Tiristu'
28 Oct 2012, 23:20
Salut, de ceva vreme am probleme cu directia. Am o berilna din 97, nu i-am modificat niciodata nimic, gen planetare, pivoti, absolut nimic pe fata.
de la o vreme o simt ca trage cand stanga cand dreapta, si nu mai am baza pe ea in depasiri si viteze de 100 de km/h....etc
la plecarea de pe loc.....pe la 20 , 30 km /h se simt trepidatii majore in masina, ca si cum cineva o zguduie bine de tot. cand mi am pus cauciucurile de iarna, am observat ca acum imi merge masina ca si cum as avea servodirectie, insa, si jocul e mult mai aiurea si mai periculos. ce poate fi? unde sa ma uit....etc .multumesc anticipat si scuze pentru deranj.
sspoitoru
29 Oct 2012, 00:07
cauciuc sau amandoua deformate pe creasta
am patit si eu, facea ca dracu
ridici pe cric pana se dezlipeste cauciucul de pe asfalt
invarti de roata si te uiti intre cauciuc si asfalt si daca e deformat vezi sigur.
Tiristu'
29 Oct 2012, 18:40
QUOTE(sspoitoru @ 29 Oct 2012, 00:07)
cauciuc sau amandoua deformate pe creasta
am patit si eu, facea ca dracu
ridici pe cric pana se dezlipeste cauciucul de pe asfalt
invarti de roata si te uiti intre cauciuc si asfalt si daca e deformat vezi sigur.
Facea si cu cauciucurile de vara si cu cele de iarna.
razvan1985
30 Oct 2012, 09:27
bucse tiranti...
Hacker
30 Oct 2012, 10:06
Primul sfat : nu mai merge cu ea asa ca esti risc pentru tine si ceilelalti soferi.
1. Te urci in masina misti volanul stanga dreapta usor si verifici bucsa de la volan.
2. Ridici roata tragi stanga dreapta de roata( astfel vezi jocul de la bieleta de directie ) Foarte probabil.
3 tragi sus jos si verifici pivoti.
4 Verifici daca bucsele de la tiranti sunt in regula, dar ei de regula trosnesc la plecarile de pe loc.
Faza cu cauciucurile nu sunt plauzibile. Niciodata cand ai un cauciuc deformat nu iti va trage stanga dreapta ci iti va da trepidatii sau leganari la viteze mici. Presiunea lor daca nu e corespunzatoare atunci masina va intra in balans si te va pune in dificultate in a o controla.
Tiristu'
30 Oct 2012, 19:21
QUOTE(Hacker @ 30 Oct 2012, 10:06)
Primul sfat : nu mai merge cu ea asa ca esti risc pentru tine si ceilelalti soferi.
1. Te urci in masina misti volanul stanga dreapta usor si verifici bucsa de la volan.
2. Ridici roata tragi stanga dreapta de roata( astfel vezi jocul de la bieleta de directie ) Foarte probabil.
3 tragi sus jos si verifici pivoti.
4 Verifici daca bucsele de la tiranti sunt in regula, dar ei de regula trosnesc la plecarile de pe loc.
Faza cu cauciucurile nu sunt plauzibile. Niciodata cand ai un cauciuc deformat nu iti va trage stanga dreapta ci iti va da trepidatii sau leganari la viteze mici. Presiunea lor daca nu e corespunzatoare atunci masina va intra in balans si te va pune in dificultate in a o controla.
Multumesc frumos pentru sfat. maine o sa o ridic pe cric si urmez pasii indicati de tine. revin eventual poate si cu un clip....daca imi permite vremea . nu o sa mai circul cu ea
Andyno
30 Oct 2012, 19:39
ce fac tiranti? eu ii am din 99 si au 200 mii km si nu dau semne de uzura.
B17XGG
30 Oct 2012, 20:40
Ai avut noroc ca ai mai prins tampoane de cauciuc de pe vremea coanei Lenuta, ca astea autorizate de RAR sunt bune numai pentru ei si militieni !
