Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema GPL
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
catalin_vpr
salut imi cer scuze pt new topic dar am o prb cu dacia mea pe gaz....si va rog sa ma ajutati daca stiti ca imi trebuie masina azi....uitati cum sta treaba problema a inceput de la consumul exagerat de mare si de la pornitul cu motorul cald..si am schimbat plamanul...acum porneste sta la relanti dara daca o turez se opreste motorul ajunge pe la 3000 de ture si se opreste....si da am folosit si functia Search dar nu am gasit prb mea...pt cn vrea id mes catalin_vpr@yahoo.com cu respect Catalin...
sebymesteru
Salut,pai in primul rand ce fel de plaman ai? Si daca zici ca se opreste pe la 3000,cum se opreste,incepe sa intrerupa ca atunci cand ramane fara benzina? probababil ai debitul de gaz prea mic pentru sarcina,caz in care mai trebuie sa-l maresti. Instalatia de racire e bine aerisita,nu iti ingheata plamanul cumva? Daca se incalzeste normal,incearca sa-i dai debit de pe surubul de pe furtun,dar cate putin. Totusi,spune-ne ce plaman ai,sau eventual pune niste poze cu el si incercam sa te ajutam.
catalin_vpr
instalatia este MARINI...motorul se oprese dupa ce scade din turatie adica se tureaza max pna la 3000 revine usor dar nu mai sta la relanti se opreste chiar daca accelerez dupa...si i-am marit si debit de gaz dar la fel face...asta e alt plaman il am de la un prieten cu al meu nu pornea cand era motoru cald sub nici o forma...
sebymesteru
Fi atent,tot marini am si eu si l-am reglat asa: Strangi surubul de la membrana mare de pe plaman la maxim,apoi il strangi pe cel de ralanti la maxim(fara sa fortezi,sa nu se rupa) si il desfaci apoi cam 2-3 ture. Il desfaci si pe cel de pe furtun cam la jumate sa zicem. Dai cheie fara sa apesi acceleratia si pornesti. Motorul trebuie sa fie cald,macar la 60-70gr.
Acum daca totul e in regula,cand accelerezi,ar trebui sa-ti moara motorul. Slabesti din surubul de sarcina de la membrana tot 2-4 ture si concomitent accelerezi pana vezi ca se accelereaza constant fara sa moara cand incepi sa accelerezi. Dupa asta,cu motorul accelerat constant la 3000-3500rpm strangi surubul de pe furtunul care duce la carburator pana simti ca incepe sa iti scada turatia. Acolo te opresti si il desfaci surubul asta 1/2 de tura,maxim 1 tura. Cam asta e reglajul optim si economic. Metoda e a d-lui Nelu(PH-06-BOA) si o mai gasesti pe aici daca cauti bine.
Referitor la ralanti,sa ai clapeta de acceleratie complet inchisa,si apoi iti reglezi turatia de ralanti la 850-900rpm.
Dupa ce ai reglat instalatia,reglezi si avansul,e foarte important,altfel masina e puturoasa si porneste greu la rece. Cel mai simplu,turezi pe la 3000rpm si o ti asa. In acelasi timp rotesti usor pana gasesti punctul unde sta cel mai accelerata. Acolo e optimul reglajului. Eu asa o am reglata si am scos 8l/100km consum mixt(cam jumate in oras si jumate in afara,mers normal spre "sportiv")
catalin_vpr
am rezolvat prb cu acceleratul si cu relantiu ms sebymesteru ....dar vechia prb nu porneste cu motorul cald.....si asta ma dispera va rog sa ma ajutati....ca nu ami stiu sincer ce sa ii fac...
bygy007
ia incearca sa alimentezi bobina plaminului cu un + de 12V poate nu ajunge suficienta tensiune acolo sa deschida supapa


sa te uiti cu atentie unde pui plusul ca unele au dioda incorporata si daca o arzi poti arunca bobina
catalin_vpr
o sa incerc si pe asta dar la rece dc porneste ?!si cand e cald nu mai vrea? nu mai stiu la ce sa umblu sau ce sa ii mai fac...sad.gif
bygy007
asa facea si la mine si ii pusesem un buton de alimentam bobinele direct din baterie
b44dvl
Aceeasi problema o am si eu, cand e foarte foarte cald afara si evident motoru e cald deabea porneste... o ia undeva la a3a cheie... si evident daca deschizi capota absolut totu frige, de la furtunele de apa la furtunu de gaz pana si caroseria, totul este foarte incins si frige... sa fie de vina caldura de afara? Gazu sa se vaporizeze prea mult sa nu mai aibe putere sa porneasca motoru?

