Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Se arde filamentul faza scurta constant pe dreapta
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
piston
Am schimbat vreo trei becuri cu filamentul ars si toate pe partea dreapta faza scurta.
Pe stinga am bec de ani buni,nu tin minte sa-l fi schimbat vreodata.
Care ar putea fi cauza,contact imperfect ( lumineza bine fara intreruperi si pilpiieli ),atit ca nu o duce mult indiferent ce marca de bec folosesc.
Becuri de 55W,nimic special.
sebymesteru
nu-ti joaca cumva farul in suport? daca se misca mult,la gropi si alte minuni se scutura becul ala de-l iau dracii. Electric nu prea are ce sa fie doar daca mai ai vre-un alternator care scoate 16V si de care e legat becul de pe dreapta 052.gif . Ceea ce e putin probabil. Totusi vezi si ce tensiune ajunge la becuri,poate pe stanga ajunge mai putin decat 14V si de-asta tine mai mult....
piston
Se scutura ca merg si pe drum neasfaltat,dar se scutura amindoua farurile...tensiunile ar trebuii sa fie la fel,peste tot pe unde am putut am pus la instalatia electrica suruburi de alama si piulite tocmai in ideea sa am contact electric bun.
Pe spate aveam probleme cu contactul,mai precis contact imperfect la lampi,am cositorit sirmulite izolate pe fiecare bec si le-am legat la borne,de atunci nu mai probleme.La fel am procedat si la lampile de pe laterale la aripile de pe fata,cind se mai sting inseamna ca s-o ars filamentul.
Nu era presar pe sosea care avea chef de lucru sa nu ma opreasca ca nu merge un bec,macar unul...
B17XGG
Bec de proasta calitate. Mai mult ca sigur agreat de RAR prin cunoscutul timbru, RAR care te asteapta la capul podului impreuna cu militianul ca sa iti ia talonul pt. defectiuni tehnice !
piston
Cred ca tot o problema electrica este,am luat becul de la farul celalalt si s-o ars si el dupa doua saptamini...ce-ar mai fi de experimentat,sa iau tensiunea de la celalalt far pe faza scurta si s-o aplic la acest bec sa vedem...sa fortez un pic borna „-” a acestui far cu un consumator mai puternic (1-2 becuri pe faza lunga) sa vad daca duce amperajul fara probleme,ce sa-i mai fac...
sebymesteru
N-ar fi mai usor sa iei un aparat de masura si sa vezi ce tensiune iti ajunge la becul respectiv?
paul_p
In mod sigur nu este o problema electrica.
Nu exista nicio posibilitate ca sa creasca tensiunea pe bec, indiferent de ce defect electric ar putea aparea.

Pana de contact, lipsa legatura masa, fire conectate prost - nimic nu poate provoca cresterea tensiunii care ajunge la bec, peste tensiunea bateriei.

Cel mai probabil becul se strica din cauze mecanice, poate becul nu este perfect fixat in far si are un mic joc care ii permite sa se miste, lucru ce duce la scuturarea filamentului.
piston
Tensiune 14,4V ,becul este bine fixat,am mai tensionat un pic sirmulita de otel care prinde becul in suport si farul este bine fixat si tot a cedat becul.
Am sa fortez un pic consumul pe faza scurta cu doua becuri legate in paralel pe filamentul de lunga sa vad cum se comporta pe un drum cu hirtoape.
O sa fac experimentul ziua si o sa cositoresc pe o dulie de bec ars fire sa le bag in dulia farului iar becurile sa le amplasez sub stergatorul de parbriz astfel incit sa vad comportarea lor in timp ce masina se scutura pe drum neasfaltat.
O sa conectez si voltmetrul la bornele becului si o sa amplasez aparatul de masura pe bord,altcineva o sa stea cu ochii pe aparat,orice variatie de tensiune va fi vizibila.
Sa vad ce-o iesii.
stabil777
Sirmulita de otel?! De ce nu de cupru ? Inainte existau fire izolate din fier ,acestea au fost inlocuite total cu ,Cu.
Fierul nu este bun electric ca si Cu, deci sigur face scinteiute ,contact imperfect oricit l-ai cositori.Curios ca la piese electronice se foloseste fe sau poate ,in aliaj cu altceva la extremitati!
Spun asta pentru ca aveam niste conductori vechi din fe, i-am folosit odata la 220v si am vazut cum intreg firul pe o lungime de trei m s-a inrosit ca o rezistenta la un scurt ,de atunci nu mai folosesc conductori din fe,nu degeaba au fost inlocuiti cu Cu, dar poate asta ar fi cauza si la tine , sau poate nu, doar am relatat.

Ce sa mai zic de sigurantele cele 10 care fara smirlgher sunt vai de ele, deci prefer sigurante de Cu.
Cu este indispensabil in electricitate,un bun conductor, curios iar este ca statoarele se fac din tole de fe!
Cu si Fe ,iar la mijloc un magnet=energie,electricitate!
Deci buba este in soc mecanic sau contact prost.

De obicei facem lucrurile singuri iar atunci greseala ,neatentia este mai mare ca atunci cind ai si un asistent, sau pe cineva cuplat cu mintea la ce lucrezi,inspiratia vine si se rezolva mai usor.
A trebuit sa ard o instalatie electrica ,pentru ca sa vad , o inversare de masa cu plus in tripla pe spate, apoi din zapaceala cinteam tot ce nu aveam nevoie din instalatia electrica ,prin eliminare, pentru ca am confundat si ramas cuplat in minte ca eu umblam la mufa de semnalizare,cind de fapt umblam la cea de pozitie! mad.gif Dar un vizitator intimplator ,a vazut si astfel am oprit genocidul! mad.gif
Conteaza cum privesti, cum asculti ,cum,cum....firar sa fie! wacko.gif
mecanick_maverick
QUOTE(stabil777 @ 13 Aug 2012, 09:39)
Sirmulita de otel?! De ce nu de cupru ? ...
Conteaza cum privesti, cum asculti ,cum,cum....firar sa fie! wacko.gif
*



Ai dreptate la ultima afirmatie , mai citeste de 3-4 ori ce scrie @piston si poate realizezi ca acea sirmulita este un arc de fixare a becului si nu un fir electric .
paul_p
QUOTE(stabil777 @ 13 Aug 2012, 11:39)
curios iar este ca statoarele se fac din tole de fe!

Da, tare curios este de ce miezul magnetic se face din Fe si nu din Cu smile.gif .
Asta a fost o gluma?
stabil777
QUOTE(mecanick_maverick @ 17 Aug 2012, 23:31)
realizezi ca acea sirmulita este un arc de fixare a becului si nu un fir electric .
*


Ok, este ca tine. N-am dreptate.Deci pina la urma e soc mecanic sau electric?
deceneu32
Ati descoperit problema?
piston
Inca nu,m-am procopsit cu o coasta fisurata,abia mai pot merge,de condus masina si de experimente nici vorba.
Cel mai rau este noaptea,oricum stau in pat tot imi vine sa urlu de durere,dar nici ca, calul nu pot dormii in picioare.
Cred ca anul asta nu mai fac nimic,imediat vine iarna,zapada mare si este mai greu de lucrat pe la masina.
val2011
O intrebare ce amperaj are bateria?
piston
72 Ah,sub valoarea asta nu am folosit,iarna-i grea la munte si se simte diferenta de la 55 la 72 in zilele geroase.Cum pisca gerul mai binisor cum incep problemele cu pornirea la cei cu baterii de amperaj mai mic.Si antigelul il tin la -40C,-34C am avut in oras ceva ani in urma.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.