Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Merge ,dar nu prea
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Adrian.
Masina in cauza este o dacie 1310 din 1981.

A intrat pe mana mea recent. Am luat-o la verificat si am constatat multe neregularitati.

Pe scurt , in momentul de fata doua probleme au prioritate.

1. se zgaltaie in ultimul hal la relanti , dar doar pana se incalzeste motorul

Am reglat avansul dupa ureche cand motorul era cald si mergea bine indiferent de turatie . Cu metoda becului, volanta la semn , etc, metoda descrisa pe forum in amanunt , intampin o problema oarecum hazlie.

Firele de la bec le leg unul la surubul de pe delco, de unde vine si firul de la bobina si unul la masa. Ei bine , nu se aprinde becul . Evident, becul e bun smile.gif Cred ca fac ceva gresit mai mult ca sigur .

Platina e noua si reglata la 0.4

Bujii noi reglate la 0.7

Capac delco nou .

Avans vacuumatic reglat . Tot cu motorul cald si mergea struna , fara rateuri .

Culbutori reglati corespunzator.

Problema apare doar cu motorul rece .


2. Atunci cand scot furtunul cu duza si il astup cu degetul motorul nu se opreste. Am suspectat ca trage aer fals si am schimbat garnitura de sub carb. si cea de la galeria de admisie.
Furtun si duza noi .
T-ul in stare buna la fel ca si restul furtunelor.

Verdict: face la fel. Am impresia ca nici nu se modifica relantiul

Multe din probleme pe care le avea le-am rezolvat citind topicurile de baza de pe aici insa am ramas cu astea doua bube.




val2011
Un fir acolo si unu pe +..
Este normal sa tremure motorul pana se incalzeste mai ales daca relantiul este mai jos atunci.
Adrian.
Un fir acolo adica unde? pe capacul de la delco ?
Si la care plus te referi ?

Tremura dar nu e tremuratul ala de motor rece. Te zgaltaie rau de tot.
val2011
Un fir la surubul de la delcou si unu pe plus la bobina avand contactul pus in acest timp. Sau mai este o metoda scoti fisa bobinei de la capac delcou si o tii aproape de (-) caroserie si invarti delcoul pana da scateie.
Adrian.
Voi incerca si revin cu rezultatul. Multumesc
sebymesteru
Ce bujii i-ai pus? Dupa cum spui la rece o bujie sau chiar doua iti fac figuri,motorul merge in 3 cilindrii si de-asta se scutura. Masoara si fisele,sa nu aibe rezistenta mare sau sa difere mult intre ele,daca-s vechi mai bine pui siliconice de Tesla. Daca spui ca restul e ok,ar trebui sa mearga.
Adrian.
Bujiile sunt noi dar sunt Brisk deci e posibil . O sa le schimb cu unele bosch care sigur merg .
krapcarasu
ramai pe brisk, sunt f bune n17yc pt 1300, n15yc sunt pt 1400
tatabobu
Tremura la fel si cu socul tras?
Adrian.
Am reglat avansul la 0 , metoda becului. In situatia asta masina nu porneste deloc . Ca sa mearga trebuie sa ii dau avans .
Platina e reglata .
Am incercat si cu o bobina noua si la fel face.

Cu socul tras nu tremura deloc. Sa fie cnc prea mic? L-am reglat la 7/13
sebymesteru
Daca nu porneste cu avansul la 0 inseamna ca avansul vacuumatic nu functioneaza si-i posibil ca de-aia se si scutura. Daca sta la ralanti cu socul putin tras posibil sa fie nivelul mic. Asa face si la mine pe benzina,dar nu ma deranjeaza,nu merg pe benzina decat din an in pasti,cand raman fara gaz. Regleaza nivelul la jumatea planului inclinat,nu toate plutitoarele sunt la fel plus ca te mai fura si garnitura de la capacul carburatorului.
Adrian.
Avansul vacuumatic functioneaza l-am testat. O sa il modific sa vad ce zice
bucatzel
QUOTE(Adrian. @ 23 Aug 2012, 13:15)

Cu socul tras nu tremura deloc. Sa fie cnc prea mic? L-am reglat la 7/13
*



Fie asta, fie ti-i vreun jigler infundat. Mai poti verifica si sita de la intrarea in carburator, sa nu se fi adunat mizerie in ea. Din ce zici, astia-mi par a fi primii suspecti.
Adrian.
Am reglat avansul vacuumatic dar masina tot nu porneste cand am avansul initial la 0

23 Aug 2012, 13:31:
Carburatorul a fost curatat cu atentie . Benzina folosita era proasta si cu multa mizerie . Am curatat tot traseul de alimentare , am montat filtru, are benzina buna in ea ...
Nu inteleg refuzul de a porni cu avansul la 0 . Sa fie de la culbutori ? I-am reglat dupa metoda descrisa pe forum si a mers ca lumea , fara tacaneli .

