Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Oglinzi reglabile electric si incalzite
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
osa
Detin un Preferrance de 1.4. Oglinzile se regleaza manual si de multe ori am vazut necesitatea de a le putea regla electric (ex.: parcari sa vad bordura etc).
Se pot schimba oglinzile?
klaus
Se pot, dar cred ca o sa-ti treaca cand o sa vezi preturile...
osa
Stie cineva cam cat ar costa toata treaba asta. Adica: ogliniz(2x), buton de reglare din interior, manopera???
Steve From Oradea
Osa! Te duci pe calea Borsului la service si intrebi acolo de la oricare mecanic cat ar costa manopera.Pentru piese intri la depozit (daca stii unde) si acolo poti afla preturile. Mult noroc!
Salut!
osa
Mersi, ma voi interesa.
Eu ma gandeam ca poate raspunde cineva care a facut aceasta imbunatatire (daca poate fi privita imbunatatire) si ma ajuta si pe mine cu ceva feedback-uri....
andreic
Am vrut eu si m-am lasat pagubas. Retrovizoarele electrice in targ costau cam 7 mil lei, butonul de reglaj nu exista si la toate astea mai adaugi schimbarea plasticelor de pe usa, manopera si te duci la vreo 10 mil lei. Cum spuneam mie mi-a trecut.
osa
sad.gif
Nasol, atunci cred ca va trebui sa revizuiesc aceasta idee.
Mersi oricum de informatii.
Ake
Eu as sfatui pe cei care vor sa faca investitia in oglinzi electrice sa se gandeasca bine inainte. Asta pentru ca mie mi se pare un moft (cel putin raportat la pret). In sase luni de folosire a masinii am folosit reglajul electric doar de trei ori. Chestia cu vazutul bordurii la parcare e pierdere de vreme. Pana zapacesti oglinda aia inainte si inapoi te plictisesti, mai bine te dai jos si dai o tura pe langa masina. E mai simplu sa misti putin capul ca sa prinzi alt unghi din care sa-ti iei reperele.

Ar mai fi incalzirea ca avantaj, dar mai in toate situatiile in care se umplu oglinzile de abur sau de picaturi de apa, acelasi lucru se intampla si cu geamurile laterale, asa ca tot nu vezi nimic si trebuie sa deschizi geamul sa cureti.

Ca sa nu fac alt topic o sa-mi spun si parerea apropo de diferentele dintre Preferance si Laureate, poate mai sunt doritori de upgrade care se razgandesc.

proiectoare - pana acum le-am aprins o singura data de curiozitate. N-am sesizat mare avantaj.

prinderi centura spate - n-am avut ocazia...
tetiera centrala spate - n-am avut ocazia...
semnal portiere deschise - etee fas
stingere progresiva a luminii interioare - si mai fasss
casetofon cu nustiu ce - l-am dat jos de pe masina fara sa-l pornesc vreodata
buzunare scaune fata - ma rog, acolo tin servetelele
computer de bord - asta da... dar pentru ca sunt eu maniac cu statisticile si tin evidenta consumului
A/C - asta a facut toti banii vara asta. Dar si vreo cateva raceli zdravene dupa drumuri mai lungi din care una cu febra 40


GIC
QUOTE(Ake @ 25 Aug 2005, 14:11)

stingere progresiva a luminii interioare - si mai fasss

*


Nu-i nevoie. Are pina si al meu !!!
simon
QUOTE(Ake @ 25 Aug 2005, 13:11)
In sase luni de folosire a masinii am folosit reglajul electric doar de trei ori. Chestia cu vazutul bordurii la parcare e pierdere de vreme.
*


