Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bataie puternica motor dci
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
CristianRMS
Salut.Am si eu probleme cu al meu Logan Dci 50 Kw an 2007 40 mii km(cumparata la 20 mii km), in sensul ca dimineata la prima pornire acum ca a venit sezonul rece bate foarte rau.Am inteles chestia ca pana urca uleiul in rampa e normal sa bata un pic insa zici ca imi ies pistoanele prin capota sunetul fiind cel mai pronuntat la pistonul de langa tamponul motorului. sad.gif1-2 minute o tine asa si pe masura ce se ung pistoanele si se mai incalzeste motorul dispare.Cand motorul este cald porneste fara probleme,nu bate nu caraie nu maraie smile.gif..Si am sesizat un scartait la prima miscare a pistoanelor.Prima data am zis ca mi se pare insa face asa in fiecare dimineata.Zici ca nu este nici un pic de ulei pe pistoane si merge fier pe fier pana urca uleiul in rampa.Pana acum 3 zile am avut ulei 10W-40(rulat 7 mii km cu el) dar l-am schimbat cu Castrol magnatec 5W-40 pentru ca e mai subtire si nu o s fie foarte vascos la vreme rece.Cu uleiul nou face la fel. Am fost cu masina la tester pentru injectoare gandindu-ma ca de acolo e buba insa totul a iesit foarte OK.Mi-a facut omul test la ce imi dau injectoarele pe retur a zis k stau foarte bine,in computer nu aveam erori totul era bine si in parametri.De la ce poate fi?Sa se fi topit vreun piston(banuiesc ca cel de langa tampon)?
Mentionez ca am masina din luna martie anul acesta deci nu stiu care a fost comportamentul ei iarna trecuta la frigurile care au fost.Insa si in luna martie era destul de rece si nu facea asa.Stiu acum ca o sa sara unu` altu` sa imi zica ca masina nu are cum sa aiba km reali sau alte alea insa chiar si omul unde am fost la tester saptamana asta mi-a confirmat ca sunt reali comparand KM din bord cu KM din pompa de injectie.
P-A-C-O
QUOTE(CristianRMS @ 31 Oct 2012, 21:28)
Am fost cu masina la tester pentru injectoare gandindu-ma ca de acolo e buba insa totul a iesit foarte OK.Mi-a facut omul test la ce imi dau injectoarele pe retur a zis k stau foarte bine,in computer nu aveam erori totul era bine si in parametri.

adica? a masurat fizic? ce cantitate in cat timp?


omul unde am fost la tester saptamana asta mi-a confirmat ca sunt reali comparand KM din bord cu KM din pompa de injectie.

asta era valabil odata, acum lumea a mai evoluat, au invatat cum sa umble si acolo sa bata una cu alta wink.gif
Ampt
Nu mai poți să fi sigur de nimic ! icon_mrgreen.gif
P-A-C-O
pont: te duci la baiatu' de la receptie, te intelegi cu el si pe baza codului VIN (intrand pe server-ul Renault) iti spune ce coduri au avut cele 4 injectoare cand a plecat masina din fabrica wink.gif daca nu "bat" e de rau
CristianRMS
QUOTE(P-A-C-O @ 31 Oct 2012, 21:48)
adica? a masurat fizic? ce cantitate in cat timp?


omul unde am fost la tester saptamana asta mi-a confirmat ca sunt reali comparand KM din bord cu KM din pompa de injectie.

asta era valabil odata, acum lumea a mai evoluat, au invatat cum sa umble si acolo sa bata una cu alta  wink.gif
*



la faza cu modificatul KM poti avea dreptate nu te contrazic smile.gif insa comparand km cu felul in care arata si se misca masina,gradul de uzura interior si alte detalii tind sa cred k erau reali smile.gif.

