Va salut....de curand mi-am luat si e o berlina din 99 pe gpl...pana acum nu am mai avut carburatie si nu stiu cum e cu pornirea iarna..am inteles ca astea pe carburatie pornesc mai greu mai ales pe gpl..
Care sunt metodele prin care se poate porni motorul mai usor iarna??
deceneu32
5 Oct 2012, 19:24
Tragi socul!
r3d
5 Oct 2012, 19:47
lasa socu in pace,ca are de suferit plamanul.pana sa pornesti dai butonu de la gaz pa 0 i dai cheie un pic pana sa da motoru peste cap de cateva ori,comuti buntonu pa gaz.metoda asta o mai poti folosi si cand ai instaltia oarecum prost reglata.cand ai motoru cald si nu mai vrea sa porneasca pa gaz opresti gazu ii dai la automat vreo 3 secunde dupa ii mai dai unu si in timp ce ii dai la automat dai drumu si la gaz.cauta pa forum sunt topicuri in care sunt explicatii frumos aranjate cum sa iti reglez singur instalatia de gpl fara sai mai scapi cateva sute de lei pe la vreun service.bafta
sebymesteru
5 Oct 2012, 22:13
Are pe draci de suferit plamanul! Eu trag socul la jumate iarna ca sa porneasca pe gpl si de 2 ani jumate de cand e la mine n-am avut nici o treaba cu plamanul. Ideea e ca si dispozitivul ala de soc sa functioneze CORECT,sa nu aibe cele cateva piese care il compun blocate de mizerie si sa nu ramana tras dupa ce se incalzeste motorul. O alta chestie e reglarea corecta a avansului,care pe GPL trebuie sa fie mai mare cu ceva decat pe benzina ca sa porneasca usor si sa traga bine. De-aia se plang multi ca masina pe gpl e puturoasa,instalatia nu e reglata corect,avansul e deobicei prea mic si uite asa toata lumea ma intreaba daca pornesc pe benzina si face ochii mari cand le spun ca nu si ca nu-mi consuma mai mult 8-8,5 (cu 2 persoane si fara bagaj mult)mixt pe gpl...
dandee
10 Oct 2012, 17:33
de ce nu pornesti pe benzina? cred ca e mai sanatos asa.
sebymesteru
10 Oct 2012, 18:36
Da' de ce sa pornesc pe benzina daca porneste foarte bine pe gaz? Ala e un moft,ca doar trebuie sa se mai vanda si benzina,nu? Crede-ma,am un papuc rupt de la electrovalva de benzina de vre-un an si daca pornesc pe benzina trebuie sa comut manual. Dar asa de des pornesc pe benzina de mi-e o lene sa dau valva jos sa-i lipesc papucul de n-ai idee. Lasand gluma deoparte,nu va mai luati dupa tot felul de mecanici care habar n-au cu ce se mananca gpl-ul,reglati-va instalatiile bine,aprinderea si va porni linistita pe gaz si la -20 de grade. Si e si mai sanatos pentru motor daca stai si te gandesti logic.
dandee
10 Oct 2012, 18:49
de ce ar fi?
CGDBZ
10 Oct 2012, 19:10
Ce prosti astia de au facut instalatiile astea noi pentru GPL de nu trec pe GPL decat dupa ce motorul atinge 40 de grade. Explica-le @sebymesteru cu ce se mananca gpl-ul.
sebymesteru
10 Oct 2012, 19:36
Mai oameni buni,eu nu mai stau sa ma contrez cu voi pe tema asta. Puneti mana si cititi,s-a rasdiscutat pe tema asta nu o data asa ca n-are rost. Cat priveste instalatiile noi,aplicate pe masini cu injectie,trecerea pe alimentarea cu gpl la o anumita temperatura se face din alte considerente,acolo electronica si senzorii inlocuiesc simturile umane si mecanica clasica a unui carburator. Plus ca nu stiu exact cat de bine le este injectoarelor sa stea mult timp nefunctionale,daca se merge exclusiv pe gpl,avansul necesar functionarii optime nu se mai poate regla din delco,e dictat tot de diversi senzori de temperatura,turatie si de lambda,etc. Nu mai comparati mere cu pere,una e carburatia,alta injectia,iar instalatii cu trecere automata pe gpl puse pe carburatie n-am vazut inca si daca sunt,cred ca acolo domina comoditatea si nu neaparat o conditie tehnica.