La rece pleaca la sfert indiferent daca afara sunt 40 sau 20 de grade...
krapcarasu
la cald da butonul de gaz pe mijloc, dai la cheie , cand vezi ca vrea sa o ia , dai imediat pe pozitia gaz

30 Jul 2012, 00:46:
daca asa merge f usor ai debit prea mare sau scanteia slaba
libarca
Problema poate fi ori de natura electrica,ori de amestec.Cea electrica se poate elimina verificand prin diferite metode daca electrovalvele deschid toate la fiecare cheie,indiferent de temperatura.Problema poate venii intradevar de la cutiuta,de unde nu mai pleaca tensiunile necesare deschiderii fara probleme,sau pierderi pe fire subdimensionate.
Se verifica fiecare fir in parte unde intra in bobina,cu masina pornita se misca pe rand la fiecare electrovalva,ele se pot rupe in interiorul izolatiei ,rezultand un contact imperfect,si nu se observa nimic de afara,.Patit,chinuit o perioada maaaare,rezolvat,fericit!
Mai ramane cea de amestec mai complicata zic eu,pentru ca fiecare are natia lui de reductor,calitati diferite,vechimi,uzuri diferite,metode de reglaj diverse.
O metoda pentru a verifica la cald cum sta treaba :pui contactul,il lasi pana ce instalatia taie alimentarea,revii cu cheia la pozitia initiala,si ii dai la automat!Daca o ia mai repede,gaz insuficient,daca nu vrea ,o iei pe alta parte si faci cum zice si carasu,opresti alimentarea din buton,dai cheie,si in momentul in care da s-o ia,cuplezi pe gaz.
Una din astea doua trebuie sa-ti spuna ceva,e imposibil,dar trebuie sa te asiguri insa ca ajunge gaz in carburator indiferent de temperatura si la orice cheie!
b44dvl
Eu cred ca am rezolvat problema mea, am luat un Dremel si am curatat toate capetele de la fise, am curatat plotu bobinei si am curatat toate poturile de la capacu de la distribuitor, atat pe interior cat si pe exterior, ca fisele sa faca contact calumea si sa nu mai existe urme de oxid si alte impuritati

Duce ce al facut toate astea pare sa porneasca la cald, nu am mers mult cu ea dar deajuns cat sa ajunga la 90 de grade,

Maine cand plec cu ea o sa vad daca am reusit ceva sau nu... ca o sa merg mai mult si o sa am timp de teste...

Cred ca mai este o varianta, cand pun contactu volmetru digital din bord imi arata cam 11.8 11.5 iar pe baterie am 12.3 cam asa... iar cand dau la automat scade la 9.7, ma gandesc ca scade voltaju si electrovalvele sa se inchida, sau macar una... deci la mine sa fie si o problema de insuficienta de curent...

Inainte sa fac proba azi am pus putin pe redresor bateria, ca sa fie mai full...
Vin maine cu update, sa vedem ce c...t am rezolvat smile.gif
catalin_vpr
salut azi am fost la munca...abia am pornit dimineata cu chiu cu vai a pornit dar nu a stat la relanti...in fine am plecat cu ea pe drum lafel la relanti se oprea...am facut 11 km am oprit putin statea la relanti dar dac o lasam mai mult ii scadea din turatie si incepea sa trepideze....knd am iesit de la munk sa plec acas la fel nu pornea...in fine am ajuns cu ea acasa suparat ca nu merge si m-am pus sa schimb bujiile (app voi ce bujii imi recomandati) si am montat o Aprindere tranzistorizata-AT011-si-Senzor-011...si a pornit greut dar la prima cheie...:)si acum porneste la fel dar vad eu maine ce face pe drum...


cu Respect Catalin
sebymesteru
Eu am bujii Brisk pe ea si au peste 30.000 si inca se tin bine. Am schimbat una ca am lovit-o cu cheia si i-am spart portelanul. Pretul e ca la Sinterom dar calitatea executiei mi se pare mai buna.
b44dvl
Eu cand aveam motoru de Dacie foloseam numai Sinterom, pentru mine au fost CELE mai bune bujii:D Iti recomand cu caldura Sinterom
catalin_vpr
ms de sfat baieti o sa i-au si un set de bujii... acum am fost sa dau o tura cu ea si...sad.gif
1 porneste greut (adica invarte de cteva ori)...
2 cam intrerupe in mers...vad eu maine ce sa ii mai fac...(o mica paranteza senzoru ala de la aprindere nu calca pe axul de la lulea unsure.gif sau mi se pare mie)ma puteti ajuta si cu asta?va rog???

