Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Trecerea Gpl-Benzina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pickaboom
Salutare Forumisti.
Stie cineva sa imi spuna cum trebuie comutat de pe GPL pe benzina?
Mentionez ca de pe benzina pe GPL trec mai intai printr-o faza intermediara.
E necesara operatiunea si invers?
Multumesc
B31AYZ
QUOTE(Pickaboom @ 18 Aug 2005, 13:51)
Salutare Forumisti.
Stie cineva sa imi spuna cum trebuie comutat de pe GPL pe benzina?
Mentionez ca de pe benzina pe GPL trec mai intai printr-o faza intermediara.
E necesara operatiunea si invers?
Multumesc
*


Da , este necesara .In faza intermediara gpl-benzina se alimenteaza cu benzina carburatorul . Daca treci direct ,se opreste motorul .
draku
da, si eu spun ca e necesara faza asta, desi la mine in cartea instalatiei de gaz spune ca se poate trece direct de pe gpl pe benzina...
dj_coma
se tureaza motorul la 2500-3000 rpm si se trece direct pe benzina fara faza intermediara
Pickaboom
QUOTE(dj_coma @ 18 Aug 2005, 14:03)
se tureaza motorul la 2500-3000 rpm si se trece direct pe benzina fara faza intermediara
*


Vad ca parerile sunt diametral opuse.
Problema mea e urmatoarea: atunci cand trec masina de pe GPL pe faza intermediara, masina se ineaca si da semne ca se opreste.
Daca o trec direct, nu are nici o problema.
Si inca ceva- eu nu pot face trecerea de pe benzina-GPL decat daca masina este turata bine.Adica daca are cel putin 2000 de turatii.
Daca incerc altfel, motorul se opreste.
Stie cineva de ce?
Bobocu'
QUOTE(Pickaboom @ 18 Aug 2005, 11:51)
Salutare Forumisti.
Stie cineva sa imi spuna cum trebuie comutat de pe GPL pe benzina?
Mentionez ca de pe benzina pe GPL trec mai intai printr-o faza intermediara.
E necesara operatiunea si invers?
Multumesc
*




Sal all,
am si eu GPL si am observat ca e mai bine, cand treci de pe GPL pe benzina. indiferent de turatie, fie relanti, fie viteza, e mai bine sa ti in pozitia intermediara timp de jumatate de secunda pana ajunge benzina in carburator, daca tii mai mult o sa trepideze (pentru ca motorul e alimentat si cu gpl si cu benzina), iar daca treci direct fara sa stai macar 1\2 secunde o sa ai un shoc la motor (ca si sum ti s-ar fi intrerupt alimentarea cu combustibil), pana cand ajunge benzina in carburator.
incearca si zi-mi si mie cum a fost. (de preferat incearca cand mergi ca acolo e problema)
fermi
QUOTE(Pickaboom @ 18 Aug 2005, 11:51)
Salutare Forumisti.
Stie cineva sa imi spuna cum trebuie comutat de pe GPL pe benzina?
Mentionez ca de pe benzina pe GPL trec mai intai printr-o faza intermediara.
E necesara operatiunea si invers?


uite cum fac eu la Dacia mea din '99 (cu carburator): GPL-benzina trec direct, in mers, la relanti, masina fiind bagata in viteza fara a tine apasate nici una dintre pedale. benzina-GPL trec prin acea faza intermediara (pana se consuma benzina din camera de nivel a carburatorului).

pentru a nu mai deschide un alt thread. problema la mine ar fi ca de seara pana dimineata benzina din camera de nivel a carburatorului dispare! iar dimineata pe racoare da-i la cama! deocamdata-i vara dar ce ma fac la iarna? cei trei mecanici la care am fost nu si-au putut explica pe unde dispare (nu-i vorba de garnituri sau alte chestii de cauciuc). stiu ca instalatia gpl produce oaresce modificari carburatorului dar sa fie din reglaje?
B31AYZ
QUOTE(fermi @ 25 Aug 2005, 16:57)
uite cum fac eu la Dacia mea din '99 (cu carburator): GPL-benzina trec direct, in mers, la relanti, masina fiind bagata in viteza fara a tine apasate nici una dintre pedale.  benzina-GPL trec prin acea faza intermediara (pana se consuma benzina din camera de nivel a carburatorului).

