am una de 66 Ah dar alternatorul are 50 Ah ... este cumva prea mare amperajul din baterie ....?
C a t a l i n
TERMISTOARELE sunt rezistente variabile in functie de temperatura.
diaconuliviu
QUOTE(bygy007 @ 4 Feb 2007, 01:11)
varistoarele sint cu tensiunea [...]



QUOTE(Catalin Marinarul @ 4 Feb 2007, 20:47)
TERMISTOARELE sunt rezistente variabile in functie de temperatura.
[...]


Dar nu scria niciunde de termistoare sau de varistoare ci de variAtoare, in esenta pot fi si simple rezistente in cascada sau reostate; mai complexe sint acele sisteme de reglaj "dwell time" care tot variAtoare sint.

Incingerea bobinei arata ori scurt in primar sau secundar, ori scurt in zona platinei sau, poate, condensator prost sau de valoare diferita de cea indicata.

Sau, poate exista o bobina cu impedanta mica (gen Oltcit) montata fara acea rezistenta de balast.

Pe vremea cind aveam "clasica" sau "malvina" nu mi s-a incalzit bobina peste 40 grade.
daniitm
Salut !
Am si eu o intrebare daca se poate.Am un renault clio2 si daca nu-l pornesc,sa zic, o zi , atunci cand dau la cheie porneste dar se simt rateuri nu ff zgomotoase in maneta schimbatorului de viteze ,iar la toba se vede cum da rateuri .daca deschid capota si ma uit la motor se vede ca acesta da rateuri si nu merge rotunt pana se incalzeste.aceasta problema o am si daca e cald si daca e rece.uneori porneste ok fara probleme ,dar in ultimul timp asa face cand dau prima pornire.cum pot sa-mi dau seama ce are.am schimbat fisele si bujiile si nu stiu daca e de la bobina de inductie senzorul de turatie sau de la alimentare .daca se incalzeste motorul cat de cat nu mai e nici o problema.nu am pierderi de putere in demaraj ,dar aceste rateuri nu sunt normale.la tester nu a dat nici o eroare. ma puteti ajuta?
am un clio 2 din 2001 benzina cu 16v si 75.000 km. am facut revizia.

multumesc mult
Minel
Am un alternator de 56 A,si a inceput sa "fluiere" cand folosesc mai multi consumatori (proiectoare,faruri,mp3-player-ul,dezaburirea spate,aeroterma la viteza 3 ,stergatoare) , aveti idee din ce cauza ??? huh.gif huh.gif de incarcat incarca ok, 14,2 V in relanti si vreo 14,5 in ture
bygy007
QUOTE(Minel @ 24 Oct 2007, 13:15)
Am un alternator de 56 A,si a inceput sa "fluiere" cand folosesc mai multi consumatori (proiectoare,faruri,mp3-player-ul,dezaburirea spate,aeroterma la viteza 3 ,stergatoare) , aveti idee din ce cauza ??? huh.gif  huh.gif de incarcat incarca ok, 14,2 V in relanti si vreo 14,5 in ture
*


cureaua slsba sau rulmentii
diaconuliviu
Rulmentii
Minel
Va multumesc ,inseamna ca trebuie sa imi schimb rulmentii ,ar trebui sa fiu attent la ceva in special la montarea-demontarea alternatorului pt extragerea rulmentilor ??? huh.gif
gotronic
Ai schimbat rulmentii? ras hohote.gif
Minel
QUOTE(gotronic @ 22 May 2011, 22:26)
Ai schimbat rulmentii? ras hohote.gif
*



Dupa 4 ani , iti dau un raspuns ..... am schimbat si rulmentii si ulterior am schimbat si alternatorul cu altul de 50 Ah ... tot de Electroprecizia , nou .. ! rolleyes.gif
surube
rolleyes.gif Salut! Am un redresor dinala smart nou și nu depășește 14,1v la încărcare pe maxim ,are afișaj luminat ! Dacă baga peste valoarea asta alternatorul , se evapora electrolitul din baterie și nu are viata lunga ! Ideal ar fi sa încarce la 13,8v ......oricum ceva mai puțin!
bygy007
Nu 14,4 maxim mai cauta detalii despre acumulatorul cu plumb, ala di LIDL atâta baga....
Agrig
La 13,8 Vdc se mentine in tampon.
Daca aia este tensiunea maxima se incarca ala la pastele cailor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.