Daca ii maresc avansul o ia imediat .
B17XGG
Ai servofrana ? Daca da, verific-o sa nu traga aer pe acolo.
corbex
SIgur ai reglat avansul al 0? Vezi ca sint mai multi de 0. icon_mrgreen.gif
Adu volanta la 0.
Scoate fisa centrala de la bobina si tine-o linga un element de caroserie.
Pune contactul.
Roteste delcoul, cit mai mult, in sens invers acelor ceasornicului.
Il rotesti din nou, in sensul acelor ceasornicului, usor, pina da scinteie.
Il fixezi asa.
Ca sa verifici, bagi masina in viteza 5, tragi de ea pina vine volanta la semn, cu contactul pus. Scoti din nou fisa centrala si o pui linga caroserie. Impingi masina in spate pina volanta se duce inapoi 15-20 grade. Apreciezi ochiometric. Tragi iarasi de ea, spre inainte. Cind volanta e la semn, concomitent trebuie sa auzi si scinteia

Daca nu rotesti delcoul in directia potrivita, nu obtii avans 0.
Bujii bune pentru dacie sint si sinterom. Nu marca e importanta, ci specificatiile producatorului pentru diferite tipuri de motor. Verifica rozeta de la avansul vacuumatic. De obicei se pune pe ultimul dinte.
In furtunul de recirculare, pe linga T-u, trebuia sa fie un inel care obtureaza partial futunul Il mai ai?
B17XGG
Procedeul este ok numai ca miscarile facute cu delcoul sunt exact invers ca sens de rotire. Categoric este vorba despre o eroare materiala "din fuga condeiului" dar care trebuie indreptata pt. a nu deruta colegul aflat in nevoie.
Adrian.
Multumesc b17xgg . Ai dreptate miscarile sunt invers si le-am respectat cu atentie. O sa incerc si cu fisa sa vad eu cu ochii mei scanteia.

Duza o am , am specificat si in primul post. Problema e ca astup cu mana acel furtun si masina nu da semne sa se opreasca.
B17XGG
Si, cum am postat mai sus, daca ai servofrana, verifica sa nu se traga aer in galerie pe la ea (manseta uzata, membrana fisurata, supapa unisens fisurata).
sebymesteru
Totusi Adrian,nu inteleg de ce te cramponezi atat de tare de chestia cu avansul la 0? Daca il dai putin mai mare si porneste,merge bine si nu detoneaza,cu ce te incalzeste ca nu-i fix la 0 static? Mai e o chestie cu reglajul la rece. Daca ai intinzator hidraulic la lantul distributiei,atunci cand motorul nu e pornit,lantul sta destul de moale,decaland oarecum distributia si implicit rotatia delcoului. Daca dai capacul jos de la delco si invarti de motor,rotorul delcoului se invarte. Daca invarti invers acum de motor si rotorul nu se invarte imediat,ci cu o intarziere,ai intinzator hidraulic si e o posibilitate ca si de-acolo sa te minta la reglarea statica. Cel mai bine e sa reglezi cum spunea BOA,cu motorul accelerat la 3000-3500rpm misti delcoul pana obtii turatia maxima si il lasi asa. Daca nu tine bine ralantiul,umblii la avansul vacuumatic pana sta la ralanti ok. Eu zic ca asa e cel mai bine.
Adrian.
Ai dreptate seby . Eu am reglat tot pas cu pas la masina ca la carte si la partea cu avansul au fost probleme . Nu ma deranjeaza ca nu vrea cu el la 0 . Doar sa mearga decent
Voi verifica ceea ce mi-ai spus tu legat de intinzator .
Am facut un drum cu masina asa ca am ceva updateuri .

Inainte sa plec motorul era la 80 de grade asa ca am reglat avansul , dupa ureche , am reglat si vacuumaticul , relanti surub amestec . Masina mergea rotund , mai se auzea "poc" in toba din cand in cand dar destul de rar .
Cand aprindeam farurile turatia scadea destul de mult ( o sa verific ce becuri am ) si se deregla mersul motorului , incepeau tremurici smile.gif . Pot face ceva pt a ameliora acest efect ?