Cu Respect Catalin
bygy007
daca ai luat de la gotronic , ala nici nu trebuie sa atinga trebuie sa ai 1-2mm fata de pintenul axului, trebuie sa umbli si pe la avans ca nu mai corespune cu platina veche , aia e foarte buna , nu am mai umblat pe acolo vre-o 2 ani , pina am dus-o la remat
b44dvl
Daca aprinderea ai luato noua, vine si cu instructiuni de instalare... iti zice si ce distanta sa ai intre senzor si axu delcoului :-P mergi pe instructiunile alea respecatale si o sa mearga ok:-P
catalin_vpr
sall...aproape ca am reusit...smile.gif am cumparat bujii si cu Aprindere tranzistorizata am reusit merge mult mai bn dar la pornit tot invarte de cteva ori pn o ia dar fara sa calc acceleratia...oricum e mult mai bn acum multumesc mult pt sfaturi...respect voua..

aa ink ceva daca am Aprindere tranzistorizata ce condensator trebuie scos(banuiesc ca cel de pe delcou) sau afecteaza cu ce?
si ink o prb imi palpie luminile si de la faruri si din bord nu mai zic si daca o las pe liber mi se ingalbenesc rau luminile!!! mentionez ca nu am altenator de decie nu stiu de ce e!!imi puteti da un sfat va rog...si da am folosit si functia Search dar fara rezultat:(((


Cu Respect Catalin
bygy007
daca ai electronica ala de la delco mai ales daca ai senzoru ala conteaza mult la functionare


cu alternatoru , ce tensiuni ai pe baterie? si ce fel de alternator ai ? aici ai un topic dedicat
catalin_vpr
aha si deci sa il dau jos sau nu? scz dar nu am inteles la ce te referi knd ai zis "conteaza foarte mult la functionare" smile.gif merge mai bn cu sau fara el?smile.gif) sm

dar sti cn ma poate ajuta si pe mn sa imi repar butonul de avari adica de la bunon nu e sigur ca e probat...stie cnv sa ma ajute???asa am luat masina smile.gif stricata tongue.gif


Cu respect Catalin
bygy007
daca ai senzoru montat , conteaza la functionarea motorului , va functiona mai prost
la alternator m-am referit de tipul lui , separat sau incorporat , alea cu releu incorporat ca sa nu arunci alternatoru , si nu gasesti ceva compatibil se poate modifica si pune unul separat dar cu mentiunea ca nu va mai functiona becul din bord
catalin_vpr
am inteles:) dar sti la ce ma refeream eu...la faptul ca am inteles k dac ai aprindere cu senzor trebuie dat condensatorul de pe delcou jos! (asta nu stiu daca trebuie sau nu dat jos)
si app de alternator de e cu un releu incorporat dar nu il folosesc pe acela(nici nu stiu cum)si oricum eu am releu mecanic...:)si ma gandesc daia sa imi palpie luminile??? cn stie sa ma ajute dau o bere dac e din buzau:))

Cu Respect Catalin
b44dvl
La mine a revenit problema cu pornitu greu.. si dau vina numai si numai pe caldura excesiva din compartimentul motor si de faptul ca plamanu e incins rau rau de tot... dupa ce am curatat toata aprinderea am schimbat si bateria si cum e cald afara cum porneste foarte greu....

Maine incerc sa scot diuza aia de 3 mm sa vad daca e vreo diferenta cu sau fara... ce as rade sa fie de la aia laugh.gif pana la urma cred ca pun un radiator de AL de PC cu un ventilator direct pe carcasa plamanului, ca-mi permite si aia e...
bygy007
QUOTE(catalin_vpr @ 4 Aug 2012, 20:08)
am inteles:) dar sti la ce ma refeream eu...la faptul ca am inteles k dac ai aprindere cu senzor trebuie dat condensatorul de pe delcou jos! (asta nu stiu daca trebuie sau nu dat jos)
si app de alternator de e cu un releu incorporat dar nu il folosesc pe acela(nici nu stiu cum)si oricum eu am releu mecanic...:)si ma gandesc daia sa imi palpie luminile??? cn stie sa ma ajute dau o bere dac e din buzau:))

