Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pierdere ulei pe la furtunulde de la culburtori.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
kxz
Motorul pierde mult ulei pe la furtunul care leaga capacul de la culburtori la carburator. Din cauza ca motorul mergea un pic neregulat, am tran un furtun care sa duca gazele in exterior, sub masina. Dupa mers mult, la oprire se face si o mica balta de ulei sub masina unde iese acel furtun.
Masina nu scoate pic de fum, motorul trage foarte bine.
Care ar fi cauza si ce solutii de reparare am?
Chitu
Poi e normal , gazele alea sunt mici picaturi de ulei , asa e la toate care au scos furtunul pe sub masina , deci stai linistit happy.gif
maho
Sub busonul de la capacul culbutorilor nu face cumva si "muci", mai ales iarna ?
Am vazut pe-aici prin zona o solutie de retinere a lor, cu un filtru - pahar epurator.
kxz
io stiu ca "asa face toate", dar asta face mai mult. cu furtunul cuplat la carburator masina merge neregulat. carburatorul devine negru rapid. am mai avut una care avea furtun sub masina de la cine am luat-o si nu lasa balta sub masina in 5 minute de la oprire. masina papa ulei, dar nu scoate fum, sa zic ca il ia motorul. tind sa cred ca pe acolo e toata pierderea.
maho
Mananca rahat cine zice ca "asa face toate"; a mea, de exemplu, nu face.
La tine cati km are setul motor ? Poate necesita macar vreo segmentare.
kxz
Azi cineva imi spunea ca acel orificiu de iesire gaze arse e protejat de o tablita pe interiorul capacului. Asa e? La mine nu cred ca am vazut-o...
sebymesteru
Probabil se referea la dublura interioara a capacului de culbutori. Aia are rolul de a retine depunerile si mizeria din motor. Totusi nu cred sa fi scos cineva dublura aia. Daca iti vine atata ulei pe la furtunul acela motorul face presiune mare in carter,probabil,cum spunea si Maho,ar trebui macar segmentat,altfel nu vei scapa de problema asta. Nu stiu cum functioneaza acel epurator de ulei care se monta la oltcit si de care au mai pus unii acolo,dar presupun ca e tot un fel de filtru practic. Daca spui ca-ti face balta sub masina si ala se va imbacsi repede...
1055
Am cunoscut un caz in care presiunea uleiului era asa mare ca uleiul iesea pe linga joja.Ca sa poata ajunge acasa s-a folosit de un furtun pentru a recupera uleiul ce iesea pe la joja si il reintroducea pe la capacul de la culbutori.Din greseala "completase" la motor cu ulei de cutie de viteze .Dupa ce a facut schimbul de ulei si a curatat pe interior in mod EXEMPLAR capacul de la culbutori totul a revenit la normal.Intre "dublura " interioara de la capac si capacul de culbutori se adunase o gramada de mizerie, o mizerie imposibil de descris in cuvinte.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.