Salutare! Am un doble cab din 2004 (1.6 injectie) Pe bord mi s-a aprins martor "baterie". Bateria se descarca foarte repede. Am inlocuit-o cu alta - ciciu, nimic nu s-a schimbat. Prin forumuri am citit ca poate fi vorba de un releu de incarcare. Pe releuri care se vand scrie ca "Nu este compatibil la Dacia pe injectie "
Exeplu:
http://www.bestautovest.ro/releu-tensiune-...ir-malvina.html Cum sa procesez? Unde il caut in masina? Se inlocuieste?
Merci anticipat!
cris06
19 Jul 2012, 08:59
Releul regulator e posibil sa fie incorporat in alternator. Mergi la un electrician sa descopere problema inainte de a cumpara inutil alte piese.
krapcarasu
19 Jul 2012, 09:47
nu-i neaparat sa fie releul, poate periile s-au mancat, sau diode intrerupte
iulian.bisty
19 Jul 2012, 21:46
Daca sta martorul de la baterie aprins inseamna ca merge pe curentul din baterie si nu iti incarca . Mergi la un atelier electric sa rezolvi problema. Acel releu il poti monta si pe alaturi daca nu poti rezolva releul tau. Nu stiu ce sa zic ca spui ca nu-i compatibil la dacia pe injectie, eu am montat unui prieten acel releu elecronic pe un Fiat, initial a zis ca face traba ata provizoriu dar are cam 2 ani de cand merge asa.
bygy007
19 Jul 2012, 22:13
eu zic ca nu este releul , mai repede se duc diodele , daca ai desfacut un alternator de dacie si stii ice se afla in el il poti desface si pe asta , singura diferenta este ca ai 3 diode in plus la punte fata de cele 6
Merci mult! Maine incerc sa verific daca merge incarcarea.
Am verificat in felul urmator: am pornit motor cu baterie, am deconectat bateria, tinand turatii cam pe la 2500 am masurat tensiunea la clemele ce veneau la baterie. Arata 6-7V.
Si inca ceva - cand pun frana cu motorul pornit, "ceasul" cu nivel de carburant se compoarta de parca l-as deconecta cu totul, iar daca ridic piciorul imediat revine si din nou arata nivelul. Cand scot cheie din contact - continue sa arda martor baterie. ciudat.
Da cine te-a invatat sa iei bateria de pe masina cand motoru e pornit?vrei sa bulesti alternatoru asta daca nu l-ai bulit deja,puntea redresoare din el
Nu m-a invatat nimeni... invat singur, iata mai intreb si pe voi - cei care au deja experienta
Deci, am gresit
M-am gandit, ca fiind cablu pe bornele bateriei nu am cum sa vad tensiunea ce vine de la alternator. Oricum nu am fost sigur de metoda si de aia am descris-o "pas cu pas". Cum trebuia sa masor acea tensiune? ms!
Apropo - asa arata alternatorul meu (pe okazii scrie ca e de la NOVA)
bygy007
6 Aug 2012, 16:25
tensiunea se masoara cu bateria cuplata , alternatorul trebuie verificat
Am cumparat un alt alternator. L-am instalat.
Am masurat tensiunea cu bateria cuplata si motorul pornit: 12.5V
Deci, presupun ca nu incarca
Am mers cu ea vre-o 15 km cu o bateria (55A) incarcata la maxim.
Mai departe o puteam porni doar impingand. La intoarcere, la o groapa (drum de tara) martorul "bateria" s-a stins, si dupa aia, cam peste 3-4 km iarasi s-a aprins. Mai exista undeva vre-un releu si nu are contact? PS Stopuri nu se aprind
La service n-am cum s-o duc. merci!
stabil777
16 Aug 2012, 18:13
Citeste despre dioda ,apoi desfa alternatorul vechi cu tinere de minte si verifica diodele,daca sunt bune ,schimba releul de incarcare,citeste tutoriale despre alternator, despre releu ,despre electrica auto ,pe net exista totul din abundenta ,fara sa dam la service 24% tva,iar cind vom ramine in drum sa nu stim nimic!
http://www.google.ro/search?q=releu+de+inc...iw=1264&bih=681http://www.google.ro/search?q=dioda&hl=ro&...iw=1264&bih=681
Am schimbat si puntea si releu: amandoua au fost arse... Puntea s-a bulit de la masurarea mea... presupun. Am trecut cu puntea noua 20 km si s-a ars din nou. La ce pot sa ma mai iut? Ms!
bygy007
31 Aug 2012, 23:11
ce anume s-a ars , cum s-au ars diodele si cite ( strapunse sau intrerupte ) cu statoru cum stai , da la masa?
e negru , ars? , asta ar fi cam singura cauza
mecanick_maverick
3 Sep 2012, 09:23
QUOTE(kvant @ 31 Aug 2012, 14:20)
Am schimbat si puntea si releu: amandoua au fost arse... Puntea s-a bulit de la masurarea mea... presupun. Am trecut cu puntea noua 20 km si s-a ars din nou. La ce pot sa ma mai iut? Ms!
Gresala ta e cä īncerci sä tratezi efectul si nu cauza . Dupä ce mai schimbi 5 punti si 4 relee ai sä descoperi cä ai un scurt pe instalatie care īti arde semipuntea .
La circuitul de frīnare vezi daca nu ai pus gresit un bec īn triple sau ai strangulat instalatia pe traseu .
bygy007
4 Sep 2012, 00:50
daca avea scurt in instalatia electrica , in 20 km il vedeam la stiri
mecanick_maverick
4 Sep 2012, 01:21
QUOTE(kvant @ 16 Aug 2012, 10:54)
...
Am mers cu ea vre-o 15 km cu o bateria (55A) incarcata la maxim.
Mai departe o puteam porni doar impingand. La intoarcere,
la o groapa (drum de tara) martorul "bateria" s-a stins, si dupa aia, cam peste 3-4 km iarasi s-a aprins. Mai exista undeva vre-un releu si nu are contact? PS
Stopuri nu se aprind ...
dupa simptome ( cand pun frana cu motorul pornit, "ceasul" cu nivel de carburant se compoarta de parca l-as deconecta cu totul, iar daca ridic piciorul imediat revine si din nou arata nivelul. Cand scot cheie din contact - continue sa arda martor baterie. ciudat ... ) pare un scurt la frīna , nu ma refer la plusul general ...
Oricum , verificarea se poate face doar la fata locului ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.