Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: disc de ambreiaj
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
gikam
schimb discul de ambreiaj cam des. cam o data la 10000 km incepe sa patineze. e normal? dece?
driverx
1) Calitate proasta
2) Placa presiune proasta sau mai stii? ....rupta?
3) Sofer naspa

Suspctez 2 sau 3. Daca elimin varianta 2 deoarece ar fi grav ca fiecare idiot de mecanic care iti schimba discu sa nu se gandeasca la 2) sau macar sa verifice starea placii de presiune, ar ramane varianta 3.
gikam
QUOTE(driverx @ 22 Aug 2005, 09:41)
1) Calitate proasta
2) Placa presiune proasta sau mai stii? ....rupta?
3) Sofer naspa

Suspctez 2 sau 3. Daca elimin varianta 2 deoarece ar fi grav ca fiecare idiot de mecanic care iti schimba discu sa nu se gandeasca la 2) sau macar sa verifice starea placii de presiune, ar ramane varianta 3.
*



nu e vorba de disc, am pus si de Renault si sa dus si ala repede
nici de sofer nui vorba

si io cred tot placa, dar ce? am vazut-o si cel putin la ochi nu se vede nimic suspicios. Nu pot sa zic nici ca e noua. dar proasta in ce sens? ar putea fi arcurile de presiune decalite, si sa nu mai apese cu suficienta forta pe disc? ca altfel numi explic.
driverx
Apasare mult prea mica. Asta daca nu e 3) tongue.gif. Daca nu e 3) la urmatoare schimbare, schimbi si placa. Nu ai ce ii face la actuala,
gikam
QUOTE(driverx @ 22 Aug 2005, 09:52)
Apasare mult prea mica. Asta daca nu e 3) tongue.gif. Daca nu e 3) la urmatoare schimbare, schimbi si placa. Nu ai ce ii face la actuala,
*



apasare are exact cit ii dau arcurile alea. joc la cablu 4mm
diaconuliviu
QUOTE(gikam @ 22 Aug 2005, 09:56)
apasare are exact cit ii dau arcurile alea. joc la cablu 4mm
*


Nu e vorba de garda cablului ci de forta de apasare a arcului solar; daca ala e decalit, netratat, placa subtiata, forta scade.
MAKRON
Intrebare:
Este adevarat ca in Bucuresti, la semafor, se asteapta cu pedala de ambreiaj apasata?
fiderzen
nu este adevarat!
poate decat la soferii incepatori care nu sunt siguri cu plecarile de pe loc?!?!
Feather
QUOTE(dweep @ 23 Aug 2005, 13:12)
Intrebare:
Este adevarat ca in Bucuresti, la semafor, se asteapta cu pedala de ambreiaj apasata?
*



Da! Am obs lucrul asta si in alte orase!

QUOTE(fiderzen @ 23 Aug 2005, 20:39)
  nu este adevarat!
poate decat la soferii incepatori care nu sunt siguri cu plecarile de pe loc?!?!
*



Desi sunt "incepator" nu stau cu ambreiajul apasat... este la mintea cocosului ca se duce mai repede. Am vazut in schimb persoane la semafor, de toate varstele, care stau ca pe ghimpi strangand volanul intr-o concentrare maxima, cu piciorul pe ambreiaj. Daca va intrebati cum se vede ca tine ambreiajul... cand pleaca nu face schimb de viteza. Ca concluzie... depinde de sofer, iinstructorul de la care a invatat, obisnuinta & other personal reasons wink.gif
Marian_2004
In cartea tehnica se atrage atentia in mod expres, ca sa NU tineti ambreiajul la podea prea mult, datorita faptului ca se strica rulmetul de presiune. Parerea mea este ca se strica mai multe... in general o stricaciune nu vine singura.

De asemenea, NU se recomanda mersul cu maneta de viteze la punctul mort. Explicatia era destul de imbarligata... se referea parca la faptul ca arborele secundar(?) se roteste mai rewpede decat nu stiu ce...bla bla bla. Punct. Nu se merge cu masina scoasa din viteza. Am tinut minte esentialul.

Eu tin piciorul deasupra pedalei,fara sa o apas, si tin maneta de viteza in dreptul vitezei I,evident. Cand se face verde, apas si imping inainte... nu mai stau sa mestec prin cutie (huh.. unde o fi unu??)
diaconuliviu
@ Marian
1. datorita nerotirii imediate a rulmentului sau a rotirii sacadate datorita uzurii se mai toceste si solarul.
2.la mersul cu cutia "pe liber" arborele secundar se roteste prea repede fata de pinioanele de pe el producind uzuri, jocuri, defecte.
3. daca ai timonerie reglata bine nu mai spui "huh.. unde o fi unu??" Tinind piciorul deasupra pedalei, nu-ti amorteste piciorul? Sau vrei sa fii primul care pleaca din semafor?
Marian_2004
"Sau vrei sa fii primul care pleaca din semafor?"

Absolut!

In legatura cu celelalte explicatii pe care le-ai dat... nu cunosteam "de ce" nu e bine, stiam doar ca nu e bine.