La problema cu masuratul fizic , omul la care am fost a scos un dispozitiv cu 4 recipiente gradate si cu furtune,le-a infipt in returul injectoarelor si mi-a spus sa dau la cheie.Am pornit motorul si a inceput sa urce motorina pe furtune.Furtunasele aveau cam 25 cm si intr-un minut nu ajunsese motorina sa curga in recipiente.Motorina in toate 4 mergea uniform,nu era diferentta intre ele.S-a uitat omu la ceas si a zis k sa o opresc ca nu am nimic la injectoare.Din cate am citit despre nenea asta e renumit pe diferite forumuri ca stie meserie si cu asta se ocupa cu reparatii injectoare delphi. (am fost iin bucuresti pe str Ing. Pascal Cristian )
Fyrestarter
Daca nu e din injectoare, nici nu credeam sa fie de acolo, atunci bataia vine de la motor. Masina merge bine? Nu Scoate fum, trage bine?
CristianRMS
QUOTE(Fyrestarter @ 3 Nov 2012, 18:10)
Daca nu e din injectoare, nici nu credeam sa fie de acolo, atunci bataia vine de la motor. Masina merge bine? Nu Scoate fum, trage bine?
*



Masina nu scoate fum,iar de tras trage bine.Ca si stil de mers am unul mai "spre sportiv smile.gif".Schimb vitezele intre 2500-3000.In ultimele zile am observat alt sunet aiurea la motor.Caraie la o anumita turatie.Sau cand apas acceleratia mai rapid pana ajunge la turatie mai mare are un carait aiurea.Eu tot am impresia ca am un piston care bate.In partea stanga cum te uiti la motor din fata ,langa tamponul motorului se aude cel mai tare bataia la rece.E un tacanit puternic acolo.Cand se inmcalzeste motorul nu se mai aude asa tare dar tot se aude fata de alta zona a motorului(alt piston). unsure.gif
mk2
Daca te duci in spatele masinii, si pui urechea la toba, se propaga prin esapament?
CristianRMS
QUOTE(mk2 @ 3 Nov 2012, 19:44)
Daca te duci in spatele masinii, si pui urechea la toba, se propaga prin esapament?
*



Nu se propaga pe toba insa toba mea suna altfel(mi se pare sau poate asa e) fata de alte dci.Adica e un sunet "mai altfel" la toba mica(cum era la dacie) adica pe langa cutie(nu stiu daca ma exprim corect).Ca si cum as avea toba din INOX.La daciile 1310 daca ii puneai toba de inox suna altfel.
Fyrestarter
Caraitul poate veni de la turbina. Dar bătaia fără sa auzim cum suna, mai greu sa ne dăm seama... Pune un filmuleț pe youtube. Fără , pot să-ți spun câteva piese care pot da bătaia aia... Posibil tachet sau chiar piston topit, decalaj distribuție dacă ai pana de la axul cu came ruptă... Motorul nu are vibrații la relanty?
CristianRMS
QUOTE(Fyrestarter @ 4 Nov 2012, 06:41)
Caraitul poate veni de la turbina. Dar bătaia fără sa auzim cum suna, mai greu sa ne dăm seama... Pune un filmuleț pe youtube. Fără , pot să-ți spun câteva piese care pot da bătaia aia... Posibil tachet sau chiar piston topit, decalaj distribuție dacă ai pana de la axul cu came ruptă... Motorul nu are vibrații la relanty?
*




De la turbina cred eu ca e putin probabil sa fie caraitul pentru ca ea suiera bine in turatii.Am fost atent si nu pare a fi din zona aia.O sa incerc sa pun un filmulet poate se distinge ceva.Eu tot spre piston cu probleme bat pentru ca la rece cand pornesc se aude un scartait dinspre partea dreapta a motorului cum stau la volan,si daca opresc la cateva secunde dupa ce pornesc,motorul fiind rece, motorul se opreste dar tot cu un scartait din acea zona.Scartaitul e prezent pana se incalzeste motorul.Dupa aia daca opresc motorul nu mai scartaie deloc.Sa se fi dus un piston???


4 Nov 2012, 17:36:
Un mecanic bun care stie bine meserie si e si relativ ieftin biggrin.gif (paradoxul romanului bun si ieftin) imi puteti recomanda si mie in bucuresti?

4 Nov 2012, 20:31:
Total nu iti pot da PM pt ca nu am destule posturi.Ma duc maine la dacoserv daca zici ca e mai ok insa zi-mi si mie la ce preturi sa ma astept?

