Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Buburuza...
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2
kxz
E din '95, motor de 1,2, 45cp.
Dar are si un avantaj, trece fantastic de rar pe la peco... Pentru chestia asta am inceput sa tin la ea...

argon
De ce are asa putini cai la 1,2 litri? Cati cilindri are motorul? Pana si Matizul la 0,8 litri are 52 de cai..
kxz
Asa l-or gandit aia de la Opel... E in 4, injectie monopunct.


Engine type - Number of cylinders : I 4
Engine Code : X12SZ
Fuel type : Petrol
Fuel System : SPI - GM Multec-ZE
Engine Alignment : Transverse
Drive wheels - Traction - Drivetrain : FWD
Engine size - Displacement - Engine capacity : 1196 cm3 ( 73 cu-in )
Bore x Stroke : 72.0 x 73.4 mm ( 2.83 x 2.87 inches)
Number of valves : 8 Valves
Compression Ratio : 10.0
Maximum power - Output - Horsepower : 45 PS (44 bhp) (33 kW) @ 4600 rpm
Maximum torque : 88 Nm (64 lb.ft) @ 2800 rpm
bv-08-fgm
E bine ca are consum mic,si arata bine masina smile.gif
gotronic
Si cat consuma? ca nu am vazut!
ydaniel
Cp sunt la o turatie destul de mica pt un motor relativ modern.
Markos
Cât prinde la oră?
G I M
Tre' permis la caii aia?
gotronic
Daca ar fi avut un cuplu mai bun decat srcie, ar fi fost ok, in varianta consumului. O masina de oras cu o elasticitate mare a motorului. Dar si asta vad ca nu e chiar asa elastica si nici cuplu extraordinar. As fi curios cat consuma totusi.!
Markos
QUOTE(gotronic @ 8 Oct 2012, 00:04)
Dar si asta vad ca nu e chiar asa elastica
*


Ba vreți cazan rigid, ba elastic.. nu mai înțeleg nimic.
gotronic
Vroiam doar detaliile practice de la consumator, poate datele tehnice au fost preluate gresit (se mai intampla) si nici nu am vrut sa caut eu exact ce spune producatorul. (pura curiozitate, iar chestia cu "cazan" e discutabila.!)
kxz
Deci consumul e facut prin metoda plin-plin, in afara e senzational, 4%, in oras 5.5%, dar botosaniul e un oras cu trafic relaxat, strazi si cu 3 benzi pe sens.
Maxim cu ea am prins 140 pe ceasul ei, probabil mai mergea ceva, dar nu am insistat. Asta cand am luat-o, ca voiam sa vad daca bate, troncane, trage stanga-dreapta... Probabil oricum real e 130, poate mai putin.
De curiozitate am comparat vitezometrul cu gps-ul. 60km/h=54 pe gps, 100km/h=92 pe gps.
Pana acum am facut cam 2000km cu ea, merge excelent.
Ca probleme, stergatoarele se opresc uneori in pozitii ciudate, inca nu mi-am batut capul.
Ieri am observat ca baia de ulei e murdara de la ulei curs. Probabil trebuie sa schimb garnitura.
La fostul propitar, masina a fost segmentata. Mecanicii profesionisti, la montare nu si-au mai batut capul. Am ramas fara curent pe drum, ca nu au strans bornele la baterie. Masina dimineata pornea greoi, trebuia multa cheie. Rezolvat cu un colier pus pe furtunul prin care vine benzina. Probabil au refolosit garnitura de pluta de la baia de ulei, sau pur si simplu nu au strans suruburile... mad.gif mad.gif
Ca nereguli la ea, amortizoarele spate au iesit la limita, scor 26 si 27 in teste, cu minim la 25, plus ca lichidul de frana cica trebuie schimbat. In rest masina e ok.
turbodxman
Sa te bîzîi liniștit cu dansa. wink.gif
corbex
Bucura-te de consumul ala! O sa-ti faciliteze multe plimbari. Pentru restul, bagi bani o data si stai linistit.
Markos
QUOTE(kxz @ 8 Oct 2012, 12:24)
Maxim cu ea am prins 140 pe ceasul ei, probabil mai mergea ceva, dar nu am insistat. Asta cand am luat-o, ca voiam sa vad daca bate, troncane, trage stanga-dreapta... Probabil oricum real e 130, poate mai putin.
*