Ake are dreptate, nu umbli la oglinzile electrice decit foarte rar. Intrebarea este daca la cele cu reglaj manual nu trebuie sa o faci mai des. Oricum este tare bine sa-ti aranjezi oglinda dreapta fara sa te apleci smile.gif
Orientare oglinzii spre bordura (cu rapiditate la masini scumpe) este fara rost, dupa 2 parcari te inveti la ce distanta de bordura sa parchezi folosind imaginea din oglinda dreapta fara sa o mai deplasezi.
Ghost
Oglinzile electrice sunt folositoare in caz ca doua sau mai multe persoane conduc aceeasi masina. E destul de nasol sa te tot misti sa reglezi oglinda din dreapta, apoi sa revii la pozitia de condus sa vezi daca e bine. Oricum la pretul asta al upgradeului merita efortul mai degraba.
BUCEGI
QUOTE(Ghost @ 30 Aug 2005, 00:09)
Oglinzile electrice sunt folositoare in caz ca doua sau mai multe persoane conduc aceeasi masina. E destul de nasol sa te tot misti sa reglezi oglinda din dreapta, apoi sa revii la pozitia de condus sa vezi daca e bine. Oricum la pretul asta al upgradeului merita efortul mai degraba.
*



itzi dau un sfat:
mai bine rennuntzi la idee
te va costa foarte mult
osa
In urma raspunsurilor venite din partea voastra am ajuns la concluzia ca nu merita. Intr-adevar, parcarile se pot invata si pot lua ca reper orice punct de pe masina, care se vede prin oglinda. tind sa cred ca a fost un moft de-al meu.
Din punctul de meu de vedre, topic-ul poate fi inchis aici.

Mersi pentru suport!
Ghost
QUOTE(Ghost @ 30 Aug 2005, 00:09)
Oricum la pretul asta al upgradeului merita efortul mai degraba.
*


Ma refeream la faptul ca mai bine te fatai putin sa reglezi de fiecare data oglinda decat sa dai banii pe upgrade.
Poate la dezmembrari se poate lua sistemul de pe un Logan accidentat?
Dar daca ajunge acolo nu cred ca mai sunt bune oglinzile... dry.gif
razvant
Salut ! Sper ca nu exista un topic despre asa ceva , fiindca eu am cautat dar nu am gasit decit dezbateri despre oglinzi actionate electric.Intrebarea mea catre larga noastra comunitate de loganisti este daca cineva stie vreun atelier unde se pot monta circuite de incalzire pt oglinzi.Cred ca sunt utile iarna.Multumesc!
alphred
s-a mai discutat. undeva pe la gara de nord parca era un service cu un mecanic care facea pentru daewoo si cica s-ar fi reprofilat si pentru logan. eu am cautat pe forum dar nu am mai dat de postul cu pricina. o fi ster, o mai exista nu stiu.
RTZone
QUOTE(andreic @ 30 Oct 2005, 18:29)
Fusese o discutie si se pare ca se poate face. Se spunea ceva se service Radacini cel de Daewoo se pare ca acolo sunt niste baieti care fac asa ceva.
*




sau click here
andreic
Dupa cum am mai spus oglinzile electrice erau in targ cam 4 mil bucata, mai aveai nevoie de butonelul acela dintre scaune si de ceva cu ce sa astupi gaurile din fetele de usi ca sa nu cumperi altele noi plus manopera. Cred ca in jur de 10 mil te va duce.
DFA
E vorba de butonul rotativ de reglare a unghiului oglinzilor, care este montat pe consola dintre scaune, sub mânerul frânei de mână. Dar nu e neapărat necesar, nu știu câți folosesc această facilitate.
razvant
QUOTE(DFA @ 21 Nov 2005, 19:56)
E vorba de butonul rotativ de reglare a unghiului oglinzilor, care este montat pe consola dintre scaune, sub mânerul frânei de mână. Dar nu e neapărat necesar, nu știu câți folosesc această facilitate.
*


Pe mine ma intereseaza doar sa aplic pe spatele oglinzilor circuitul rezistiv care se incalzeste. Legaturile se fac apoi la butonul de la dezaburire luneta. Nu am nevoie de miscarea oglinzilor. Oricum mi se pare un moft....
andreic
QUOTE(DFA @ 21 Nov 2005, 20:56)
Dar nu e neapărat necesar, nu știu câți folosesc această facilitate.
*


Si atunci cum reglezi oglinzile.
klaus
Eu am inteles ca initiatorul topicului vrea sa stie daca isi poate monta oglinzi cu incalzire. Adica geamul cu incalzire pe el. geam de la care sa traga niste fire la circuitul lunetei.
Restul oglinzii (mod de reglare, carcasa) sa raman la fel cum este acum. Adica reglabil din "manete"
razvant
QUOTE(klaus @ 21 Nov 2005, 22:30)
Eu am inteles ca initiatorul topicului vrea sa stie daca isi poate monta oglinzi cu incalzire. Adica geamul cu incalzire pe el. geam de la care sa traga niste fire la circuitul lunetei.
Restul oglinzii (mod de reglare, carcasa) sa raman la fel cum este acum. Adica reglabil din "manete"
*