Apoi problema cea mai deranjanta : am prins ceva semafoare , motorul s-a mai incins , a pornit ELV si cand am parcat , am ascultat motorul si se dereglase , dadea rateuri , de abia mai tinea relantiul . Mentionez ca delcoul l-am strans , deci nu s-a dereglat .
Ideea este ca nu pot pastra un mers frumos al motorului in mod constant .

PS: Servofrana nu am , am omis sa mentionez .
Alte aspecte legate de masina care pot conta in identificarea problemei :

Sub nici o forma nu pot sa depasesc 80km/h

La vreo 20-30 min de la oprire porneste greu. Inclin sa cred ca este vb despre vapor lock .

Am miscat de axul delcoului st-dr sus jos si exista ceva joc .


Multumesc tuturor pt sfaturi . Va voi tine la curent cu dezbodamantul acestei situatii .
sebymesteru
Avand in vedere ca masina are niste ani,daca spui ca nu poti depasii 80,fie avansul centrifugal e blocat,fie ai carburatorul infundat. Mai influenteaza ceva si avansul static,dar nu in halul ala. Cand avansul static e mic,motorul e puturos si nu trage,plus ca porneste greoi. Vapor-look nu stiu daca e dupa 20-30 de minute de la oprirea motorului. Ca nu prinde viteza,poate fi si din nivel mic in CNC sau pompa de benzina nu mai baga suficient debit.
krapcarasu
misca de pipa sa vezi daca simti arcurile din delcou, limitarea la 80 e ca nu ai suficient debit, nu incepe sa se si scuture la un deal mai mare?
Adrian.
Nu am urcat cu ea o rampa mai mare acum dupa ce am reglat-o .Inainte am urcat fara mari probleme. Am in apropiere si voi face un test .

Arcurile alea ( de la avansul centrifugal ) imi par cam slabe asa la ochi/mana fara sa demontez delcou.

Cum pot verifica daca sunt blocate sau daca functioneaza corect. ?

Legat de carburator seby, nu e infundat caci l-am tot curatat, am montat si filtru .

In ceea ce priveste debitul stiu ca pompa de benzina e noua , nu e montata de mine , era pe masina. Cum sa o verific? am citit metoda cu sticla si cei 700-800 ml pe care trebuie sa ii regasesc in recipient pana la consumarea benzinei din CNC . E corect asa ?
corbex
"Poc"-ul pe care ti-l da in toba nu e, cel mai probabil, de la avans, ci de la distributie. Verifica, cu rabdare, jocul culbutorilor. Uzura laq culbutori (deteriorarea suprafetei de contact cu tija impingatoare) face ca acest joc sa devina variabil (tija se aseaza de fiecare data altfel, din cauza uzurilor). Merita cercetat si aspectul asta.
In situatie de uzura, e de preferat sa lasi jocul mai mare. E mai bine ca o supapa sa deschida putin mai tirziu decit sa nu inchida cum trebuie.
Ai schimbat lantul de distributie de curind?
sebymesteru
Cat priveste partea cu rateurile in evacuare,eu sincer n-am reusit sa o fac niciodata sa nu mai dea cate unul-doua chiar si dupa ce reglam culbutorii. Nu am uzura vizibila la talerele supapelor si nu am tije strambe si chiar daca per ansamblu motorul merge rotund,tot mai "stranuta" cate una in evacuare. Poate fi si din aprindere probabil,dar daca nu da rateuri des,nu ma deranjeaza. Sunt curios cum merge cu senzor,platina e platina,e un sistem mecanic care are si el limitarile lui,cineva de pe aici vroia sa faca o aprindere electronica cu pic si se lovise tocmai de problema asta,platina nu dadea 1 si 0 cum trebuie si motorul mergea aiurea. Mai e si uzura delcoului,uzura lantului si pinioanelor de distributie,sunt multe variabile pe care nu le poti controla exact...
corbex
Nu m-am referit la uzura talerelor supapelor, ci la suprafetele de contact ale culbutorului cu coada supapei si tija impingatoare.
Fa experienta! Lasa distanta de 0.25 si vezi daca-ti mai da rateuri. Marirea distantei e un antidot la uzurile de care ai amintit.
pcostica
rateurile in esapare sunt si de la scanteie slaba. Schimba bobina de inductie si vezi ce se intampla.
Bafta!
corbex
Ar trebui sa testeze toate astea. Bujii noi sau sigur functionale, bobina, fise, delcou, luate de la o alta masina. Intr-o ora elimina principalele cauze posibile. Face si reglajul mai mare al culbutorilor. Dacda nu e de la ei, ii aduce la distanta standard. Daca e de la ei, trebuie sa aibe in vedere o refacere a distributie (lant nou, culbutori noi). Eventual o verificare a starii scaunelor de supapa.
Adrian.
Va multumesc tuturor pt sfaturi .