CGDBZ
10 Oct 2012, 20:36
Bine mestere, eu nu sunt asa de citit ca tine dar eu stiu ca nu se face pornirea niciodata direct pe gaz deoarece gazul fiind lichefiat are nevoie sa se vaporizeze intai pentru a se obtine un amestec corect si vaporizarea gazului se face in acel element numit plaman al instalatiei GPL care este incalzit de un circuit cu apa din instalatia de racire a autovehicolului. Fara acea vaporizare prealabila cantitatea de gaz efectiv introdusa in cilindri este mai mare si este predispusa la detonatii(rezultat smulgere de material din scaunele supapelor si capul pistonului,asa numitele ciupituri).
sebymesteru
10 Oct 2012, 21:03
Mda,gazul e lichefiat,dar pana ajunge in vaporizator. Odata cu destinderea lui,apare vaporizarea,transformarea in gaz,care e adevarat,se face cu schimb de caldura. Dar in practica,odata motorul pornit si apa aflandu-se in circulatie prin plaman,acesta nu poate ingheta,decat daca eventual te apuci sa turezi motorul aiurea,dar nu cred ca te apuci sa faci asta din primele 2-3 minute de functionare. Uitate in carburator cand trage gaz si motoru e bocna daca nu ma crezi si daca vezi vre-un lichid pe-acolo eu ma las de meserie. Iar cu detonatiile,daca era cum spui tu,trebuia sa am pistoanele si chiuloasa ciuruite pana acuma la cei peste 40.000km facuti pe gaz si nu doar eu,ci toti colegii de pe aici care merg la fel ca mine.
CGDBZ
10 Oct 2012, 21:15
Ai citit pe cant si nu ai inteles nimic. Mai citeste o data ce am zis poate intelegi ceva. Daca chiar nu conta pornirea pe benzina faceau motoarele direct pe GPL, fara benzina. Cand o sa ai peste 200.000km (cat are masina mea pe GPL) mai vorbim.
Hacker
11 Oct 2012, 06:55
Teoretic, indicat de producator, atunci cand motorul este rece se va porni cu socul tras, fara a ambala motorul pana acesta ajunge la o temperatura de peste 40 grade. Dar cum teoria nu e si ca practica, Dacia 1300-1410 fiind exceptii, conteaza foarte mult sa ii invetii mofturile. Eu de exemplu iarna faceam 2 pedale ( masina era pe benzina ) si dadeam cheie tinand acceleratia foarte foarte putin apasata ( fara soc ) si dupa 1 minut puteam pleca linistit. Socul daca nu e bine reglat nu da un amestec corect si iti omoara bujiile sau amestecul e prea sarac in benzina si nu iti sta pornit motorul. Din cate stiu eu Dacia porneste foarte bine pe gaz indiferent de cate grade sub minus sunt. Daca o reglezi bine vara, aprindere carburatie, o sa fie bine si la iarna.
Succes,
sebymesteru
11 Oct 2012, 11:01
Lasa Hacker,la noi si la multi se poate porni direct pe gpl,dar ce sa-i faci noi nu stim asa multe ca unii... CGDBZ,porneste matale pe benzina si lasa ca noi mergem pe gpl,ca pe mine unu,ma doare buzunarul sa mai bag si benzina cu 6 lei litru doar ca sa imi fac moftul sa pornesc pe benzina,sa port de grija si la pompa de benzina si la jicloarele din carburator si la filtre si etc. Te inteleg ca ai injectie si ai pompa electrica si soc automat,dar cum ziceam si mai sus,carburatorul e una,injectia e alta.
alinworm
18 Dec 2012, 11:38
si eu pornesc doar pe GPL de vreo 2 ani si nici o problema, ba chiar porneste mai usor! Parerea mea
krapcarasu
18 Dec 2012, 13:14
la -10 grade prima cheie dupa vreo 20 ore nepornita, gpl
am si turat putin ,sa se vada ca nu ingheata nimic la accelerere lenta, se poate pleca f repede de pe loc Din ce am observat lucruri care ajuta la pornit pe ger: baterie, aprindere, reglaje bune; ulei subtire, decuplat alternatorul pe timpul pornirii
1310CL
19 Dec 2012, 18:10
@krapcarasu: Iti porneste foarte bine,da vreau sa te intreb,pe durata filmarii,ai tinut ambreaju calcat nu? a mea porneste cam la fel(n-am gpl,pe benzina doar)atat ca daca las de ambreaj in primul..minut sa zic,moare motorul aproape imediat,si daca plec si repede de pe loc,n-o las sa se incalzeasca putin,da in nas la accelerari mai fortate
RaduWra
19 Dec 2012, 19:11
Normal cand pornesti masina trebuie sa ti ambreajul apasat nu ?