Apropo, daca atunci cand ambreiezi motorul, se uzeaza mai mult discul daca accelerez si ridic repede piciorul de pe ambreiaj? Decat daca ridic incet piciorul si plec cu motorul fara sa il turez. Cum se uzeaza mai repede?

Eu cand plec de pe loc in special, in timp ce ridic piciorul de pe ambreiaj, apas acceleratia progresiv. (Daca vad ca am ridicat piciorul prea repede de pe ambreiaj, calc acceleratia in mod corespunzator). O fi bine?


diaconuliviu
QUOTE(Marian_2004 @ 25 Aug 2005, 22:13)
"Sau vrei sa fii primul care pleaca din semafor?"

Absolut!

*


Dupa ce afirmi am senzatia ca le pleci cam fortat.
Dind drumul brusc la ambreiaj si accelerind, e posibil sa il faci sa patineze si sa scoata acel miros specific. Dind drumul incet, va patina mai mult dar plecarea si cuplarea vor fi mai line.
Uzura nu stiu daca va fi mai mare in cazul plecarii line, eu zic ca nu, ca se poate adapta stilul de condus incit sa ai patinare minima; ce stiu insa este ca o plecare mai in forta va introduce socuri mai mari in canelura discului, in cea a arborelui primar, adica a "prizei", a transmisiei in general. Si uneori mai uiti si ceva material din anvelopa pe asfalt.

Deci, alegerea ta.
KoD
QUOTE(gikam @ 22 Aug 2005, 09:37)
schimb discul de ambreiaj cam des. cam o data la 10000 km incepe sa patineze. e normal? dece?
*



Problema ta cu discul de ambreiaj se datoreaza:
1) placii de presiune cum au spus baietii
2) nu ne-ai spus ce tip de placa de presiune ai, din aia de 200 sau din aia de 180. Ca de exemplu la aia de 200 distantierele placii de presiune(distanta dintre volanta si placa de presiune) sunt cam mari, adica placa de presiune nu apasa pe discul de ambreiaj decat vreo 2mm, si dupa ce s-au ros cei 2 mm incepe sa patineze, fiindca practic placa de presiune aproape nu mai apasa deloc pe disc. Iar daca u ai un stil de condus cam sportiv(ca sa nu zicem ca freci ambreiajul cam tare), e normal ca dupa 10000Km sa ai nevoie de un disc nou, sau macar de niste ferodouri schimbate la discul de ambreiaj.

Solutie: Fie sa conduci mai usurel. Fie sa te duci la un meserias, si la un strug sau la o freza sa mai ia cam 1mm din placa de presiune, si atunci o sa fie totul ok, daca treaba e facuta cum trebuie. Mai vorbim. smile.gif
Radduu
se pare ca au inceput problemele si la masina mea . Cand apas ambreiajul se aude un fel de frecare fier pe fier , iar cand accelerez putin 1500rpm, frecarea se aude si mai tare. mellow.gif
ionutctn
QUOTE(MAKRON @ 23 Aug 2005, 11:12)
Intrebare:
Este adevarat ca in Bucuresti, la semafor, se asteapta cu pedala de ambreiaj apasata?
*



Nu este asa pentru ca in cazul asta strici rulmentul de presiune. Stii tu ceva dar nu prea bine. Nu se sta cu pedala sus daca se scoate din viteza iar masina curge pe liber, atunci da se sta cu pedala ambreiajului la fund pana se introduce intr-o treapta potrivita sau opresti pe loc; abia atunci ridici pedala.
TheSaiLor
<<Nu este asa pentru ca in cazul asta strici rulmentul de presiune. Stii tu ceva dar nu prea bine. Nu se sta cu pedala sus daca se scoate din viteza iar masina curge pe liber, atunci da se sta cu pedala ambreiajului la fund pana se introduce intr-o treapta potrivita sau opresti pe loc; abia atunci ridici pedala. >>


Vrajeli. Conduci cum vrei si cum te simti cel mai in siguranta. Oricum conduci pe banii tai, deci iti permiti si o reparatie doua pe an tongue.gif tongue.gif .

Important e sa conduceti SIGUR si LEGAL.
andu911
eu stau numai cu picioru pe ambreiaj la semafor, m-am obisnuit de la un jeg de microbuz caruia nu-i gaseam treapta 1, si o pregateam dinainte biggrin.gif...
n-are nici pe naiba...doar se uzeaza rulmentu ca e prost el din fabrica, asta de dacie.....

in fine...gikam, eu cred ca ai cablul de ambreiaj prea strans, sau cine ti-a schimbat ambreiaj l-a strans prea tare
ronaldiniho
QUOTE(driverx @ 22 Aug 2005, 09:41)
1) Calitate proasta
2) Placa presiune proasta sau mai stii? ....rupta?
3) Sofer naspa

Suspctez 2 sau 3. Daca elimin varianta 2 deoarece ar fi grav ca fiecare idiot de mecanic care iti schimba discu sa nu se gandeasca la 2) sau macar sa verifice starea placii de presiune, ar ramane varianta 3.
*


ronaldiniho
verifica si volanta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.