Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: am probleme cu socul
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
argon
eu de obicei cand pornesc in anotimpul cald nu folosesc socul.
Daca il folosesc , masina porneste dar in momentul urmator se opreste..se ineaca, chiar si daca nu e tras de tot.
La fel se intampla si cand pornesc fara soc si dupa il trag , la fel incepe sa tremure si moare imediat, chiar daca nu il trag de tot.

De obicei masina porneste la peste 10 grade C la prima cheie..max la prima si jumatate daca a stat cateva zile.

Dar vine iarna..si ma gandesc cu groaza ca nu pot folosi socul decat 2 secunde inainte sa moare motorul..
Ce are? e normal sa faca asa??
diaconuliviu
QUOTE(tragedy @ 26 Aug 2005, 07:14)
eu de obicei cand pornesc in anotimpul cald nu folosesc socul.
Daca il folosesc , masina porneste dar in momentul urmator se opreste..se ineaca, chiar si daca nu e tras de tot.
La fel se intampla si cand pornesc fara soc si dupa il trag , la fel incepe sa tremure si moare imediat, chiar daca nu il trag de tot.

De obicei masina porneste la peste 10 grade C la prima cheie..max la prima si jumatate daca a stat cateva zile.

Dar vine iarna..si ma gandesc cu groaza ca nu pot folosi socul decat 2 secunde inainte sa moare motorul..
Ce are? e normal sa faca asa??
*



Ai acea tija dintre mecanismul de soc si cel al obturatorului? Este bine reglata? Adica ideea e ca atunci cind tragi socul se deschide si obturatorul 1,1-1,8 mm? Altii recomanda alta deschidere, mai mica.
Sau, nu cumva prin zona cagulei acea clapeta de soc se blocheaza?
argon
Am tija intre soc si clapeta de accleleratie, alta tija nu exista.
diaconuliviu
QUOTE(tragedy @ 26 Aug 2005, 07:24)
Am  tija intre soc si clapeta de accleleratie, alta tija nu exista.
*


De aia vorbeam (offtopic, mai exista una, pe partea opusa, intre axul obturator si pompa de sprit). Nu spui nimic de reglaj, de cursa obturatorului la actionarea socului, de eventualele blocaje..Ai verificat?
DodoBird
QUOTE(tragedy @ 26 Aug 2005, 07:24)
Am  tija intre soc si clapeta de accleleratie, alta tija nu exista.
*



Mana pe carte si vezi ce face acea tija. Apoi cauti pe cineva foarte indemanatic, cu un patent (stii tu care e pericolul) si o regeaza prin deformare, asa cum bine zice liviu.
spidi
verifica filtrul de aer. Sa nu fie incarcat de praf sau umed.
Cat timp ai de cand l-ai schimbat ultima data ?

incearca sa o pornesti fara sa ai capacul prin care iti intra aer in carburator.
argon
QUOTE(diaconuliviu @ 26 Aug 2005, 08:29)
De aia vorbeam (offtopic, mai exista una, pe partea opusa, intre axul obturator si pompa de sprit). Nu spui nimic de reglaj, de cursa obturatorului la actionarea socului, de eventualele blocaje..Ai verificat?
*



Normal ca tija de la pompa de sprit exista..nu am pus-o la socoteala.
Obturatorul face cursa complet, pana cand intra pintenul ala in locassul stabilit(cand trag la maxim), blocaje nu exista.
Eu cred ca nu merge pentru ca cand trag socul baga foarte multa benzina, si se ineaca..exista un jigler pentru asa ceva?
Cu socul tras m-am uitat la espament si efectiv stropeste cu benzina pe acolo(2 secunde pana se opreste.
argon
QUOTE(spidi @ 26 Aug 2005, 08:33)
verifica filtrul de aer. Sa nu fie incarcat de praf sau umed.
Cat timp ai de cand l-ai schimbat ultima data ?

incearca sa o pornesti fara sa ai capacul prin care iti intra aer in carburator.
*



