Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Intretinere caroserie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dacia FOJ
Am dat aripa stanga jos si am gasit ceva rugina. Am folosit peria rotativa sa o curat dar avea puncte intrate mai adanc in tabla care nu se curatau. Am incercat si cu smirghel si cu feruginol dar tot nu s-au luat. Cu smirghel nu am insistat deoarece subtiam foarte mult tabla. Am degresat bine si am vopsit ,oare v-a tine?:-?
Andyno
pana la urmatoare ploaie...
nikuniku
dacia FOJ curatai pana la tabla curata si apoi cu kit cu fibra de sticla astupai gaurile,smirgheluit cu granulatie fina si apoi un grund(culoare gri) iar smirghel fin si ultima data vopsea,2-3 ani tine bine
cum ai facut tu tine,dar cat nu stie nimeni
dacia FOJ
A avut cateva mici gaurele care le-am curatat bine si le-am umplut cu mastic:D


31 Aug 2012, 21:54:
Pai atunci o sa pun o perie rotativa pe flex si o sa curat perfect:D Eu am vopsea 3 in 1 e buna de ceva?


31 Aug 2012, 22:03:
Si feruginoul e de la policolor dar nu face mai nimic...sad.gif
nikuniku
dacia FOJ aia nu este aripa de la masina,este contra aripa si intaritura de la stalpu fata,si se rezolva doar cu petic si sudura oxiacetilenica,apoi periat pana la curat,grund rosu de metal,teroson si dupa ce sa uscat,vopsea de care vrei tu si la sfarsit o mana zdravana de vaselina(daca este si tare vaselina e si mai bine),metoda empirica de vanzare,,smoala+sac de panza,,si tine,,,,de joi pana apoi,,,
dacia FOJ
Asa e nikuniku m-am exprimat gresit. Ziceam sa nu mai bag sudura pt 2 gaurele care le-am curatat foarte bine le-am degresat le-am bagat mastic si le-am vopsit:D
B17XGG
Toata lumea stie ca focul se aplica pe tabla atunci cand nu mai ai alternativa. Pentru mici reparatii recomand aplicarea de petice cositorite (cu letconul de min. 100W, nu cu lampa). Se pot repara in felul acesta chiar si colturile ramei lunetei (zona neventilata si mereu umeda care se corodeaza inimaginabil = apa portbagaj) sau aripile spate in zona pasajului.
nikuniku
B17XGG exact asa,merge si cu lampa,dar sa ai mana de meserias
dacia FOJ
nu dispun de lampa, am aparat de sudura sa le sudez cu el..? sau sa le las cu mastic?
maho
Dupa orice sudura, metalul oxideaza in zona aia f. rapede (de ordinul minutelor); daca pe exterior (partea pe care ai sudat) poti curati, grundui, vopsi repede, pe partea opusa nu prea ai cum (doar daca elementul ala a fost detasat in prealabil de pe masina, si-l poti intoarce pe toate partile); evident, va oxida si apoi rugini, incepand cu fata aia (pe care n-ai ajuns s-o protejezi rapid).
PH-06-BOA
Da, va rugini, dar sigur va tine mai mult decat tabla de care ai prins peticul. Apoi, sunt destule ferestre, prin care sa pulverizezi orice, pentru a impiedica inaintarea rapida a ruginii. Elementul nou, sau demontat, tot trebuie sudat, dar recomand sudura electrica, ca este la indemana oricui. Oricine are un aparat de sudura in casa, curte, pod, pe care sa-l faca sa mearga cu electrozi de 1,6 si va merge excelent. O tabla de care poti prinde un petic, in electric, esti sigur ca e buna cativa ani.
Niku, eu n-as recomanda vaselina, una pentru ca e tot un produs petrolier care inmoaie vopseaua, facand sa se cojeasca, apoi retine apa ca un burete si alta, in timp isi pierge din grasime, devine vascoasa pana crapa ca clisa pe garla pe seceta, si se comporta tot ca un burete ce retine umezeala. Eu am intalnit cateva masini asemenea, si-mi pare rau ca nu am poze, p-atunci nu era la indemana oricui pozatul.
Cat priveste pozele de mai sus, nu trebuia sa dai cu peria sau polizor, pe terosonul intact, sub care nu era rugina. Tu nu mai dai altul ca ala. Cum se spunea mai sus, sunt de ajuns cateva clipe sa prinda rugina, care sa lucreze si sub vopseaua ta. Dar asta ar insemna perfectiune, ceea ce nu e cazul sau nu se poate la noi, sau la Dacie.
dacia FOJ
Am dat cu peria deoarece erau pete de rugina si am curatat mai mult ca sa fiu sigur biggrin.gif cand o sa desfac aripa dreapta o sa o curat mai bine smile.gif dar nu am timp deocamdata:D .


