Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: tablou sigurante
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
razvan32
am o problema cu siguranta nr. 7 din tabloul de sigurante. atunci cand sunt aprinse farurile pe faza scurta se incalzeste foarte tare.ma gandesc ca este o suprasolicitare astept pareri si sfaturi.
B17XGG
Incearca sa o scoti si sa vezi ce se intampla. Normal ar fi sa nu se mai aprinda faza lunga stg. si in rest totul sa fie normal.
Folea
ai cumva becuri albastre? "xenon"
razvan32
nu, becuri normale.
bygy007
se incalzestede la contact imperfect aia este pe faza scurta partea stinga , verifica starea niturilor si a papucului de pe spate
razvan32
pana la urma siguranta este pentru faza scurta sau faza lunga?
Folea
faza lunga(de drum) stanga
razvan32
de ce se incalzeste siguranta pe faza lunga cand eu aprind faza scurta?
Folea
posibil sa ai firele schimbate la tablou..
bygy007
lunga , scurta nu are importanta problema e un contact imperfect , in prima faza incearca sa pui alta siguranta , noua , inainte incearca sa indoi lamelele alea in asa fel incit cind bagi siguranta sa aiba presiune mai mare (spre locul unde era siguranta) , vezi daca acolo la supotul de plastic este topit si daca se misca ,vezi papucu de pe spate
razvan32
am sa ma uit
BennyORWO
Iti recomand sa schimbi tot panoul de sigurante,cu unul modern,cu sigurante cum este la logan,scapi de multe chestii.Este ceva bataie de cap cu el,dar daca ai pe cineva care se pricepe sa il monteze nu este problema.
Eu asa am facut si sunt foarte multumit,nu se mai incing nici sigurantele,am scapat si de contacte imperfecte,etc.
jelly
Exact aceeiasi problema am avut-o si eu, pana la urma am schimbat tabloul de sigurante.
razvan32
am fost azi la masina si m-am uitat la siguranta. am desfacut panoul de sigurante si m-am uitat in spatele lui unde vine un papuc prins. am verificat papucul si este foarte strins, nu se misca, deci nu este nici o problema. panoul este bun.
problema nu este de la panoul de sigurante. deci ma gandesc ca este de la altceva.
ma gandesc de la ce poate fi?
val2011
QUOTE(razvan32 @ 16 Oct 2012, 16:32)
ma gandesc de la ce poate fi?
*



Pune si tu o siguranta care sa reziste la un amperaj mai mare» dar nu este indicat.
B17XGG
Scoate siguranta aia de acolo, observa ce nu mai functioneaza pe masina (ar trebui - cum am scris anterior - NUMAI faza lunga stg.). Pune un bec de far in locul ei, procedeaza la comutarea fazelor si comparativ cu aceeasi procedura aplicata la sig 8, tragi niste concluzii. Scoti conectorul de la far, masori continuitatea, etc, etc, etc ...
bygy007
problema ta a fost expusa in postul 5 si 10 , de acolo este problema CONTACT IMPERFECT
razvan32
azi am fost la masina sa rezolv problema cu siguranta pe faza scurta. am desfacut panoul de sigurante ( cel din poza ) si am aprins faza scurta si am observat urmatoarele probleme:
- firul de culoare galbena ( cel incercuit in poza) pe faza scurta este comun pentru partea stanga cat si dreapta.
- cele 2 lamele ( incercuite in poza cu culoarea galbena ) de pe cele 2 sigurante pe faza scurta aferent firului galben se incalzesc puternic.
Becuri am cele normale 40/45 w.
- celelalte 2 lamele de culoare albastra nu se incalzesc. De ce ele nu se incalzesc?





