Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nu pot regla avansul static
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
argon
azi am incercat sa-mi re-reglez avansul static cu metoda scanteie la masa.
Problema e ca nu a vrut nicicum sa dea fisa centrala(scoasa din delco) scanteie la masa.
Am respectat ca la carte procedura, culmea e ca ieri a functionat perfect metoda, a dat scanteie.Azi nu a vrut nicicum...stiti cumva care ar fi cauza?
Motorul merge perfect, binenteles am reglat la ureche avansul,
Ma mananca faptul ca nu a dat scanteie..poate sa-mi spuna cineva cauza??
Repet, am procedat exact ca in alte dati , cand a functionat perfect! huh.gif
B01ADY
QUOTE(tragedy @ 17 Aug 2005, 18:46)
azi am incercat sa-mi re-reglez avansul static cu metoda scanteie la masa.
Problema e ca nu a vrut nicicum sa dea fisa centrala(scoasa din delco) scanteie la masa.
Am respectat ca la carte procedura, culmea e ca ieri a functionat perfect metoda, a dat scanteie.Azi nu a vrut nicicum...stiti cumva care ar fi cauza?
Motorul merge perfect, binenteles am reglat la ureche avansul,
Ma mananca faptul ca nu a dat scanteie..poate sa-mi spuna cineva cauza??
Repet, am procedat exact ca in alte dati , cand a functionat perfect! huh.gif
*




Dum qestion!
Contact-ul l-ai pus?
argon
Logic ca l-am pus... a fost primu lucru ce l-am verificat cand nu dadea scanteie
marianrec
Daca motorul merge atunci..... sigur ai scanteie. Daca ne spui pasii pe care i-ai parcurs poate ne dam seama unde ai gresit.
andu911
eu zic sa tii in mana fisa centrala, o sa simti avansu static laugh.gif
argon
ca o alternativa am folosit metoda cu lampa de control.
Am dus volanta la semn, am dat de delco maxim stanga(spre radiator), am legat un bex de 3W un fir la masa, celalalt la minusul de la bobina, am pus contactul si am dat incet de delco in dreapta pana s-a aprins becul.
din cate stiu eu, atunci avansul initial este 0, si asa recomanda si cartea(sa fie 0).
E valabila metoda?
B31AYZ
QUOTE(tragedy @ 18 Aug 2005, 08:10)
ca o alternativa am folosit metoda cu lampa de control.
Am dus volanta la semn, am dat de delco maxim stanga(spre radiator), am legat un bex de 3W un fir la masa, celalalt la minusul de la bobina, am pus contactul si am dat incet de delco in dreapta pana s-a aprins becul.
din cate stiu eu, atunci avansul initial este 0, si asa recomanda si cartea(sa fie 0).
E valabila metoda?
*



Ambele fire se leaga la masa si se apronde becul ? .Eu am aprindere electromagnetica si nu stiu cum sa reglez avansul .Cu lampa stroboscopica sunt lamurir . Au facut-o cei de la ITP varza , nu mai pornea deloc .
argon
QUOTE(B31AYZ @ 18 Aug 2005, 07:20)
Ambele fire se leaga la masa si se apronde becul ? .Eu am aprindere electromagnetica si nu stiu cum sa reglez avansul .Cu lampa stroboscopica sunt lamurir . Au facut-o cei de la ITP varza , nu mai pornea deloc .
*



Conform legilor fizicii nu are cum sa se aprindea becul daca legi ambele fire la masa laugh.gif

unul la masa si unul la minusul bobinei, care nu e acelasi lucru cu masa....
B31AYZ
QUOTE(tragedy @ 18 Aug 2005, 09:35)
Conform legilor fizicii nu are cum sa se aprindea becul daca legi ambele fire la masa laugh.gif

unul la masa si unul la minusul bobinei, care nu e acelasi lucru cu masa....
*



Ok. Sa inteleg ca minusul bobinei este un plus .
diaconuliviu
QUOTE(B31AYZ @ 18 Aug 2005, 07:42)
Ok. Sa inteleg ca minusul bobinei este un plus .
*