Filtrul de aer e nou, fara cagula pusa in capul carbului face la fel.
diaconuliviu
@tragedy
Cu socul tras la maxim, acea clapeta de soc trebuie sa se poata deplasa sub actiunea depresiunii pina asigura o fanta de 4-5 mm intre marginea ei si corp; la tine se intimpla? trage socul si cu cagula scoasa apasa pe ea. Daca nu se deplaseaza relativ usor, sau e mai mica acea cursa, e ceva defect pe acolo. Cit se deplaseaza obturatorul la actionarea socului?
Edit: daca tragi socul si accelerezi se mai opreste?
spidi
nivelul in carburator ?

sau poate cuiul poantou ?
argon
QUOTE(spidi @ 26 Aug 2005, 08:48)
nivelul in carburator ?

sau poate cuiul poantou ?
*




Mai, nivelul in carburatot e bun, cuiul e bun, masina merge parca e Ferrari, problema e la soc..daca era nivelul deregalt sau cuiul, se manifesta oricand.
argon
QUOTE(diaconuliviu @ 26 Aug 2005, 08:45)
@tragedy
Cu socul tras la maxim, acea clapeta de soc trebuie sa se poata deplasa sub actiunea depresiunii pina asigura o fanta de 4-5 mm intre marginea ei si corp; la tine se intimpla? trage socul si cu cagula scoasa apasa pe ea. Daca nu se deplaseaza relativ usor, sau e mai mica acea cursa, e ceva defect pe acolo. Cit se deplaseaza obturatorul la actionarea socului?
Edit: daca tragi socul si accelerezi se mai opreste?
*



Liviule..ca sa fiu sigur ca vb de acelasi lucru, cand ajung acasa fac niste poze cu socul tras si cu el netras(cu cagula scoasa bineinteles), si le pun aici..ca sa-mi arati exact pe poza unde tre sa apas.

Daca trag socul si accelerez moare motorul si mai repede.

Si asta iarna am avut probleme..si nu prea foloseam socul decat 2 secunde dupa pornire sa nu moara..dupa o tineam din acceleratie relativ usor.
Iarna pornea si fara soc, dar pe la a treia cheie..e ceva dubios, porneste si vara si iarna neastepta de usor..poate fi legat de problema cu socul?
La -15 grade porneste relativ usor fara soc, fara sa dau la automat , la a treia cheie scurta.
Acum vara porneste la prima cheie oricand, la sfert cum se zice(fara soc)..din punctul asta de vedere parca nu e Dacie..

Am facut o proba asta iarna, prin februarie cand erau frigurile alea(-25 grade!!!)....dupa 3 zile de stat in parcare, pornea la prima cheie(cu socul tras)...
Am condus mai multe Dacii, si la nici una nu se intampla asa ceva.
Mentionez ca nu am nimic modificat la motor/carburator/aprindere
Aprimderea e clasica.
diaconuliviu
Ridici capota
scoti "cagula" pentru a vedea clapeta de soc.
Identifici cablul de soc-e ala din sirma plina; exact de surubul care-l fixeaza in mecanism, tragi in sensul actionarii-o sa vezi ca gaura din capatul carburatorului se obtureaza cu ceva rectangular. De asemenea tija aia va actiona obturatorul-o sa vezi ca acceleratia se misca.
Cu el actionat la maxim apesi pe clapeta aia rectangulara;vei vedea ca pe exterior ea e articulata cu mecanismul de actionare cu un resort si ca acea clapeta se deplaseaza pina atinge in partea stinga a scobiturii ; in pozitia aia, distanta intre corp carb si clapeta trebuie sa fie 4-5 mm. Daca nu se deplaseaza usor (si fara a se misca timoneria socului) inseamna ca e intepenita si motorul se ineaca.
De asemenea, cu socul tras la maxim clapeta de acceleratie (banutul) ar trebui sa fie deschis ceva mai mult de 1 mm, cum am scris.

Editat:citeste in poza.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.