Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme incarcare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dumitrescu12
Salutare,in primul rand vreau sa imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie.
Bun, problema mea suna astfel: intr-o seara am constatat in timp ce mergeam cu masina ca voltmetru din bord imi arata ca nu am incarcare. Odata ajuns acasa(cu emotii sa nu ma lase pe drum,fiind nevoit sa circul cu farurile aprinse),am parcat masina si am incercat sa o pornesc,sa vad dak mi-a descarcat bateria,evident ca da. Am pus bateria pe redresor pana dimineata, iar dimineata a luat-o la sfert, insa incarcarea mea nu dadea nici un rezultat. Am schimbat puntea de diode cu una noua,deoarece in urma masuratorilor aveam o dioda arsa si am remontat alternatorul, rezultatul fiind incarcare pana pe partea hasurata al volmetrului din bord. Am inlocuit alternatorul cu un alt alternator pe care un prieten mi l-a garantat ca e buna,rezultatul fiind acelasi.Am pus alternatorul pe direct(eliminand releu) si nu apare nici o schimbare. Am zis, OK, macar incarca peste rosu, am aprins farurile, motor turat si incarcarea mea a trecut instantaneu pe rosu.Am masurat cu un volmetru digital incarcarea,aceasta indicant 12,8.

Astept un sfat...pentru ca nu ii dau de cap iar in zona mea electricieni auto sunt pe cale de disparitie sau lucreaza "babeste",ceea ce nu ma incanta.
sorin1983
e posibil defect si alternatorul ala... cauta altul si masoara cu voltmetrul digital(care arata ok altceva, spre exemplu baterii de telecomanda etc). nu mai lua de bun ce delireaza ala din bord.
releul de incarcare l-ai verificat? ai unul de schimb?
Wolfman
Mai degraba pare a fi defect releul de incarcare... De care e, electromecanic sau electronic?
sorin1983
dupa an cred mai mult ca sigur ca e electronic... si nici nu e prea scump, uite aici exemplu:
http://www.alexbeagroup.bizoo.ro/vanzare/2...lectronic-Dacia
bygy007
si ia uita-te citamai topicul de se refera la incarcare
si o recomandare vezi alternatoru , apoi masoara releul
dumitrescu12
Releu electronic...

Spuneti-mi cum as putea sa le verific pe fiecare in parte ...o sa incerc ce am citit in postarea data de bygy007
Orice sfat este bine primit deoarece trebuie sa ii dau neaparat de capat.Deja am nervii intinsi la maxim...
mecanick_maverick
In raspunsul lui @bygy007 ai raspunsuri la toate întrebarile tale trecute, actuale si viitoare referitoare la sistemul de încarcare - trebuie doar sa faci click pe cuvintele underlined !
dumitrescu12
revin dupa masuratorile de rigoare...
marius100
Aceeasi problema am avut-o si eu acum cateva luni, am schimbat releul de incarcare, alternatorul chiar si bateria dar indica tot la fel. Atunci am luat-o pe partea de contacte electrice, am desfacut masa alternatorului (firul de cupru neizolat care merge de la alternator la caroserie) am curatat bine tabla de la caroserie, am inlociut saibele cu unele noi ca cele vechi erau cam ruginite, am pus totul la loc si problema a disparut. Iti recomand prima data sa verifici acel contact si abia dupa aia sa treci la verificarea releului de incarcare, alternatorului etc.
dumitrescu12
Of ce zi incarcata pana in momentul de fata ... m-a rugat un prieten sa ii fac blocul de lumini la un volvo deci de a mea nu prea am avut cine stie ce timp,insa am facut niste masuratori...

Am sunat un prieten care are ceva cunostinte auto ,chiar vaste, si l-am intrebat cum pot verifica incarcarea pana sa ajunga in releu. Mi-a spus sa vin cu un plus pe "lamela" unde se prinde papul de excitatie si sa masorm, cu motorul pornit evident, iesirea de la alternator. Voltmetrul imi indica 14,20 fara nici un consumator,imediat ce am aprins farurile mi-a scazut la 11,90, masina fiind turata la 2000 rpm.

Am masurat cu motorul pornit tensiunea dintre masa si borna DF de la relul, acesta indicandu-mi o tensiune de 11.90 cu mici variatii.

in concluzie cred ca tot alternatorul ar fi problema daca moare pe direct in sarcina ... am dreptate? Urmeaza ca imediat ce ajung la mami la servici unde am la dispozitie sculele necesare sa demontez alternatorul sa verific diodele...
Intrebare: se pot arde diodele instantaneu de cum pun alternatorul pe masina ? Sa am vreun scurt pe instalatie ?
bygy007
1 daca aveai scurt iesea fum mult sau in cel mai rau caz foc