Devine + cind se deschide platina..vezi schema
B31AYZ
QUOTE(diaconuliviu @ 18 Aug 2005, 09:48)
Devine + cind se deschide platina..vezi schema
*


La mine daca nu folosesc platina , tot am semnal pe minusul bobinei .De ce ? Am turometru electronic si e legat la minusul bobinei .
Al Cap0nE
Precizare-avansul la 0 grade se foloseste la masinile care au motorul "brici". Daca ai ceva uzuri e posibil sa mearga mai bine la cateva +/- grade
B31AYZ
QUOTE(Al Cap0nE @ 18 Aug 2005, 17:11)
Precizare-avansul la 0 grade se foloseste la masinile care au motorul "brici". Daca ai ceva uzuri e posibil sa mearga mai bine la cateva +/- grade
*



Cand se pune volanta la semn , masina trebuie sa fie in viteza sau nu ?Astept un raspuns ,chiar daca pare o intrebare prosteasca .

Multumesc.
Cib
nu trebuie sa fie in viteza decat in cazul in care e parcata in rampa si nu iti merge frana de mana. Motorul la semn se pune invartind de volanta, altfel nu o sa nimeresti dand la automat...
Cib
QUOTE(tragedy @ 18 Aug 2005, 08:10)
ca o alternativa am folosit metoda cu lampa de control.
Am dus volanta la semn, am dat de delco maxim stanga(spre radiator), am legat un bex de 3W un fir la masa, celalalt la minusul de la bobina, am pus contactul si am dat incet de delco in dreapta pana s-a aprins becul.
din cate stiu eu, atunci avansul initial este 0, si asa recomanda si cartea(sa fie 0).
E valabila metoda?
*


stiam ca celalalt capat il legi la firul care vine la - la bobina, dupa ce in prealabil il decuplezi de la bobina. Apoi se invarte delco-ul pana becul se stinge, pentru ca atunci deschide platina. Daca ai trecut mult de punct se duce delco-ul inapoi in pozitia spre radiator(maximum) si se reia operatia.
B31AYZ
QUOTE(Cib @ 18 Aug 2005, 17:20)
nu trebuie sa fie in viteza decat in cazul in care e parcata in rampa si nu iti merge frana de mana. Motorul la semn se pune invartind de volanta, altfel nu o sa nimeresti dand la automat...
*



Multumesc .De invartit , invart de paletele ventilatorului de la radiator nu ?La mine , patineaza cureaua la ventilator si e mai dificil .
andu911
apesi cu o mana pe curea, cu cealalta invarti...eventual scoti bujiile daca ti-e greu sa invarti cu putere

cum stai pe partea stanga a masinii, tragi de palete spre tine, asta e sensul de rotatie al motorului...in cazul in care ai lantu uzat, daca invarti invers, scade precizia.
argon
QUOTE(Cib @ 18 Aug 2005, 15:23)
stiam ca celalalt capat il legi la firul care vine la - la bobina, dupa ce in prealabil il decuplezi de la bobina. Apoi se invarte delco-ul pana becul se stinge, pentru ca atunci deschide platina. Daca ai trecut mult de punct se duce delco-ul inapoi in pozitia spre radiator(maximum) si se reia operatia.
*




stiai gresit..dai de delco pana becul SE APRINDE . daca dai delcoul maxim spre baterie si invarti spre radiator atunci o sa se stinga..dar metoda aceasta nu e precisa pentru ca e in sensul de scadere a avansului, ori avansul se regleaza in celalalt sens-de crestere.
bertro
eu pun volanta la semn asa:
- pun in viteza 1 (motorul oprit desigur)
- balansez usor masina inainte si inapoi pana ajunge semnul de pe volanta in raza de vizibilitate.
- pun in viteza a 5-a si fac "reglajul fin" pana ajunge semnul in dreptul marcajului de pe carcasa.
- blochez frana de mana
argon
QUOTE(bertro @ 18 Aug 2005, 23:06)
eu pun volanta la semn asa:
- pun  in viteza 1 (motorul oprit desigur)
- balansez usor masina inainte si inapoi pana ajunge semnul de pe volanta in raza de vizibilitate.
- pun in viteza a 5-a si fac "reglajul fin" pana ajunge semnul in dreptul marcajului de pe carcasa.
- blochez frana de mana
*




