Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sfat achizitie Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
bndbnd
Salutare tuturor. Am accesat acest forum deoarece cred ca este locul potrivit in care pot sa gasesc ceea ce caut. Ideea este in felul urmator, am permis din iulie 2011, dar din motive obiective(in general financiare) am considerat ca cel mai bun mijloc de transport unde ma desfasor eu(intre sectorul 1 si 3), este bicicleta(gaseam eu ca un 45 de min din grivita in dristor nu e chiar asa mult), insa acum ca a inceput facultatea am zis ca e timpul sa ne tragem un "titiu". Google-ind si ras google-ind am decis ca vreau o Dacie, mai precis o solenza este o idee excelenta(nu de alta dar e de pe plaiurile mioritice si e mai usor de gasit). Insa am nevoie de ajutorul vostru. La modul cel mai serios, vreau sa stiu la ce sa ma uit si la ce sa ma astept cand iau o solenza. Si cu bune si cu rele(nu este nici o problema, ador masinuta asta). Vreau sa stiu chestiile importante:cam la ce valoare sunt taxele lunare(sau anuale) pentru ea, cam cat de mult costa si mai ales cat de des se schimba piesele, cat consuma(in special urban, extraurban si outlanderu lu' tata scoate 5%...). Nu sunt foarte pretentios, am ajuns la concluzia ca prima masina sa indeplineasca cateva conditii: sa nu ma ploua in ea, sa nu musteasca de rugina, sa nu aiba 1mil de km, sa fie cat de cat aratoasa(adica sa mai luceasca vopseaua si sa se vada becul din faruri daca stiti ce vreau sa spun), sa nu ma rupa la consum(altfel optam pentru un bmw mai ieftin si nu faceam cine stie ce afacere, nu de alta dar ai mei n-au peco...), sa nu cad din ea in timp ce merg, sa ma duca zilnic din A in B fara sa ma rog de ea dimineata... AC nu il consider obligatoriu dar nu m-ar deranja(am observat ca Solenza Clima are AC, sper sa nu ma insel).
Ca buget, sa nu treaca de 2000-2500 si chiar mai putin, vreau cea mai buna cu bani putini. Stiu ca toate masinile au probleme(componente care cedeaza aproape in acelasi timp pe un model sau altul), nu mi-e jena sa ma bag sub ea sa repar, dar nu vreau sa fac o pasiune din asta, si nici sa am masina, dar sa o tin in service nu-mi suna bine. Nu urmaresc sa o tunez cine stie ce, adica merge si cu jenti de fier, si cu bodykitu stock, dar parca merge sa-i pui un sistem audio in care sa se auda decent.
Ca motorizare, intrebarea mea este daca se gaseste si Solenza pe gpl, nu ca vreau eu neaparat o butelie in porbagaj dar gazu e la juma de pret...
Nu am experienta in condus, nu vreau sa fiu un vitezoman. Din punctul meu de vedere este cea mai frumoasa masina facuta de romani(nu-s eu un patriot dar stiu sa apreciez o masinuta cu linii frumoase), si va rog sa-mi dati cat mai multe detalii cu putinta pentru a stii ce sa fac atunci cand am sa cumpar una. Va multumesc anticipat.
marius80_eugen
Pune mana si citeste topicurile si nu te mai arunca sa creezi tu altele noi . In momentul asta tu nu ai nici o intrebare care sa nu se fi discutat deja in ultimii 8-9 ani . Nu o sa stea nimeni sa povesteasca iar tot ce doresti tu sa auzi , pentru ca aproape de fiecare data cand mai vine un nou-venit , are aproape aceleasi intrebari . Tot ce intrebi tu gasesti in topicurile de Diverse , Probleme tehnice si Modificari .
Cat despre "vreau cea mai buna cu bani putini" , gandeste-te ca traiesti in RO si asta nu depinde decat de NOROC si de experienta celor care te vor ajuta sa testezi eventualele masini.
Sper ca un moderator sa-ti mute postul in topicul deja existent , cu acelasi nume si cu ocazia asta poate inveti ca mai intai sa asculti si sa citesti .
Maskatu
Sunt multe topicuri. Nu vad rostul unuia in Plus. Cat despre verificari, ia si citeste.


