Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Alte probleme cu incalzirea
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ovidiucornateanu
Multe salutari. Am o Dacia 1310 din 1989 si o problema cu incalzirea:cand sunt in mers(la drum lung si chiar si in Bucuresti cand nu prind toate semafoarele) baga caldura foarte bine.Cand marg in oras nu mai baga decat forte,foarte putin , chiar si cu aeroterma pornita.Ce pot sa fac in aceasta privinta?I-mi poate da cineva un sfat?
litza
Asa e modelul. Prin oras se dezaburesc geamurile cand ajungi la destinatie! Mi se intampla in fiecare iarna! sad.gif



Eu am vrut sa rezolv problema printr-un upgrade la Golf III, dar finantele nu ma ajuta.



Pune si tu un carton in fata radiatorului, treci filtru de aer pe pozitia cald (de iarna) si asta e. Astepti sa se incalzeasca motorul.
fion98
Pentru Paul :



ai idee daca la nova gti exista chestia cu "treci filtru de aer pe pozitia cald (de iarna) si asta e" ?



nu de alta dar sa nu mor .... icon_twisted.gif icon_twisted.gif icon_twisted.gif



Mersi,
ovidiucornateanu
Ce naspa.Urasc treaba asta cu cartonul.Dar daca alta solutie nu exista o sa o aplic pe aceasta.Cred ca trebuie sa ne strangem toti propietarii de Dacii neincalzite si sa le parcam in fata fabricii sa le incalzeasca ei.
CHE
ovidiu...incearca sa izolezi foarte bine compartimentul caloriferului fata de celalalt...si inca o smecherie invatata de la un taximetrist batran...

- indeasa niste fasii de carpa subtiri deasupra si pe sub calorifer astfel incat aerul sa treaca numai prin calorifer.....in felul asta aerul care va intra in masina va fi foarte cald nu caldut...

icon_twisted.gif ai grija ce carpe bagi acolo...sa nu fie vreun tricou vechi cu imprimeuri cauciucate smile.gif ca va da un miros mai mult decat urat...carpele sa fie albe smile.gif si nu incerca nici cu purfix--are acelasi rezultat...



Problema aburirii geamurilor o rezolvi asa (partial, pentru ca dacia daca nu se abureste inseamna ca ai gauri prea mari in caroserie si e curent):



-dai jos grila din interior de sub parbriz si vei observa foarte multe gauri, unele orientate spre parbriz altele spre interiorul masinii...ei bine le astupi (eu am facut-o cu DUCK-tape) pe cele dinspre interiorul masinii--oricum aeroterma aia nu sufla cat sa iti fluture pletele.Rezultatul va fi o mult mai buna dezaburire a parbrizului in cateva minute...

Dupa ce faci chestiile astea sa imi spui daca esti multumit...
paulp
Florian ce ai cu mine :?

Eu nu am GTi, ci Nova pe carburatie. (doar pragurile false sint de GTi icon_twisted.gif )

Iar ce a spus Litza se aplica la berline. Filtrul de aer are 2 pozitii, una pentru rece (aer direct de afara) si una pentru cald (de la galerie).
fion98
:cry: :cry:

Scuze Paul,



Dar am auzit in stanga si in dreapta de chestia asta incat mi s-a indus si mie ... morcovelul ...



sincer in manualul de reparatie nu am gasit nimic despre subiectul in cauza dar am vrut sa fiu sigur :wink:



Thanks,

Florian



[size=8][/size]Am sters urmatoarele 2 mesaje ca erau off-topic si am postat pe MP. Paul
Maverik
OoooooooK !!!



Off topik:

Io-s mai vechi pe forum, da' numa la tras cu ochiul!!!

Fiind primul mesaj, vă salut pe toti!



On Topik:

La mine (1310/90) problema se imparte in doua:

1. La luneta nu observ sa am intreruperi in grila electrica de dezaburire, tensiune este (la firul cald), dar daca masor tensiunea in partea cealalta a grilei (inspre masa) ... ați ghicit ... nu mai am !

2. La parbriz: Turbina merge foarte bine (aspira aerul prin grila exterioară de pe capota cu un debit foarte mare, am închis eventualele "găuri de pierdere" pe care le-am găsit în cele două jgheaburi din față, radiatorul de încălzire este super cald, dar (de ce oare apare acest "dar"? ) ... curentul de aer care ar trebui sa intre in masina la pcioare și la parbriz este cam (a se citi foarte) anemic. Fantele de comunicare dintre interior si compartimentul radiatorului nu sunt obturate și nici la voleți nu este nici o problemă. Fluxul de aer prin acele fante de lângă radiator este foarte anemic.