5 Nov 2012, 14:25:
Am fost azi cu masina la service in Militari pe Preciziei,au pus baietii clipul si au rezultat 0 erori in computer.Motorul fiind cald (drum din titan pana acolo) suna ca un motor normal dupa cum mi-au spus si baietii de acolo.Totusi e bine ca am fost penrtu ca s-ar putea sa fi elucidat misterul scartaitului la pornirea de dimineata si anume cureaua de accesorii,fulia si ce mai e pe acolo.Am observat ca dupa ce a accelerat mecanicul motorul la 3500-4000 de ture cand turatia a revenit la 1000 in zona fuliei ,curelei de accesorii inca se invartea ceva si huruia(mai bine zis se auzea ca si cum se freca de ceva).Initial m-am speriat am zis ca e distributia insa la o inspectie mai atenta din partea mecanicului mi-a zis ca e de fapt de la fulie(sau cel putin asa crede).S-a mai lovit cineva de treaba asta?Cat o s ma coste asa estimativ are cineva idee?
CristianRMS
Salut!Revin dupa o perioada in care masina mea s-a transformat incet incet intr-un tractoras sad.gif.Totusi nu vreau sa ma supar si mai tare si sper ca e din cauza frigului ceea ce se intampla.Dupa 1500 ture pana la 2100(in deccelerare nu tacane iar dupa 2100 ture cand motorul este mai turat nu se sesizeaza tacaneala) tacane si bate motorul intr-un mare fel.Nu stiu ce are.Dar cand ajunge temperatura apei la 4 linii tacaneala incepe sa scada in intensitate sii nu se mai aude asa tare.
Am fost acum o saptamana la un service pentru cu totul alta problema (saboti exfoliati spate=roata blocata smile.gif )si i-am rugat pe baieti sa arunce un ochi la motor pentru aceasta tacaneala dar motorul fiind cald(drum titan-berceni) mergea "brici" dupa cum mi-au zis.Masina trage bine(chiar foarte bine fata de acum 2 luni spre exemplu) nu da fum si nu consuma mai mult decat de obicei.
Chiar ieri la un semafor era un logan DCI exact ca al meu si motorul era foarte silentios chiar si cand a plecat de pe loc si a accelerat m-a mirat cat de silentios era fata de tractorul meu.sad.gif
ydaniel
Totusi la km tai,eu as fi pus 5w30.
In rest la problema cu motorul nu am ce sfat sa-ti dau.
roland
Asa ca o observatie, 5W sau 10W spune in principiu ceva despre vascozitate, dar ar fi bine sa compari indicii de vascozitate din specificatia uleiului cand faci o anumita alegere.
CristianRMS
Astazi cand am plecat de la munca m-am gandit sa merg cu masina la o constatare si un test cu DDT-ul(mai bine sa descopar unele probleme din timp decat prea tarziu).Am ajuns la un nene care se ocupa cu reparatii injectoare si pompe de injectie si am aflat care e sursa caraielii/tacanitului din plaja de turatii 1500-2100 rpm si anume IMV-ul(regulatorul de presiune de pe pompa de injectie) desi banuiam asta vroiam parerea unui om "avizat".Din DDT i-a dat un test de IMV si a inceput show-ul smile.gif.Masina se tura singura si ducea presiunea din IMV de la minim la maxim in tot acest timp caraiala care ma deranja se auzea de mama focului smile.gif.Dupa prima calibrare IMV-ul indica 244 (bari cred--nu am inteles unitatea de masura dar daca e a presiunii deci bari) in ralanti-nenea mi-a zis ca nu e bine pentru ca la ralanti trebuia sa fie o presiune de 232 bari.A mai facut o calibrare si presiunea aceea a ajuns la 232 bari dupa spusele omului presiunea optima.Banuiesc ca IMV-ul nu-si mai face bine treaba in sarcina si de aici rezulta si tacanitul/caraitul deranjant.Mi-a mai spus omul ca valva EGR ii indica ca fiind blocata dar dupa cateva accelerari la 4500rpm si-a revenit.Curioasa treaba cu blocarea valvei EGR pentru ca nu merg subturat(schimb vitezele intre 2200-3000 rpm).Astept sa vina primavara si caldura pentru a desface EGR-ul sa il curat biggrin.gif.
Mi-a zis ca stau foarte bine cu injectoarele cu asta luandu-mi o alta piatra de pe inima.