pentru a nu mai deschide un alt thread. problema la mine ar fi ca de seara pana dimineata benzina din camera de nivel a carburatorului dispare! iar dimineata pe racoare da-i la cama! deocamdata-i vara dar ce ma fac la iarna? cei trei mecanici la care am fost nu si-au putut explica pe unde dispare (nu-i vorba de garnituri sau alte chestii de cauciuc). stiu ca instalatia gpl produce oaresce modificari carburatorului dar sa fie din reglaje?
*



Si eu la fel patesc. Am schimbat membrana pompa sprit , jiglere garnitura carburator .Nimic .Tot asa este .
ionutctn
Cand trec de pe gaz pe benzina trec direct dar moare motorul. Nu am incercat chestia aia intermediara dar promit sa o incerc si sa comunic rezultatul. Pana acum cand treceam de pe gaz pe benzina opream motorul apasam pe benzina puneam contactul si pornea mai greu un pic pana venea benzina in carburator. Oricum nu e mare chestie dc esti nevoit sa opresti motorul ca sa treci pe benzina.....mare lucru
Gabriel Paduraru
Faza intermediara se foloseste numai la trecere de pe benzina pe GPL. In faza intermediara se inchide el valva care este intre refularea pompei de benzina si carb. Astfel motorul functioneaza pana se termina benzina din camera de nivel constant.
La trecerea de pe GPL pe benzina se inchid el valvele de pe gaz si se deschide cea dintre carburator si pompa de benzina. Pana nu ajunge benzina in camera de nivel constant ca sa se umple nu are cum sa mearga motorul. Ori se face trecerea in mers, prin inertie ori turati motorul la 2000 rpm si treceti pe benzina. Trecerea trebuie facuta rapid fara a mai sta in faza intermediara.
Daca benzina fuge din camera de nivel constant ori supapa de la pompa de benzina este defecta (cea de pe refulare) - cauza cea mai probabila - ori jigleorul cu biluta de pe fundul camerei de nivel constant care de fapt este o supapa de aspiratie pt pompa de spritz e defectori garnitura de la pompa de spritz nu etanseaza.
Pickaboom
QUOTE(Gabriel Paduraru @ 2 Sep 2005, 20:59)
Faza intermediara se foloseste numai la trecere de pe benzina pe GPL. In faza intermediara se inchide el valva care este intre refularea pompei de benzina si carb. Astfel motorul functioneaza pana se termina benzina din camera de nivel constant.
La trecerea de pe GPL pe benzina se inchid el valvele de pe gaz si se deschide cea dintre carburator si pompa de benzina. Pana nu ajunge benzina in camera de nivel constant ca sa se umple nu are cum sa mearga motorul. Ori se face trecerea in mers, prin inertie ori turati motorul la 2000 rpm si treceti pe benzina. Trecerea trebuie facuta rapid fara a mai sta in faza intermediara.
Daca benzina fuge din camera de nivel constant ori supapa de la pompa de benzina este defecta (cea de pe refulare) - cauza cea mai probabila - ori jigleorul cu biluta de pe fundul camerei de nivel constant care de fapt este o supapa de aspiratie pt pompa de spritz e defectori garnitura de la pompa de spritz nu etanseaza.
*


Am si eu o problema mai noua.
Nu mai pot porni masina pe benzina.
Eu banuiesc ca el-valva e de vina.
Sau poate mai e si altceva.
Stie cineva cat costa o electrovalva?
ionutctn
La mine ca sa o dau de pe gaz pe benzina moare motorul si trebuie sa ii dau vreo 4 automate prelungi asa ca m-am gandit la urmatoarea solutie.
Desi am carburatie vreau sa imi pun o pompa de benzina din accea de se baga in rezervor (ca la daciile pe injectie) ca sa numai omor demarorul ala degeaba.
Aici vine faza marfa. Vreau ca pompa aia din rezervor sa o leg de butonul de comanda al instalatiei astfel: cand apas pe benzina si pun contactul sa porneasca pompa sa bage iar dupa cateva secunde dau cheie beton. Cand trec pe gaz (apas butonul) vreau sa se intrerupa alimentarea cu curent a pompei din rezervor. Astfel pompa aia nu va mai merge in gol de pomana atunci cand merg pe gaz.
Pompa costa 1,6 mil ROL echipata toata noua din magazin. Mai trebuie un meserias sa mi-o lege cum am spus eu mai sus.
Ce spuneti de asta????
Sunt cu capul de-a dreptul nu-i asa??? radmasa.gif
marianb
QUOTE(Pickaboom @ 18 Aug 2005, 11:51)
Salutare Forumisti.
Stie cineva sa imi spuna cum trebuie comutat de pe GPL pe benzina?
Mentionez ca de pe benzina pe GPL trec mai intai printr-o faza intermediara.
E necesara operatiunea si invers?
Multumesc
*