4 Sep 2012, 14:39:
Boa am zis ca e mai bine sa verific ca nu e rugina sub antifon si oricum vopseaua e data in 3 straturi, trebuie sa tina:D
maho
Depinde mult si cum intretii masina: iarna, dupa un drum prin maglavaisu' aruncat de astia pe drumuri (sare, si ce solutii mai gasesc ei), nu strica deloc o spalare, mai ales pe dedesupt.
dizzy
Daca sub stratul de vopsea ai oxid, poti sa dai 18 straturi ca tot se crapa.
Racaie pana la tabla, scoate rugina, pasivizeaza, grund, chit, doua maini de vopsea, un strat gros de vaselina si gata.
dacia FOJ
Cand o sa am timp o sa dau vopseaua jos si o sa frec si mai bine:))
dacia FOJ
ce ziceti e bine facut conturul de aripa?
r3d
e destul de bun nici nu se va cunoasete.
si bonus o intrebare pentru usorul boa sa dau cu smoala e buna de ceva ?
legat de vaselina am vazut si eu in porbagaj la a mea unde e data cu vaselina sa dus vopseaua
nikuniku
r3d am mai spus---smoala se foloseste cand vinzi masina si vrei sa fie tabla,,tare,,pe masina
vezi ca sunt tot felu de solultii care se dau pe tabla de exemplu
http://hbbody.ro/produse.php?supID=1&ctgID=1&ofID=0
dacia FOJ
luni o sa vopsesc conturul:x
1055
Caroserie ? Da, abandonata in fata rematului, fara capota fata, fara motor si fara huse pe scaunele din fata.
user posted image

an de fabricatie 1974, serie 135xxx.


Citeva poze cu felul in care apa de ploaie adera la diferite tipuri de suprafete...acoperite cu vopsea auto.
Ramine intrebarea : cum ar trebuie sa arate suprafata cea mai bine pregatita pentru a rezista intemperiilor ?
Poze de la un ww, seat, ford, dacia, lancia



[user posted image

user posted image


user posted image

user posted image
user posted image

user posted image

user posted image

user posted image
dacia FOJ
In sfarsit am terminat:)))
Andyno
din pacate in MAXIM jumate de an este la fel.
dacia FOJ
andyno de ce crezi asta? tabla a fost curatata perfect...pana la luciu..si in interior a fost bine vopsita si antifonata
300Sparta
salutare!
va rog sa ma lamuriti cum sa dau jos ariple fata de la o dacie papuc.am scos toate suruburile dar este un mastic intre aripa si caroserie pe langa portiera.am incercat sa-l tai cu o panza de bomfaier dar nu merge!
va multumesc!