OFF-Topic!!!
Am citit pe aici ca se pot face modificari la pompa de injectie in cazul in care produce span(adaugarea unei pompe de alimentare de la 1,9 dci) si l-am intrebat pe nenea asta daca este adevarat si daca este functionala modificarea si mi-a confirmat ca daca faci aceasta modificare functioneaza si tine mult si bine fara probleme.
CristianRMS
Dupa ce am primit cateva PM-uri de la colegii de "suferinta" :)de pe aici in care mi se sugera sa postez si unde am fost cu masina la diagnosticare,adresa este urmatoarea:

Adresa service'ului este situata in strada Inginer Pascal Cristian nr.4, sector 6 , Bucuresti.
Telefon : 0744171621, administrator Nicu Paraschiv.
Email: reparatii@service-injectoare.com

Nu prea imi place sa fac reclama,iar daca nu e ok ca am dat datele de mai sus rog adminii sa stearga ce nu e ok biggrin.gif.

Ca si locatie strada asta e undeva in spatele Regiei.Cum veniti din fata dinspre Basarab pe Orhideelor,la Bavaria nu faceti stanga sa o luati spre Grozavesti ci mergeti in fata.
Prima strada la dreapta e Ing Pascal Cristian.Dupa 150-200 m pe dreapta e o benzinarie si o poarta de metal culisanta.Intrati in curtea aia si prima la dreapta mai in spate acolo gasiti pe nenea asta de se ocupa cu pompe de injectie si injectoare.

Ca si pret diagnosticarea m-a costat 50 lei adica:
-Pus laptopul pe masina
-Testul de retur cu bidonasele gradate
P-A-C-O
QUOTE(CristianRMS @ 20 Dec 2012, 20:05)
am aflat care e sursa caraielii/tacanitului din plaja de turatii 1500-2100 rpm si anume IMV-ul(regulatorul de presiune de pe pompa de injectie) desi banuiam asta vroiam parerea unui om "avizat"

Banuiesc ca IMV-ul nu-si mai face bine treaba in sarcina si de aici rezulta si tacanitul/caraitul  deranjant.

vezi ca pan' la IMV poa' sa fie de vina filtrul de motorina, cand la pompa de joasa nu ajunge debitul de carburant necesar pentru a alimenta pompa de inalta, softul da vina pe regulator cand vede ecartul de presiune rail ceruta de ECU vs. presiunea din rampa, generand eroare respectiva "Fuel Pressure Regulator Performance...." ... asta nu inseamna ca IMV-ul este defect wink.gif

tacanitul/caraitul deranjant este de la combustie deoarece, de exemplu, ECU comanda bobina de la inj. pentru o presiune de 1500 de bari in rampa , insa daca la tine in rampa sunt doar 900 de bari e normal ca pulverizarea nu mai se face conform parametrilor normali tehnici.... nu mai zic de reglajul avansului la injectie care la randul ei depinde de presiunea in rampa

mk2
Montarea unei pompe de benzina in rezervor n-ar rezolva problema?
P-A-C-O
ar rezolva-o ca asa s-a facut la noua generatie de motoare K9 insa un filtru care e prea des va genera aceeasi problema

[attachmentid=1627858621]
CristianRMS
QUOTE(P-A-C-O @ 23 Dec 2012, 16:25)
vezi ca pan' la IMV poa' sa fie de vina filtrul de motorina, cand la pompa de joasa nu ajunge debitul de carburant necesar pentru a alimenta pompa de inalta, softul da vina pe regulator cand vede ecartul de presiune rail ceruta de ECU vs. presiunea din rampa, generand eroare respectiva "Fuel Pressure Regulator Performance...." ... asta nu inseamna ca IMV-ul este defect  wink.gif

tacanitul/caraitul deranjant este de la combustie deoarece, de exemplu, ECU comanda bobina de la inj. pentru o presiune de 1500 de bari in rampa , insa daca la tine in rampa sunt doar 900 de bari e normal ca pulverizarea nu mai se face conform parametrilor normali tehnici.... nu mai zic de reglajul avansului la injectie care la randul ei depinde de presiunea in rampa
*