PH-06-BOA
30 Oct 2012, 21:03
Vezi daca nu sunt rupte urechile de prindere a tirantului impingator, cel care se prinde la un capat de bascula superioara, si la capatul celalalt de lonjeroane. Cand se rup urechile in care tirantul impinge, fiecare unghi de fuga (pe stanga si dreapta), isi modifica valoarea in functie de cat de tare apesi pe acceleratie sau franezi, si masina devine total instabila.
adriano2br
3 Nov 2012, 09:42
QUOTE(Hacker @ 30 Oct 2012, 10:06)
Primul sfat : nu mai merge cu ea asa ca esti risc pentru tine si ceilelalti soferi.
1. Te urci in masina misti volanul stanga dreapta usor si verifici bucsa de la volan.
2. Ridici roata tragi stanga dreapta de roata( astfel vezi jocul de la bieleta de directie ) Foarte probabil.
3 tragi sus jos si verifici pivoti.
4 Verifici daca bucsele de la tiranti sunt in regula, dar ei de regula trosnesc la plecarile de pe loc.
2) am facut si eu asa , si nu am joc deloc.
3) Am tras sus-jos de rotile fata..iar cea din stanga , are putin joc ..in partea de jos..se trage putin in afara. Este grav? nu prea am chef sa umblu la roti acum ca e frig..mai pot merge asa pana la primavara? Am mers usor cu masina de cand am luat-o..nu o bruschez.
Pivotu inferior sau bucsele de la brat ,lasa lenea si pune-te si schimba ce e de schimbat ca nu e o avere sa nu te trezesti in pomi sau mai rau in celalalt din sens opus
adriano2br
3 Nov 2012, 17:48
Nu am mai umblat niciodata pe acolo..dar o sa ma descurc. Trebuie obligatoriu sa schimb si la cealalta roata ?
Nu e nevoie daca nu sunt probleme
adriano2br
3 Nov 2012, 18:03
ok , atunci o sa scot roata maine sa vad cam ce bucse sunt uzate pe acolo..si o sa iau pivot inferior si bucse ..daca trebuie. La cealalta roata daca nu are joc in nici o parte...inseamna ca e in regula? alte simptome nu mai sunt?
fullhouse
3 Nov 2012, 18:04
Nu e obligatoriu sa fie de la pivoti, jocul la poate sa fie la fel de bine si de la rulmenti, totul e sa stii sa le deosebesti
Daca te si uiti cand misti sigur e de la pivotu inferior,virezi roata maxim stanga si misti de roata cu o mana sus si una jos si se vede clar unde are joc
adriano2br
3 Nov 2012, 18:42
maine o sa inspectez mai amanuntit. Totusi nu cred ca este de la rulment..am invartit de roata ..am mai tras de ea, si de fiecare data are joc doar in partea de jos. Maine o sa iau dreapta la maxim si o sa trag de ea din nou.
4 Nov 2012, 15:10:
Intr-adevar , din pivot e jocul..este si putin crapat cauciucul , se vede in poza. Ar trebui sa schimb si bucsa aia de la capatul barii stabilizatoare? este cam crapacioasa. Daca ma duc la magazin o sa iau un pivot inferior si un spray degripant. Pot schimba pivotul daca dau roata jos..sau trebuie sa demontez mai multe ?
dai roata jos si schimbi pivotu,depreezi pivotu de jos si cel de sus si desfaci si piulita de la planetara,schimba si bucsile de la bara stabiizatoare impreuna cu cele 2 de pe lonjeroane,daca schimbi bucsile la bara sa le schimbi si pe partea cealalta
PH-06-BOA
4 Nov 2012, 22:50
Pivotul inferior il poti schimba si fara sa-l depresezi pe cel de sus. E munca inutila, si-l poti slabi la desfacere. Deci, roata jos, piulita de la planetara pentru a-ti da voie sa tragi de portfuzeta catre exterior, depresezi pivotul de jos, desfaci piulitele si tragi afara de el cu portfuzeta,iar cand a depasit bascula, salti de el si va iesi din portfuzeta. Daca nu merg piulitele, taie suruburile, cu o dalta bine ascutita.
adriano2br
5 Nov 2012, 15:51
imi da maxim pivotul , nu iese nici mort. imi vine sa faram ceva cu ciocanul ala x( x( . Nu iese din portfuzeta nici in ruptul capului x( am batut in portfuzeta in toate partile..am batut si in pivot..nimic, zici ca e sudat. Nu a fost umblat niciodata pe acolo..pentru ca este nituit de brat. presa n-am.. daca stiam nu ma mai apucam..dar nici inapoi nu pot sa mai dau, ca s-a dus dracu' filetul la pivot.