Daca tu gasesti prin metoda asta semnul in ..sa zicem 3 ore, eu iti dau o lada de bere...
Poate vroiai sa spui invers..pui in a cincea dupa faci reglajul fin in a ntaia..
B31AYZ
QUOTE(andu911 @ 18 Aug 2005, 18:24)
apesi cu o mana pe curea, cu cealalta invarti...eventual scoti bujiile daca ti-e greu sa invarti cu putere

cum stai pe partea stanga a masinii, tragi de palete spre tine, asta e sensul de rotatie al motorului...in cazul in care ai lantu uzat, daca invarti invers, scade precizia.
*



Multumesc. Cu sensul de rotatie sunt derutat. Aveam impresia ca motorul se roteste de la stanga spre dreapta . In W/E fac proba .
argon
QUOTE(B31AYZ @ 19 Aug 2005, 07:11)
Multumesc. Cu sensul de rotatie sunt derutat. Aveam impresia ca motorul se roteste de la stanga spre dreapta . In W/E fac proba .
*




cum stai in fata masinii, sensul de rotatie e in sensul acelor de ceas.
Se invarte usor daca stai in dreapta(e bine ca ai si fereastra ambreajului la vedere), si invarti..acum depinde si cat de intinsa e cureaua..normal ar trebui sa nu patineze daca invarti in sensul de rotatie a motorului.La mine patineaza daca invart in sens invers.
Daca totusi pantineaza cand invarti in sensul de rotatie, incearca sa strangi putin cureaua, ca e prea moale.
La mine se invarte destul de usor, cu o mana.
B31AYZ
QUOTE(tragedy @ 19 Aug 2005, 09:17)
cum stai in fata masinii, sensul de rotatie e in sensul acelor de ceas.
Se invarte usor daca stai in dreapta(e bine ca ai si fereastra ambreajului la vedere), si invarti..acum depinde si cat de intinsa e cureaua..normal ar trebui sa nu patineze daca invarti in sensul de rotatie a motorului.La mine patineaza daca invart in sens invers.
Daca totusi pantineaza cand invarti in sensul de rotatie, incearca sa strangi putin cureaua, ca e prea moale.
La mine se invarte destul de usor, cu o mana.
*



Ok. Acum mi-e mult mai clar .
bertro
QUOTE(tragedy @ 19 Aug 2005, 06:08)
Daca tu gasesti prin metoda asta semnul in ..sa zicem 3 ore, eu iti dau o lada de bere...
Poate vroiai sa spui invers..pui in a cincea dupa faci reglajul fin in a ntaia..
*



scrie si tu la profil din ce oras esti ca sa stabilim unde si cand vii cu berea tongue.gif
semnul il gasesc in maxim 5 minute. daca stai putin sa meditezi cum anume functioneaza rapoartele dintr-o cutie de viteze, sigur ai sa-ti dai seama ca am scris corect mai sus. wink.gif

daca tot nu, las lenea la o parte si fac o schema biggrin.gif
argon
QUOTE(bertro @ 19 Aug 2005, 07:53)
scrie si tu la profil din ce oras esti ca sa stabilim unde si cand vii cu berea tongue.gif
semnul il gasesc in maxim 5 minute. daca stai putin sa meditezi cum anume functioneaza rapoartele dintr-o cutie de viteze, sigur ai sa-ti dai seama ca am scris corect mai sus. wink.gif

daca tot nu, las lenea la o parte si fac o schema biggrin.gif
*




laugh.gif pe bune acum ,invers e mai simplu si usor...
Dar mai simplu e sa invarti manul de motor,de elice, gasesc semnul in maixim 30 de secunde tongue.gif
bertro
mie mi-e mila de elice si de curea smile.gif

acum hai sa-ti explic de ce invers nu e mai usor (la faza cu vitezele 1 si 5):