Nu exclud ca problema sa vina de la filtru.O sa trebuiasca sa il schimb neaparat sa vedem daca se amelioreaza problema.Dar m-ar ajuta daca stiti vreun coleg de pe aici cu cunostinte vaste in ale DDT-ului,cat de cat subtirel la pret biggrin.gif, sa ii facem un test si in rulare sa vedem daca motorul merge in parametri.Mult mai bine ar fi pentru mine daca as gasi pe cineva cu un IMV de "rezerva" sa il pot pune pentru 10 minute pe masina sa vad daca tacaneala dispare.Pentru mine ar fi cel mai concludent test sa stiu daca dau banii pe filtru sau pe IMV.

CristianRMS
QUOTE(P-A-C-O @ 23 Dec 2012, 16:25)
vezi ca pan' la IMV poa' sa fie de vina filtrul de motorina, cand la pompa de joasa nu ajunge debitul de carburant necesar pentru a alimenta pompa de inalta, softul da vina pe regulator cand vede ecartul de presiune rail ceruta de ECU vs. presiunea din rampa, generand eroare respectiva "Fuel Pressure Regulator Performance...." ... asta nu inseamna ca IMV-ul este defect  wink.gif

tacanitul/caraitul deranjant este de la combustie deoarece, de exemplu, ECU comanda bobina de la inj. pentru o presiune de 1500 de bari in rampa , insa daca la tine in rampa sunt doar 900 de bari e normal ca pulverizarea nu mai se face conform parametrilor normali tehnici.... nu mai zic de reglajul avansului la injectie care la randul ei depinde de presiunea in rampa
*




Am schimbat si filtrul de motorina si tacaneala persista binisor smile.gif.
undemerg
Pai tu aveai presiunea prea mare, 244 in loc de 232, nu prea vad cum ar putea fi de la un filtru prea dens.

Incearca sa schimbi imv-ul, iar, daca face la fel repede, te poti gandi la inlocuirea calculatorului de injectie. Orice ar fi, nu te apuca sa schimbi aiurea injectoare pompe sau mai stiu eu ce, la sfatul marilor specialisti din service-urile dacia, delphi sau de la colt.

Am avut si eu tot asa, tacanit, intai la rece, apoi doar la cald, cu timpul din ce in ce mai des (5-6 luni). Dupa o vreme facea mereu, doar in talpa nu facea. Am pus laptop-ul pe ea: 1200 mbar la relanti.

Solutia data de toti "specialistii" era sa inlocuiesc tot sistemul de injectie, ca e de la span, ca nu mai tine mai mult de 100km. Cand le-am zis ca merg cu ea asa de 10k nu m-au crezut. Cei 10k km parcursi au fost motivul pentru care nu am fost dispus sa dau cei xx(x) milioane pentru reparatie.

Am schimbat calculatorul de injectie si mergea ca unsa, cu imv-ul care parea defect pana atunci. Am testat tot, mergea perfect, presiunea varia +/-1 fata de 230. Au mai trecut cateva zeci de k km de atunci si merge perfect, in masura in care un dci 65 E3 poate sa mearga la 190k km.
CristianRMS
In primul rand trebuie sa ajung cu masina iar la test sa vad daca se mai blocheaza IMV-ul sau nu.Oricum la ce sunete scoate nu cred ca e prea bine.La mine a avut cam aceleasi simptome ca tine.La inceput tacaneala la rece.Acum tacane si la rece,si la cald si cand o urc in turatii mai rapid(accelerari mai agresive).Daca trec de 2100 ture nu se mai aude si motorul merge "ca uns" smile.gif.
O alta chestie o reprezinta costurile ca nu as vrea sa dau banii pe IMV si problema sa nu fie de acolo.Iti dai seama ca dau 300 ron degeaba.Cu banii aia as putea lua un ECU la mana a doua asta in cazul in care prin eliminare s-ar ajunge la concluzia ca schimbarea ECU e solutia.