fa rost de presa daca nu vrei sa scoti tot bratu afara,era de stiut ca daca e originalu si nu sa umblat acolo sa intepenit,incearca sa dat cu ceva degripant
adriano2br
5 Nov 2012, 18:52
pfff..am terminat, atata munca pentru un nenorocit de pivot. Am facut in felul urmator:
Am dat roata jos, desfacut piulita la planetara, desfacut pilita la capat de bara(dar nu m-a ajutat cu nimic si am pus-o la loc). Am desfacut piulita la pivot inferior, am desfacut si axul la bascula, l-am scos..apoi bascula se tinea doar in pivot..si dai si bate in portfuzeta , in pivot..nimic. M-am chinuit sa improvizez o presa..nici un rezultat. Pana la urma am ridicat putin mai sus masina cu cricul , am bagat o nicovala sub pivot, si am dat drumu la cric, sa stea greutatea pe pivot, apoi am batut cu ciocanul in portfuzeta, pe langa pivot..si a dat domnul sa iasa..chiar rapid..la al doilea ciocan.
Am taiat niturile de la pivot cu un polizor, am pus suruburi de metric 6, le-am strans , am lasat 1mm peste piulita si le-am taiat..apoi am nituit acel milimetru de surub, ca sa fiu sigur ca nu se slabeste piulita. Mai ramane sa montez maine dimineata bascula la loc..si toate cele.
Am observat ca roata stanga fata, unde am lucrat..se invarte destul de greu...nu stiu cum e pe partea cealalta, dar asta merge infranata. Nu ar trebui sa se invarta liber..ca si cele de pe spate ? Sau atunci cand pornesc motorul , are vreun efect servofrana si se invarte roata mai lejer ?
ai uns putin cu vaselina conu de la pivot la montare?nu de alta dar data viitoare sa nu mai iti dai suflarea langa el,la suruburile de 6 ai pus piulite cu autoblocare sau macar saiba grover cu piulita simpla?daca merge infranat dai un ciocan in etrier sa vezi isi revine?daca da ai pistonasu partial gripat si nu mai revine in etrier deci sta infranata cand lasi pedala de frana
adriano2br
5 Nov 2012, 19:10
O sa dau maine cu vaselina pe conul pivotului, momentan doar l-am strans pe bascula..iar bascula o am in casa langa mine
). Maine termin de asamblat.
Nu am pus nici o saiba la cele 4 suruburi de la pivot..era noapte, nu am gasit si nici nu m-am dus sa mai cumpar, tocmai de aceea am nituit capetele la suruburi..cum am zis mai sus. Piulitele alea nu au cum sa iasa de acolo singure.
O sa mai inspectez maine , sa vad si de ce sta roata infranata..sa ma uit si pe partea cealalta, dar am impresia ca acolo se invarte lejer..ca am verificat-o de joc acum cateva zile..si nu am simtit nici o rezistenta cand invarteam de roata.
Inspecteaza si bucsele basculei, ca tot este demontata iar la remontare nu uita ungerea fara zgarcenie a axului (este groaznic cand se blocheaza cu rugina).
vladut88
5 Nov 2012, 22:06
piulitele la suruburi le-ai pus in jos catre burduf sau sus spre arc? daca le-ai pus jos o sa iti sparga burdufu
adriano2br
5 Nov 2012, 22:56
am pus piulitele catre burduf..dar nu cred ca o sa se sparga..daca e sa atinga burduful in hexagonul piulitei..e acelasi lucru..ca si capatul suruburilor are hexagon.