Capac delco nou
Bujii noi
Am incercat cu alta bobina si la fel face .
Raman restul de verificat .

0.25 indiferent ca e admisie/ evacuare ?

Revin cu updateuri .
B17XGG
Daca nu este montata aprindere electronica nu trebuie neglijata verificarea calitatii condensatorului (substitutie).
Adrian.
Maine voi reveni cu noutati dupa ce verific o parte din lucrurile mentionate aici .

Pana atunci insa , am mers cu masina si am observat doua lucruri :

1 . Fisele sunt terminate , fura curent intr-o veselie .

2 . La aprox 80 de grade mersul motorului este rotund. Temp insa creste pana aproape de 95 grade pe ceas .Mersul motorului se deregleaza la temp asta .
Ma gandesc sa schimb termostatul cu unul mai rece . In cazul asta trebuie schimbata si termocupla de la Elv?
sebymesteru
Da,trebuie schimbata daca vrei sa ti motorul mai rece. Altfel,atata timp cat mergi la drum intins,temperatura nu va urca,dar in oras sau cand stationezi mai mult va urca inevitabil pana la temperatura de plecare a termocuplei. De cat ai acum termostat si termocupla?
Adrian.
Am reglat culbutorii la 0,25 si in afara de un tacanit mai pronuntat mersul motorului nu s-a schimbat.

Pe langa asta , am curatat ca lumea carbul , ca sa fiu sigur, am reglat nivelul in CNC la jumatatea planului inclinat si am testat debitul pompei de benzina.

Cantitatea a fost de 701ml de benzina pana la terminarea benzinei din carburator , cu nivelul de mai sus . Din ce am citit , este o valoare normala.
tatabobu
Eu te intrebasem de soc pentru ca de multe ori am auzit oameni plangandu-se ca le merge prost masina pana se incalzeste, dar nu trageau socul. Verifica acum si comportarea in sarcina. Vezi ca problemele pe care le are motorul la 95 de grade si nu le are la 80 s-ar putea sa fie tot din cauza fiselor.
Adrian.
Am incercat si cu o alta bobina si cu un alt condensator dar fara rezultat.

Am schimbat fisele si mersul motorului a devenit un pic mai rotund . relantiul este ceva mai ok.

Insa am cateva nelamuriri:

1. Daca aprind farurile se deregleaza relantiul si masina tremura zdravan.

2. Acel mers rotund mentionat mai sus este valabil doar la temp optima de 80 de grade.

Masina o pornesc cu socul tras, si cand temp apei trece de 40 de grade elimin socul insa masina merge foarte urat .

La celalalte doua dacii pe care le-am avut imediat dupa 40 de grade masina avea un mers rotund si nu era nevoie de soc.


Am asa un sentiment ca e posibil sa fie o chestie banala...

Pe sistemul doar surprize placute, acuma a inceput sa se inece cand merg cu ea ceva mai turat. ( Vit. IV - 80 km/h)




17 Sep 2012, 09:32:
Am uitat sa mentionez. Cand este rece motorul da numai rateuri.
sebymesteru
De curiozitate,la cat ai reglat tu ralantiul ala? ca daca il ai la 800,e clar ca atunci cand aprinzi farurile se duce dracu',mai ales daca cumva ai si becuri mai maricele in faruri si/sau pe pozitii in spate iti merg filamentele de 21w nu cele de 5w. Regleaza avansul asa: cu motorul cald,tureaza la 3000rpm si tine-o asa. Misca in acelasi timp de delco stanga-dreapta pana gasesti turatia maxima si lasi delco-ul asa. Vezi ce zice apoi si ralantiul,daca e mic,mareste-l la 850-900rpm,nu mai mult. A,pentru linistea ta si a motorului,daca nu o ai deja,monteaza o aprindere electronica AT011,e 35-40 de lei dar isi face toti banii. Nu te incapatana pe ideea ca trebuie sa mearga si clasic cum am patit cu multi. Da,trebuie sa mearga si poate sa mearga,dar la fel de bine poate face figuri,plus ca platinele sunt de toata jena si se impusca f.des,condensatorii sunt facuti cine stie din ce materiale,etc.
Adrian.
Salutare !

Am rezolvat problema prioritara . Am inlocuit delcoul cu totul .Acum merge rotund la aprox 2min dupa pornire, practic atunci cand temp atinge 40C. Mersul motorului a devenit mai regulat, pot sa merg cu 80 km/h fara sa imi fie mila de masina ca se chinuie.