Vedem zilele urmatoare cum stau cu ca$hu smile.gif poate dau o fuga la test.
undemerg
Chestia nasoala este ca nu prea ai cum sa-ti dai seama, IMV-ul se poate bloca din cauza ECU defect (la mine asa facea). Incerc sa ma uit maine prin garaj, poate gasesc un imv din cele 2 schimbate aiurea atunci ca sa poti testa, dar s-ar putea sa nu le mai am, avand in vedere ca m-am mutat de cand cu problema respectiva... Daca totusi gasesc, iti dau de veste
dorudorel
Vin si eu cu problemele mele.
1. Daca accelerez mai brusc se aude un tacanit, iar dupa cadenta parca ar proveni de la un singur piston/injector. Ca sa scap de acest zgomot trebuie sa iau piciorul de pe acceleratie si sa incerc sa o iau mai cu blandete. Acest zgomot il are masina de noua si mi-a facut impresia ca predomina cand motorul este rece dar mai apare si cu motorul cald cand trebuie sa o mai calc pe coada.
2. Din primavara asta a mai aparut o problema si anume o bataie tot in zona motorului in plaja de turatii 1700-2000 rot/min. Se intampla mai ales dimineata cand cautam sa nu o accelerez prea tare cu motorul rece si ma prindea in faza de accelerare in treapta a II-a si a III-a in acesta zona de turatie.
Pentru prima varianta de zgomot, dupa cum am spus, reusesc sa o ocolesc cu luarea piciorului de pe acceleratie, dar la varianta a doua care se aude ca o bataie in motor ma dispera si ma gandeam la toate nenoricirile posibile.
Oricum trebuie sa ajung la o diagnoza (unde a fost CristianRMS).
Totusi intr-o zi dupa ce am rasfoit forumul si in care cineva spunea de o anumita mufa de la un senzor, m-am dus la masina, am scos mufele de la senzorul de temperatura motorina de la pompa de injectie, de la IMV, de la electrovalva de pilotare...., de la senzorii care sunt pusi pe carcasa de la filtru de aer, de la senzorul de presiune in rampa comuna si i-am curatat cu spray contacte.
Pot sa spun ca am scapat de acea bataie in motor. Poate acel zgomot incearca sa apara in zona de accelerare de sub 1500 rot/min (asta ca am incercat sa vad daca mai exista acel zgomot)
Nu stiu cauza acelei batai la motor, dar dupa curatarea mufelor am scapat (sau poate nu).
Tin sa precizez ca dupa incalzirea motorului, regimul de lucru este 2000-3000 rot/min.
Multumesc pt rabdarea cu care a-ti citit aceste randuri si daca aveti vreo parere astept cu mare nerabdare.
punktnet
Asta este o hiba cunoscuta a sistemelor de injectie Delphi Euro 4. In service solutia producatorului era o curatare a sistemului de injectie cu o "doza" de aditiv. Daca ulterior problema persista, cu o inregistrare a parametrilor motorului la temperatura apei de sub 20grade, Polul Tehnic Dacia stabileste in baza graficului care injector este de vina.
De asemenea, aceste sisteme au acel tacanit prezent si cand motorul este in temperatura de lucru (peste 80 grade) si este lasat la relanti aprox 10min. Se aude acel tacanit in serii de 8 tacanituri la 30 de secunde. Asa isi face calculatorul corectia cantitatilor de injectie. (in limita a 255 de corectii/injector)