19 Oct 2012, 22:53:
am gresit. de fapt cele 2 lamele care se incalzesc sunt de culoare rosie si nu galbene cum am zis mai sus.
bygy007
incearca sa sscoti sigurantele sa vezi daca sint topite (plasticul ala alb ) daca este topit , trebuiesc inlocuite , si inainte de asta indoaie cu mina un pic suportul in care intra in asa fel incit sa fie lmai tari , adica sa intre mai greu
in sensul sagetilor albastre
vezi si starea niturilor pe care vine tabla aia de imparte la cele doua sa nu fie slabe , sai sa se misye tablele alea de vine sigyranta
razvan32
starea niturilor de la tabla sunt foarte bune. sunt foarte bine fixate, nu se misca deloc.
am mai observat ceva interesant. pe faza scurta frig amandoua sigurantele dar cand dau pe faza lunga nu mai frige.
de ce?
B17XGG
In primul rand se vede clar ca cineva a inversat in cutia de sigurante faza scurta cu faza lunga (asa cum este in schema si este simbolizat pe capac).
In al doilea rand observ in poza ca incalzirea a inceput de la papucul firului galben (care vine de la comutatorul de lumini) fiindca si-a schimbat mult culoarea (spre arsura), asa ca este bine sa-l verifici daca mai strange bine. S-ar parea ca ori nu a facut contact ferm si s-a incins ori niturile sunt de vina (ele strang pe un plastic ordinar care se inmoaie la caldura, ca asa se fabrica in Romanica ! ) cu toate ca la o vizionare fugara par bune.
In al treilea rand inlocuieste toate sigurantele cu suport din plastic ("inventie" postrevolutionara !) cu altele bune, cu suport ceramic.
In al patrulea rand: este normal ca pe faza lunga sa nu se mai incinga fiindca firul galben este alimentat NUMAI pe faza scurta, deci prin sigurantele 7 si 8 (cum sunt legate la masina ta) nu circula curent.
razvan32
firul galben l-am verificat. am dat jos capacul de plastic de pe el si strange foarte bine.
am scos un bec de pe faza scurta si am observat ca nu se mai incalzeste. deci inseamna ca intensitatea curentului prin firul galben este la jumatate. sa inteleg ca firul galben nu face fata la 2 becuri? mi se pare anormal chestia asta din moment ce pana acum a mers.
bygy007
atunci taie si repapuceste firu ala galben , da sa il tai de unde nu mai e incins , eventual cositoreste papucul cu firul
val2011
Cum am spus mai sus incearca o siguranta cu amperaj mai mare »dar nu este indicat«.
sebymesteru
ti s-a dat deja raspunsul,de ce te mai incapatanezi? Pune un papuc nou la firul galben,curata lamela pe care intra acesta,strange suportii sigurantei ca sa stea fixa si pune o siguranta cu suport ceramic de 10A. Job done!
razvan32
asta o sa fac. o sa ma duc sa rezolv problema.
cris06
Monteaza relee in compartimentul motor, cat mai aproape de faruri impreuna cu sigurante tip TT si nu vei mai avea probleme, doar avantaje:
- luminozitate mai mare pe filamente;
- protectia blocului de lumini care este scump;
- depanare usoara.
Recomand ca pe faza scurta sa montezi cate un releu si sig. pe fiecare filament.
Eventual, alimentarea bobinelor releelor sa fie facuta de un minireleu comandat de cheia de contact. Eviti, in acest fel uitarea farurilor aprinse! E doar o idee.
Scuze de post-336-1110552475.gif !
val2011
QUOTE(cris06 @ 22 Oct 2012, 15:36)
Monteaza relee in compartimentul motor, cat mai aproape de faruri impreuna cu sigurante tip TT si nu vei mai avea probleme, doar avantaje:
- luminozitate mai mare pe filamente;
- protectia blocului de lumini care este scump;
- depanare usoara.
Recomand ca pe faza scurta sa montezi cate un releu si sig. pe fiecare filament.
Eventual, alimentarea bobinelor releelor sa fie facuta de un minireleu comandat de cheia de contact. Eviti, in acest fel uitarea farurilor aprinse! E doar o idee.
Scuze de  post-336-1110552475.gif !
*



Se complica...
razvan32
am fost azi si am schimbat papucul la firul galben, l-am strans bine si mi-am zis ca nu se mai incalzeste. aprind faza scurta, pun degetul pe lamela unde face contact siguranta si surpriza se incalzesteeee. sad.gif
mi-am zis, am schimbat degeaba papucul de la siguranta.
dau siguranta jos si verific lamela. o misc stanga-dreapta, sus-jos si alta surpriza are joc unde vine nitul prins sad.gif
intrebarea este urmatoarea: cum fac sa nu mai aiba joc lamela? merge strans nitul mai bine? trebuie sa cumpar alta cutie de sigurante pentru o lamela care imi face probleme? cat costa si cine ma poate ajuta cu o cutie de siguranta.
BennyORWO
Schimba panoul de sigurante cu unul modern si nu vei mai avea probleme.Astea vechi sunt pacatoase rau,si eu am avut si mereu facea fitze.
Asta e unica si singura solutie,schimba panoul,te costa maxim 35 lei cu tot cu sigurante.
marian_6963
S-ar putea sa inlaturi efectul si nu cauza, prin inlocuirea tabloului.