Multumesc Klaus, exact despre asta era vorba.Eu am Preferance iar reglarea oglinzilor se face ...manual, ceea ce mi se pare OK.
lau_swat
Si pe mine m-ar interesa asa ceva... Si eu tot Preferance am si sunt cam nemultumit ca nu am degivrare la oglinzi, chiar acuma seara am venit si e super frig la Timisora si nu vedeam nimic in ele, daca ne puteti ajuta...

Nu stiti cumva cum e realizat grupul rezistiv de la oglinzile cu degivrare, e ceva de genul parbrizului spate? Da ca da nu se poate lua un parbriz de la o dacie din aia veche de la cimitir si adaptat la oglinda, taiat in forma etc...doar sa mearga cablajul din el... Ce ziceti? Ar merge...Degivrarea lor cuplata desigur cu luneta
DFA
QUOTE(lau_swat @ 22 Nov 2005, 13:11)
Nu stiti cumva cum e realizat grupul rezistiv de la oglinzile cu degivrare, e ceva de genul parbrizului spate? Da ca da nu se poate lua un parbriz de la o dacie din aia veche de la cimitir si adaptat la oglinda, taiat in forma etc...doar sa mearga cablajul din el... Ce ziceti? Ar merge...Degivrarea lor cuplata desigur cu luneta
*



Nu cred că ar merge, rezistența care ar rămâne ar avea o rezistență prea mică și riști să ai alte necazuri cu instalația electrică. Poate doar să înseriezi oglinzile cu luneta...
lau_swat
QUOTE(DFA @ 22 Nov 2005, 14:20)
Nu cred că ar merge, rezistența care ar rămâne ar avea o rezistență prea mică și riști să ai alte necazuri cu instalația electrică. Poate doar să înseriezi oglinzile cu luneta...
*


Vad ca tu ai degivrare (sau vei avea smile.gif ). S-ar merita efortul? Eu as vrea sa stiu cum e la oglinzile speciale cu degivrare, cum sunt rezistentele? Da ca sunt sub forma de fire inserate in spatele oglinzii, s-ar puta folosi cupru, facut asa cum e la luneta, dat oglinda jos(sticla si lipit pe spate fire subtiri de cupru, am putea folosi flux sau ceva si inchis circuitul ca la luneta, ar mere?
DFA
QUOTE(lau_swat @ 22 Nov 2005, 16:38)
Vad ca tu ai degivrare (sau vei avea smile.gif ). S-ar merita efortul? Eu as vrea sa stiu cum e la oglinzile speciale cu degivrare, cum sunt rezistentele? Da ca sunt sub forma de fire inserate in spatele oglinzii, s-ar puta folosi cupru, facut  asa cum e la luneta, dat oglinda jos(sticla si lipit pe spate fire subtiri de cupru, am putea folosi flux sau ceva si inchis circuitul ca la luneta, ar mere?
*



Mai am până îmi sosește mașina...
Se merită efortul dacă găsești un sistem de degivrare deja făcut, eventual luat de pe o altă mașină, Logan sau ceva care să se potrivească cât de cât.
Nu știu cum sunt rezistențele!
Dar dacă ai folosi rezistența de la o lunetă ea ar fi foarte mică, și ai putea pune în scurt alimentarea pentru degivrare.
Deci dacă vrei să încerci așa ceva, încearcă mai întâi să o înseriezi cu luneta, vezi câtă căldură face și cât de aproape de oglindă o poți pune - funcție de căldura generată poți vedea dacă e eficientă sau o să-ți topească ceva pe acolo...
lau_swat
Pai rezistenta firelor de la luneta e relativ mare nu? Firele alea sunt din cupru? O sa ma mai documentez sa vad...Daca ai ceva sugestii le primesc cu bucurie
DFA
QUOTE(lau_swat @ 22 Nov 2005, 17:37)
Pai rezistenta firelor de la luneta e relativ mare nu? Firele alea sunt din cupru? O sa ma mai documentez sa vad...Daca ai ceva sugestii le primesc cu bucurie
*



Rezistența întregii lunete este mare, dar tu, dacă tai din ea doar o bucată (că doar nu o să o bagi pe toată în oglindă...) o să se micșoreze și rezistența, deci va crește curentul, căldura degajată se va mări și vei risca să-ți ardă siguranța, să se ardă rezistența, firele de conectare...