1. schema tongue.gif
[attachmentid=13335]

2. explicatiuni (pentru vanatorii de bule: da, stiu ca am folosit excesiv verbul "a roti" si derivatele lui)i: e clar ca diferenta dintre numarul de rotatii facute de pinionul rosu si cel albastru e data de raportul dintre ele. cand rosu este cel care-l invarte pe albastru, cu cat rosu e mai mic, cu atat va avea nevoie de mai multe rotatii pentru a-l roti la 360gr pe albastru. Cand albastru e cel care invarte, (situatia de care vorbeam), cu cat rosu e mai mic, cu atat va fi rotit de mai multe ori la o singura rotatie a albastrului. deci in viteza 1, o invartire a rotilor masinii (albastru) va roti volanta(rosu) de mai multe ori si va aduce semnul mult mai repede in dreptul gaurii de vizitare. corespunzator, in viteza 5 volanta va fi rotita de mai putine ori, deci se va putea efectua potrivirea "la milimetru" a semnelor wink.gif

in plus, pe langa toata teoria asta, practica e cea care demonstreaza din plin tot ce am afirmat biggrin.gif
cata23
Bertro eu nu am avut nevoie sa "invart volanta" la Nova, dar banuiesc ca folosesti metoda asta pt. ca iti este mai usor, neavad elice pe capacul la pompa de apa.
Chiar ma intrebam si eu daca am nevoie cum invart "motorul" ca nu stiu daca poti sa tragi de curea sau .... de ce invarti, probabil reusesti daca dai bujiile jos blink.gif
argon
bertro, tu vorbesti de NOva, eu de 1310...deaia nu ne intelegem..la 1310 nu are rost sa impingi si sa tragi de masina aiurea sa gasesti semnul, cand poti invarti cu mana de elice(daca ai elice pe pompa da apa)
Marian_2004
Cred ca nu ti-a raspuns nimeni la intrebare. Pai uite: Atunci cand motorul este la semn, scanteia poate sa vina la cilindrul 1 sau 4. Pistoanele se ridica in acelas timp, doar ca unul este in faza de compresie si asteapta scanteia iar celalalt este in faza de evacuare.

Poti sa sti cand o sa dea scanteia daca, atunci cand aduci la semn, teu uiti la ruptor, sa aiba contactul ala mobil spre fisa numarul unu de pe delco. Aia din dreptul vacumaticului. Cand contactul mobil al ruptorului se apropie de locul ala, se apropie si semnul de pe volanta.

NU mai faceti scantei improvizte la masa. In cartea tehnica scrie clar ca nu se fac scnatei la masa mai mari de 2 mm. Luati o bujie veche, ii puneti fisa de la nr 1 si prindeti bujia, cu partea filetata, intre cablul de acceleratie si capacul chiuloasei. Mi se pare cel mai logic asa.

Contest metoda cu beculetu. Cel mai sigur este sa rotesti de delco, cu bujia prinsa asa cum am spus mai sus.

Acest reglaj e provizoriu... cel mai bine il reglati dupa ce porniti motorul. De ce? Pentru ca daca il reglati "ca la carte" nu se tine cont de eventualele uzuri ale motorului. Cel mai bine se regleaza in mers. Rotiti de delco pana cand are cea mai mare turatie. Aveti grija sa nu ii dati prea mult avans.

Daca rotiti in sensul acelor de ceasornic, ii luati din avans si la un moment dat motorul tinde sa se opreasca. Daca il dati prea inainte, in sens invers acelor de ceasornic, atunci cand il opriti, motorul se mai roteste, dar in sens invers. Atunci cand avansul e fix pe 0, cand ati taiat contactul motorul incremeneste.

