Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Tovarasa
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
cdadan
QUOTE(Raduchu @ 19 Oct 2013, 22:27)
sper ca nu-ti poluez topicul cu urmatoarele
*


La R16 cred ca i s-a rabatat capota din mers. Pe vremuri parca aveau o chestie de siguranta (cablu de otel) pentru astfel de situatii. Pe vremuri ... sad.gif
turbodxman
Ai avut Renault 16, pe vremuri?
cdadan
Taica-meu.
pishky
au un aer deosebit masinile vechi dar ingrijite.
frumoasa tovarasa!
Ov
Azi m-am delectat schimband un tampon la motor, prin urmare motoru' sta mai sus, nu mai loveste nimic si cutia nu mai bubuie cand schimba viteza icon_mrgreen.gif

Cam asa arata tamponul vechi/nou: [attachmentid=1627914644]

Nu-s chiar identice, dar functional sunt la fel (schimbul de plan la cel nou se face din surub, la cel vechi din suport). Asta nou mai avea o ureche in plus care s-a tratat cu zeama de flex.

Ca tot n-aveam ce face am tras si 2 filmari degeaba in timp ce dadeam o tura de cartier unsure.gif



Acu' nu mai bubuie cutia, dar scartaie intr-un mod ingrozitor cotiera si zdrangane toata evacuarea (care-i legata pe alocuri cu sarma si are niste distantiere facute din lemn radmasa.gif ).

Va urma happy.gif
maho
Si tu mergi cu 70 prin cartier ? blush.gif
roby_1300_rap
ce frumos merge smile.gif , sa o folosesti sanatos smile.gif , O de pe maneta de la schimbator ce inseamna , ca eu pe renaultu 11 ce l-o avut bunicameo nu tin minte sa fi avut O pe cutia automata ?? happy.gif
Leo0608
Draga Ov, am citit si eu toate paginile azi din acest topic. Nu pot decat sa te felicit pentru tot ce ai facut la masinile astea, ai chiar masini de colectie. Bravo
Apropo, daca poti, n-ar fi rau sa iei o injectie pentru motoru ala de 2,2 de pe renault 20tx din afara si sa o pui la al tau
Cum merge aro-ul verde de armata? ai motorul L90 benzina cu carburator dinala mare romanesc? Sau ai pus carbu de w211, ala de pe buceag sofer1.gif
Ov
@maho: minim!
@roby: nu e O e D (drive)
@leo: aro-ul e cu motor L25 si carburatorul original (W250 parca ii zice).

Azi m-am plimbat toata ziua cu masinuta pana s-a facut "dreptate"!
Leo0608
dap L25, my bad. Poti te rog cand ai timp sa faci o poza cu motorul de la aro?
arata super Dacia 2000
diesel_power
Ce turatie are la 100km/h ?
Ov
@Leo: o sa fac cand o sa ajung pe la el
@diesel: Parca vreo 3000 rpm, dar cum cutia are doar 3 trepte pe la 3100 rpm are deja vreo 120. Mai mult nu i-am dat niciodata.
turbodxman
QUOTE(Ov @ 27 Oct 2013, 21:00)
Azi m-am plimbat toata ziua cu masinuta pana s-a facut "dreptate"!
*



Ar trebui sa faci un "circuit" care sa includa fostul sediu al C.C. si eventual pana la Targoviste pentru a face "dreptate" sau mai bine zis a "indrepta" greselile unora. tongue.gif

On: Buna treaba cu suportul.
Arata de milioane Tovarasa. wub.gif wink.gif
Ov
in weekend iar am scos tovarasa la plimbare. Ma bucur de ultimele zile frumoase de toamna icon_mrgreen.gif

Cand mai prind cate putin timp mai aranjez una alta. Sper ca saptamana viitoare sa refac traseul de evacuare care zdrangane intr-un mod infiorator tongue.gif

[attachmentid=1627916316] [attachmentid=1627916317]
2xGI
nici Ceausila nu era mai mandru ca mine in masinuta asta smile.gif
Ov
Tovarasa a intrat la iernat.

S-au facut diverse lucruri la dansa:

In sfarsit am gasit scaune/banchete originale si le-am si montat. Se sta infinit mai bine in scaunele originale pt ca pozitia e mult mai joasa, nu mai am senzatia ca dau cu capu' in tavan
[attachmentid=1627922281]

acu' trebuie sa modific husele sa vina perfect pe noile scaune.

Pe langa scaune au mai picat diverse chestii interesante care-mi trebuiau: cotiera originala, arcul de la usita de rezervor, parasolarele originale, a 3-a centura din spate, coltul de ornament de la parbriz, un parbriz mai bun ca al meu, o bucata din lampa de numar, temporizatorul de stergatoare, lampile din tavan (defapt doar una si a 2-a [attachmentid=1627922287] e deja pe drum) si multe alte mici nimicuri care-mi lipseau sau erau stricate.