Ce părere aveți, rogu-vă ???
paulp
La 1 se gaseste o "puta de sticluta" care repara circuitele de dezaburire. Costa 200K firma Bison. Verifica chiar la imbinarea intre piciorusele de alimentare si luneta sa nu fie crapat (verifica la ambele capete).

La 2 incearca sa pui un captator de aer sa vezi daca ajuta.

Bafta
Maverik
PaulP: Tare mulțam, tare !!! O să încerc!



La pb. "2", am auzit pe cineva discutând foarte sumar, dar nu mi-am permis să intervin, ceva de genul că și-ar fi montat vre-o două coolere de carcasă de PC pe undeva pe sub bord ca să "extragă" mai bine aerul prin radiatorul de încălzire.

Vre-o idee, ceva ?
paulp
Asta ar fi misto de vazut tongue.gif .

Eu nu am vazut decit o aeroterma care ajuta destul de mult (s-a si disctutat subiectul asta aici).



Totusi, pentru punctul 2, m-am gindit acum, verifica si turbina, de fapt tubulatura ei sa nu fie iesita pe undeva si in realitate sa nu faca decit sa-ti plimbe aerul prin habitaclu. (Asta am patit-o eu la Nova).
Maverik
La mine nu există tubultură, deoarece turbina este în dreapta - față - sus, trage aer de afară pe care-l împinge în jghebul cu radiatorul de încălzire (în fața parbrizului), aer care trece prin acel radiator, apoi intră în "habitaclu". Aici este "împățit" de voleții cu rol de "sus" și "jos".

O variantă ar fi să am aripioarele de la radiator pline de mizeri și să nu mai treacă aerul prin ele.

Interesant este că in vara , atunci cand incalzirea era pe direct, aveam o caldura in masina de te durea capul. Acum ... ioc !
paulp
Pai stii vorba aia "Vara nu-i ca iarna icon_twisted.gif "

Acum fara gluma vezi daca minunile alea de plastic din fata radiatorului nu sint lipite de caroserie (mai bine scoate-le de tot ca si asa sint cam degeaba)
Maverik
laugh.gif Da, avea dreptate nea' Băsescu !!!



Vineri este zi de campanie. Soția pleacă din oraș, iar eu am tratat deja cu un electrician să-mi verifice toată "electrălia" de pe "otomobil", ocazie cu care o să încerc să sublu radiaorul de climatizare cu aer super super super super ... comprimat (compresor de pe locomotivă electrică). Io încă mai sper că așa o-i rezolva încălzirea. Sincer , chiar este păcat de toată căldura care mi se fofilează pe sub nas prin radiator și io să nu beneficiez de ea. De asemenea, chiar dacă-i mai veche (90), nu mă trage curentul în ea, deci n-aș risipi căldura !!!



Oricum, încă o dată, Tare-ți mulțam !!!
bondoo7
pt Maverik



nu-ti baga aer in masina:

- folia care acopera fantele de la compartimentul de aer nu mai este sau s-a intarit si nu mai acopera gaurile alea ovale

- caloriferul cu fantele strambe sau infundate cu mizerie





ai grija la suflarea cu aer comprimat, daca presiunea aerului este prea mare ai sansa sa-ti strambi tablele de la calorifer
cristimm
QUOTE(\"fion98\")
Pentru Paul :  


ai idee daca la nova gti exista chestia cu \"treci filtru de aer pe pozitia cald (de iarna) si asta e\" ?



nu de alta dar sa nu mor ....  :twisted:  :twisted:  :twisted:  


Mersi,




Da exista o clapeta pentru aer cald/rece care este actionata automat de un termostat. Eu am scos-o si pot sa iti spun ca se incalzeste la fel de repede si cand merge cu aer rece. smile.gif
Maverik
QUOTE
pt Maverik

nu-ti baga aer in masina:

   - folia care acopera fantele de la compartimentul de aer nu mai este sau s-a intarit si nu mai acopera gaurile alea ovale

   - caloriferul cu fantele strambe sau infundate cu mizerie



ai grija la suflarea cu aer comprimat, daca presiunea aerului este prea mare ai sansa sa-ti strambi tablele de la calorifer


La primul punct (de fapt la ambele) ai dreptate, motiv pentru care acele fante ovale de la compartimentul de aer au fost închise "adlabam" de către mine în urmă cu una buată săptămână. În urma acestei operațiuni situația climatică a fost îmbunătățită.