benzina ----> gpl este trebuie trecerea prin 0(pozitia intermediara), deoarece este necesara golirea carburatorului, cand incepe masina sa dea semne ca nu mai trage, atunci se comuta pe gaz

gpl -----> benzina, se accelereaza masina, aprox 3000 ture, si se poate face trecerea direct, (fara starea intermediara)


eu asa fac..............
SJ-03-WEN
Salut....
Incepand cu data de azi sunt fericitul posesor al unei instalatii GPL Bigas.
Si am o singura intrebare....care poate parea destul de naiva...
Mi-au zis baietii ca atata timp cat temperatura lichidului de racire este mai mica de 40 de grade sa pornesc pe benzina si dupa ce temperatura lichidului creste....sa trec pe gaz....si iata intrebarea: de ude stiu eu cand are lichidul de racire 40 de grade....ca pe ceasul de la bord nu-s trecute nici un fel de grade....si nu prea le am cu aproximarile....sa-mi dea cineva un punct de reper, cam pe unde ar fi 40 de grade....
ionutctn
QUOTE(SJ-03-WEN @ 11 Oct 2005, 19:08)
Salut....
Incepand cu data de azi sunt fericitul posesor al unei instalatii GPL Bigas.
Si am o singura intrebare....care poate parea destul de naiva...
Mi-au zis baietii ca atata timp cat temperatura lichidului de racire este mai mica de 40 de grade sa pornesc pe benzina si dupa ce temperatura lichidului creste....sa trec pe gaz....si iata intrebarea: de ude stiu eu cand are lichidul de racire 40 de grade....ca pe ceasul de la bord nu-s trecute nici un fel de grade....si nu prea le am cu aproximarile....sa-mi dea cineva un punct de reper, cam pe unde ar fi 40 de grade....
*



Hai sa iti spun eu cum se procedeaza. Motorul se porneste cand sunt peste 15 grade afara direct pe gaz pui contact si asculti cum face plamanul pana vine gazul si pornesti.
Cand sunt mai putin de 15 grade afara (toamna-iarna) cand ajungi acasa cu ea sau la destinatia respectiva o treci atunci cand este motorul cald pe benzina (o tii accelerata constant la aprox. 2200 rpm si apesi direct pe benzina). Dupa ce ai trecut pe benzina si masina sta normal pe benzina o lasi 10 secunde sa mearga la ralanti pe benzina sa ii vina benzina peste tot pe acolo astfel incat a doua zi dimineata sau ma rog cand vrei sa mai pleci cu ea sa iti faciliteze o pornire usoara pe benzina. Iar dimineata pornesti pe benzina, incalzesti motorul frumos si dai pe gaz prin faza intermediara.
cristi74
Pornesti pe benzina si dupa ce parcurgi vreo 2 km o treci pe gaz prin faza intermediara. Cand treci pe gaz sa nu ai acceleratia apasata. O apesi usor dupa ce ai trecut pe gaz. Trecerea de pe gaz pe benzina se face direct, fara faza intermediara (la faza intermediara gazul e taiat), tot asa sa nu ai apasata acceleratia.
Pickaboom
QUOTE(cristi74 @ 12 Oct 2005, 12:48)
Pornesti pe benzina si dupa ce parcurgi vreo 2 km o treci pe gaz prin faza intermediara. Cand treci pe gaz sa nu ai acceleratia apasata. O apesi usor dupa ce ai trecut pe gaz. Trecerea de pe gaz pe benzina se face direct, fara faza intermediara (la faza intermediara gazul e taiat), tot asa sa nu ai apasata acceleratia.
*


Eu nu am mai auzit pana acum asa ceva.
De ce nu trebuie sa ai acceleratia apasata?
Ce legatura asre?
Problema mea e urmatoarea: dupa ce trec de pe gpl pe intermediar, indiferent de turatia masinii,se opreste.
Repet, indiferent de turatia masinii.
Am incercat si la 3000 de turatii, masina tot s-a oprit.
Cristy
Si la mine se opreste, tin pe intermediar cateva secunde si apoi trec pe benzina
cristi74
QUOTE(Pickaboom @ 12 Oct 2005, 14:46)
De ce nu trebuie sa ai acceleratia apasata?
Ce legatura asre?


