Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Rateuri dacia 1310
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
magieneagra
Salutare!
Am si eu o masina Dacia 1310 si de un timp nu mai merge.
Am chemat pe cineva priceput, sa vada ce are si inca nu i-a dat de cap...
Mentionez ca motorul nu este sarit de la punct, delcoul este reglat bine nu stiu sigur ce are..
Daca stiti cumva, va rog sa ma ajutati si pe mine!
Multumesc anticipat!:)
N E S
ok, am inteles ca ai o dacie 1310, dar da si tu detalii, gen an de fabricatie, tip motor, si in ce sens nu mai merge. Cum se comporta mai exact masina? Ce a reglat mecanicul de nu a mers? Da tot cu lux de amanunte ca noi nu putem deduce ce are masina ta.
maho
Rateuri - in carburator sau in toba ?
Probabil avans dereglat.
val2011
Ai avansu prea mare.
magieneagra
Poi dacia este din anul 1992.
Mecanicul pe care l-am avut mi-a reglat corect (asa pretinde el)...
Delcoul este unul nou, cumparat din magazin.

Cum se comporta masina?...
Pai.. dupa ce porneste merge bine cam 10-15 minute apoi incepe sa dea rateuri..
Inainte cum o porneam, acceleratia mergea pana la jumatate (se tura motorul) de la jumatate in colo incepea sa mearga infundat, ca si cum ar da sa opreasca..
Asta pana a fost reglata din carburator de catre mecanic, care din pacate la relanti sta numai turata,altfel se opreste.

Cel mai grav a fost, cand am plecat cu ea si a inceput sa pocneasca foarte tare (adik dadea rateuri) si apoi s-a oprit si a inceput sa iasa fum din ea sad.gif plus ca a sarit si garnitura de la capacul motorului(cel cu busonul de ulei).
Nu stiu ce sa ii mai fac..
Va rog sa ma ajutati si pe mine!
bygy007
incearca si cu o alta bobina de inductie , banuiesc ca platina este reglata la 0,4mm
maho
QUOTE(magieneagra @ 22 Jul 2012, 12:01)
Pai.. dupa ce porneste merge bine cam 10-15 minute apoi incepe sa dea rateuri..
Inainte cum o porneam, acceleratia mergea pana la jumatate (se tura motorul) de la jumatate in colo incepea sa mearga infundat, ca si cum ar da sa opreasca..
Asta pana a fost reglata din carburator de catre mecanic, care din pacate la relanti sta numai turata,altfel se opreste.
Cel mai grav a fost, cand am plecat cu ea si a inceput  sa pocneasca foarte tare (adik dadea rateuri) si apoi s-a oprit si a inceput sa iasa fum din ea  sad.gif  plus ca a sarit si garnitura de la capacul motorului(cel cu busonul de ulei).
*


Ala e capacul culbutorilor, nu al motorului. Cred ca se aduna gaze acolo...iar garnitura aia inlocuita, si, daca e nevoie, suplimentata etansarea cu putin silicon rosu.
Daca stii exact care e jiclorul de relanti, te poti apuca sa-l desfunzi (cu o lița subțire); daca nu, cere-i asta mecanicului (dar din ce ne-ai povestit, cred ca nu prea e de incredere cel pe care-l ai acum).
E curios ca rateurile le ai doar dupa 10-15 min, posibil sa fie cum zice bygy, vreo problema pe la bobina, dar daca schimbi mecanicul, pune-l sa-ti mai regleze odata si avansul, sa-ti verifice si supapele daca toate inchid corect...
si poti da si un "search" pe forum, dupa "rateuri carburator".
B17XGG
Explozia in carter apare atunci cand patrunde benzina nearsa din cilindru in carter sau, foarte rar, pe la pompa de benzina cand se sparg ambele membrane (de obicei se observa scurgeri si se simte miros dupa fisurarea primei membrane). Patrunderea pe la segmenti apare atunci cand motorul merge innecat (vezi CNC), exista probleme la aprindere, in urma repetatelor incercari infructoase de pornire, motor excesiv de uzat. Benzina nearsa ajunge si in galeria de evacuare - de unde si rateurile. Cat despre mecanic, sunt de parerea lui @maho - schimba-l. Personal, cred ca ai cel putin probleme cu aprinderea (verifica: bobina, condensatorul, platina, fisele, bujiile - eventual prin substitutie, de imprumut de la un prieten). Este problema cea mai simpla dar nu trebuie excluse si altele.
iopp
QUOTE(magieneagra @ 22 Jul 2012, 11:01)

Cum se comporta masina?...
Pai.. dupa ce porneste merge bine cam 10-15 minute apoi incepe sa dea rateuri..
Inainte cum o porneam, acceleratia mergea pana la jumatate (se tura motorul) de la jumatate in colo incepea sa mearga infundat, ca si cum ar da sa opreasca..
Asta pana a fost reglata din carburator de catre mecanic, care din pacate la relanti sta numai turata,altfel se opreste.

*





Am si eu cam aceeasi problema:

- capac delcou nou, platine noi, bujii ok merg, avans vacuumatic ok, filtre curatate si la carburator si pe furtun si la pompa de benzina, baterie noua...

- porneste ok si merge ''rotund'' dar dupa ce se incalzeste incepe sa dea rateuri in evacuare si la accelerare are tendinta sa se opreasca, daca e accelerata incetisor merge accelerata...

Are careva idee ce ar putea fi?
sebymesteru
posibil membrana de la pompa de acceleratie dusa sau jiclorul cu bila din CNC nu mai functioneaza si iti arunca benzina inapoi in CNC in loc sa o scuipe pe ciocul de papagal(la spritz). Cu rateurile din evacuare poate fi din culbutori nereglati sau de la o bujie care face figuri la cald.
iopp
Am descoperit cred... problema: lipsea cu desavarsire jiclorul din carburator, cel ce da benzina cand e accelerata... se prelingea in jos pe peretele carburatorului tot ce iesea pe acolo...

Surpriza e ca am facut si un drum la munte asa si ... parea ok doar ca peste 90 nu prea mergea rotund...



Cu ocazia asta doresc o fericire intensa meseriasului care a uitat sa puna jiclorul

Moderator edit: mai multa atentie la limbaj.
iopp
Gata vorbim literar deacum inainte

Pe langa saibele de cupru (foarte proaste) am pus, decupate dintr-o garnitura veche de carburator, de aia de hartie, in jurul gaurilor de cca 6 mm SAIBE de HARTIE

Jiclorul cu cioc, papagal, cumparat din comert... de toata cacaua, avea defecte de turnare de sarea benzina ca din butoi.

Am luat si am strans seturi de jicloare de la trei masini de la remat si surpriza papagalul si surubul de la una din ele e clar de calitate net superioara celorlalte doua si fata de cel din comert cu defect.

Ma minunez de halul in care imbartanesc furtunele la dacie, si realizez ca trebuie si acestea schimbate cate unu cate unu
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.