Sunt nedumerit care a fost cauza problemei tinand cont ca pe vechiul delcou am schimbat condensator, platina , capac, lulea, fara rezolvare. Inclin sa cred ca a fost de vina avansul vacuumatic.

Seby multumesc pt sfaturi , avansul il reglez exact cum ai spus tu . O sa montez o aprindere electronica in curand.

O intrebare: la scurt timp dupa ce o opresc ( max 1min) daca dau la cheie porneste greu . Ce ar trebui sa verific. ?

Mai fac drumuri si revin cu feedback smile.gif
val2011
Daca ai gpl verifica sa nu ii vina prea mult gaz.
Oricum nu stiu cat de buna este metoda avansului cu 3000 rpm. Avansul se regleza prin invartirea motorului pana ajunge volanta la semn dupa care invarti delcoul invers acelor de ceasornic tinand totodata si fisa de la bobina aproape de masa pana da scateia.
Adrian.
Nu am gpl .

Problema cu avansul am mentionat-o in primele posturi . Cu el la 0 nu porneste.
sebymesteru
Pai fie face vapor-look,fie nu inchide bine cuiul poantou si baga benzina in galerie si ti-o ineaca,fie da pe langa ciocul de la spritz benzina,la fel problema de etansare,de care mai scria cineva nu demult intr-un post. Ai tavita de sub carbelitor?
Adrian.
Se apropie ITP-ul si vreau ca masina sa fie brici . Nu neaparat de dragul inspectiei , ci pt mine .

Astfel, am intampinat doua probleme in aranjarea masinii:

1. Cum verific jocurile la roti / pivoti etc?

Am miscat de roata cu mainile amplasate in dreptul orelor 12 si 6 pt jocul de pivoti -rulment => foarte putin joc

Am miscat de roata cu mainile amplasate in dreptul orelor 9 si 3 pt jocul bieletei. => la fel , foarte putin joc.

Asta pe partea stanga . Pe dreapta exista si mai putin joc , aproape insesizabil .

Eu stiam ca nu trebuie sa existe joc absolut deloc . Este corect cum am procedat ?

Exista alte metode?

2. O sa schimb tot ce e necesar la sistemul de franare. Cu ocazia asta as dori sa testez repartitorul de frana. Masina a stat destul de mult.
A circulat putin in ultimii ani si atunci doar cu o singura persoana. Ma gandesc sa nu fie blocat .

Cum il testez?

Cateva observatii :

Masina nu trage in nicio directie indiferent de viteza ; la fel, atunci cand plec de pe loc lasand volanul liber sau la franare .

Bucsele / burdufele nu prezinta crapaturi rupturi etc. Sunt in stare buna.

Va multumesc smile.gif
Hacker
Daca nu ai indemanare in a simtii jocurile mai bine te duci si dai 30 lei si iti verifica un mecanic. joc mic poate fi dat si din rulmenti, nu doar din, pivoti si capete de bara. Cand ai mainile la ora 9 si 3 verifici jocul bieletei de directie, invers al pivotilor. La bucsi bascule verifici cu un levier pe care il pozitionezi intre bascula si lonjeron, ma rog trebuie cumva sa misti bascula in spre fata masini si sus jos ( scuze dar nu prea stiu cum sa iti explic ) Pivotul il verifici bagand levierul sau surubelnita mai lunga si mai rezistenta intre fuzeta si bascula si tot asa....
Adrian.
Asta era. Am inteles acuma .Multam

12 Oct 2012, 17:41:
Iar limitatorul frustrat.gif ?
B17XGG
Ridici masina pe spate (puntea sa fie libera; urmaresti ca tija ce apasa sa fie putin departata de tablita cu arc interpusa). Apesi puternic pedala de frana si trebuie sa auzi un zgomot in zona repartitorului. Pentru mai mare acuratete, pui pe cineva la pedala si te uiti daca exista deplasare la pistonas. Daca nu se misca, poate fi blocat cu rugina si trebuie sa rotesti tachetul (care are burduful pe el) cu un papagal pana se misca. Este bine sa scoti tachetul, sa-l cureti si sa-l ungi cu putina vaselina. Daca nu actioneaza se va schimba cu unul bun (atentie, nu risc sa spun "nou"!). Reglarea este ceva mai complicata, necesita aparatura si nu ti-o face nici in service. Eu am facut reglarea din aproape in aproape pana cand rotile din spate nu s-au mai blocat la franare brusca (pe un drum betonat fara trafic !).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.