Are legatura fiindca se smuceste masina si de aceea trebuie apasata fin acceleratia.
Trecerea de la gpl la benzina se face fara faza intermediara (de aceea se opreste motorul) dar sa fii in miscare obligatoriu. Faci trecerea pe benzina cand mai ai 100 m pina la destinatia unde opresti, nu dupa ce ai oprit.
4star
Eu fac trecerea de pe benzina pe gaz prin faza intermediara.
Daca sunt in mers, o simt cand da semne ca nu mai are benzina si atunci comut pe gaz. Daca sunt oprit o turez la 2000 si stau cu degetul pe buton si ochii pe turometru. Cand scade turatia comut pe gaz.
Trecerea de pe gaz pe benzina prefer sa o fac in mers pentru ca este mai bine. O trec in treapta a 2 sau a treia si comut direct pe benzina cu acceleratia apasata putin cat sa mearga constant (nu accelerat si nu in frana de motor ca altfel te zgaltie). In mers, benzina ajunge mai repede in carburator si nu moare motorul.
Daca am uitat sa o trec in mers , o trec si pe loc. Tot direct. Turez la 2-3000, comut si dau pedale la acceleratie. Motorul se opreste intre timp dar dau la demaror si dupa vreo 8 sau 10 pedale o ia.


Gabriel Paduraru
QUOTE(ionutctn @ 7 Oct 2005, 10:36)
La mine ca sa o dau de pe gaz pe benzina moare motorul si trebuie sa ii dau vreo 4 automate prelungi asa ca m-am gandit la urmatoarea solutie.
Desi am carburatie vreau sa imi pun o pompa de benzina din accea de se baga in rezervor (ca la daciile pe injectie) ca sa numai omor demarorul ala degeaba.
Aici vine faza marfa. Vreau ca pompa aia din rezervor sa o leg de butonul de comanda al instalatiei astfel: cand apas pe benzina si pun contactul sa porneasca pompa sa bage iar dupa cateva secunde dau cheie beton. Cand trec pe gaz (apas butonul) vreau sa se intrerupa alimentarea cu curent a pompei din rezervor. Astfel pompa aia nu va mai merge in gol de pomana atunci cand merg pe gaz.
Pompa costa 1,6 mil ROL echipata toata noua din magazin. Mai trebuie un meserias sa mi-o lege cum am spus eu mai sus.
Ce spuneti de asta????
Sunt cu capul de-a dreptul nu-i asa???  radmasa.gif
*



Asa cum s-a mai spus trecerea de pe gaz pe benzina se face din mers, direct si nu prin faza intermediara. La faza intermediara sunt taiate si gazul si benzina. Cand cobori o panta mai mare poti da pe intermediara si ai si frana de motor si servofrana (nu scoateti din viteza).
Ideea cu pompa de benzina e misto, cred ca am sa o fac si eu. Se procedeaza in felul urmator:
Se elimina pompa mecanica si se aplica flansa oarba.
Se elimina electrovalva de pe refularea pompei de benzina si se pune in locul ei un releu de far.
Releul de far va comanda pompa electrica de benzina, nu ai nevoie de nici un intrerupator suplimentar.
eu am mai facut o imbunatatire, la mersul in gol fortat (la coborarea unei pante lungi cand turatia motorului este peste 1500) am un releu care intrerupe gazul. Economia este sesizabila, in oras cand ma apropii de stopuri sau treceri de pietoni fac frana de motor, nu scot din viteza si am reusit sa economisesc 2 %. In afara economia este sesizabila in functie de drum. Daca mergeam inainte cu 80-90 consumam 8, acum merg cu 110 si cu economizor ia numai 8,5. daca mergeam inainte de montarea economizorului cu 100 - 110 imi lua cam 9-9,5%.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.