Mișto e că poți s-o calci blană pe autostradă și nu iei amendă tongue.gif
b76bgaarh
tot ia pe bucuresti pluiesti
Markos
Parcă au scos restricția de 100.
kxz
Constructoru' zice 145 maxim, dar la anii ei o mai fi scazut. Voi de autostrada vorbiti de lucruri sfinte. Judetu' botosani nu are nici macar un drum reparat, modernizat, adica ceva drept, fara gropi si valuri. Pentru un botosanean, DN 2'u, de exemplu = let the dream come true... Pe aici, obiceiu' e ca decat sa repari drumu', pui limitare de viteza la 70, iar in curbe, la 40. Probabil numai pe aici mergi pe drum european cu 40 la ora, de aici s-or fi inspirat si aia de la bug mafi... sad.gif Asa ca, tinand cont de realitatile zonei, masinuta este 2fast, 2 furious... peacefingers.gif
Azi i-am facut schimb de ulei, (Cepsa 10w-40, ieftin si bun ) asa ca am profitat de ocazie ca am deschis capota si am facut o poza.
Cam asa arata bestia:
turbodxman
Cepsa? ala de pe ce planeta mai e? ohmy.gif

Fain agregatu, poti sa dai o apa pe el wink.gif
kxz
serios, cand am luat-o era curat... da' de atunci abia acum am deschis capota... wub.gif
(s-o fi prafuit ca am fost azi la rar, la identificare. e la 350m de drumul asfaltat, da' daca ai masina foarte joasa, te duci numai cu platforma... dupa vre-o ploaie mai mare, cred ca numai jeepurile ajung... imbecili autohtoni, o fi iesit de o parjoala pentru vre-un propitar de teren...)

Cepsa e un ulei spaniol, la ei e foarte folosit, dar nu prea cunoscut in afara spaniei.
Se face numai in spania, io zic ca asta e un lucru bun, si 10w40 e sintetic.
Partea buna e pretul, 12lei/litrul.
Cam asa arata butoiu' numa' ca are mult mai multe etichete. http://www.autoematerom.ro/cepsa-star-10w40-209-l-1.html
turbodxman
OK.
Mersi de info.
Nu auzisem de dansu pana acum.

gotronic
la pretul asta eu am dubii.
georg3_x
Interesanta masina sa iti mearga mult si bine!
argon
QUOTE(kxz @ 8 Oct 2012, 19:31)
Cam asa arata bestia:
*



Samana cu ala de cielo 1.5, sau Espero 1.8 numai ca alea au o rampa de injectoare in plus, fiind multipunct. Cati km are de l-a segmentat? Espero-ul meu de 1.8 a fost segmentat la 190.000, acum are 230.000 si inca merge perfect, cu ulei de kaufland.
Alex4u
QUOTE(G I M @ 7 Oct 2012, 22:52)
Tre' permis la caii aia?
*


+1 radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
kxz
In primul rand, multumesc de urari, tututror.

Dupa bord, are 160k. Dar sa fim seriosi, tre' sa fii dus cu pluta sa crezi ca o masina la anii ei are numai atat. Interior, masina arata chiar foarte bine, deci nu cred ca are nici enorm de multi km.
Ca istoric, a fost adusa pentru cineva in primavara, din Germania. A folosit-o 2 luni, a vandut-o din cauza de probleme financiare. El zice ca a ajuns la 60 de milioane cheltuieli finale, dupa inmatriculare. A cumparat-o un prieten de-al meu cu 1300 de euro. A segmentat-o ca papa ulei, cam 2l/1000km. Din cauza unor brobleme financiare, mi-a vandut-o cu 1000 de euro....
Acu, ce sper e sa nu am si eu probleme financiare... asteapta nervos.gif

Sincer, nu-mi trebuia straineza, dar am luat-o stiind masina, am platit-o si in rate, am avut si timp de teste de razgandire...

Ulei de la Kaufland nu am curaj, am pus anul trecut antigel de acolo. Mi-a inghetat motorul. Au fost ele gerurile mari, dar oricum.... Noroc ca m-am gandit sa rup uleiul invartind o tura-doua motorul manual, si am vazut ca pompa de apa era bocna. Am scapat cu dezghetat cu apa calda pompa. Oricum, prin hipermarketurile astea probabil numai tampenii vand, sa iasa ieftin, tot anul trecut un prieten de-al meu a schimbat radiatorul din cauza antigelului din Carrefour...
rss25
faina masina, am cautat si eu una dar nu am gasit sub 55-60 mil, si mi-am luat o dsn, oricum foarte buna masina s-o stapanesti sanatos
turbodxman
Sfatul meu: nu cumpara antigel, uleiuri, filtre, bujii samd din hypermarket. wink.gif
l@u
QUOTE(kxz @ 8 Oct 2012, 22:26)
10w40 e sintetic.
*