De asta îți spun, că, dacă extragi o bucată de rezistență dintr-o lunetă, să încerci să o inseriezi cu luneta Logan-ului tău, pentru a micșora căderea de tensiune pe rezistența oglinzii.

Dar totul depinde de rezistența electrică a bucății extrase din lunetă. Un aparat de măsură ți-ar fi de folos, și cu câteva calcule de bază ai putea găsi ce curent trece prin lunetă și ce putere generează ea. De aici știi cam ce bucată să tai, câtă rezistență va avea ea și ce putere va consuma/genera.

Abia după asta poți vedea cât tai din ea, pentru ca să nu încingi oglinda, sau să nu aibă nici un efect de dezghețare.

Odată ce aflii cât tai, vezi cum trebuie să o conectezi, în paralel cu luneta existentă, sau înseriată cu ea - funcție de curentul necesar ambelor rezistențe (de fapt vor fi trei rezistențe, luneta, oglinda Dreapta, și cea Stânga). Calculele de curent trebuiesc făcute pentru toate 3.

După aia vezi cât de mare e rezistența, fizică, și cum o prinzi în spatele oglinzii.

Ai mult de muncă..., dar cu ceva ambiție și multă grijă se poate face!

Sper că nu mai ai garanție la mașină...
lau_swat
Ai dreptate... Pai i sa ma pun sa masor caderea de tens pe toata luneta, dar nu stiu cat este pe cea a unui jaf de dacie din aia veche... sa ma duc la unu si o masor...sau pot folosi direct fire de cupru a caror rezistenta o stiu si doar le adaptez la luneta... Nu pot face ca suma caderilor de tens pe oglinzi sa fie egala cu caderea de tens pe luneta?
DFA
QUOTE(lau_swat @ 22 Nov 2005, 17:56)
Ai dreptate... Pai i sa ma pun sa masor caderea de tens pe toata luneta, dar nu stiu cat este pe cea a unui jaf de dacie din aia veche... sa ma duc la unu si o masor...sau pot folosi direct fire de cupru a caror rezistenta o stiu si doar le adaptez la luneta... Nu pot face ca suma caderilor de tens pe oglinzi sa fie egala cu caderea de tens pe luneta?
*



Ba da, dar cu artificii, pentru că când vei adăuga rezistențele oglinzilor în paralel cu luneta curentul prin lunetă va crește, automat și puterea va crește - și poate duce la supraîncălzirea lor.

Dacă pui rezistențele în serie cu luneta, curentul va scădea și puterea disipată de cele 3 rezistențe va scădea și ea, ceea ce poate fi bine, dacă rezistențele oglinzilor sunt mici, dar luneta va încălzi mai puțin. Ca să micșorezi curentul în rezistențele oglinzilor și să-l păstrezi la fel în lunetă, va trebui să conectezi cele 2 rezistențe ale oglinzilor în paralel cu luneta și să pui în serie cu fiecare rezistență din oglindă o altă rezistență de putere, care să mărească rezistența circuitului final, micșorând astfel puterea disipată de rezistențele din oglinzi, micșorând și riscul de a produce daune oglinzii prin supraîncălzire. Firește, rezistențele suplimentare trebuiesc puse în habitaclu, nu în oglinzi, din motive evidente...
lau_swat
QUOTE(DFA @ 22 Nov 2005, 17:08)
Ba da, dar cu artificii, pentru că când vei adăuga rezistențele oglinzilor în paralel cu luneta curentul prin lunetă va crește, automat și puterea va crește - și poate duce la supraîncălzirea lor.

