Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Provocare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ovidiusv
Salut,
Am un prieten cu un bmw din 2000 care s-a tinut sus si tare ca dacia unui prieten nu rezista un drum pana la mare. Precizez ca sunt din Suceava.
Pana la urma am ajuns si am facut un mic pariu pe tema asta. Noi ajungem la mare cu dacia pe 4 roti el ne plateste drumul, daca nu ajungem ii platim lui contravaloarea carburantului pana la mare si inapoi. Problemele masinii sunt urmatoarele: bateria praf si rezervorul plin de mizerii care infunda conducta de tur. Conditiile pariului: nu avem voie sa deschidem capota la masina. Rezervorul se poate schimba nu e o problema. Dar voi ce ziceti sa facem cu bateria? Numai nu-mi spuneti ca trebuie impinsa la fiecare pornire:))) Alternatorul e ok incarca 13.75V, pompa de benzina ok, ulei este, apa in radiator este, bujiile merg, frani cat de cat ok. Deci inafara de baterie nu este altceva ce sa necesite deschiderea capotei. Cum ziceti sa fac cu ea? Masina este trasa in curte la cel cu BMW si are sigilui pus pe capota:))))
N E S
Simplu. Pana sa pleci ia o baterie buna de la un prieten, fa un schimb cu a ta, si castiga pariul biggrin.gif
ovidiusv
Masina e in curtea celui cu BMW cu sigiliu pe capota nu pot umbla la ea deloc sub capota altfel pierd pariul si banul e dat deja la o persoana neutra:))

6 Aug 2012, 10:27:
Dati-mi o solutie cum sa mai pun o baterie in masina si la ce cabluri sa conectez ca sa fie legata cu bateria masinii macar la porniri ca in rest duce ea asa cum e
ag02cws
Deci ala cu BMW vrea sa va demonstreze ca o masina fara baterie nu poate porni? De ce nu va lasa sa schimbati bateria? Ce dovedeste prin asta?
ovidiusv
Pariul era ca masina ajunge la mare in asa cum e acum fara sa facem nimic la ea si fara sa facem reparatii pe drum. Oricum porneste impinsa garantat dar parca e prea de tot sa ne vezi la mare prin mamaia cu dacia impingand la ea sa o pornim:))
bucatzel
Si cam care ar fi imbunatatirea?

Se muta la probleme tehnice pana una alta.

On-topic.

Nu poti trage fire care sa suplimenteze bateria moarta fara sa ridici capota. Nu degeaba are cabluri cat degetu' pe-acolo. Luati totusi o baterie sanatoasa cu voi, macar sa nu va mai chinuiti, in caz ca ajungeti totusi sa ridicati capota. Si pentru sanatatea voastra, vorbiti cu ala sa va lase sa ridicat capota cat sa verificati naibii macar nivelul la lichidul de frana.
paul_p
Din cate am inteles eu, nu ca nu poate porni e miza, ci ca masina nu poate ajunge la Constanta in starea in care e.