Daca scrie pe bidon ca e sintetic schimba-l cat mai ai timp.
kxz
Nu e la bidon ca ala e scump. E la butoi...
Azi am schimbat stergatoarele, unul mai afurisit, scartaia in draci. A trebuit sa-l pun invers, si merge bine. Vad ca vine iarna, trebuie sa rezolv cumva faptul ca stergatoarele au cursa incompleta.
Cursa lor se termina pe unde au chef, din cauza asta e greu sa le pot folosi pe temporizator. Trebuie sa le las sa mearga non-stop, ca sa fie mai putin deranjante.
gotronic
10W40 este semisintetic, sinteticele incep de la 5W
l@u
10w40 nu este sintetic
App. spaniolii au auzit de Lubrifin ? biggrin.gif
kxz
Ma rog, ei zic ca e sintetic. http://www.cepsa.com/stfls/CepsaCom/Lubric...TAR%2010W40.pdf

Azi am mai descoperit ceva, bateria are enorma capacitate de 35A... biggrin.gif

Cum se regleaza unde sa prinda ambreiajul la pedala? Ca la mine prinde cam sus, eram obisnuit sa prinda ambreiajul jos de tot. Se regleaza cablul la furca, daca tin eu bine minte?
kxz
Pe aici a fost frig al naibii, asa ca masina a primit tratamentul anti-aburire geamuri: spuma de ras. blush.gif
Intre timp a fost si pe la tinichigiu, ca am reusit sa rup toba. Pe mirificele noastre drumuri, langa anunturile cu "Aici sunt banii d-vstra", ar trebui adaugate si alea cu "Aici e toba dumneavoastra"... mad.gif
Cum se pot verifica airbagurile ca's functionale? Ledul din bord se stinge o.k., m-am tot chiorat pe la structura masinii, nu pare sa fi suferit vre-un accident. Chestia e ca nici nu prea poti sa te bagi sub ea, ca e cam joasa.
Markos
Io zic s-o dai și sa-ți iei un Tico.
kxz
Nu prea as lua alta, ca nu prea mai am spuma de ras.
argon
QUOTE(kxz @ 30 Oct 2012, 20:26)
Chestia e ca nici nu prea poti sa te bagi sub ea, ca e cam joasa.
*


Prin Moldova va-ndesati pe sub masini sa le verificati? Ma gandesc caconditia principala la meseria de mecanic e sa fii uscat. Prin Ardeal la noi se ridica pe elevator, si se verifica mult mai lejer.
kxz
Tinichigiul care a lucrat la ea zice ca arata bine, dar prefer sa vad cu ochii mei.
argon
Si airbagurile de ce ai vrea sa le verifici? La cati ani au, probabil sunt de forma.
marksman
Ca si pe plasticul tau. Si nu stiu ce vede reno ca se poate defecta la o capsa pirotehnica si un cartus de CO2?
Merced
Daca geamurile-s curate si iti baga suficienta caldura, ar trebui sa fie foarte ok si fara spuma de ras. Asta daca nu ai sursa continua de umezeala, cum aveam la Dacie, mocheta care se uda leoarca ca ajunsese sa fie mai mult podea, decat mocheta.
Masina e destul de faina. Uleiul ala pare decent. Luasem si eu sa schimb la Pejo un bidon de 5 litri, foarte foarte ieftin. Intr-adevar ei zic ca ar fi sintetic. Nu cred ca-i imposibil. Pana la urma erau si anumite uleiuri 15W40 care erau semisintetice si nu minerale.
Dupa ce l-am plimbat luni de zile in Pejo prin portbagaj, a mai stat inca niste luni degeaba, cand am vandut-o am pastrat uleiul si ulterior l-am folosit la schimbul Cielo-ului maica-mii. Ala halise ultimele patru schimburi Castrol Magnatec 10W40, ultiumul schimb a stat vreo 13.000km in masina. Dupa ce l-am inlocuit cu asta am sesizat o singura diferenta, da' poate era ala deja prea hodorogit: motorul simtitor mai silentios.
Revenind la Corsa, motorizarea macar e foarte economica, oricum zici ca n-ai unde alerga cu ea. Mai scriam si prin alt topic, eu m-am dat relativ des cu un VW Polo din 1995, cu motoras de 1043cmc si 45 de cai. Merge foarte ok masinuta aia, da' uite, n-are airbag-uri ca a ta, n-are nici macar servodirectie. Dar are geamuri electrice, ca sa vezi ce face personalizarea vestica din unele masini.
Consuma ceva mai mult decat a ta, dupa vreo mie de kilometri parcursi in diverse conditii, de la drumuri forestiere la autostrada(parcursa cu viteze de 100-110), a iesit o medie de 6.5x%, dupa ce am adunat si eu, si proprietaru' toate bonurile de benzina intre doua plinuri. Dar foarte confortabila de condus, chiar si fara servo, avand rotile din talon foarte inguste, daca-s umflate corespunzator directia in mers e perfecta, doar in parcari se simte ca servodirectia e lipsa.
Per total o masina de genu' asta in stare decenta te face sa nu mai vrei sa te urci intr-o Dacie. Sa vezi pe termen lung ce economie faci, de la combustibil la piese si carpeli.
argon
QUOTE(marksman @ 31 Oct 2012, 16:20)
Ca si pe plasticul tau. Si nu stiu ce vede reno ca se poate defecta la o capsa pirotehnica si un cartus de CO2?
*