Cu Respect Catalin
*


pai trebuie dat jos , ca si eu l-am dat , dar fizic a ramas acolo , am desfacut doar firu , si mai aveam o platina buna noua , in caz de probleme

la releul mecanic trebuiesc reglate contactele , apoi refacut reglajul tensiunii , reglaul contactelor il faci cu el demontat, vezi in postul asta ultimele 2 fraze
sebymesteru
radiatorul ala e frectier la un picior de lemn. Mai bine pune o diuza cu gaura mai mica sau un robinet sa poti regla temperatura cum vrei tu si gata. La mine s-o bulit iarasi garnitura de chiuloasa dar cand e ok,la rece pornea la prima cheie putin mai lunga sau una scurta si la a 2-a o lua. La cald porneste la sfert.
catalin_vpr
aha mas bygy007 acum imi e clar si mie...acum imi porneste si mie mai bine dar in timp ce ii dau la automat calc usor acceleratia si porneste:))maine o sa dau si condensatorul ala jos...smile.gif
cnva din buzau??smile.gif)

Cu Respect Cataln
val2011
QUOTE(catalin_vpr @ 4 Aug 2012, 22:05)
aha mas bygy007 acum imi e clar si mie...acum imi porneste si mie mai bine dar in timp ce ii dau la automat calc usor acceleratia si porneste:))maine o sa dau si condensatorul ala jos...smile.gif
cnva din buzau??smile.gif)

Cu Respect Cataln
*


De ce nu cumperi tu un releu electronic? Este mult mai bun.
Distanta senzorului ai facut`o intre senzor si axul delcoului? Distanta sa fie de 05-06mm.
catalin_vpr
sal val2011 pai nu am cumparat..:)dar poare fi din releu faza cu palpaitu? mentionez ca am becuri de 100w pe ea..:)dar nu bate de speriat cu cu cele de 65w dp ce ca se vedeau galben cand incepeau sa palpie se si ingalbeneau si nu mai vedeam nimic:) si am luat dastea de 100w dar dif e ca se vede mai alb cand accelerez la rel sau pe liber se ingalbenesc...:(asta facea de knd am masina din Dec:))deci ma poate ajuta cnv?

si la faza cu senzoru l-am pus acolo si merge senzorul nu atinge de axul delcoului cum se regleaza te rog sa ma ajutideci e distanta de ?! nustiu kt sa zic dar e cum se regleaza te rog sa ma ajuti daca sti eu nu am mai avut asa ceva deci nu stiu ce si cum trebuie:)...

Cu Respect Catalin
ghitza
Eu nu te inteleg ce faci cu becuri de 100w pe masina sincer,ia omule o pereche de becuri normale de la philips extrem power si nu ai probleme cu lumina de ce chinui ceilalti oameni din trafic si mai ales instalatia masini,zi mersi ca nu ai luat foc inca,eu de la philips am de 3 ani si nu am probleme
val2011
QUOTE(catalin_vpr @ 5 Aug 2012, 08:18)
sal val2011 pai nu am cumparat..:)dar poare fi din releu faza cu palpaitu? mentionez ca am becuri de 100w pe ea..:)dar nu bate de speriat cu cu cele de 65w dp ce ca se vedeau galben cand incepeau sa palpie se si ingalbeneau si nu mai vedeam nimic:) si am luat dastea de 100w dar dif e ca se vede mai alb cand accelerez la rel sau pe liber se ingalbenesc...:(asta facea de knd am masina din Dec:))deci ma poate ajuta cnv?

si la faza cu senzoru l-am pus acolo si merge senzorul nu atinge de axul delcoului cum se regleaza te rog sa ma ajutideci e distanta de ?! nustiu kt sa zic dar e cum se regleaza te rog sa ma ajuti daca sti eu nu am mai avut asa ceva deci nu stiu ce si cum trebuie:)...

Cu Respect Catalin
*


La alternator mai pot fi carbunii cauza.
La senzor iti trebuie un set de lere pentru a face distanta corecta.


QUOTE(ghitza @ 5 Aug 2012, 10:57)
Eu nu te inteleg ce faci cu becuri de 100w pe masina sincer,ia omule o pereche de becuri normale de la philips extrem power si nu ai probleme cu lumina de ce chinui ceilalti oameni din trafic si mai ales instalatia masini,zi mersi ca  nu ai luat foc inca,eu de la philips am de 3 ani si nu am probleme
*


dap smile.gif
catalin_vpr
ma baieti asta vreau sa zic chiar dac sunt de 100 nu e nici o dif adica nu vad mai mult sau mai bn se vede doar alb le-am luat crezand ca o sa s vada mai bn dar nu a fost asa...acum am gandesc sa schimb alternatoru sa pun de dacie dar nu am acum unul la indemana....ma dispera faza cu palpaitul si cu ingalbenitul...sad.gif(


Cu Respect Catalin
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.