krapcarasu
19 Dec 2012, 19:32
da , cu ambreiajul apasat trebuie, uleiul din cutie e f gros si franeaza , mai ales daca e t90
ady4gaby
11 Feb 2013, 13:20
fratilor care ma puteti invata si pe mine niste smecherii pentru a face pornirea mai rapida pe gpl?ca a mea daca e frig afara daica sub 0 nu imi porneste pe gaz
alinworm
11 Feb 2013, 13:28
aceeasi problema am si eu , nu imi mai porneste pe gaz cand e f frig. Pe benzina , cu socu, tras porneste f bine.
nikuniku
11 Feb 2013, 13:31
ady4gaby 1--pune webasto pe masina si va porni,pe gaz indifrent cat de frig este afara 2--tine masina intrun garaj unde temperatura este de peste +25 grade 3--lasale pe astea 2 si pune benzina in rezervor,pornirea se face prima data pe benzina si cand sa incalzit apa la o anumita temperatura se face trecerea pe GPL iesi mai economic decat cu cele 2 de sus
Andyno
11 Feb 2013, 13:38
krapcarasu,
ori ai indicatorul de la apa belit ori ne pacalesti ca masina este rece de 20 ore. Eu am acelas bord ca al tau takosan si cand acul de la temperatura este la nivelul de la tine in filmulet deja baga caldura.
La mine cand este cu minus afara nu pot sa o pornesc pe gpl..nu vrea sub nici o forma. cum ii dau putina benzina porneste la sfert. am pus contactul si de 10 ori.
aprinderea este reglata perfect.
bygy007
11 Feb 2013, 13:48
ehe ..... cind aveam eu dacia pe carburatie , rezervoru era uscat si cred ca ruginit ii dadusem o gaura de 1mm pe centru cit sa intre un ac de seringa in plasticu ala de la carburator, apoi intr-o sticla de 200ml de votca aveam benzina , trageam din sticla 5ml si o injectam pe gaura , apoi puneam comutatoru pe mijloc si dadeam la cheie , cind tindea sa o ia dadeam pe gaz o acceleram usor si pornea
krapcarasu
11 Feb 2013, 16:20
si ce as avea de castigat cu pacaleala? Referitor la problema ta : nu pune contactul, din contra , porneste din prima o cheie mai lunga cu el pe mijloc cum spune si bygy
<span class='edit'>11 Feb 2013, 17:22:</span> am sa filmez si cum sta acul la 90 grade +, exact pe liniuta din mijloc
DJ-55-AMC
11 Feb 2013, 16:23
QUOTE(sebymesteru @ 5 Oct 2012, 22:13)
uite asa toata lumea ma intreaba daca pornesc pe benzina si face ochii mari cand le spun ca nu si ca nu-mi consuma mai mult 8-8,5 (cu 2 persoane si fara bagaj mult)mixt pe gpl...
Cum ai reusit sa o reglezi de iti consuma atat? Eu am facut cu 10-11 litri de gaz 105 Km dintre care aprox 70 inafara. Ieri am gatuit-o de tot, cu 5 oameni in masina ma rog de ea intr-a 3-a. Cred ca o sa ii mai slabesc surubul ala de la gaz, macar o tura, imi e frica sa mai depasesc si un scuterist.
krapcarasu
11 Feb 2013, 16:31
nu e bun sa o gatuiesti, mai mult pierzi, regleaza corect, e o plaja de combinatie intre cele 3 suruburi de reglaj in care merge f bine
DJ-55-AMC
11 Feb 2013, 16:37
Poi si cam care ai fi aia? am cautat pe forum dar nu prea am gasit cine-stie-ce. Problema este ca nu pot sa imi dau seama pe loc , se oberva in timp(cel putin 100 km). Mentionez ca instalatia nu etse veche, plamanul este aproape nou.
bucatzel
11 Feb 2013, 16:42
Da' nu mai bine cauti tu topicul corect de reglaje GPL? Ca asta macar e specific problemelor de pornire pe vreme rece.