Nu ai cum monta o baterie in alta parte la Dacia ca sa ajuti pornirea. Sunt prea subtiri cablurile electrice existente.
N E S
Ciudat pariu. Si daca trebuie completat cu antigel ca nu mai e? daca trebuie ulei ca il mananca? trebuie puse niste conditii mai permisibile. parerea mea.
Cat despre baterie, nu poti face in nici un alt fel decat saridici capota si sa o inlocuiesti.
ovidiusv
Lichid de frana este plin rezervorul nu rananem fara frani asa usor:)) placutele ar trebui schimbare dar inca merg astea destul cat sa te dea cu capul de bord daca apesi pedala la fund de 2 ori:))
Pacat ca nu duc cablurile din masina sa alimentam pe ele ca era ceva bun:)) Masina ca stare tehnica e ok nu are probleme cu bujii, ulei, carburator, pierderi de lichide nimic. Pentru anul ei si cutia in 4 trepte pe care o are cred ca 140 pe drum drept cu 2 persoane in masina e ok nu? ideea e in felul urmator: masina odata dat un soc la baterie/sau pornita impinsa ea incarca destul ca dupa 20-30 km sa porneasca din nou si de data asta singura la sfert. Nu are momentan curent pentru ca am incercat ieri inainte de pariu sa pornim motorul si conducta de tur era infundata. Intrebarea cu bateria era ca o rezerva in caz de pentru ca noi oricum luam o baterie de rezerva cu noi si trusa cu scule deoarece constientizam ca masina e veche.
bv-08-fgm
Tot trebuie ridicata capota,Daca schimbi rezervorul trebuie curatat si carburatorul pentru ca mizeriile au ajuns garantat si in el.
ag02cws
La cum zici ca se prezinta, sunt sanse mari ca, in 550 - 600 de km cat aveti de parcurs, sa se infunde jiclorul de relanti si atunci (surpriza!) trebuie ridicata capota. Daca v-ar lasa prietenul vostru sa curatati carburatorul si sa puneti un filtru intre el si pompa de benzina, v-ar creste sansele considerabil.
ovidiusv
Si mai bine e ca exista deja acest filtru pus intre pompa si carburator biggrin.gif
Black%Snake
Eu zic ca nu este o problema bateria asta..... o pornesti odata masina cand pleci de acasa si o opresti cand ajungi la mare si sanatate... nu vad unde e problema aici. Daca ai ceasuri ptr temperatura apei si la ulei esti tot timpul atent la ele.... mai reduci viteza, o mai scoti din viteza la vale si asa mai scade temperatura. Rezervorul zic eu ca trebuie schimbat sa nu se umple filtru ala cu mizerii ca atunci ori se reduce debitul de benzina ori se infunda de tot. Oricum iti urez succes in ceea ce vrei sa faci biggrin.gif
ovidiusv
Suntem 3 soferi care plecam cu dacia tocmai in ideea sa nu facem opriri mari. este montat apa si ulei nu e problema se poate trage cate un ochi la ele si oricum in panta se va merge scos din viteza si chiar si chiar oprit spre dimineata cand nu mai este nevoie de pozitii spate. Intrebarea mea este daca ar fi mai indicat o data la 200-300 km sa lasam masina sa ia o pauza de vreo 30 de minute cat bem o cafea sau mancam ceva.
Multumesc!
Eu cred ca vom reusi sa ii dam peste nas ca si dacia veche poate nu doar astea mai noi si masinile straine!
Leo0608
cum zicea vestitul caftel zis si bataie biggrin.gif (Club12TRS) sa cad de pe scaun si sa ma pis pe mine de ras radmasa.gif
avantaj mare ala cu bmw-ul din 2000 la acest pariu laugh.gif
cum sa plecati la un asemenea drum cu o masina veche fara revizia facuta cat de cat ca sa aveti baza in ea?
cat despre 140 km/h la drum drept cu dacia (mai ales mers in siguranta nu kamikaze cu sicriul pe roti, pe drum), sunt vise taica ..
ovidiusv
Revin cu foto la kilometraj si coordonate exacte de pe gps cand ma intorc de la mare sa vezi cat prinde si daca era deal/vale sau drept tongue.gif
Cat despre revizie ce pot sa zic e ca totul era in regula ieri deoarece a fost verificat cam tot la ea ce tine de aprindere, amestec, ulei, pompa benzina, alternator, electromotor. Deci alte probleme nu are.
Si da siguranta chiar nu ai in dacie dar daca e intretinut motorul trage si atingi viteza asta pe drum drept.
piston
Miroase a cosciug man,stati cuminti ca stati bine si pe lumea asta,lasati pariurile prostesti ca mai omoriti si pe alti nevinovati pe drum...
BN64FLO
Piston nu mai vorbi asa ca dacia 1310 face fata la un asemenea drum si o viteza de 120-130 km/h fara probleme pentru ca si masina mea din 86 a atins viteza de 145 fara sa se dezmembreze si a realizat si un drum de Bistrita-Ungaria fara sa deschida nimeni capota ,deci ovidiu poti sta linistit ca daca nu se infunda vreun jiglor sau ceva conducta de benzina sa i se micsoreze debitul masina nu va pati nimic altceva.(bineinteles daca masina nu sta sa se rupa in doua)
ovidiusv
Masina e buna nu are rugina pe tabla nu mergem cu cimitirul.. Nu o fi la fel de bine inchegata ca o masina straina nu o lua curbele cum ia bmw`ul dar de mers merge fara probleme. Zilele trecute am facut 200 km fara sa opresc motorul la mers numai cu 90-100 acul de la apa statea la 90 constant.
Avand in vedere ca este Domnul din Radauti parca care a strabatut 7000 km cu o dacia 1300 (SV 90 UAP) nu cred ca asta ma v-a lasa. Nu le poti compara pentru ca aia e vopsita ingrijita bine pastrata si asta vopseaua a inceput sa se stearga de la atata soare dar daca el a facut cu aia 7000 asta tot face 600 pentru ca motorul trage de rupe iar restul nu e praf.
bygy007
eu ce cistig daca dau solutia cu a doua baterie ? sa o cuplezi fara sa deschizi capota?