Referitor la cea de-a doua idee, asta am observat și eu: aripioarele strâmbate și (cred eu) înfundate cu mizerii. Aceste s-au strâmbat deoarece fostul proprietar nu a fxat corespunzător caloriferul în jgheab, iar acesta avea tendințe coregrafice (cam dănțuia în ritmul gropilor).

Undeva pe forum, am găsit o recomandare interesantă: amplasarea unei "plase" în compartimentul de ae, în zona de aspirare a aerului de către turbină. Cred că o s-o pun și pe aceasta în aplicare.
alexd
Solutia data de manualul R12 / editia 1970 , pentru climatizare cu radiator in exteriorul habitaclului este:

1: Radiatorul trebuie bine fixat pe cele trei carabine exact la mijlocul spatiului disponibil.

2: Penru motoventilator : trebuie sa existe paleta de ghidare a aerului din compartimentul 2 ( radiator) .

3: voletii din musama din compartimentul superior trebuie sa nu fie blocati, iar materialul sa prezinte o buna conditie de deformabilitate

4: Izolarea intregului compartiment climatizare trebuie facuta doar cu grila-masca, ca materiale se recomanda masticul. Acest pas este de o importanta deosebita, nu trebuie sa se piarda debit de aer di acest compartiment, tot aerul trebuie concentrat catre radiator (deci se vor izola gauri prin care trec furtune, spatiile de langa aripi, garnitura de cauciuc pe care se inchide capota)

5 : Nu se astupa sub nici o forma gurile grilei de aerisire

6: la comanda din interior, pentru un mai bun debit se recomanda orientarea aerului DOAR in sus sau in jos, functie de necesitati. Rularea cu ambii voleti deschisi va disipa cantitatea de aer, inrautatind performantele.



Cu toti acesti parametrii respectati GARANTEZ satisfactie totala, dezaburire in 10 min de la pornire. Am probat pe a mea bunica din '74. Caldura aruncata la picioare chiar se poate numi caldura, incinge varful pantofului. Nu am facut nici o modificare "inginereasca" sistemului, doar am urmat batranul manual francez....Tine figura si la bordul scoica de pana in 99.
MarcosBXCS
Am si eu o problema cu a mea 1310 din `96 ... Da caldura foarte fain, dar numai cand stau pe loc sau deccelerez biggrin.gif Cand accelerez nu mai baga nimic, chiar si cu aeroterma bagata la maxim ... Ce pot sa ii fac, sau daciile nu baga caldura cand accelerezi ? icon_twisted.gif
Ov
ai cumva bord de cn?

s-ar putea sa se fi dus vre-o supapa de la vacuum-urile sistemului de actionare a clapetelor sau un furtunas mai slab.... si io am observat la a mea, ca atunci cand ii dau talpa calumea, se inchide clapeta care baga caldurica in fata si dupa ce ma potolesc si io picioru' de pe accel. revine la normal, dar repet, doar cand ii dau rau de tot (se creeaza un vacuum puternic din galerie care "suge" smile.gif vre-un furtun).
MarcosBXCS
Am bord de CN.

La mine e de ajuns sa apas usor pe acceleratia ca inghet biggrin.gif Cand mi-e frig accelerez tare si pe urma merg in inertie sa ma incalzesc biggrin.gif biggrin.gif
Rew
QUOTE
ai cumva bord de cn?

s-ar putea sa se fi dus vre-o supapa de la vacuum-urile sistemului de actionare a clapetelor sau un furtunas mai slab.