15 Sep 2012, 16:22:
salutare!am rezolvat problema cu un cutit.am taiat chitul cu cutitulsi am scos aripa relativ usor.
1055
Din cele citite pina acum am tras concluzia ca rugina poate iesi la supratata prin vopsea chiar daca suprafata metalului a fost curatat si acoperita corespunzatorMaterialul din care este confectionat elementul de caroserie are desigur incluziuni de tot felul provenite din procesul de fabricatie.Un material obtinut din topirea si re-retopirea unor deseuri de fier vechi o sa fie la un moment dat inferior calitativ materialului topit din care o a fost obtinut.Devenit din ce in ce mai "impur" ca atare o sa fie din ce in ce mai putin rezistent ...sa zicem la coroziune.Daca cindva se folosea pentru o sarja circa 25-30% fier vechi recuperat si restul minereu de prima topire in prezent fierul vechi recuperat este folosit in amestec in proportie mai mare de 75%.
Ca atare fara tratamente speciale de "curatare" ( care desigur maresc pretul de obtinere al materialului feros) putem avea din ce in ce mai multa rugina pe elementele de tabla( sa adaugam sarea de pe drumuri , ploile acide ) , rugina provenita mai mult din interiorul materialului decit din exteriorul acestuia.
Consider ca protectia anticorosiva trebuie sa presupuna ceva mai mult decit curatare si acoperire....
PH-06-BOA
"Din pacate" , ce-ai facut tu la aripa spate, va tine patru ani, fara discutii!
Daca chitul l-ai dat peste tabla smirgheluita sau polizata la luciu metalic, inainte si dupa sudare (electric, pentru ca autogenul induce zgura intre table, care porneste rapid oxidarea), cat mai repede, poti sa stai linistit.Apoi, daca asta ai facut-o singur, ce te va deranja s-o faci si altadata, cand va fi nevoie? Vopsirea o poti face local, fara sa se cunoasca . Daca nu sti cum, iti spun eu.
Niku a dat cateva exemple de teroson, la cutii de 1,5Kg sau chiar de 1kg, care e in jur de 40 lei cutia de 1,5kg. Intra cam 4 cutii numai pe dedesupt, in functie de grosimea si numarul straturilor. In general nu se diluiaza, fiind gata pregatit, chiar pentru pistol.
dacia FOJ
Sper sa tina cat mai mult. Am dat 2 straturi de vopsea..in jur de 100 ml mi-a intrat:D .
alinworm
am si o problema cu barile fata-spate de la dacioara mea. Le am tot curatat si vopsit dar in fiecare iarna imi apare rugina, tabla poate fi ruginita in interior si iese de fiecare data??
1310CL
@alinworm: Le-ai curatat bine bine si pe interior si pe exterior? le-ai grunduit dupa?

Daca tot asa face,incearca sa cauti la remat o pereche mai buna,saaau,la modelul tau poti opta pentru cele de nivel echipare"TX" sunt la fel ca si astea negre,doar ca-s cromate,sti la care ma refer..alea cu un tratament si o intretinere corespunzatoare,ar trebui sa tina fara stres. smile.gif
alinworm
dc as gasi unele in stare buna as lua si cromate. Pana le gasesc o sa incerc sa mai bag un pic flexul in ele sa le curat pana la tabla poate reusesc ceva....
klaus
Le cureti pana la tabla, le scoti rugina (cel mai sigur prin electroliza, sau mai simplu cu un acid - acid acetic=otet sau acid clorhidric prezent in zemurile antitartru de wc) dupa care neutralizezi ce a ramas (cu acid fosforic sau alt tip de fosfatare, inclusiv cunoscutul feruginol), dai cu un grund rezistent (de exemplu vopsea de dat pe acoperisuri - Protect plus de la policolor de ex) si apoi vopsea sau direct cu o vopsea rezistenta (de ex. protecta 3 in 1 de la policolor, da e scumpa).
Dupa care dormi linistit...
1310CL
@klaus: Asta-i reteta "tinerete fara batranete" numa s-aibe colegul chef,timp..bani si nervi s-o faca. smile.gif

La modelu asta da bine cu barile negre,dar merge si cu cromat linistit.
alinworm
ideea e ca o sa ii pun si 2 proiectoare nichelate dreptunghiulare si ar veni f b si cu bari nichelate. Acu unde gasesc unele in stare buna, ca la alea adio vopsea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.