e bine in sus,tot asa le-am pus si nu e nici o problema sa ajunga in burduf,nu are cum
vladut88
6 Nov 2012, 13:30
acolo normal se pun 2 piulite si intre ele saiba grover ,treaba ta ,punele cum vrei ,era doar un sfat ,eu de fiecare data cand puneam piulita in jos in 2 luni era burdufu spart ,cum le pun in sus nici dupa un an nu e spart
PH-06-BOA
10 Nov 2012, 21:24
La montarea basculei, ai tinut cont de pozitia ei, sa n-o strangi atarnata, ca atunci cand o sa pui masina pe roti sa torsioneze si sa le rupa din prima? Nu urmeaza decat cateva saptamani si sunt praf. Tirantul trebuie strans, dupa ce lasi masina pe roti, ca bucsile sa fie blocate intr-o pozitie libera, sa aiba spatiu de torsionare egal in ambele sensuri. Asta e valabila la toate bucsile.
adriano2br
11 Nov 2012, 10:25
ce se torsioneaza si se rupe din prima? bascula? La tiranti nu am umblat. Eu am facut doar urmatoarele: Am dat roata jos, am desfacut piulita la planetara, am desfacut piulita pivotului inferior, apoi am scos axul basculei si am inceput sa trag in exterior de partea inferioara a portfuzetei pana a iesit bascula din acel locas unde se prinde cu axul. Bascula se mai tinea doar in pivot, ca era intepenit in portfuzeta. Am scos pivotul cu tot cu bascula din portfuzeta ( am zis intr-un post anterior cum) , am taiat niturile la pivot, l-am prins pe cel nou cu suruburi metric 6, cu piulita in partea burdufului(sper sa nu se sparga burduful in hexagon..dar avea si capatul surubului hexagon..si era acelasi lucru daca puneam piulita in partea de sus), apoi am asezat bascula cu pivotul in portfuzeta, am impins-o pe pozitie si am strans-o cu acel ax, apoi am strans piulita pivotului , cea a planetarei si am pus roata la loc. Sa-mi faceti o lista cu lucrurile gresite pe care le-am facut..poate pot remedia ceva.
ghitza
11 Nov 2012, 10:53
ai gresit la remontarea basculei pe lonjeron adica intre cele 2 urechi,dupa ce ai montator acolo si ai bagar acel ax filetat la ambele capete NU trebuia sa strangi piulitele de pe capete decat dupa ce terminai de pus roata si lasat masina pe sol,adica in pozitia ei de lucru,asa faci la orice bucsa de cauciuic de pe masina cum zice mai sus si BOA
adriano2br
11 Nov 2012, 13:09
atunci o sa dau roata jos...slabesc axul , las masina pe sol , apoi strang la loc axul.
ghitza
11 Nov 2012, 13:12
asta daca nu sa dezlipit deja cauciucu de pe bucsa de fier,las-o asa pe roata si desfa capetele de la bucsidupa care lasi 5 min si strangi si poate nu sunt compromise
adriano2br
11 Nov 2012, 13:41
Care ar fi simptomele ..daca s-au dezlipit capetele la bucsi? N-am mai dat roata jos , ca am avut loc sa bag mana sa desfac o piulita de la un capat...m-am lasat de cateva ori pe masina..sa oscileze putin bascula..apoi am strans-o la loc.
ghitza
11 Nov 2012, 16:41
bucsile cand se duc bate la gropi ,la trecerea liniilor de tramvai,trancane
adriano2br
13 Nov 2012, 15:31
Ca sa nu mai deschid un alt topic..o sa postez tot aici , pentru ca este legat de directie. Cand am luat masina , avea cauciucul de pe dreapta fata sters pe partea din exteriorul masinii. Am pus alte cauciucuri bune..si vad ca a inceput sa il toceasca si pe asta la fel..si vreau sa remediez problema. Masina trage putin..foarte putin spre dreapta, pot sa merg si cu 100km/h..iau mana de pe volan si foarte incet se duce spre dreapta, dar aici mai e de vina si asfaltul care e inclinat putin. Astazi aveam masina parcata cu rotile drepte si eram undeva la distanta in fata ei, am observat ca roata cu pricina formeaza un mic "v" , partea de jos este bagata mai inauntru..de aceea imi toceste cauciucul , As putea sa o indrept cumva?
marian_6963
13 Nov 2012, 16:00
Cel mai bine este sa mergi cu ea undeva unde poate verifica geometria rotilor. De regula cand masina a fost lovita, anvelopele se uzeaza pe flancuri, etc ... la asta se ajunge si nu este o avere verificarea si corectarea geometriei.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.