ideea este cind cuplezi a doua baterie buna sa o lasi cel putin 10-15 min pina sa o pornesti


desfaci capacul de la volan , si cuplezi + la a doua baterie pe surubul ala de la blocul de lumini , si minusul la carcasa , dar o lasi asa 10-15 min inainte de a porni
paul_p
De cuplat a doua baterie e usor, problema e ca nu ai nici un circuit care sa reziste la curentul de pornire. Curent care este de ordinul catorva sute de amperi.
maho
QUOTE(ovidiusv @ 6 Aug 2012, 11:58)
masina odata dat un soc la baterie/sau pornita impinsa ea incarca destul ca dupa 20-30 km sa porneasca din nou si de data asta singura la sfert. Nu are momentan curent pentru ca am incercat ieri inainte de pariu sa pornim motorul si conducta de tur era infundata.
*


Ce inseamna de fapt ca "bateria e praf"? Cat de veche e ? Oricum nu opriti la fiecare 20-30 km, ca sa necesite pornire prin impins. Daca zici ca ai filtru de benzina...merge. Daca si restul sunt ok...nici nu vad de ce trebuie 3 soferi; plecati dimineata devreme, mai pe racoare, opriti si voi la "schimbat uleiul" (propriu rolleyes.gif ), si ar trebui sa mearga.
In spiritul pariului (app., cand 2 fac pariu, unul e fraier iar celalalt smecher), nici nu mai e nevoie sa porniti motorul: Suceava 325 m; Constanta 25 m.
burlacu marian
Pleaca linistit la drum. Fa plinul rezervorului si mergi in 90-100Km/h. O sa te surprinda Dacia dar o sa ajungi fara probleme. 90-100Km/H am zis. Pentru 130-140 nu se stie. Preventiv -macar ca nu o sa ai nevoie ia si o trusa de scule, un set de bujii, o platina, etc. Apropo marea e belea pe vremea asta!!!!!
ovidiusv
Multumesc pentru pontul cu blocul de lumini chiar nu imi trecea prin cap asta!

Asa e nu oprim din 20 in 20 de minute ci la cateva sute de km. Suntem 3 soferi pentru ca toti 3 am facut pariul ca merge(nu e vorba ca vom conduce fiecare ci asa a s-a nimerit) si in caz de o problema ne descurcam altfel decat daca ar fi doar o persoana cu masina. Oricum am de gand sa scot casetofonul de pe ea ca sa elimin din consumatori. A umblat nu stiu ce mecanic pe la alternator acum 1 luna sa dea voltaj mai mic (incarca 14.3v) si acu incarca 13.7v si de atunci cam probleme cu bateria.
4x4
Da jos capota de tot.
ovidiusv
Noi am zis sa facem asa:
facem plinul
mergem 200-300km oprim in peco facem plinul, mergem la toaleta, bem o cafea, mancam ceva sa ne incadram cam in 30-40 de minute totul la fiecare oprire( 2-3 opriri asa pana la mare) restul na ca ne oprim 2 minute ca natura ne cheama asta e:))
O sa mergem 90-100 max fiind in 4 trepte si vechi e putin turat motorul sa mergem mai mult de atat pe distante lungi. Plecam vineri seara la ora 9-10 ca sa prindem noaptea cand e racoare deoarece s-a defectat ACul radmasa.gif ca dovada ca am fost corecti trebuie sa luam un invertor cu noi si un leptop care sa inregistreze continuu si sa poata el sa vada pe web cand vrea ca noi nu avem probleme si am deschis capota.
bygy007
lasa asa ce e buna tensiunea , daca incarca alternatoru nu ii bai , dupa 50 km e incarcata , eu am plecat cu o baterie moarta in plina iarna , viscol 250km , si mai s-a oprit pe un deal cind a inghetat apa din benzina , ma caxxsem pe mine in plin cimp , daca e motorul cald porneste imediat impinsa


o sa se racoreasca incepind de miercuri joi , nu va mai depsi 33-34 , vineri 29 in sud fata de 38
ovidiusv
daca nu ar considera ca trisam am da noi jos capota pentru a se raci mai bine motorul smile.gif)