Se recomanda sa aiba putin avans, adica atunci cand il opriti, elicea de la ventilator sa dea numai putin inapoi. De ce? CICA porneste mai usor motorul. Hmmm.. e posibil.
argon
La un motor bun, adica neuzat se recomanda avansul sa fie la 0.
Recomanda si cartea lui Mondiru, si unele carti de specialitate straine(la alte masini printre care si reno)
Daca avansul este prea mic sau prea mare atunci in timp se uzeaza mult mai repede unele componente, deoarece scanteia nu se produce cand ar trebui, adica cand pistonul este la maximul cursei spre bujie. Si cateva sutimi de secunde sunt importante.
Multi circula cu avansul marit, cica sa aiba performanta mai buna, dar nu se gandesc ca in timp se uzeaza mult mai repede supapele, bujiile, segmentii si chiar pistoanele, si performanta marita e mai mult o iluzie.
Marian_2004
Da, poate ca Mondiru sau cartile de specialitate asa spun, dar se refera la situatia ideala. In practica se intampla o groaza de chestii care sa puna bete in roate conditiilor ideale.

De aceea, eu sunt de parere ca PUTIN avans nu ii strica. Dar am zis putin, nu mult. Cat se se miste putin te tot elicea de la radiator inapoi.


Tragedy are dreptate aici: "Multi circula cu avansul marit, cica sa aiba performanta mai buna, dar nu se gandesc ca in timp se uzeaza mult mai repede supapele, bujiile, segmentii si chiar pistoanele, si performanta marita e mai mult o iluzie"

dar eu nu ma refer la un avans asa de dereglat. Doar PUTIN dat inainte, nu dat peste cap. Oricum, fiecare sa si-l puna asa cum vrea, nu e cu suparare... dacii sunt destule pentru toti.
soulraven
deci sa trag si eu o concluzie din topicul asta.....

1. in ce sens se roteste elicea cand pun volanta la 0?
2. la reglajul static, becul trebuie sa se aprinda?sau sa se stinga?
3. de unde incep sa rotesc de delcou? Dinspre baterie spre centru?sau dinspre radiator spre centru?
4. Unde este punctul de 0 grade?
5. Ce fac cand indiferent de sensul in care misc...nu se aprinde sau nu se stinge becul deloc? (am inteles ca este ceva cu avansul centrifugal, sau ceva de genu, ca trebuie ca axul pipei sa ajunga la cap de cursa) cum o rezolv?ce trebuie sa fac?

Pentru astea sunt intrebarile...smile.gif
omegabear
Eu nu obisnuiesc sa trag concluzii dar pot incerca sa spun cum procedez eu.

1. in sensul de rotatie firesc - paletele elicei rotite corect "apuca" aer si-l imping peste motor.
2. la reglajul static, becul trebuie sa se aprinda sau sa se stinga in functie de unde se leaga. Eu il pun intre un surub de masa si surubelul de pe delcou de la ruptor (nu mai stiu daca este sau nu aprins).
3. leg beculetul, pun contact, rotesc maxim in sensul acelor de ceasornic (ca si cum as strange robinetul), apoi rotesc usor inapoi. Ma opresc in punctul in care becul se stinge daca a fost aprins sau viceversa. Daca am trecut, dau iar la maxim in sensul acelor de ceasornic si revin mai usor. La sfarsit tai contactul. Si nu stau mai mult de un minut cu contactul pus. Am timp.
4. exact in locul in care se stinge/aprinde becul (cu volanta la semn) sau mai sigur unde da scanteie (metoda cu bujia de la cil. 1) Eu ii mai dau putin avans... il mai "desurubez" un 2-3 mm.
5. pai nu se poate decat daca este legat becul direct la baterie sau oricum unde nu trebuie sau pur si simplu platina nu mai lucreaza, adica e permanent inchisa sau deschisa - evident motorul nu va mai porni. Ar mai fi varianta in care dumneavoastra incarcati sa rasuciti altceva decat delcoul.... si mai stiu eu ?!
soulraven
mersi mult de tot, maine am sa urmez pasi...sa vedem ce se intampla:)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.