QUOTE(Maskatu @ 27 Jun 2011, 14:29)
1. verifica oalele spate portbagaj, MAI ALES sub mocheta care le acopera ( de preferat scoaterea mochetei pentru o mai buna vizualizare)
2. de verificat chederul parbrizului spate , mai ales partea de jos, pentru urme de rugina provenite de la eventualele scurgeri de apa, de care au avut parte multe dintre ele.
3. de verificat partea drepta fata (pasager - sub torpedou), pentru eventualele urme de antigel provenite de la calorifer spart + lichidul de racire daca se afla la nivelul corespunzator, multi care au caloriferul spart uita sa complecteze inainte de a aduce clientii sa vada masina.
4.de verificat lufturile de la usi, mai ales partea dreapta care e predispusa infiltrarii apei.
5. de verificat usile cum se inchid si daca colturile usilor (toate 4) lovesc partea de sus a aripii (valabil pentru usile spate) si coltul fata al usilor din spate (valabil pentru usile din fata)
6. de verificat cum se inchide hayonul, daca are joc sau nu.
7. de verificat daca masina a fost implicata in accidente( se verifica lufturile dintre aripi-usi / usi-usi,etc)
8. de verificat proiectoarele, multe s-au spart si au ruginit din cauza apei.
9. de verificat toate becurile de pe masina... avarii, ceata, marsalier, proiectoare, in special stopul de pe eleron (daca are), care de obicei nu functioneaza din cauza contactelor imperfecte
10. se verifica de rugina capetele amortizoarelor, in special cele spate, predispuse la rugina.
11. se verifica macaralele geamurilor prin actionarea lor (toate 4 usi)
12. de verificat sinele scaunelor. multe au ruginit si nu mai culiseaza deloc
13. de verificat MOCHETA din interior, in special cea din fata, ma refer de verificat daca este USCATA. Mai exact se scoate presul de cauciuc si se palpeaza mocheta.
14 de verificat lufturile la toate aripile, usile, capota, hayon, asta pentru a vedea daca este la "linie" si sa nu fi fost lovita, aripi/ usi schimbate, sau alte piese.
15. de verificat ceasurile de pe bord, kilometraj, turometru, benzina, daca functioneaza corect, si de verificat daca este posibil iluminarea ceasurilor din bord si functionalitatea martorilor + becurile din consola centrala si butoanele amplasate in bord (ceata fata, ceata spate, deschidere usi, dezaburire si avarii ( nu mai stiu sigur daca are bec pozitie in el din fabrica..)
16 de verificat tabla de sub bancheta spate. Daca a "luat apa" prin portbagaj sau usile din spate, atunci cu siguranta are urme de rugina.
17. de verificat compartimentul motor, eventuale urme de fusta fata schimbata, grila schimbata, tevi ac mutate.
18. de verificat instalatia de racire (ac) + treptele 1,2,3.
19 de verificat rotita de directionare a fluxului de aer ( picioare, parbriz, aeratoare bord)
20. de verificat reglajul farurilor prin rotirea rotitei din dreapta ceasurilor. Se poate parca masina in fata unui perete, se actioneaza rotita, apoi se urmareste daca cele 2 fascicule de lumina coboara respectiv urca in acelasi timp.
21. de verificat roata de rezerva si sistemul de prindere al acesteia. Coarba are in capatul celalalt un fel de "+" care se introduce in suportul special aflat in interiorul portbagajului spre bara.
22. de verificat inchiderea centralizata, inchiderea din cheie a usilor fata + hayon.
23. de verificat alarma si senzorii de prezenta. Se lasa un geam deschis, se armeaza si dupa 1-2 minute se baga mana in masina, ar trebui sa urle.... la fel si cu usile.... se armeaza alarma, si dupa 2 minute se descuie usile fata dreapta si stanga + hayon pentru a verifica daca functioneaza.
24. De verificat actionarea incuietorilor cu ajutorul cheii. Ambele usi fata (daca si cea din dreapta are incuietoare) + incuietoarea busonului de la rezervor + incuietoarea de la hayon.
25. Din fabrica masina primeste 2 chei. De verificat daca ambele chei sunt in regula, respectiv functioneaza inchiderea/deschiderea alarmei + inchiderii din fabrica de pe ele (chei), doar daca este cazul, anume masina este prevazuta cu alarma si inchidere.
26. de verificat uleiul. Sa nu fie negricios. Asta ar insemna ca nu a fost schimbat la timp si in timp pot aparea alte defectiuni din cauza neexploatarii corecte a motorului.
---------
*


This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.