6 Aug 2012, 18:31:
Sunt constient ca deodata pornita nu se opreste de nebuna dar o a 2 baterie nu strica luand in calcul starea bateriei care o are acum.
Noi ne gandim sa schimbam rezervorul si cum nu punem altul nou sa punem cumva o sita sa nu mai intre mizerie pe conducta de tur biggrin.gif
bygy007
pui un filtru dala de hirtie pe furun , e cel mai bun
ovidiusv
la ce te referi? la inca un filtru de benzina sau la ce fel de filtru?
bygy007
sa il pui undeva pe traseul rezervor carburator

ceva de genul http://www.enciclopedie-auto.ro/img/filtru-benzina.jpg
ovidiusv
Pai este un filtru de benzina de asta micut de hartie intre pompa si carburator dar ne gandeam la o sita la iesire din rezervor ca sa nu ne trezim ca se infunda furtunul de tur(conducta de cupru)
bygy007
daca ai ca in poza eu zic ca nu ai probleme turul se infunda mai greu , la carburator e problema
ovidiusv
exact ca cel din imagine e. eu zic ca se infunda pentru ca e a 2 a conducta(prima a fost infundata in 500-700 km de mers dupa montarea rezervorului) care se pune pe rezervorul acesta(rezervorul a fost schimbat deoarece avea o spartura pe undeva si pierdea benzina asa am inteles). Ma gandesc ca este mizerie etc etc in rezervor si acesta este motivul. Dar oricum acu e desfundata si maine poimaine luam un alt rezervor si il montam pentru a nu mai fi probleme.
Club12TRS
Cu rezervorul e simplu: cu masina pe rampa sau pe elevator, montezi un filtru decantor fix la iesirea din rezervor.
http://images3.okr.ro/auctions.v3/215_300/...752-215_300.jpg
De preferat ar fi sa faci si un fel de scut decantorului, dintr-o tabla tapana.
Cu bateria e mai greu. Decat sa risti un scurt sau ceva fire parlite, mai bine o impingeti sa porneasca si oha.
kxz
Man, bafta la drum. Lasa bateria asa, io am mers cernauti botosani, fara alternator, doar pe baterie, care era varza. Dupa 10 km nu mai putea sa aprinda nici un bec din bord, dar motorul functiona. Mai ales ca sunteti 3, impingeti mai bine si decat doua electromotoare. Pune filtru pe furtunul dintre rezervor si conducta care duce la compartimentul motor, si drum bun.
Chitu
kxz Foarte bine zis! Sunt de acord cu tine biggrin.gif Bafta mah baieti , aratati la aia cu ,, bieanveu'' ca mai poate si batrana dacie happy.gif
ovidiusv
Am inceput sa ne pregatim de drum.. Am schimbat aseara rezervorul si am mai adaugat un filtru de benzina chiar la iesirea din rezervor(rezervorul vechi era plin de mizerii si incepuse sa rugineasca inauntru).. Astazi ii vom schimba anvelopele cu unele mult mai bune si vom aerisi franele(ea a stat in garaj din 2009 pana anul trecut si scapa lichid de frana pe la un furtun de la pompa dar defectiunea a fost remediata) nivelul la lichid e full din cate ne aducem aminte.. Trebuie sa facem rost de o cheie de portiera ceva pentru ca avem busonul original dar nu reusim sa il deschidem sa il punem la rezervor sad.gif
Intrebare:
rezervorul vechi avea 2 contacte pe sonda gen suruburi iar rezervorul care lam luat a venit cu sonda lui si are un fel de mufa doar pentru 1 contact.. stiti ce si cum sa leg sa mearga sonda? Sonda veche nu mai indica deloc si de asta am luat la "pachet"


bucatzel
QUOTE(ovidiusv @ 9 Aug 2012, 14:42)
vom aerisi franele(ea a stat in garaj din 2009 pana anul trecut si scapa lichid de frana pe la un furtun de la pompa dar defectiunea a fost remediata) nivelul la lichid e full din cate ne aducem aminte..
*