Am aranjat evacuarea; era un tampon rupt si inlocuit cu un colier romanesc si o bucata de lemn. In plus scapa pe la o imbinare. Acum nu mai aud zgomotul evacuarii ci cum troncane cutia care avea un tampon rupt din cauza celui de la motor. M-am falimentat cumparand de pe ebay tampon nou, acu' astept primavara sa urc masina pe elevator sa-l schimb.

[attachmentid=1627922282]


In viitorul scurt sper sa dau jos caseta de directie si s-o trimit la reconditionat pt ca deja nu mai picura ulei din ea ci stropeste efectiv asfaltul icon_mrgreen.gif

Am comandat setul asta [attachmentid=1627922289] (bucsele de pe partea dreapta din caseta). Oare sunt doar antizgomot sau au si rol de etansare?
turbodxman
C'est Noel avant Noel pt. Tovarasa. wink.gif
cristio_79
Bucsa respectiva este ca la Dacie, difera poate dimensiunile. Este asa-numita bucsa de teflon. Are rol de sprijin. Daca era si pentru etansare, mai mult ca sigur se folosea un simering.
bmwh548
Pai in poza aia nu sunt si garnituri (alea doua albe) plus simering (cel de deasupra lor)?
Ov
asta vad si eu. Sincer habar n-am cum arata treburile p'acolo. Bucsa o ridic azi de la magazin. Nici nu stiu daca se potriveste, am ales-o din catalogul electronic.
cristio_79
Este bucsa, in ea se introduc de o parte si de alta garniturile alea negre, apoi se pun saibele acelea peste acele garnituri, se introduc toate in caseta si se fixeaza cu acea siguranta. Nu este nimic de etansare acolo. Nici nu cred ca-si face ungerea in caseta cu ulei, se introduce tot o unsoare/vaselina.
Ov
mda, din ce m-am mai documentat se pare ca nu se poate remedia scurgerea pe la bielete. Unii se lauda ca reconditioneaza (la niste preturi astronomice parerea mea), altii recomanda schimbarea casetei. O sa incerc sa caut o caseta noua, macar daca tot dau un ban sa stiu o socoteala.
cristio_79
Curge ulei pe la bielete?
Atunci poate are niste simeringuri de etansare.
Vezi ca se gasesc si casete reconditionate afara, cu piese originale. Sunt la jumatate de pret fata de una noua, dar dai si piesa veche la schimb. Nu stiu daca pentru acest model, dar se practica metoda, inclusiv pentru modele noi.
Este cineva pe un alt forum care vad ca are recomandari bune in ceea ce priveste reconditionarile casetelor.
Ov
Da, pe la bielete curge (pe la aia din dreapta mai mult). Defapt nici nu mai pot zice ca doar curge ci "arunca".

Am si eu o recomandare pt reconditionare de la cineva de incredere, la juma' de pret fata de cat cer mai toti pe net. Ma mai gandesc tongue.gif
argon
Nu orice se poate reconditiona, daca se duce corpul ei, nu mai ai ce sa-i faci.
R19/16v
Nu se duce corpul, cel mai probabil a ruginit cremaliera. Se demonteaza, rectifica, recromeaza (dar aici nu ne zgarcim!) si se remonteaza cu simeringuri noi.
cristio_79
Corpul nu prea vad de ce s-ar uza. Frecarile doar nu sunt pe corp. Sunt alte elemente care preiau aceste frecari.
Cel mai bine demontezi bieleta (si capul cremaliera daca are asa ceva cum aveau modelele vechi de Dacie, se desfaceau cu fixa de 36) si vezi daca exista vreun simering acolo. E posibil sa scapi mai usor.
Obligatoriu trebuie sa ai burdufele in stare foarte buna si fixate cum trebuie. Daca au defecte, intra mizerie, umezeala, care duc la ruginirea cremalierei si distrugerea altor componente.
argon
Daca s-a rupt vreun burduf, si a prins rugina pe interior, caseta se arunca, nu mai ai ce reconditina, la MEgane 2 asa e, dar e uscata, nu e hidarulica. E unul la Calan ce reconditioneaza, are topic si pe aici, am auzit ca e meserias, medes sau asa ceva.
cristio_79
Depinde din ce este corpul. Daca este din otel si mergi o gramada cu burdufele vraiste, e posibil si ce zici tu.
Daca este din aluminiu, mai greu. Si cremaliera aia este dintr-un otel tratat, ruginestea ea, dar nu atat de repede incat sa se umple caseta de rugina. Cu atat mai mult cu cat are si unsoare/ulei in ea. Cel mult rugineste la capete, unde este acoperita doar de burdufe. De aceea se distrug si simeringurile.
Eu am actionata electric, nu am simeringuri, doar un capacel de plastic care este pus inaintea unui distantier, in spatele caruia se afla acea bucsa de sprijin. Mi s-a spus ca nici nu are vaselina in ea, am vazut doar o unsoare care aducea mai degraba a ulei si atat.
Ov
Burdufele sunt varza. Vizual cremaliera nu pare ruginita (ca doar a avut constant parte de ungere radmasa.gif )
Bieletele sunt ca la dacie modelul nou (sau ca la logan). Am si burdufe si bielete si capete de bara noi. Am luat si chestia aia ce-am postat-o mai devreme formata din bucsa anti zgomot, 2 garnituri de cauciuc, 2 de metal si o siguranta, dar nu sunt convins ca alea au si rol de etansare.
Teama mea e sa nu ma bag eu sa schimb garniturile si sa ma trezesc cu directia blocata, sau sa duc caseta la reconditionat si sa patesc la fel.