O solutie temporara este reintroducerea codurilor de injectoare in ECU si posibilitatea acestuia de a avea la dispozitie inca 255 de corectii pe fiecare injector.
dorudorel
"Acel tacanit in serii de 8 tacanituri la 30 de secunde" credeam ca este datorita refularii pe returul injectoarelor a surplusului de motorina din rampa comuna (nu stiu sigur, vorbesc din auzite).
Important este ca dupa ce am curatat mufele din zona motorului am auzit "acel tacanit in serii de 8 tacanituri la 30 de secunde" pe care nu l-am mai auzit de multa vreme, chiar uitasem ca exista.
As incerca sa umblu prin zona ECU sa curat pe acolo ceva contacte.
Oricum pot sa spun ca dupa curatarea contactelor de senzorii de la motor, mersul motorului este ok.
punktnet
Bataia ritmica este ce ti-am spus eu si nu are legatura cu debitul pe returul injectoarelor. Acel debit cel mai bine este sa il masori.
Daca zgomotul ti-a disparut, este un lucru bun. La multi km smile.gif
dorudorel
Multumesc mult pt urare, dar stii o vorba din batrani 'buna ziua mi-ai dat belea ti-ai capatat'.
Pe unde se afla senzorul de temperatura apa la logan dci, pt ca vreau sa il verific ?
Treaba este ca nu stiu cum sa scap de eroarea ,to' din meniul de diagnoza al masinii.
Am dat reset cu motorul cald, dar a doua zi, tot cu motorul cald imi apare din nou eroarea 'to'.
Am rasfoit forumurile dar peste tot se vorbeste doar de reset din butonul din bord si nimic altceva.
Ma gandesc ca senzorul de temperatura este defect, sau poate un contact imperfect.
Cum rezolv treaba cu eroarea 'to' ?
Sa aveti sanatate si sa auzim de bine.
punktnet
Despre ce eroare vorbesti ca nu imi dau seama. Poti pune o poza sa exemplifici?
Sonda de temp la dCI este pe carcasa termostat cum te uiti la motor in partea dreapta pe chiulasa.
P-A-C-O
QUOTE(dorudorel @ 25 Jun 2014, 06:24)
dupa ce am curatat mufele din zona motorului am auzit "acel tacanit in serii de 8 tacanituri la 30 de secunde" pe care nu l-am mai auzit de multa vreme, chiar uitasem ca exista.

odata cu parcurgerea unui nr. km, "acel tacanit in serii de 8 tacanituri la 30 de secunde" nu mai e asa frecvent

PS: nu stiu de ce da' unii spun ca e mai bine cand fenomentul se intampla mai des sleep.gif
punktnet
Fenomenul se intampla cand considera ECU de cuviinta, in limita a 255 de resetari la relanti si 255 de resetari in sarcina si presiune de injectie maxima (1600bar - treapta 4 de la 1700rpm la 3000rpm cu pedala acceleratie la podea). Daca zgomotele persista mult, unitatea de control nu isi poate face corectiile, deci este tocmai pe dos smile.gif
P-A-C-O
eu ma refeream la altceva, in fine, sa o lasam asa....

PS: vezi ca mai face si pe relanti
dorudorel
Eram dator lui "punktnet" cu un detaliu, si anume cum scap de eroarea "to"din meniul de diagnoza al calculatorului de bord.
[attachmentid=1627952241]
nikuniku
aia nu cred ca este eroare,cred ca masina iti spune ca e bine sanatoasa si vrea plinu facut si tapla
P-A-C-O
QUOTE(dorudorel @ 1 Jul 2014, 18:23)
Eram dator lui "punktnet" cu un detaliu, si anume cum scap de eroarea "to"din meniul de diagnoza al calculatorului de bord.
[attachmentid=1627952241]
*


e un 5702 ?
punktnet
Asta e meniul diagnostic al TDB. Nu este nici o eroare, din ce stiu eu.
Daca ai ceva documentatie despre acel simbol, vreau si eu, te rog.
dorudorel
Cred ca pe "tutoriale logan" am gasit urmatoarea:
- TO” – circuit deschis senzor temperatură apă, dacă motorul e rece nu se ține seamă de el (este normala aceasta eroare cand se porneste motorul rece, probleme sunt doar daca eroarea re-apare dupa un reset cu motorul cald).