Dacă pui rezistențele în serie cu luneta, curentul va scădea și puterea disipată de cele 3 rezistențe va scădea și ea, ceea ce poate fi bine, dacă rezistențele oglinzilor sunt mici, dar luneta va încălzi mai puțin. Ca să micșorezi curentul în rezistențele oglinzilor și să-l păstrezi la fel în lunetă, va trebui să conectezi cele 2 rezistențe ale oglinzilor în paralel cu luneta și să pui în serie cu fiecare rezistență din oglindă o altă rezistență de putere, care să mărească rezistența circuitului final, micșorând astfel puterea disipată de rezistențele din oglinzi, micșorând și riscul de a produce daune oglinzii prin supraîncălzire. Firește, rezistențele suplimentare trebuiesc puse în habitaclu, nu în oglinzi, din motive evidente...
*



Da, ar trebui facute niste calcule, rez lunetei in primul rand, apoi catte fire de cupru sa bag in oglinzi, calc rez serie a lor si apoi calc rezest car mai trebuie pt fiecare oglinda... Ar trebui totusi sa vb cu un electrcian, ca pe foaie le fac eu da practic, trebuie umblat si la cutia de sigurante de sub capota,nu? Cum naiba implementez eu toate astea, m-am cam demoralizat... sad.gif
DFA
QUOTE(lau_swat @ 22 Nov 2005, 18:20)
Da, ar trebui facute niste calcule, rez lunetei in primul rand, apoi catte fire de cupru sa bag in oglinzi, calc rez serie a lor si apoi calc rezest car mai trebuie pt fiecare oglinda... Ar trebui totusi sa vb cu un electrcian, ca pe foaie le fac eu da practic, trebuie umblat si la cutia de sigurante de sub capota,nu?  Cum naiba implementez eu toate astea, m-am cam demoralizat... sad.gif
*



Nu știu unde este siguranța care protejează luneta!
E adevărat că lucrurile se complică, dar altfel nu o poți rezolva decât cu 2 oglinzi de Logan cu degivrare, pe care le montezi în locul celor originale.
lau_swat
Cred ca e mai simplu sa schimb de tot oglinzile... Dar totusi o sa mai gandesc daca pot realiza chestia asta...Raman deschis la sugestii... smile.gif
klaus
Parerea mea:
1. Ori iti iei 2oglinzi cu incalzire de logan (100 RON bucata x2 = 200 RON), sau cu variante sa cauti de clio model 98 care se potrivesc.
2. Ori cauti printr-un service niste oglinzi din astea crapate si ... lipesti oglinda normala pe ele (se incalzesc cele crapate si incalzesc si pe cea normala)
Varianta 2 e mai ineficienta, dar s-ar putea sa fie mai ieftina.
razvant
QUOTE(klaus @ 22 Nov 2005, 19:02)
Parerea mea:
1. Ori iti iei 2oglinzi cu incalzire de logan (100 RON bucata x2 = 200 RON), sau cu variante sa cauti de clio model 98 care se potrivesc.
2. Ori cauti printr-un service niste oglinzi din astea crapate si ... lipesti oglinda normala pe ele (se incalzesc cele crapate si incalzesc si pe cea normala)
Varianta 2 e mai ineficienta, dar s-ar putea sa fie mai ieftina.
*


Unde gasesc oglinzi cu incalzire la 100 ron?
klaus
in targ la vitan
lau_swat
Klaus tu zici numai sticla sa o luam, nu? Ma gandesc ca nu iei toata oglinda la pretul asta...Ar urma apoi tras cabluri etc...
laji
Nu-mi sariti in cap, dar cineva mi-a spus ca pe vremea la raposatu' puneau incalzire la oglinzi prin introducerea unui bec in spatele oglinizii....Poate ar trebui incercat...


Doar 2 centi ai mei
bendix
Nu are nimeni o poza cu spatele oglinzii, mai exact cu rezistenta de incalzire din spatele oglinzi ?. Caci daca voi vedea poza, 90% din problema este rezolvata.

Nici ideea de mai sus cu becul nu mi se pare rea !

Later edit:

In ceea ce priveste problema calcularii rezistentei unei retele rezistive echivalente cu luneta, problema e simpla si se calculeaza geometric. Asadar, daca imparti luneta in 4, adica iei un sfert din numarul de brate (linii rezistive) si iei un sfert din lungimea bratelor, vei obtine o retea rezistiva cu suprafata de 16 ori mai mica, dar de rezistenta echivalenta cu cea a lunetei. Asta deoarece la inserierea rezistentelor rezistenta totala creste (in cazul nostru de 4 ori), iar la paralelarea rezistentelor rezistenta totala scade (in cazul nostru de 4 ori). Cine are cat de cat cunostinte electrice a inteles ce vreau sa spun.

