Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pompa de apa
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
myu madu
Salut!!Va cer ajutorul in legatura cu pompa de apa de la dacia 1310. Am constatat o problema ieri cand am vrut sa pornesc aeroterma dar nu-mi dadea caldura de loc. I-am facut aerisire , dar cand am deschis ventilul de pe retur de la caloriferul din bord nu-mi circula antigel. Astazi m-am gandit sa remediez problema , cu motorul pornit fiind rece pe ventil sarea doar putin antigel. Am desfacut robinetul de pe tur si am observat ca nu e infundat, in schimb nu-mi curgea deloc lochid prin el. Am desfacut pompa de apa, am curatat-o si am vazut ca nu are nimic, este buna. Dupa curatare am montat-o si nu s-a schimbat nimic....la fel, nu curge antigel... dar motorul se raceste optim.... Va rog sa ma ajutati! nu stiu ce sa-i mai fac, ma inebunit ... sad.gif
ghitza
Ai undeva dop,daca turezi toto nu vine?
B17XGG
S-ar putea sa fie un banal dop de aer (am patit eu la CN). Aeriseste cu borcanul sus, agatat de capota. Sectiunea traseului este apreciabila pt. a nu fi infundata cu gel de la antigel prost.
myu madu
Da am bord CN3, daca o tiin turata cu borcanul sus vine apa dar nu foarte multa ,.... Ca sa scap de dopul ala ce trebui sa fac ??????
B17XGG
Furtunul de retur pe care ai aerisitorul pt aeroterma are o curbura (in dreptul oalei amortizorului) care are "obiceiul" de a sta mai sus decat zona aerisitorului. Diferenta de nivel este mica (cca. 20 mm) dar totusi suficienta pt. dopul de aer. Va trebui sa ridici cu mana zona aerisitorului astfel incat aceasta sa se situeze pe cel mai inalt nivel al furtunului respectiv si sa faci aerisirea. Va iesi surprinzator de putin aer. Acela este "dopul" buclucas.
myu madu
multumesc, am sa incerc maine aceasta sugestie te anunnt daca am reusit biggrin.gif:D:D merci mult



<span class='edit'>24 Sep 2012, 16:16:</span>
Multumesc mult, am asamblat pompa de apa, am curatat furtunele, le-am asezat in asa fel incat diuza de aerisire sa fie cea mai sus si incredibil merge .....

multumesc xgg

Moderator edit: Fara scris irc
teleoacac
Am si eu o problema asemanatoare dar cu ceva diferente cred eu.Deci sa incep cu inceputul nu? Sa fiu scurt si la obiect,acum vreo luna mi-au furat radiatorul de cupru de pe masina.
Acum cateva zile am cumparat radiator de aluminiu,l-am montat cu furtunuri noi,coliere noi ma rog.Dupa ce pun antigel in radiator si in vasul de expansiune,pornesc motorul si astept sa incalzeasca.Apa fiind calduta la un moment dat,arunca putin antigel pe la robinetul ala de aerisire dinspre caloriferul care da caldura in masina.O mai las sa mearga.Arunca ceva mai multa apa fierbinte dupa un timp.Sa zic ca vreun litru sau ceva mai mult a scos.Problema e ca nu trage nici un strop din vasul de expansiune.
Dupa ceva timp acul de temperatura a apei se duce sus la peste 90,normal.Apa nu mai arunca decat cate un strop 2 pe la robinet pe sus acolo.
Tin sa mentionez ca radiatorul era jumate fierbinte (adica de sus pana jos dar doar parte pe unde intra apa in el,pe sus si foarte putin jos pe unde trebuie sa evacueze apa din radiator) furtunurile sunt fierbinti (cele groase de intra si ies din radiator cat si cele care urca spre radiatorul de baga caldura in masina)
Termostatul l-am schimbat tot acum,e nou (Klaxcar 19 lei).Operatia nereusita de aerisire a instalatiei de racire am facuto de 2 ori,am zis ca nu a scos tot aerul.Acelasi lucru se intampla,nu raceste. Ce poate fi?
ghitza
Schimba termostatu ala de 19 roni ,cauta de CALORSTAT(vernet)
B17XGG
Daca furtunurile de intrare si iesire radiator se incalzesc, este clar ca nu sunt probleme de termostat. Parerea mea este ca nu faci aerisirea in mod corect si "economic" (antigelul costa !). Incearca suspendarea vasului de expansiune (legat de capota ridicata) pentru a avea cadere suficienta. Umpli instalatia pe la radiator cu aerisitoarele desfacute, pui busonul radiatorului cand s-a umplut, pui lichid in vasul suspendat (initial gol), urmaresti aerisirea corecta la cele 2 aerisitoare pe care apoi le inchizi, "pompezi" de cateva ori cu mana prin strangerea furtunului superior al radiatorului urmarind pana cand nu mai ies bule in vas, completezi nivelul in vas, pui busonul (vezi sa fie etans si cu supape bune) si cobori vasul la locul lui.
Vasul primeste sau debiteaza lichid numai in ciclurile termice ale motorului cu conditia etanseitatii si functionarii celor doua supape din capac.
"Desavarsirea" aerisirii va avea loc dupa primul ciclu termic al motorului, dupa care, LA RECE, vei reface nivelul corect.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.