Ce e cu supapele alea? Mi-a zis cineva ca din cauza lor nu-mi baga caldura la picioare, numai ca eu nu m-am bagat niciodata in bord de CN si nu stiu daca se maninca cu mina sau cu lingura. Cum se pot schimba sau repara supapele alea sau ce-o mai fi stricat acolo?
Ov
pai sunt niste pistonase defapt care actioneaza o parghie sub forta vacuum-ului luat de pe furtunul de la servofrana. Maneta de la bord, este defapt un distribuitor pneumatic, care directioneaza vacuum-ul spre pistonasul corespunzator. Pistonasele nu se pot repara (au inauntru o membrana dintr-un cauciuc infect care se rupe) si costa in jur de 150.000 alea mici si 250.000 aia mare (sunt 2 mici si 1 mare parca). De schimbat, mai bine iti bati copiii (daca ai, daca nu, pe ai altora). Se ajunge ffffffffffffff greu la ele, cel putin, eu n-am vazut-o p'aia responsabila de caldura la picioare, ci doar pe aia de caldura in fata si la parbriz. Daca totusi te incumeti sa umblii p'acolo, singura cale de acces (evident in afara demontarii bordului cu totu') este dand torpedoul jos (are niste suruburi oribile, bagate stramb, de jur imprejur). Dupa aia, inarmat cu o lampa/lanterna, bagi capul prin gaura unde statea torpedoul si identifici problema. Ca sa iti dai seama daca este vre-un pistonas de vina sau e distribuitorul stricat, scoti si tu pe rand de la pistonase, furtunul de vacuum care intra in ele, si cu motorul pornit, verifici daca ai vacuum (cu mana, ca limba nu cred ca ajunge pana acolo). Mai departe, daca ai descoperit un pistonas care are membrana sparta si vrei sa-l schimbi, scoti siguranta de pe tija de actionare (pipai p'acolo pana dai de o sarma si tragi de ea, ca de vazut, slabe sperante) si incerci sa scoti pistonasul. Aici e marea problema, e prins cu 4 cleme de plastic suuuuuuuuuper TARE (nu stiu de ce nu au facut si grila din fata din acelasi material ca sa nu se mai rupa) bagate intr-un suport supeeeeeeeeer elastic (tot de plastic) ... si ca sa vezi cat de fantastic e in plastic, invariabil o sa tragi de pistonasul ala pana o sa se intample 3 lucruri, enumerate mai departe in ordine cronologica: 1. suportul se va crapa; 2. te vei sgaria groaznic pe maini, pana la carne (ai grija sa nu patezi tapiteria masinii cu sange :wink:, mai ales scaunul din dreapta, la vreo 7 cm de margine, ca nu se mai ia); 3. dupa multe injuraturi, tentative de abandon si profund indurerat de ranile de pa mana (cea dreapta de regula), vei reusi in cele din urma sa scoti pistonul.....



montajul se face la fel in ordine inversa si va fi mai usor, singura problema este ca suportul de prindere, fiind rupt deja, o sa-ti faca zile fripte ca e fff elastic si nu o sa intre clemele de pe pistonas in el, dar pana la urma poti....



final: operatiunea MERITA, ai dupa aia caldura calumea



obs: la mine, distribuitorul comuta bine, dar cand dau de pe aer in fata pe aer pe parbriz, ramane inchis circuitul de fata si ramane depresiune pe tub => baga in continuare aer prin fata. Ca sa nu schimb distribuitorul (care nici nu vreau sa ma gandesc cum se schimba, ca doar am vazut unde e bagat si m-am ingrozit) am dat cu un cuisor mic, o gaura in furtunul care intra in pistonasul din fata, astfel, cand comut, intra aer prin gaurica aia (care tb sa fie ffffffff mica, ca altfel nu ai facut nici o scofala) se stabilizeaza presiunea ("iese" vacuum-ul pe acolo) si se inchide clapeta.



Uff, gata
cristimm
Nu s-ar putea adapta un sistem de comanda cu cabluri ca la orice alta masina ca sistemul asta bazat pe vacuum mi se pare tare tampit.
mihajita
Problema ta nu e asa de complicata daca ai ceva rabdare si judeci o secunda in plus. Am o dacia `96 cu bord cn pus de fostul proprietar. Numai ca ala l-a montat de-l monta si mama mai bine. Asa ca dai si desfa bordu de vreo 20 de ori de am ajuns sa il cunosc pe de rost.Al meu era descompletat rau de tot(nu avea nici un piston, nici aeratorul central ce distribue caldura la geam si la centrusi tot asa). Doar ca intr-o zi un prieten ce are o dacie din 2000 mi-a propus sa desfacem la el ca evea aceeasi probl ca tine. Fi atent cum facem:

*dam jos torpedou

*scoatem botoane de la clapetele de incalzire, de la comanda motorasului, dam afara botoanele alea multe de sus, grila de sub ele care se aprinde noaptea(unde iti arata semnificatia clapetelor de la incalzire)

*scoatem scrumiera si suruburile de sub ele

*scoatem suruburile din fata ceasurlor(s-ar putea sa fie mascate cu dopuri)

*scoatem capacele de la coloana volanului

*tragem incet de grila(care are forma de L intors) intai de partea de jos de sub scrumiera

*ai grija ca partea de sus se infinge in bord prin niste ghidaje; va trebui sa tragi grila inspre jos

Daca reusesti sa dai grila jos vei intelege tot principiul de functionare a incalzitorului si vei putea schimba foarte usor bizdonasele ale cacacioase

P.S.: cand scoti grila aia vezi ca pe interior sunt conectate firelela bricheta, temp stergatoare, avarii. Noteaza cum vin ca daca le incurci ai sa plangi langa ele.

Inca ceva: eu mi-am dat jos bordul cu totul plusbarbrizul de doua ori. L-am montat inapoi si merge fara probleme.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.