2 verifica puntile de diode daca ai releu incorporat , vezi ca ai 2 , una cu 3 diode si una cu 6 aia principala
3 verifica rezistenta rotorului starea periilor si a inelelor
4 releul la 14,2 este bun

deci problema ta este in alternator dar nu la releul de incarcare
dumitrescu12
Am curatat toate contactele electrice ce tin de incarcare,nici o imbunatatire... maine ma apuc sa desfac alternatorul, problema e ca diodele si carbunii stiu sa ii verific dar cred ca la restul imi prind urechile... sper sa reusesc. In seara asta iar am pus bateria pe redresor sad.gif

La cel vechi care l-am dat jos dupa masina am gasit aseara 2 diode arse, ramane sa il fac bucatele sa verific rotorul si statorul, dar imi da de furca surubul ala de 24...
dumitrescu12
QUOTE(bygy007 @ 17 Aug 2012, 22:10)
si ia uita-te citamai topicul de se refera la incarcare
si o recomandare vezi alternatoru , apoi masoara releul
*



Revin dupa inca 2 zile de chin fara nici un rezultat.
Deci ... am verificat punte de diode si am schimbat diodele strapunse,am montat alternatorul pe masina impreuna cu un releu electronic nou si tot nu am incarcare.Am 13,20 pe iesirea de la alternator si 12,80 pe baterie. E normal sa difere aceste 2 valori ? Am pus incarcarea pe direct si tot nu incarca,asa ca m-am gandit sa desfact tot alternatorul. Am masurat statorul prin toate combinatiile papucilor ce se leaga la blocul de diode si e OK(rezistentele au valori egale). Am masurat rotorul si rezultatele sunt cele din poza atasata. Aici am o nedumerire,daca acele masuratori trebuiau sa dea 0. Am incercat si cu un alt alternator,pe care ce`i drept mi l-a dat un prieten si mi-a zis ca e bun,dar nu l-am desfacut sa verific si tot acelasi rezultat la masuratori.

Spuneti-mi ce sa mai fac, care e schema incarcarii? ca am citit ca trece ceva prin contact,bloc de lumini etc si as vrea sa verific pe acolo, sa nu ma "fure". Daca nu e cureaua stransa foarte tare poate sa nu imi incarce la capacitate? Dar chiar si asa, de ce ar muri de tot incarcarea cand pornesc un consumator oarecare?
maho
Cureaua sa aiba maxim 10 mm sageata (deformatia la apasare, fata de orizontala). Daca e mai larga, evident ca nu incarca sufucuent, poti sa o intinzi ridicand alternatorul pe segmantul circular. Desi, daca initial (la montaj) a fost de dimensiune corecta, mai degraba s-ar fi franjurat / rupt in functionare, decat sa se lase atat (> 10 mm).
bygy007
daca ai masurat rotoru si da ca in poza e defect pune altul , el trebuie sa dea doar intre inele 4 ohmi si atit , cu axul nu trebuie sa dea

se masoara pe scala de 200 ohmi
dumitrescu12
QUOTE(bygy007 @ 21 Aug 2012, 23:54)
daca ai masurat rotoru si da ca in poza e defect pune altul , el trebuie sa dea doar intre inele 4 ohmi si atit , cu axul nu trebuie sa dea

se masoara pe scala de 200 ohmi
*



"Cine nu are batrani sa-si cumpere"-vorba asta e perfect valabila si astazi.
Ieri am aflat de cineva care se ocupa cu asa ceva si am fugit la el.Prima data mi-a spus sa schimb cureaua ca cica "NU INCARCA LA CAPACITATE CA AI CUREAUA SLABA". Am cumparat curea(proasta ca doar asa am gasit), am montat-o si nici un rezultat. Am fost iar peste el si avea omul un alternator acasa care il tinea de verificari. Cum l-am pus pe ala instantaneu parca masina mea era alta. Bun, deci am tras concluzia ca problema masinii mele este alternatorul. Batranul m-a intrebat daca mai am vreun alternator la mine si din intamplare l-am avut pe cel al masinii pe care il desfacusem, verificasem(cel de la cara v-am dat masuratorile), dar nu il mai montasem ca a intervenit ceva si nu am mai apucat sa termin.Pur si simplu a luat si a montat piesa cu piesa si totul a mers brici. Nu era nimic stricat pe alternatorul ala,dar ce avea nu pot sa imi explic. Acum am o incarcare de invidiat(14,23 - 2000 rpm). Cel mai important e experienta acumulata din toata povestea asta.
bygy007
da bine, masuratorile tale la ala din poza indica rotor defect , bobina face contact cu axul
dumitrescu12
QUOTE(bygy007 @ 23 Aug 2012, 00:09)
da bine, masuratorile tale la ala din poza indica rotor defect , bobina face contact cu axul
*




Scuza-ma,m-am exprimat eu gresit in poza... Vroiam sa preciez ca nu exista continuitata intre ax si bobinaje de aceea am scris R=0. Acum mi-am dat seama de greseala comisa.Spre rusinea mea,student la electronica sad.gif
bygy007
radmasa.gif si eu sint de meserie electrician biggrin.gif

eu am dat o informarie pe ce am vazut tongue.gif

eu reparam generatoare cu puteri mult mai mari decit alternatorul de dacie , constructiv se aseamana ,
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.