EDIT:

io-te si piesele: [attachmentid=1627922596] [attachmentid=1627922597] [attachmentid=1627922598]

o alta nelamurire e cum naiba dau bieletele jos? ca n-au cap de cheie pe ele (sunt perfect rotunde peste tot) si in plus mai au si mizeria aia de saiba care le blocheaza sa nu se desfaca.
cristio_79
Nu prea vad de ce sa ramai cu ea blocata, cu atat mai putin daca schimbi doar bucsa aia (palier antizgomot) si simeringurile (daca are asa ceva la capete).
Chiar daca ai desface-o in totalitate, nu cred ca s-ar intampla asta. Doar daca ai da-o pe mana vreunuia care nu a mai desfacut in viata lui si nu ar mai pune piesele cum trebuie.
Sunt unii care reconditioneaza, inclusiv cel de care am amintit eu, care au scule pentru asa ceva si le probeaza dupa asamblare.
Cu un cleste de tevi. Asa se demonteaza/monteaza.
Sau mai sunt si chei speciale de bielete, nu am vazut, dar mi-a zis un prieten care lucreaza in service, dar nici ei nu prea folosesc ca e destul de scumpa, zice-se. Se apuca cu ea de-a lungul bieletei si strangi/desfaci. E mai usor decat daca folosesti un cleste.
Ov
Cu cleste de tevi am auzit si eu. Mi se pare barbara operatiunea, dar altfel nu vad cum naiba se dau alea jos. O sa incerc de capu' meu sa vad daca ma descurc, daca nu o dau jos de pe masina si ma duc spasit la reconditionat. Asta daca s-o mai putea. Oricum iarna e lunga, asigurare nu-i mai fac pana la primavara si mai am un milion de alte lucruri de facut la ea.
Ce-mi place e ca initial cand am luat masina am zis ca-i dau o fata cat de cat si-o bag la conservare pt generatiile viitoare ca n-are rost sa bag bani in ea, si pe parcurs am constatat ca nu pot sa ma abtin biggrin.gif
marksman
QUOTE(Ov @ 13 Dec 2013, 11:30)
[...]
Ce-mi place e ca initial cand am luat masina am zis ca-i dau o fata cat de cat si-o bag la conservare pt generatiile viitoare ca n-are rost sa bag bani in ea, si pe parcurs am constatat ca nu pot sa ma abtin biggrin.gif
*



Ar fi si pacat sa te abtii smile.gif
cristio_79
Cam asta este singura solutie pentru montarea/demontarea bieletelor daca nu au hexagon. Nici cele originale care le am eu pe masini nu au hexagon. Dar am luat o bieleta TRW (mi-a zis unul cand a verificat-o ca are putin joc, desi cred ca el avea jocuri, ca bieleta este teapana) si am vazut ca aia are hexagon. Ca fapt divers, nici nu are solutie de blocat sau alt meclem pe filet din fabrica. In instructiunile din cutia bieletei TRW se spune ca se pune solutie de blocat.
Ov
ornamentul de la coltul parbrizului [attachmentid=1627922823]
niste bucsi facute la strung in locul celor originale (inexistente la mine) care ghidau aratatorul de usa deschisa (tija aia rosie) [attachmentid=1627922822]
cotiera (am pus-o doar sa vad cum da, trebuie s-o curat temeinic si s-o lipesc nitel) [attachmentid=1627922824] [attachmentid=1627922825]
cremaliera de la caseta, pe partea unde era tamponul rupt; eu zic ca arata foarte bine, acum sa vedem mai departe ce fac [attachmentid=1627922826]
am montat o para de amorsare ca omoram saraca masina cand voiam s-o pornesc [attachmentid=1627922827]
am dat jos tirantii, i-am curatat cat am putut de bine; inca n-am reusit sa deblochez piulitele; trebuie sa ma duc cu ei undeva si sa refac bucsele care-s varza [attachmentid=1627922830]
am reusit, desi nu credeam ca se poate tavalit pe sub masina, sa schimb tamponul de la cutia de viteze; cel vechi era evident rupt [attachmentid=1627922829]

si bonus, a venit mosu' mai devreme cu una bucata rezervor aro nou nout cool.gif [attachmentid=1627922828]
STORMTROOPER
Felicitari, arata super bine!!!
maho
QUOTE(Ov @ 14 Dec 2013, 23:33)
am montat o para de amorsare ca omoram saraca masina cand voiam s-o pornesc [attachmentid=1627922827]