Later, later edit. In cazul extrem in care dorim sa folosim un singur brat de rezistenta (din cele 15 ale lunetei de la Logan), luam doar o cincisprezecime din lungimea bratului si obtinem o rezistenta echivalenta cu cea a lunetei intregi.
lau_swat
Ar fi faina o poza sa ne mai dumirim putin, iar cu becul mi se pare interesant dar tot mai interesant e cu rezistente:) Daca are cineva o oglinda bulita cu degivrare sa-i faca o poza... Am vazut la diverse ca sunt care si le-au schimbat... Multumim anticipat
bendix
Am gasit pe forum poza unei oglinzi desfacute de Logan. Dar nu e prea clara.

http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=13331&st=9

Am mai gasit ceva interesant, mai jos. Asta in cazul in care oglinzile de la Solenza sunt identice cu cele de la Logan (Ambiance si Preference)

http://solenzamea.xhost.ro/demontare_monta...glinzi_slz.html
lau_swat
Eu am o oglinda de Preferance desfacuta, mi-am schimbat-o pe casco ca mi-a spart-o unu, dar nu stiu pe unde am putea trage firul, eventual ne intalnim intr-o sambata mai cu soare s-o vezi si tu...
bendix
Partea cu trasul firului pare cea mai grea. M-am uitat la oglinzi si nu sunt prinse la fel ca la Solenza.

Ceea ce ma mira pe mine este ca nu a facut nimeni inca imbunatatirea asta cu oglinzi incalzite la Ambiance si Preference. Ma refer la cei care au "parcurs" deja o iarna, cea dintre 2004- 2005. Caci la oglinzile reglabile din interior nu e ca la oglinzile fixe de pe dacia 1310. Acolo, in caz de inghet puteam da cu rascheta din toate puterile. Aici e mai greu. Probabil ca dimineata voi veni la masina cu sticluta cu apa fierbinte biggrin.gif
lau_swat
Pai atunci hai sa fim noi primii care fac chestia asta, o sa increc pe oglinda veche sa vad cum s-ar putea trage firul, eventual mai vezi si tu... Ar fi super sa reusim, si totusi cum am putea face rost de niste sticle din alea speciale??
bendix

Am inteles ca ti-ai schimbat oglinda laterala (pe CASCO). Ai stat langa ei in service sa vezi cum se face (demontarea/montarea) ?
lau_swat
Nu am stat dar mi-am mai strans-o eu marti pt ca se misca, nu au strans-o maimutele alea bine, trebuie data fata usii jos, nu e foarte greu, oglinda e prinsa doar in 2 soruburi...
Rigor
QUOTE(lau_swat @ 22 Nov 2005, 13:11)
Nu stiti cumva cum e realizat grupul rezistiv de la oglinzile cu degivrare, e ceva de genul parbrizului spate? Da ca da nu se poate lua un parbriz de la o dacie din aia veche de la cimitir si adaptat la oglinda, taiat in forma etc...doar sa mearga cablajul din el... Ce ziceti? Ar merge...Degivrarea lor cuplata desigur cu luneta
*


Din stiintele mele parbrizul NU se poate taia, asta in cazul in care tehnologia a avansat mai repede decat fac eu update la baza de date cerebrala.

M-ar interesa si pe mine sa pun incalzire la oglinzi dar ar fi trebuit sa ma gandesc din toamna-vara!!
DFA
Nu are nevoie să-l taie, ci doar să-l spargă și să-i i-a rezistența, deși cred că se complică inutil și o să iasă "urât" de tot acea oglindă cu degivrare.

Sper că se gândește serios să adapteze niște oglinzi de Logan cu degivrare!
lau_swat
Da o sa folosesc niste oglinzi cu degivrare, nu ma mai complic, dar acum problema e de tras firul prin oglinda, nu prea este loc, am oglinda schimbata pe care am studiat-o si cred ca e cam greu, si inca ceva, in Tm unde pot gasi ogllinzi(numai sticla) cu degivrare?(Am citit ca sunt in Vitan... smile.gif )
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.