Deci eu am dat reset cu motorul cald, iar peste o zi-doua acea eroare apare din nou.
Pt ca nu am cu ce masura exact temperatura motorului, resetul l-am dat numai cand baragraful de temperatura arata 4 pavele.
Eu intreb ce inseamna acea eroare.
Varianta de soft este 7112.
Nu detin nici o informatie in plus despre meniul de diagnoza.
CristianRMS
Revin cu un Update .
Ma plangeam ca motorul bate,ca tacane, ca scartaie... si ce sa vezi ... am 110 mii Km cu masina si merge brici ... cu toate tacanelile..pacanenile si ce se mai auzea. smile.gif. Am facut 70 mii de km de cand am deschis topicul si in afara de consumabile (ulei,filtre,distributie,fulie alternator) nu am schimbat nimic.Ar mai fi ceva capete de bara sau bascule dar nah...astea tot la consumabile se incadreaza smile.gif.
Masina merge bine,trage ok, nu am avut probleme deloc cu injectoarele..chiar am fost la test acum 2 luni si motorul,injectia,turbina sunt in parametri buni de functionare..
Mentionez ca am avut grija de masina,ulei,filtre schimbate la timp (10 mii km), am renuntat la Castrol Magnatec 5w40, mi se parea o mizerie. Am incercat Mobil1 5w40 , nu am fost foarte impresionat insa ce m-a impresionat a fost Liqui Molly 5w40. Parca e alt motor. Ca si filtru de ulei am folosit Mann w79. Reviziile au fost facute doar de mine.
Deci un sfat pentru posesorii de logan 1.5 Dci , talpa si reviziile la zi va scapa de probleme smile.gif.
testike
Pana la urma nu i-ai facut nimic la masina?
Si eu ca am aceeasi problema: la rece bate motorul, si la cald merge normal. La diagnoza n-am gasit nimic, EGR e curat, si am schimbat uleiul (degeaba).
CristianRMS
Nu am facut nimic legat de acele batai sau sunete. Am ajuns la concluzia ca asta este sunetul motorului si nu prea am ce sa-i fac. Am avut insa grija de masina,revizii la timp, cand am timp mai mereu verific una alta pe la motor. De ulei nu stiu ce sa zic, momentan am Liqui Molly 5w40 de care sunt foarte multumit. Am cumparat acest ulei din tara, insa acum un an cand am folosit Liqui Molly prima data am folosit in Germania,cumparat de acolo la un pret mai mult decat ok gen 40 euro 5L ,si pot sa spun ca era cu totul alta masina. Dar acolo intervin si alte chestii gen motorina muuuult mai buna, drumuri pe care sa iti inveti masina mai sportiva.... Ca si diferenta de combustibil ...am bagat in Germania de la Esso si am avut consum pana in vama la nadlac 5 la suta in conditii de mers de autostrada 140 constant,masina tragea de rupea se misca foarte bine,iar dupa ce am bagat la vama de la OMV am zis ca mi-au murit juma` din manji smile.gif) iar consumul a ajuns la 5,5.
testike
Multumesc pentru raspuns.

Am mai dat si eu o tura la mecanic, iarasi fara nici un rezultat. Am facut o diagnoza in care nu a aparut nici o eroare, si a verificat EGR-ul care era curat.
Mi se pare ciudat ca face numai la rece. Culmea, cand pornesc aerul conditionat nu mai bate asa, se aude motorul frumos si mai infundat.
La un moment dat acum vreo 3 ani m-a intrebat un electrician de la Dacia daca nu imi bate motorul si daca nu vreau sa fac update la softul din computerul de bord, cica pentru astea exista o nota din aceea de service ( nu stiu exact cum se numeste). La momentul respectiv nu imi batea, si i-am zis ca nu vreau update. Oare ar trebui sa-l fac totusi?
Mai am inca o problema cu masina: imi consuma cam 100 miliamperi cand e oprita. Am fost la un electrician dar nu i-a dat de capat inca. Oare este posibil sa mearga motorul prost din cauza asta?!
bygy007
aia 100mA nu are treaba cu mersul motorului , problema va aparea cind va sta mai mult nepornita
testike
Consumul aparea pe siguranta de la computerul de bord, ma gandeam sa nu fie o problema de acolo.
bygy007
asta e alta treaba
testike
Update:
Nu am mai facut nimic in legatura cu zgomotele mentionate mai sus, si masina merge foarte bine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.