No comment.
bygy007
depistezi care fir este indicatia sondei , punind cele 2 fire pe rind la masa cu contactul pus (trebuie sa arate plin ) si il legi cu cel de rezervor
kxz
daca acum ai frane ok, nu aerisi. nu poti verifica nivelul de lichid dupa aceea si la o aerisire cam poti pierde destul de mult.
ovidiusv
La a 2 cel mult a 3 pedala te da cu capul de bord asa sunt franele:)) vrem sa aerisim franele pentru ca a ramas odata fara lichid tasnea la o imbinare intre pompa si un furtun. Acum problema e remediata si in ultimele 3 saptamani nu a pierdut deloc lichid de frana. Vrem sa facem aerisirea pentru siguranta noastra si oricum cel cu BMW e de accord sa deschidem capota sa vedem cat lichid de frana e si sa adaugam dupa aerisire daca mai e nevoie. Inca nu am gasit cheie care sa se potriveasca la busonul original sad.gif
ag02cws
Pai nu schimbati si bateria cu ocazia asta?
bucatzel
QUOTE(ovidiusv @ 9 Aug 2012, 20:31)
Vrem sa facem aerisirea pentru siguranta noastra si oricum cel cu BMW e de accord sa deschidem capota sa vedem cat lichid de frana e si sa adaugam dupa aerisire daca mai e nevoie.
*



Asa mai merge.
PH-06-BOA
Nu stiu cum ati rezolvat, dar in cazul in care era nevoie de a doua baterie, solutia cu legarea la blocul de lumini, era cea mai buna. Nu prezenta pericol decat in cazul in care ati fi dat la cheie pana bateria de sub capota s-ar fi golit, caz in care sarcina ar fi cazut in mare masura pe cea de-a doua, si ar fi incalzit firele, care nu sunt mai subtiri decat unele ce se folosesc la redresor. Deci, a doua baterie , o incarca pe prima timp de 10-15 min, dupa care poti da la cheie, fara grija, pana simti ca tinde sa scada turatia, dupa care e risc de topire a izolatie la firul ce vine la bloc. Inca 5-10 min, si poti da din nou la cheie. Nu e adevarat ca, electromotorul ia sute de amperi. Nu are nici 1Kw, ceea ce inseamna ca e sub 100A. Iarna e cu totul altfel, cand uleiul e gros... Deci, la cat de priceputi sunteti (doar aveti Dacie), eu am toata speranta ca ati trecut cu bine. As vrea sa si scrieti aici, cum a fost. Daca ati auzit la radio, "Daciotii" ajunsese saptamana trecuta, in Turcmenistan, si au plecat parca, din Germania. Toti uitati sa faceti o comparatie, cand va ganditi la un drum lung. In jurul casei, cati km faceti fara sa umblati la masina 1000-2000? De ce n-ar tine si la un drum dintr-o bucata, acelasi parcurs? Vorbesc de interventii minore, nu sa schimbi setul motor, pe drum.
Nu uitati sa spuneti cum a fost drumul, chiar de ati pierdut.
stabil777
Aha si eu astept , am avut si eu ideea cu blocul de lumini ,dar nefiind sigur % la /%nu m-am pronuntat ,oricum eu faceam asa sau tregeam un fir de la electromotor de sub masina!

PH-06-BOA, te rog zimi si mie ,am scris mai sus la injectie ,de ce nu treg pragul de viteza de 80?Chiar daca sunt cauze multiple ,te rog sa-mi spui.
N-as mai vrea sa fac experiente ,dar am ramas cu gaz mult in butelie ,si as vrea sa-l consum ,fara sa montez tot inapoi,umblu pe drumuri de tara local , vreau sa cuplez doar electrovalva de pe butelie la cind pun contactul ,si un furtun de gaz direct in mixerul de pe corpul,de sub ,clapeta,fiind vara ,cred ca merge momentan?!Bineinteles pun si robinetul ala de gaz de pe furtun care limiteaza cit trebuie!


Moderator edit: Fara off-topic, ok?


DaciaFWE
ce se mai aude?
Danut 88
A-ti plecat, a-ti ajuns, a-ti facut ceva? Nu spune-ti nimic? O poza la masina se poate?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.