La prima Dacie am patit la fel cu siguranta. Am fost la tot felul de electricieni si fiecare schimba tabloul de sigurante, vreo 6 am pus si noi si vechi, tot felul de modele. Pana la urma, singurel am constatat ca prin acea siguranta treceau si stergatoarele de parbriz la care axul din dreapta era semigripat, fapt ce conducea la incalzirea respectivei sigurante. A, am uitat sa spun ca nu respecta nicicum schema electrica.

Daca tot o sa se incalzeasca, o sa trebuiasca sa sapi muuult mai adanc.
razvan32
o sa ma duc sa iau cutie de sigurante. care cutie este mai buna?
bygy007
QUOTE(razvan32 @ 23 Oct 2012, 17:30)

intrebarea este urmatoarea: cum fac sa nu mai aiba joc lamela?
*


solutia este in postul 10 , adica aici

eu ce macan de la inceput pina acum mad.gif
razvan32
cum scot nitul de pe lamela ?

24 Oct 2012, 18:24:
care lamele sunt mai bune: cele de cupru sau cele de aluminiu?
ghitza
de ce nu iei un tablou nou?iti place sa te complici
razvan32
maine ma duc sa iau un tablou nou.
B17XGG
Daca citeai cu atentie postarea #21 gaseai mai repede defectul.
Degeaba iei alt tablou ca este cel putin la fel de prost. Solutia : Cositoresti nitul pe fata (la lamela) si pe spate (la papuc) folosind ca decapant aspirina (netamponata !) adica acid acetilsalicilic. Nu te speria ca se inmoaie plasticul (polistiren ordinar); se va solidifica la loc; daca se misca rau foloseste Poxipol (sau alta rasina bicomponenta). Este bine sa faci aceasta operatie la toate, atat timp cat mai sunt neoxidate de incingere operatia este mult mai usoara si rapida (nu apuca sa se inmoaie plasticul). Bineinteles ca pt. a lucra bine vei deconecta complet tabloul dupa reperarea firelor. Procedand astfel nu vei mai avea probleme NICIODATA cu tabloul daca vei folosi , asa cum am spus anterior, sigurante cu suport ceramic. Personal, am facut acest lucru, inclusiv la toti papucii si pinii unei instalatii noi.
bygy007
nitul il poti scoate cu o bormasina si burghiu adecvat sau cu o pila
razvan32
azi am fost la masina si am dat jos cutia de sigurante.a trebuit sa numerotez toate firele ca sa nu am probleme cand le conectez la loc.am dat niturile jos de la faza scurta. m-am chinuit ceva sa dau jos niturile ( sunt din aluminiu moale).
in locul lor am pus suruburi cu piulita si le-am strans foarte bine sa nu se mai miste.
sper sa nu mai am nici o problema.
culturism
cand umbli la sigurante trebuie sa deconectez bateria?
vladut88
Evident
culturism
daca nu merge claxonul poate sa fie de la baterie sau siguranta?
bygy007
nu are treaba cu nici una , poate fi de la blocu de lumini sau contacte imperfecte , claxonul nu are nici o siguranta
nikuniku
ba da are ca orice consumator,este siguranta care are curent permanent pe ia
ca nu mai merge claxonu vezi blocu de lumini,sau claxonu sia trait viata
B17XGG
... sau poate a fost reglat prea "fin", i s-a uzat platina si mai poate fi reglat (eventual). Pune un bec la papucul claxonului sa vezi daca vine curent.
bygy007
poate alea dupa 2000 dar ma indoiesc ,
ADRIAN_CON
Salut tuturor,
am o problema asemanatoare, siguranta faza scurta stanga se topeste plasticul ei si mai nou si in tablou(este tipul pt sigurante plate, turcesc).
Am observat ca papucii sunt inegriti si plasticul firelor s-a topit.
De asemenea atunci cand aprind faza scurta imi porneste stropitoarea la parbriz.
Acum am ramas fara lumini pozitie spate desi cele de fata se aprind.
Imi puteti recomanda ce e de facut?
bygy007
ia vezi ca ai un scurt puternic de s-a topit izolatia firelor vezi sa nu iei foc cu astea , descopera unde ai scurtul , cred ca ai doua , una pe partea din spate si altul pe fata in manunchiul gros de caburi(faza scurta cu stropitoarea ), iar pe spate la cele doua lampi (becuri fire) sau lampa de numar , iluminat portbagaj
remediaza urgent problemele , niste poze ar fi de ajutor
eventual electrician
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.