Si daca-mi zici ca ai cautat si n-ai gasit, mai incearca.
krapcarasu
12 Feb 2013, 19:38
asa sta acul la ~90 grade [attachmentid=1627868894] panoul e din dezmembrari si de cand l-am pus asa a lucrat
r3d
12 Feb 2013, 20:52
daca o ai reglata cum trebuie pa gaz porneste la sfert.ce e mai nasol pana sa incalzeste motoru trebuie sa o tin din aceleratie,asta cand stau cu ea la relanti.
flavyus
12 Feb 2013, 21:21
asa este pe gpl porneste foarte bine daca o ai reglata cum trebui si o aprindere bine pusa la punct,a mea nu mai stie ce-i aia benzina de 2 ani si ceva numai pe gpl fie iarna fie vara si mereu pa prima cheie.
alinworm
12 Feb 2013, 21:26
apropo de reglat aprindere......la mine pe benzina porneste la sfert. Iarna trecuta am pornit o numai pe gaz si a mers fara probleme. Acum am ceva probleme cu filtrul de la gaz, se intampla sa mearga intrerupt cand e subturata dar nu mereu. Sa vdm cum se comporta dupa ce il schimb.
Pe benzina merge f bine si in mers!
Andyno
13 Feb 2013, 00:30
aprindere noua de la zero..tot ce inseamna aprindere.
dimineata nu pot sa o pornesc pe gaz, nu da nici un zvac, nimic...ca si cum nu ar avea benzina. gaz vine..nu inteleg dc nu face explozie ceva... pe benzina nu stiu daca pot zice ca porneste la sfert...ceva mai repede de sfert nu o mai chinui..seara o dau pe benzina, dimineata o pornesc, o dau pe gaz imediat si ma duc in casa pana se incalzeste motorul. la mine pe gaz chiar si cu apa rece, odata ce a pornit pe benzina si ii dau pe gaz sta la relanti bine...chiar daca acul de la turometru sta la 0 aproape...
inca o chestie ca am incercat: am aruncat putin benzina cu seringa in carburator, a pornit fractiune de secunda totul ok. odata ca a pornit putin..porneste pe gaz la sfert. nu am probleme cu gazul sub nici o forma dupa ce porneste, orice as face si cu motorul rece, nu se opreste motorul...nu i ca la benzina..rateuri, etc. merge bine rau pe gaz...dar cu aburul de locomotiva ma mai deranjeaza...si nu este de la chiuloasa, apa sta neclintita de 3 luni.
a mers pe rosu 100 km si nu s a terminat ? wtf ? ultima oara am bagat de 50 lei si aveam 3 linute...am facut 300 km ))) mers si pe rosu mult..dar nu s a consumat.
cate capacele de la rezervor ati pierdut ? eu am pierdut 4 si am recuperat 1...noroc ca iau de la astia cu gaz fara numar.
krapcarasu
13 Feb 2013, 01:40
pot fi si 10 l pe rosu, capac nu am avut deloc pe masina asta
Andyno
13 Feb 2013, 10:15
pe rosu la mine sunt peste 10 l. Am mers pana cand se auzea plutitorul prin butelie ))
alinworm
13 Feb 2013, 10:37
la mine pe rosu sunt vreo 8 L
flavyus
13 Feb 2013, 12:28
pe rosu depinde de butelie cat este de mare si ce firma este instalatia de gaz si a mea tot cam 8 litri este pe rosu.
Andyno
13 Feb 2013, 19:42
cand am montato am fost cu nenea mecanic si a zis sa bag 10 l de gaz in ea ptr test. Am bagat 10 l si nu s a aprins nici un bec verde. Ultima data cand am mers pe rosu am facut plinul si m am uitat la beculete in timp ce baga ala...
s a aprins primul beculet la 15 l ...si la 3 leduri aveam 25 l. oricum indica bine leduri si ceasul din butelie. naspa este ca in curbe se mai siting ledurile, se mai aprind.
merg vro 130 km pana se stinge primul led.
trebuie sa mi fac timp sa ma duc sa o omologhez...imi expira itp-ul in noiembrie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.