Te crezi la sifonerie? Airbagul se umfla cu azot, si nu din cartus, nu-ti expun eu cum se produce ala, cauta , si vezi si ce se deterioriaza in timp. Reno ca Reno cu 10 ani, dar Mercedes dadea vreo 15 ani.
marksman
Posibil ca mai nou sa fie azot, eu stiam ca era vorba de o capsa pirotehnica si un cartus de CO2, din cauza ca altfel se degaja un gaz cu componente cancerigene. Oricum, sa zicem ca e azot. Cum se deterioreaza o capsa pirotehnica nefolosita?
corbex
Azotul vechi se trasforma in Argon, cu degajare de energie.
kxz
Am mai butonat netu' dupa info referitoare la airbaguri. In afara de faptul ca vw recomanda schimbarea la 15 ani, alte informatii concrete nu am gasit, ceea ce ma facut sa trec momentan invechirea airbagurilor la categoria mit urban.
In rest, masinuta e magnifica pe zapada. De doua zile, pe aici se dau lupte grele cu troienele. Ieri cand am vazut-o ca e in zapada cat roata, am zis ca gata, tre' sa caut lopata sa dezapezesc masina si 20-30 de metri pana la drumul mai circulat. Fara nici cel mai mic chef, i-am dat cheie, si mi-am incercat norocul. A iesit singura, parca plutea pe zapada. Mai un balans fata spate, mai un mic elan, oricum, merge superb prin zapada. Am caucioace inguste, de 145, (in acte are doar 165), plus ca minusul de putere al motorului a devenit un mare avantaj. E extrem de usor de dozat puterea la roata, incat sa nu inceapa sa se invarta rotile in gol.
Intre timp am mai avut un drum mai lung, aproape 500km, mi-a iesit iar un 4.1% consum. Mers lejer, pana in 100, ca si asa am ajuns prea devreme... Extrem de multumit.

Masinuta invie subit la turatii mari, cel putin pentru oras devine fasneata bine. Numai ca penalizeaza la pompa, am incercat sa merg si asa, turata cat merge, si bate consumul spre 7 in oras. Nu am facut un consum clar, ca nu am mers mult asa.

Referitor la lipsa de putere, singurul moment cand e deranjanta, e la viteze foarte mici cand abia te tarai.. Viteza 1 nu merge, in a doua chiar e puturoasa rau pana prinde iar un 20 la ora. In afara de aceasta faza, poate fi considerata o masina o.k.

Din schimbul de ulei cu care am luat-o mi-a papat cam 700 de grame, dar din uleiul pus acum, nu. Probabil s-au asezat segmentii, ma rog.

A, si lichidul de parbriz de iarna, rezistent la -20 de grade, luat din kaufland, a inghetat deja cand afara erau vreo -3 grade... sad.gif apa colorata...

corbex
7% in oras pe timp de iarna ti se pare mult? Mai jos de atit doar Argon scoate.
kxz
ala 7% era inca vara, dar in conditii de tras extrem de motorul ala. la mers lejer, nu ajunge la 6%. bineinteles, nici orasul nu e foarte aglomerat, cineva la un moment dat l-a gandit cu strazi mari, 2-3 benzi pe sens. iarna nu stiu cat consuma, de fapt nici nu-mi mai pasa, se merge incet, a doua, maxim a treia, esential e sa ajung acasa nebusit.
argon
QUOTE(kxz @ 11 Dec 2012, 15:44)
bineinteles, nici orasul nu e foarte aglomerat, cineva la un moment dat l-a gandit cu strazi mari, 2-3 benzi pe sens.
*



Ca pentru moldoveni, sa aiba loc.
kxz
Prin cetatea giratoria ce mai e? Am auzit ca se fac parcuri de relaxare pentru soferii ametiti de invartitul prin gairatorii...
kxz
M-am crezut ieri rotund, dar iarna nu-i ca vara. De ieri ninge incontinuu, am parcat azi la 3, acu masina e aproape acoperita de zapada. Orasul oricum e blocat, nici o iesire din oras nu mai este functionala.

Peisaj urban:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.