Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: servo variabil
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
daciaforever
Dupa lungi cautari si investigatii am decis sa caut aici o rezolvare la problema mea.
In primul rand masina este o dacia break din 97 cn 2 cred. Avand probleme cu servofrana (variatii relanti/oprire motor si fasait la franare), am schimbat tulumba de servo, evident cu cea mai "buna" adica una de uzina. A mers bine 2 zile, dupa care a inceput sa se manifeste problema.
Orice pedala de frana la dacie are o cursa "moarta", din punctul unde se afla cand nu e actionata pana cand incepe sa franeze masina. Daca pompa servo e buna, pe parcursul aceastei curse 'moarte' la apasarea franei nu ar trebui sa intampini nici o rezistenta (atunci cand ai motorul pornit).
La mine, cu noua tulumba, forta necesara de a ajunge la punctul unde incepe franarea este variabila. Pana acum, si am mers ceva, mi s-a parut ceva pur aleator. Cateodata frana se apasa f usor, pentru ca imediat sa fie mai tare sau foarte tare.
Dupa ce ajunge la punctul unde incepe franarea, frana tine f bine si servo functioneaza, in sensul ca frana tine mereu la fel de bine, nu am variatii de turatie.
Am schimbat supapa unisens, tot la fel. Am fost la service, mi-au umblat pe la limitator pe spate, degeaba. E ceva aleator, apas usor si ma trezesc ca nu se apasa, apas tare in disperare si franez cu scartait pt ca intre timp s-a inmuiat pedala.Practic cateodata simt ca nu mai am servo la apasarea franei- e tare de la inceput.

Daca trebuie, schimb iar oala servo, eu cred ca asta e defecta desi e nou-nouta si cea mai scumpa, dar sper ca e ceva de la montaj sau alta piesulica. Scuze ca am scris asa mult dar e mai greu de explicat problema mea.
r3d
mai intai uitete sa nu pierzi lichid pa undeva.fa o aerisire prin cadere,te duci la cea mai indepartata roata fata de pompa de frana si dai drumu la acel surub de aerisire pana cand curge numai lichid curat fara bule de aer.poti monta in capatul aerisitorului un furtunas de acelasi diametru si poti recupera lichidul.dute apoi la celelalte roti si fa acelasi lucru.dupa toate astea verifica frana vezi cum e pedala.daca sa intareste la a 2 sau a 3 salta masina pa cric da roatile pa spate afara si fa regleaza tamburi dupa spate.ii reglezi in asa fel in cat sa intre un pic greoi oala la roata.sau daca iti functioneaza auto reglabilul trage frana de mana tare si apasa pedala de aceleratie de cateva ori puternic si asfel scapi de o munca in +
daciaforever
frana tine intotdeauna la fel, doar ca nu se apasa de la inceput la fel, asa cum am explicat. lichidul nu a trebuit completat, pedala nu se duce prea mult in jos, frana nu 'incarca', tine mereu in acelasi loc, nu e nici elastica, nu are simptome de pierdere lichid.

20 Sep 2012, 23:49:
Azi cand ma intorceam de la munca am mai aflat ceva: daca opresc motorul si fac cateva pedale mai tare, dupa ce il pornesc servo merge perfect la primele 3-4 actionari, dupa care pedala devine mai tare. plus ca la pedalele facute cu motorul oprit se aude ceva, un clic din fata si cred ca si din spate, parca de la limitator se aude ceva. Chiar nici o idee? Cred ca o sa iau o tulumba noua...
r3d
pai nu ti-am dat solutia mai sus.sistemu de autoreglabil de pe spate nu isi face treaba.facand pedale mai multe apropi saboti de tambur.si asfel ai pedaua mai tare si frana mai eficienta.da jos roata si cu tamburu si regleaza saboti asfel incat tamburu cand il bagi la loc sa opuna un pic de rezistenta.poti sa schimbi 10 servo frane si 100 de supape unic sens daca tu ai pa spate uzura la placute..nu vei avea frane niciodata.
N E S
daciaforever, daca esti din constanta te pot ajuta eu. posteaza aici ca nu poti da inca PM-uri.
daciaforever
Sunt din Bucuresti, multumesc N E S. Dupa ce dau jos oalele si verific jocul la saboti pe spate, si verific/inlocuiesc si limitatorul, revin aici sa va spun cum merge. Toate cele bune!
tatomir andrei
Buna ziua, numele meu este Andrei.
Am o Dacie din 1999, carburatie si am o problema pe care nici un mecanic pana acum nu a reusit sa imi dea un raspuns concret.
Asadar, zilele trecute am schimbat placutele de frana cu unele noi, evident cand a venit momentul sa aeriseasca unul din aerisitoare s-a rupt, aerisirea facandu-mi-o doar pe spate in conditiile de mai sus.
Am plecat avand frane bune pana acasa. A doua zi de dimineatza, am constatat ca frana tine de-abia la a doua pedala si am hotarat sa schimb si etrierii pe care de altfel azi i-am schimbat, am facut aerisirea cum trebuie, am frane dar exista PROBLEMA urmatoare : cand opresc motorul la masina, ramanand cu piciorul pe frana se aude (banuiesc ca undeva la pompa de frana) un fasait de parca ar pierde aer sau ceva de genul acesta.
De mentionat ca lichidul de frana ramane constant in recipientul lui.
Vreau sa repar dar nu stiu ce defect are.....VA ROG AJUTATI-MA.
vladut88
servofrana puscata ,primu semering care ceda este cel intre pompa de frana si servo ca atare
tatomir andrei
SA INTELEG CA ESTE PROBLEMA DE LA SERVO FRANA?


24 Sep 2012, 15:13:
ADICA CE TREBUIE SA FAC MAI EXACT?
ghitza
Sa iei pomap jos de pe servo dar nu desfaci conductele decat cele 2 piulite care o tin pe servo si si sa schimbi acel simering care il vezi acolo ,prin simering iasa tija din servo.bafta
B17XGG
Ai grija si cum scoti siguranta ca se rupe usor.
ghitza
Daca ia kit de reprataie pentru servo are si siguranta in el
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.