Inteleg ca asta e un fel de minirezervor flexibil, actionat manual, cu supapa unisens ? Ca ideea asta mi-o sugereaza, si mi se pare mai rapida si eleganta solutia, decat adusul pompei pe cama, si datul la coada.
Ov
Asa e. Dacă as fi avut cama la pompa as fi folosit o. Oricum la 2000 accesul la pompa de benzina se face pe sub masina ca e în partea de jos a motorului.
maho
Simpla si eficienta chestie.
turbodxman
Incet, incet o faci ca noua. wink.gif
corbex
k 9.
sorin1983
am mai vazut una tot albastra pe la piata giurgiului... parca tbn avea la numar...
Ov
Ca noua n-o sa fie niciodata, dar macar sa prind incredere in ea ca nu ma lase in drum tongue.gif
Nu-s nebun sa visez la ce nu e posibil. O masina neumblata la tabla si eventual la vopsea originala e cel mai de pret lucru cu putinta.
danut 69-71
QUOTE(Ov @ 16 Dec 2013, 11:53)
Ca noua n-o sa fie niciodata, dar macar sa prind incredere in ea ca nu ma lase in drum tongue.gif
Nu-s nebun sa visez la ce nu e posibil.
*


Niciodata n-o sa fie ca noua e drept, dar se poate face mai bine decat a facut-o fabrica insasi...e drept, toate au un pret si orice este posibil.

Ca sa ai incredere in ea, trebuie sa-i oferi increderea necesara si te vei simti in siguranta.

Cand respecti ceea ce faci este imposibil sa ai probleme.
maho
QUOTE(danut 69-71 @ 16 Dec 2013, 10:16)
se poate face mai bine decat a facut-o fabrica insasi...e drept, toate au un pret si orice este posibil.

Normal, e diferenta dintre lucrul "de serie" si unicat (sau "serie limitata"). up.gif
Ov
Zilele astea am mai prestat pe la tovarasa dupa cum urmeaza:

In prima zi am dat jos cele 2 suruburi de sus care tin caseta de directie, plus coloana de directie cu totul.
[attachmentid=1627924740] [attachmentid=1627924741]

A 2-a zi (adica azi tongue.gif) mi-au mancat ficatii cele 2 suruburi de jos; piulite cu autoblocare, deci degeaba bagam eu lichid deblocant pe ele ca nu intra ala neam. In plus pozitia era aproape imposibila (fiind in traversa dintre motor si cutie). Abia am reusit din mai multe feluri/modele de chei de 17 sa gasesc unele care sa intre si sa le pot roti cativa mm cat sa deblochez. Apoi dupa ce-am demontat juma' de cabluri de pe la motor am reusit printr-o cascadorie sa scot caseta cu totul.
[attachmentid=1627924742] [attachmentid=1627924743]

In plus am inceput operatiie de curatare la (unul din) marele gauroi lasat amintire de cine mi-a "facut" tabla. Curatat, pasivizat, fugit acasa ca incepuse sa miroasa dubios acidul ala si mi-am adus aminte ca degaja niste vapori cam toxici icon_mrgreen.gif . O sa continui operatia de curatare/pasivizare, apoi voi reconstrui bucata lipsa din fibra happy.gif .
[attachmentid=1627924744] [attachmentid=1627924745]
diesel_power
Nice. O masina ca asta nu e terminata niciodata de restaurat. Mereu se mai gaseste ceva de lucru.
turbodxman
Respectivul care a facut "tabla" a introdus ceara pt cavitati in praguri, lonjeroane traverse etc?

Sau altcineva dupa?

Ov
Am băgat eu pe unde am putut. O sa mai bag o tura la vara.

@diesel_power: asta din păcate nu e restaurare ci reparație. Nu mi permit deocamdată o restaurare adevărată. Mai sunt și al naibii de pretențios și sunt convins ca m ar ruina și financiar și nervos. Deocamdată încerc s o aduc pe linia de plutire și s o conserv cât mai bine cu putință.
roby_1300_rap
Spor la munca domnu OV , acuma vad si eu ca de prin anii 80 au inceput masinile sa devina din ce in ce mai complicate si mai greu de umblat in ele sad.gif pentru un surub desfaci jumatate din masina smile.gif
Oricum aveti Respectu meu cheers.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.